X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med X360 til router forbindelse


Svar
SumezSumezSkrevet 02/07-10 11:07 
Jeg har nogle virkelig underlige problemer med forbindelsen mellem min X360 og min router. Jeg har muligvis altid haft dem, men er ikke helt sikker, det virker ret tilfældigt hvornår problemet eksisterer, og hvornår det ikke er der.

Typisk fungerer det sådan her:
Jeg starter min X360, og når jeg logger på min bruger og den prøver at forbinde til Live, siger den at den ikke kan få forbindelse.
Fra ovennævnte fejlbesked går jeg direkte ind i funktionen der tester online-forbindelsen. Problemet er ikke i internetforbindelsen, men på lokalnettet, Boxen kan ikke engang få forbindelse til routeren.
Vælger jeg "more info" omkring fejlen fortæller den mig at den ikke får tildelt nogen IP fra routeren, og anbefaler at genstarte routeren.
Det gør jeg så, og nu virker forbindelsen fint.
Dvs. det gør den indtil den pludselig holder op igen. Typisk hvis Xboxen genstarter, f.eks. i forbindelse med en systemopdatering.


Før i tiden har jeg kunnet være online for det meste, når jeg tænder boxen, men lige nu virker det som om den ikke kan få forbindelse på noget tidspunkt, før jeg genstarter routeren.
Jeg troede oprindeligt at problemet skyldes at mit netkabel har en løs forbindelse eller lignende, da det både har ligget gemt i klemme mellem gulvbrædder, og derudover går fra et andet rum igennem en døråbning der for det meste er lukket. Men nu lader det til at fejlen opstår lidt mere systematisk end det virkede til førhen, så jeg mistænker at det er en fejl i min router-opsætning?

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Eller har forstand på netværkssetup, og kan genkende fejlen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/07-10 11:22 
Er din Xbox sat til at bruge dynamisk eller statisk IP ?
SumezSumezSkrevet 02/07-10 11:25 
Snakker du om indstillinger på selve Xboxen??

I Router-indstillingerne har jeg knyttet en fast IP til dens mac-adresse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/07-10 11:27 
Sumez>
Snakker du om indstillinger på selve Xboxen??

Ja.

Checke evt. også at DNS er sat til at hente automatisk også.

Har du prøvet at trække et andet net kabel direkte til routeren for at teste om det er kablet eller ej?
SumezSumezSkrevet 02/07-10 11:43 
Hvad skal den stå på så?

Beano>
Har du prøvet at trække et andet net kabel direkte til routeren for at teste om det er kablet eller ej?

Nej, jeg ejer ikke andre kabler, der er lange nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/07-10 11:47 
Sumez>
Hvad skal den stå på så?

Prøv det modsatte.
SumezSumezSkrevet 02/07-10 12:02 
Ok, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem så. Du tror ikke det kan være noget med routeren, da det tydeligvis virker at genstarte denne?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/07-10 12:19 
Dunno - men jeg ville prøve at skifte indstillingerne på Xbox'en for at se hvad der trigger problemerne.

Du har ikke nogen IP konflikter i netværket?

Og hvis problemernet ikke findes på den måde, anskaffe et nyt LAN kabel og test med det. Jeg har oplevet underlige problemer med defekte kabler :P
SumezSumezSkrevet 02/07-10 12:30, rettet 02/07-10 12:30 
Beano>
Du har ikke nogen IP konflikter i netværket?

Altså det kunne vel godt skyldes at routeren prøver at tildele Xboxen en IP som er i brug af en anden forbindelse, hvilket ville forklare at det vælger at genstarte routeren mens xboxen er tændt, men burde routeren ikke selv prøve at undgå dette? Og hvordan ser jeg at det er tilfældet? Når jeg ser på routerens opsætning mens fejlen er der, kan jeg ikke se skyggen af nogen forbindelse fra xboxen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/07-10 12:34 
Hvis du har sat routeren til at tildele IP'er via MAC adresser og alle enheder er sat til dynamisk IP, så vil konflikter ikke ske. Men hvis du har en enhed som er sat til en statisk IP som allerede bruges af en anden enhed, så er det en konflikt.
SumezSumezSkrevet 02/07-10 12:37 
Tak, det kunne godt lyde som årsagen til problemet, det må jeg lige kigge på :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/07-10 12:41 
Det er ihvertfald værd at checke :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig