X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game "demakes"


Svar
millenniummillenniumSkrevet 21/08-10 11:02 
Geekosystem har lavet en billedserie af "demakes" - nye aktuelle spil i 3D som mixes om til en 2D 8bit eller 16bit udgave.

Det giver nogle sjove resultater. Så fede at der sikkert kan opstå en reel efterspørgsel.

Og iøvrigt er det en spøjs tendens. - Den stædige fornægtelse af det grafiske niveau som nutiden rummer, for i stedet at hylde det primitive. (a'la Scott Pilgrim vs. The World)

The Video Games of Today Reimagined in 8 and 16 Bits
The medium is the message.
KilroyKilroySkrevet 21/08-10 11:14 
I den forbindelse kan man vel også nævne:

8-bit Starcraft!
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/08-10 12:04 
I Guitar Hero's tilfælde er det vist også hip som hap, om grafikken er 8-bit eller current-gen. Aldrig før har grafikken været så ligegyldig i et spil. Jeg fik i hvert fald langt mere ud af at se Captain N spille NES homebrew-spillet D-pad Hero til SSKT5, end jeg nogensinde har fået ud af at se på Guitar Hero blive spillet.

millennium>
Og iøvrigt er det en spøjs tendens. - Den stædige fornægtelse af det grafiske niveau som nutiden rummer, for i stedet at hylde det primitive. (a'la Scott Pilgrim vs. The World)

Det var en af hovedårsagerne til, at jeg oprettede en profil her på Play:Right. Så jeg kunne hylde det primitive sammen med andre. Det er bare cool, at spiludviklerne også er begyndt på det :D
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/08-10 12:14 
Der er da en del af dem der ser så fede ud at jeg gerne vil spille dem :)
JAAJAASkrevet 21/08-10 17:19, rettet 21/08-10 17:32 
Samme her. Jeg har nu i lang tid næsten ikke rørt andre maskiner end min GBA, som efter min mening rammer den perfekte balance mellem generationerne. Brugervenligheden og historier (sådan da) er på højde med, hvad vi ser nu, men gameplayet og grafikken er raffineret 8-16bit.

Når jeg dagligt går fordi spilbutikker og ser alle attract screens'ene med den ene FMV efter den anden af hvidhårede ynglinge med kors på bukserne der laver baglæns salto med dobbelt skrue i slow motion mens de dræber 43 modstandere med et pistolsværd kan jeg ikke lade være at tænke, at det gider jeg bare ikke mere.

Når det så er sagt, er jeg skam også glad for spil i 3 dimensioner. Jeg vil bare gerne holde gameplay til fluff balancen på omkring de 90/10, og det var de meget bedre til i 16bit dagene, samtidig med at 16bit grafik ofte har samme visuelle kvalitet som en bland-selv slikbutik.
The DaneThe DaneSkrevet 21/08-10 17:20 
Hvorfor er det en stædig fornægtelse - grafisk set er det vel ligemeget hvilken form det er lavet i, så længe det endelige produkt ser ordentligt ud (eller misforstår jeg det du siger :p?).

Det er det samme som at sort/hvid kan være bedre brugt end farver alt efter hentydningen på film eller billeder.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 21/08-10 21:20 
Tag nu Dark Knight for eksempel (jo, lyder umiddelbart lidt søgt)...

Men Christopher Nolan insisterede på ikke at bruge CGI effekter i filmen. Hvorfor? Hele superhelte ny-bølgen, siden SpiderMan, er jo netop kommet af CGI effekternes evne til at virkeliggøre superhelte på film.

Og så kommer Nolan og laver Batman uden CGI, selvom metoderne ligger lige til højre hånd. Hvorfor?

Jeg tror det bliver en stigende tendens i filmbranchen at anfægte CGI metoden, og vende tilbage til klassiske principper. Effekternes volumen bliver for meget overkill, for pompøst og for øredøvende.

Ligeledes er spilmarkedet ved at splitte sig. Branchens hang til state-of-the-art grafik og evig søgen efter mimesis har i stedet genstartet interessen for primitive 8 og 16bit grafik.

My two cents :-D
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 22/08-10 11:20 
Det er muligt, men tror meget at den overfladiske gruppe (mainstream :p) vil have meget at skulle sige, og med mindre de gør en stor indsats for at markedsføre 8/16 bits spil vil der være en risiko for at de ikke sælger godt.

Men som sagt - er personligt ligeglad med hvordan spillet er lavet, så længe det endelige produkt er tilfredsstillende (hvor fx. ... Vs. The World ikke virkede så overbevisende på mig).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/08-10 14:39 
Altså der er jo masser af nye spil i dag som har simpel 2D... 8/16 bit lignende grafik, men gør dem vel hverken til "retro" eller for den sags skyld til 8/16 bit-spil, i den betydning at det er spil som har gameplay, AI osv som "dengang". Angry Birds og PvZ, som de to første eksempler der popper op, er da svært populære selvom de ikke er 3D.
millenniummillenniumSkrevet 23/08-10 08:50 
nu ved jeg ikke lige hvad "PvZ" er en forkortelse for, men Angry Birds er jo primært et 2D spil, fordi iPhone, som medie, oftest stinker i 3D.

Det bliver først interessant hvis primitiv grafik optræder på konsoller som reelt har kræfterne til state-of-the-art grafik. Pixel Junk synes jeg er et rigtigt godt eksempel på dette...

http://pixeljunk.jp/
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 23/08-10 09:35 
King Chaos>
Der er da en del af dem der ser så fede ud at jeg gerne vil spille dem :)

Heldigvis er de allesammen baseret på eksisterende spil som du kan spille i stedet. :)

Lidt sjovt at bide mærke i at mange af de refererede spil (altså ikke "current-gen-spillene", men de "pixel-spil" som er blevet omdannet til at ligne 3D-spillene) faktisk ikke er særlig gamle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/08-10 09:37, rettet 23/08-10 09:38 
millennium>
Og så kommer Nolan og laver Batman uden CGI, selvom metoderne ligger lige til højre hånd. Hvorfor?

Jeg tror det bliver en stigende tendens i filmbranchen at anfægte CGI metoden, og vende tilbage til klassiske principper. Effekternes volumen bliver for meget overkill, for pompøst og for øredøvende.

Gid han havde gjort det samme med Inception!
Jeg ved godt at det selvfølgelig er lidt mere oplagt i Inception pga. filmens tema, men jeg synes netop at det er effekterne af Hollywood-overkill, der er filmens ene reelle svaghed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/09-10 10:48 
Fed demake af FF7:

http://gamevideos.1up.com/video/id/31051
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/09-10 12:45 
Metroid Prime 2D Demake

Link...
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig