X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

YouTube-politiet


Svar
nerosnerosSkrevet 13/07-10 20:07, rettet 14/07-10 02:03 
Jeg kom sku til at uploade noget som fik youtube politiet til at sende mig en mail om, at det jeg havde uploadet fra Beverly Hills Cop 2 var ulovligt osv. Jeg har slettet den nu. Jeg hygger mig gevaldigt iøjeblikket med at sample film og musik sammen til små snedige film som jeg så uploader til min youtube konto. Jeg er selvfølgelig opmærksom på at der er visse ting man ikke må, men hvad kan der egentlig ske hvis man bliver knaldet i noget man fra starten af ikke troede var et problem? Kan man få penge bøder og den slags grimme ting?

Jeg synes det er svært at finde ud af hvad man må og ikke må når der ligger så mange filmklip derude som åbenbart ikke er ulovligt?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 13/07-10 20:11 
neros>
Jeg er selvfølgelig opmærksom på at der er visse ting man ikke må, men hvad kan der egentlig ske hvis man bliver knaldet i noget man fra starten af ikke troede var et problem? Kan man få penge bøder og den slags grimme ting?

Du kan selvfølgelig blive straffet for en ulovlig handling, selvom du ikke vidste den var ulovlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 13/07-10 20:12, rettet 13/07-10 20:21 
Ja det siger vist sig selv ;-) Det jeg mener er hvis uheldet er ude hvad kan straffen så betyde og være for en størrelse?
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 13/07-10 20:23 
Det er måske mig der er naiv, men jeg tvivler på at der sker noget, hvis du piller det ned, så snart du får en advarsel. Tror ikke de uden videre sender bøder og den slags.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 13/07-10 22:20 
Nej det har du nok ret i. Jeg vil dog nødig have Paramount til at dunke mig i ryggen ;-)
Bashful Neophyte
kingsizekingsizeSkrevet 13/07-10 22:27 
Du burde kunne finde de svar du søger her:

Youtube - Copyright
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/07-10 22:58 
Jeg har også fået et par youtube copyright halløj ting for at bruge musik. Nu om dage er det tilgengæld blevet bedre. Før i tiden fjernede de lyden totalt, men nu er det kun blokeret i specielle lande. F.eks. er min Konami Press Conference video blokeret i Tyskland fordi jeg bruger en lydbid fra Jaws
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/07-10 00:28 
apropos youtube politi.

Ting der ikke er blevet blokeret endnu fra min roomy.

http://www.youtube.com/watch?v=d81mpqGjYMM

http://www.youtube.com/watch?v=X_Geofa65HI&feature=related
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
nerosnerosSkrevet 14/07-10 08:18 
Den her tager jeg med i retten hvis det bliver nødvendigt ;-)

"Du kan sørge for, at din video ikke krænker andres ophavsret, ved at bruge dine evner og din fantasi til at skabe noget helt originalt".
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/07-10 08:58 
Du må godt bruge korte lydklip fra film, hvis det er i nogenlunde urelaterede sammenhæng, det er der bl.a. mange musikere der gør flittigt brug af, når de sampler. :)

Det er klart at hvis du ligger længere klip fra en film eller musik som er udgivet på major labels, så får du nemt fingrene i klemme, men bortset fra det, skal man vist ikke bekymre sig så meget. Jeg havde oprindeligt uploadet en komplet film i fire dele om undergrunds/punk-kulturen i Danmark lavet i firserne. Da den for nyligt blev udgivet på DVD skrev udgiverne pænt til mig om ikke jeg ville fjerne den fra YouTube.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/07-10 09:59 
Fleshmangler>
Ting der ikke er blevet blokeret endnu fra min roomy.

http://www.youtube.com/watch?v=d81mpqGjYMM

http://www.youtube.com/watch?v=X_Geofa65HI&feature=related

Du har reddet min dag :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/07-10 10:33 
Sumez>
Det er klart at hvis du ligger længere klip fra en film eller musik som er udgivet på major labels, så får du nemt fingrene i klemme, men bortset fra det, skal man vist ikke bekymre sig så meget. Jeg havde oprindeligt uploadet en komplet film i fire dele om undergrunds/punk-kulturen i Danmark lavet i firserne. Da den for nyligt blev udgivet på DVD skrev udgiverne pænt til mig om ikke jeg ville fjerne den fra YouTube.

Det er så bare ret sjovt at der ligger utrolig mange film på youtube opdelt i flere dele part1, part2 osv. men det er ikke så meget som før i tiden..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/07-10 10:42 
Mange af dem kan jo slippe afsted med dem fordi det er gamle film ingen bekymrer sig om længere, fordi ingen HAR copyright til dem længere, fordi uploaderen har fået lov af copyrightholderne, eller bare fordi copyrightholderne er ligeglade (eller måske endda glade for eksponeringen)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/07-10 11:01 
Ja sikkert egentlig det kan der være noget om.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig