X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hunted: The Demon's Forge


Reply
jaesjaesSkrevet 08/07-10 21:13, rettet 08/07-10 22:56 
Det her spil virker super cool... inXile vil forsøge at fusionere klassiske dungeon crawlers som Wizardry og Bard's Tale med moderne gameplay og grafik - resultatet lyder som noget i retning af Gears of War med bue, sværd og magi.

Man kan vælge mellem to karakterer (fokus på henholdsvis nærkamp og distancevåben, begge kan bruge magi), der er detaljeret co-op (hvor figurernes skills supplerer hinanden), puzzles og jeg skal give dig skal jeg.

Det ser allerede fedt ud, synes jeg, og hvis man synes dungeons kan blive trættende, kan det nævnes, at der også kommer andre områder i spillet.

Udkommer første kvartal 2011 til 360, PS3 og pc.

En af hovedkræfterne bag Hunted er Brian Fargo, som flere sikkert kender fra hans tid i Interplay, som han stiftede. Han var også en af designerne på Wasteland. Bethesda udgiver spillet.

Lidt mere info:
http://www.tothegame.com/x360-10349-hunted-the-demons-forge-for-microsoft-xbox-360.html

Trailer og interviews:
http://www.gametrailers.com/game/hunted-the-demons-forge/13036

EDIT: Fik skrevet noget vrøvl i første afsnit :)
WehnerWehnerSkrevet 08/07-10 21:23 
Lækker trailer. Det er vel ikke den store overraskelse, at det her er røget direkte på min købsliste.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/07-10 22:17 
Næe... :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/07-10 23:10 
Og det er heller ikke nogen overraskelse, når Lasse skal spille tøsen med buen :-D
WehnerWehnerSkrevet 08/07-10 23:27 
Hvordan kunne du gætte det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/07-10 07:36 
Syntes det ser kedeligt ud :P
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/07-10 08:01, rettet 09/07-10 08:02 
Beano>
Syntes det ser kedeligt ud :P

Det slår heller ikke benene væk under mig.

'Gears of war med bue, sværd og magi' er vist en perfekt beskrivelse. Er den genre ikke ved at være en smule udkørt efterhånden, alle 'action spil' har efterhånden et cover system og ligner hinanden.

Det skal dog nok være sjovt nok i co-op, tvivler dog på det er noget værd i single player.
SumezSumezSkrevet 09/07-10 08:58 
jaes>
En af hovedkræfterne bag Hunted er Brian Fargo, som flere sikkert kender fra hans tid i Interplay, som han stiftede. Han var også en af designerne på Wasteland. Bethesda udgiver spillet.

Kiggede lige på hans MobyGames profil, og han har GODT NOK lagt navn til meget bæ, men der er så også lige enkelte perler imellem, som f.eks. Lost Vikings og... well, i hvert fald Lost Vikings. :)

http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,339/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-10 09:42, rettet 09/07-10 09:45 
Sacrifice, Messiah, Giantz: Citizen Kabuto (et af de mest oversete spil), MDK 2, Redneck Rampage, Wasteland, Bards Tale.

Mangler han ikke en credit i forhold til Fallout?

Men ja, der er også en del skidt i mellem, og "Hunted" traileren fanger mig ikke.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 09/07-10 09:46 
Nu har jeg aldrig spillet Fallout-spillene, men var Fallout Tactics ikke en stor skuffelse i forhold til seriens fans?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-10 09:47, rettet 09/07-10 09:49 
Jo, helt bestemt :) Jeg mener bare at han også var med til at skabe det første, men jeg kan tage fejl.

Det kan selvfølgelig være "Far Go Traders" referencen i spillet, som forvirrer...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 09/07-10 11:46, rettet 09/07-10 11:46 
Jeg ser også bare en masse ligegyldig action akkompagneret af overgearet heavy metal (men i det mindste er det for en gangs skyld ganske udholdelig metal) - hvor er dungeon crawler delen lige præcis??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/07-10 15:53, rettet 09/07-10 16:50 
Sjovt som man kan opfatte spil forskelligt :) Hvis Hunted er ligegyldig action er næsten alle (action)spil jo ligegyldige, da de fleste spil er 90% lån og 10% nye tiltag :)

Men fint nok, smag og behag osv. :)

Jeg synes bare, at et TPS-agtigt spil med fokus på BÅDE skydedel og sværdkamp er ret usædvanligt i sig selv. Dertil kommer alle de andre ting, som får spillet til at føles friskt og nuanceret - bare puzzles, dyb co-op og et eventyrtema er sjældent i denne sub-genre. Synes sådan set, at Hunted virker som meget mere interessant end de fleste andre actionspil :)

At det minder om GoW og lignende, synes jeg heller ikke gør noget - GoW-modellen ser jeg som et "system" bestående af en specifik, grundlæggende bevægelsesmetode og kameratype. Ligesom at fx Tomb Raider og Zelda også har mange beslægtede spil, som bruger samme skabelon, men til vidt forskellige spiltyper.

Musikken stinker til gengæld - passer overhovedet ikke til spillet.

Ang. Fargo, er det ikke underligt, at hans portefølje er lidt broget, da han var Big Boss i Interplay, og derved nok står krediteret i stort set alle Interplays spil :)

EDIT: Ikke en kommentar specifikt til Sumez :)
EDIT2: Er enig i, at traileren ikke sælger spillet alene, men nu skal man jo heller ikke bedømme spil alene fra en "allround-trailer" :)
BeanoBeanoSkrevet 09/07-10 16:40, rettet 09/07-10 16:41 
Ja, det kan være mit førsteindtryk havde været mere positiv hvis jeg havde set traileren uden lyd :D

Og jeg har bestemt ikke dømt spillet på forhånd - jeg vil holde øje med den, kan jo være det overrasker positivt :)
SumezSumezSkrevet 11/07-10 20:47 
jaes>
Sjovt som man kan opfatte spil forskelligt :) Hvis Hunted er ligegyldig action er næsten alle (action)spil jo ligegyldige, da de fleste spil er 90% lån og 10% nye tiltag :)

Kan da ikke sige noget om hvordan spillet er, pointerer bare at traileren er ekstremt intetsigende og bestemt ikke gør noget positivt for spillet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/07-10 00:54 
Jeg undrer mig bare lidt over en stribe negative kommentarer baseret på en trailer, som ikke rigtigt viser noget :)
SumezSumezSkrevet 12/07-10 08:07, rettet 12/07-10 10:17 
Det du opfatter som "negative kommentarer", er jo netop kommentarer på at traileren ikke viser noget. :) Jeg synes overhovedet ikke det ligner en dungeon crawler.

Iøvrigt får alle de her tekster om "a dark fantasy world", mig til at savne et spil der rent faktisk er baseret på en rigtig grum og mørk eventyrverden, a la Berserk-mangaen. Det var i forvejen en joke at kalde Dragon Age's hyggelige kliché-fantasy for "dark fantasy".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/07-10 19:22 
Sumez>
Det du opfatter som "negative kommentarer", er jo netop kommentarer på at traileren ikke viser noget. :)

De fleste kommentarer har da tydeligvis været bedømmelser af spillet målt ud fra traileren, og ikke en vurdering af traileren som "værk". Med negative, mente jeg skeptiske, hvis der skulle være tvivl :)

Men lad det nu ligge. Min grundlæggende holdning er bare, at det er lidt spøjst, at de fleste kommentarer er skeptiske over spillet, når al info tilsammen (interviews, feature-liste, trailer) åbenlyst taler *for* spillet og ikke imod - hvis man er til genren, selvfølgelig.

Definitionen på en dungeon crawler er vel bare, at der er en overvægt af kampe i dungeons samt et RPG-system.
SumezSumezSkrevet 12/07-10 20:50 
Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad "genren" skal forestille at være. Synes du traileren får spillet til at se vildt fedt ud, da? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/07-10 21:10 
Nej, jeg skrev jo, at jeg er enig i, at traileren ikke sælger spillet alene :)

Det er mere de generelle oplysninger og screenshots, der tænder mig. Fx ser det ud til, at dungeons bliver ganske varierede og interessante. Og så lyder gameplayet ret fedt.
SumezSumezSkrevet 13/07-10 08:13 
Så er du nødt til at fortælle hvad det er for nogle generelle oplysninger, vi andre ikke har læst :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/07-10 08:38 
Beano>
Og jeg har bestemt ikke dømt spillet på forhånd - jeg vil holde øje med den, kan jo være det overrasker positivt :)

Sådan har jeg det lidt også. Først læste jeg jaes beskrivelse af spillet som han ser det og jeg måtte se hvad det gik ud på....men traileren ligner lidt noget ligegyldigt pjat, men det kan jo være det overrasker :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/07-10 08:43 
For mig at se er det eneste der adskiller spillet fra andre co-op spil i genren, som fx gow, blot at det er en D&D verden i stedet for rumvæsner. Bue, sværd og magi i stedet for gun's.

Ok det at man skal kaste magi'er på hinanden for at kunne spille optimalt er nyt, men det er vist også det.

Det lyder, for mig, ikke som om spillet har nogen single player værdi overhovedet.
SumezSumezSkrevet 13/07-10 09:29 
Det havde Gears of War heller ikke, men det var ret gode spil alligevel :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/07-10 10:41 
Argh Gears of War 2 havde da lidt mere kød på singleplayer delen så vidt jeg husker.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/07-10 10:57 
Jeg synes ikke nogen af dem er særlig sjove at spille alene, de skal spilles med en ven. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/07-10 11:05 
Så skal det være på to skærme det der med at spille i splitscreen vertikalt er ikke lige mig. Det ødelægger totalt billedet og gameplay for mig og jeg bliver sur i øjnene.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 13/07-10 13:31, rettet 13/07-10 13:34 
Sumez>
Så er du nødt til at fortælle hvad det er for nogle generelle oplysninger, vi andre ikke har læst :)

Læg nu ikke ord i min mund :) Jeg har ikke sagt eller hentydet til, at folk har set eller læst noget "forkert". Som jeg har skrevet flere gange, har mange givet udtryk for (og delvis bekræftet), at de primært eller kun har fokuseret på traileren i stedet for at forholde sig ligeså meget eller mere til det øvrige, vi p.t. ved om spillet.

Du gav jo selv udtryk for det samme i starten. Ved ikke om du dengang eller nu har kigget på mere info end traileren, men hvis du har, og stadig mener, at spillet virker uinteressant, er der vist blot at sige, at vi tolker oplysningerne meget forskelligt, eller har vidt forskellig smag mht. den her type spil :)

Azzkikr>
For mig at se er det eneste der adskiller spillet fra andre co-op spil i genren, som fx gow, blot at det er en D&D verden i stedet for rumvæsner. Bue, sværd og magi i stedet for gun's.

Ok det at man skal kaste magi'er på hinanden for at kunne spille optimalt er nyt, men det er vist også det.

Der er nu flere atypiske elementer, end det du nævner. Et enkelt eksempel er, at man skal hjælpe hinanden med at løse nogle puzzles i co-op :)
SumezSumezSkrevet 13/07-10 13:41, rettet 13/07-10 13:42 
jaes>
Læg nu ikke ord i min mund :) Jeg har ikke sagt eller hentydet til, at folk har set eller læst noget "forkert". Som jeg har skrevet flere gange, har mange givet udtryk for (og delvis bekræftet), at de primært eller kun har fokuseret på traileren i stedet for at forholde sig ligeså meget eller mere til det øvrige, vi p.t. ved om spillet.

Ja, det er jo også det jeg hentyder til, du er nødt til at fortælle hvad "det øvrige" vi ved som spillet er, i stedet for at regne med at folk selv begynder at opsøge det ud fra en trailer.
Den artikel du linker til i første indlæg siger jo ikke rigtig noget - jeg har ikke engang noget indtryk af hvilken genre vi snakker om ud fra den.

Så kom med nogle links, citater, info, et eller andet. Hvad det end var, der fik DIG hooked. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/07-10 15:01, rettet 13/07-10 15:02 
Ej, for det første gav jeg allerede en slat info i første indlæg, for det andet er det vel logisk at folk evt. supplerer med deres egen research, for det tredje uddybede jeg mine meninger om spillet i et senere indlæg :)
SumezSumezSkrevet 13/07-10 15:14 
Jajaja, jeg prøver også blot at finde ud af hvad det er du synes ser spændende ud ved spillet. Det har jeg nu brugt over 6 indlæg på at efterspørge, og har stadig ikke fået noget ud af dig, så tror bare jeg vælger at konkludere at jeg ikke forstår det. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/07-10 15:29, rettet 13/07-10 15:40 
Men jeg har jo skrevet det :D

Jeg kan af gode grunde ikke komme med meget specifikke detaljer, da info ikke er frigivet i alle tilfælde.

For at gøre dig glad, kan jeg nævne et par ting til :)

- Man kan splittes op i co-op og udforske vidt forskellige dele af en dungeon - godt til at udforske ruter i omgivelserne m.m.
- Spillet er semi-lineært, mht. løsninger på opgaver, og vist også ruter - det lugter lidt af Duex Ex Light, men på en god måde.
- Fokus på karakterer, nok også historie. Indtil nu ikke meget info, men ganske interessant at de vil vende tingene, så kamphunden er lidt tøset, og pigen er alfahannen.
- "The two companions have access to spells and can help each other by battle charging the other to imbue him or her with magic. Working together also has its advantages, as E'lara can use her ice bow and freeze enemies while Caddoc can destroy them with a single swipe of his mace. On the flip side, Caddoc can use levitation with his sword and suspend enemies in the air, allowing E'lara a chance at target practice." (http://uk.gamespot.com/ps3/action/huntedthedemonsforge/news.html?sid=6260966&tag=topslot;img;1&mode=previews)

Ikke mere om det spil for nu :D

EDIT: Vel semi-lineært og semi-frit - nogle opgaver kan løses på flere måder.
SumezSumezSkrevet 13/07-10 15:54 
Men er der overhovedet noget dungeon crawler over det, eller er det Gears of War med magi? Jeg har stadig svært ved at gennemskue det >_<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/07-10 17:41, rettet 13/07-10 17:41 
Det kommer vel an på din definition af genren. Jeg synes, den er så løst defineret, at Hunted sagtens kan siges at høre til den.
jaesjaesSkrevet 24/03-11 19:53 
Video-preview:
http://www.gametrailers.com/video/preview-hd-hunted-the/712090

Virker stadig interessant IMO.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/03-11 20:44 
Jeg synes det ser utrolig kikset ud. Grafikken er direkte grim. Jeg grinte også lidt af historien tbh, 2 krigere der leder efter skatte og bliver snydt af en heks og så er vi i gang ;D

Character designet er helt i skoven, især ham den skaldede kriger er da umulig at tage seriøs. Voice acting i det klip der minder om noget fra psx dagene.

Men nu må vi se når det udkommer :), men har ikke de store forventninger.
SumezSumezSkrevet 28/06-11 13:42 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/06-11 14:28 
Hold kæft, han får det til at lyde awesome! Must buy :-D
SumezSumezSkrevet 28/06-11 15:11 
Det er det han kan
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/02-12 16:02 
Ingen andre end mig der endte med at give det chancen? Som sådan passer alt det negative, der blev sagt om det, helt fint på det færdige produkt, og spillet er bestemt ingen åbenbaring, men jeg endte alligevel med at gennemføre det, endda selvom jeg stoppede midt i for at spille FFXIII-2. Der er mange (også bedre) spil, jeg ikke har gidet at samle op igen efter at være kommet fra dem. Det kan vel sammenlignes lidt med at jeg også har gennemført Gauntlet-spillene og andre hack'n'slash-ting, selvom de ikke var gode :)

Ikke at jeg har så meget nyt at sige, men det kunne være interessant at diskutere, hvad der sker for amerikansk karakter design, hvor Hunted også deler en del elendighed med Gears Of War, som det generelt er kopieret efter. Altså den her kække fladpandede barskt udseende muskelpumpede soldat, begge spil har i hovedrollen. Det er jo verdens ældste regel at man modellerer hovedpersonerne efter spillets (eller filmens) primære målgruppe - hvilket jo også er forklaringen bag forstyrrede teenage-drenge i Final Fantasy :) - men er det virkelig den slags typer, som spiller de her spil, eller i hvert fald folk der gerne ser sig selv som sådan? Jeg synes den slags karakterer er så ulidelige at se og høre på.

I Hunteds tilfælde er der så den fordel, at man kan skifte hovedperson og slippe for det skaldede tatoverede fjols. Og ikke fordi jeg har lyst til at være en halvnøgen sexfikseret elverkvinde, hvis største lyst er at sprænge bygninger i luften, men hun er da i det mindste så tilpas interessant som sådan, at man lige kan holde det ud.

Ikke fordi japanerne heller er specielt fremragende til det i min optik, men dér er der da i det mindste meget stor fokus på karakter design, som betragtes som noget af det vigtigste og fineste i et spil. I mange af de her amerikanske titler virker det ikke som om det er et område, man tænker mange tanker over, og det synes jeg i hvert fald ofte man som spiller skal lide under.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
scavengerscavengerSkrevet 26/02-12 17:15 
Jeg synes også det var OK, hverken supergodt eller superskidt. Ifølge min mening lå det på 60% som jeg gav det i min anmeldelse.
Nemo me impune lacessit
jaesjaesSkrevet 26/02-12 17:28, rettet 26/02-12 17:32 
RJK>
Ikke at jeg har så meget nyt at sige, men det kunne være interessant at diskutere, hvad der sker for amerikansk karakter design, hvor Hunted også deler en del elendighed med Gears Of War, som det generelt er kopieret efter. Altså den her kække fladpandede barskt udseende muskelpumpede soldat, begge spil har i hovedrollen. Det er jo verdens ældste regel at man modellerer hovedpersonerne efter spillets (eller filmens) primære målgruppe - hvilket jo også er forklaringen bag forstyrrede teenage-drenge i Final Fantasy :) - men er det virkelig den slags typer, som spiller de her spil, eller i hvert fald folk der gerne ser sig selv som sådan? Jeg synes den slags karakterer er så ulidelige at se og høre på.

Jeg har ikke spillet Hunted, men mht. GoW-serien, så oplever jeg den (baseret på 1'eren og 2'ren) primært som tongue-in-cheek. For mig at se er serien et kærligt nik mod actionfilm fra 80'erne med muskelklumper som Arnold og Stallone i hovedrollen. Så jeg har åbenlyst ikke noget i mod karakterdesignet, tværtimod - det passer ind i konceptet.

Men det virker som om, folk er ret delte omkring, hvor seriøst GoW-serien tager sig selv.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/10-12 09:50 
Jeg har lige købt det, da jeg er desperat efter local 2-player co-op spil. jeg prøvede det lige hurtigt i går, og det virker sammenlignligt med War in the North - hvilket er godt. Grafikken er dog lidt vel aliased...
I aften giver konen og jeg det den endelige test og så må vi se, om det er nok til at dræbe ventetiden på Blood Knights, der kommer d. 31/10.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Username
Password
Remember me