X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

-> VGA udstyr


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 15/08-10 19:59 
Vil bare lige høre om der er noget bestemt man kan købe af udstyr til at sætte en PS2/3, Wii til en VGA port. Ved der er noget officielt til 360, men har som sagt ikke set noget til de to andre.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 15/08-10 20:51 
Der er ikke noget officielt, så du er faktisk nødt til at få fat i en converter/linedoupler med component input, som outputter vga.

Og så selvfølgelig component kabler til konsollerne.
The DaneThe DaneSkrevet 16/08-10 20:18 
ok takker - nogen links / forslag til nogen der kan bruges?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 17/08-10 14:39 
Hmm, der findes en del skrammel som kan det og få gode. Den her er ret billig, men jeg ved desværre ikke om den er noget værd:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_converter/component_til_vga_converter_med_lyd_2723_da.html

Skal man have noget godt skal man som regel punge et par tusind ud for en af DVDOs Iscan convertere. De nyere af dem er superlækre, men de bevæger sig efterhånden væk fra at have VGA-udgange, da folk som regel har brug for HDMI.

Jeg har selv en af de gamle glimrende DVDO Iscan Pro med VGA ud, som jeg ikke længere bruger. Jeg købte den uden strømforsyning i sin tid, så jeg snuppede en multistrømforsyning (man kan selv indstille ampære/voltage) for 100 kroner til den i Brinck elektronik. Den bruger jeg imidlertid til min japanske Sega Saturn, så den følger ikke med.

Men for 400 kroner er den din. Køb en ekstern strømforsyning ved siden af til 100 kroner, så er du kørende. Den har en component, Svideo og composite indgang og én VGA ud. Den har en switch til at presse billedet sammen for det tilfælde at dit display synes den skal strække billedet selvom kilden er non-widescreen.

Der er mere info her:
http://www.anchorbaytech.com/support/faq/pro.php
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-10 18:13 
Ikke for at ødelægge dit salg, men:

Iscan Pro understøtter ikke progressive scan igennem Component indgangen.
Har en forsinkelse på omkring 30-40ms (lidt for meget IMO)
Forstår fint 240p fra f.eks. Saturn uden at deinterlace, men tilføjer nogle gange uheldige falske pixels som ikke skal være der (se link ca. midt på siden).

Dertil skal du heller ikke regne med at spil der kører i 50Hz vil vise et billede på dit TV, da det højst sandsynligt ikke understøtter 50Hz på VGA porten.

Til 480i og 60Hz-spil vil du sagtens kunne bruge den. Billedet er rigtig skarpt og sikkert bedre end dit TV kan deinterlace det, men laggen og de førnævnte problemer gør at jeg ikke har brugt min i årevis.

PS3 i HD (720p, 1080p) og Wii i 480p kan den slet ikke bruges sammen med.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/08-10 11:02, rettet 18/08-10 13:23 
Det er rigtigt, det er en ren deinterlacer, så kilden skal være i 480i eller 576i. Jeg mener nu den fungerede fint med 50hz materiale, men kan være jeg tager fejl, da det er længe siden jeg sidst brugte den.

Men jeg havde helt misset at der også stod ps3 i hans post og der vil den ganske rigtigt ikke kunne bruges til meget.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-10 11:34 
Jo den virker helt fint med 50Hz input, men så outputter den også 50Hz VGA hvilket mange skærme ikke forstår. Sætter du den til at outputte component er der selvfølgelig ingen problemer, men det hjælper desværre ikke The Dane så meget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig