X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

E3 2010


Reply
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/06-10 13:28, rettet 12/06-10 15:45 
Så er E3 lige om hjørnet og jeg har lavet en lille kalender for pressekonferencerne hér

De store:

Microsoft Project Natal - Mandag den 14/6 kl 03:00
Microsoft - Mandag den 14/6 kl 19:00
Nintendo - Tirsdag den 15/6 kl 18:00
Sony - Tirsdag den 15/6 kl 21:00

De små:

Ubisoft - Tirsdag den 15/6 kl 02:00
EA -... Se hele indlægget
136 topic(s).
« < 1 2 3

Reply
SumezSumezSkrevet 17/06-10 08:51 
Jeg synes det er sjovt at de der "Nørd" i Urban fremhæver den nye Xbox360-model som E3-messens højdepunkt.

Men oh well, hvis jeg fik fripas til E3 for at skrive en ugentlig lorteklumme om iPhone, ville jeg også bare tage ned og drikke mig fuld hver dag uden at holde øje med hvad der rent faktisk sker på messen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 17/06-10 09:03 
Sumez>
Ja?!?! Hvor kan jeg læse mere om det?

Ingen steder, beklager. Det var en generel betragtning om at jeg håbede på en annoncering her til E3. Oh well, måske TGS.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
BeanoBeanoSkrevet 17/06-10 09:08 
@Sumez: Ja det lyder godt nok som om han er gået på druk lige efter MS's event og ikke set hvad der ellers er sket. Eller så er han bare mest glad for at få en gratis konsol :D
KalicolaKalicolaSkrevet 17/06-10 09:17, rettet 17/06-10 09:19 
Det eneste interessante ved E3 i min bog var det nye assassins creed (2'eren var fænomenal).

Nintendos zelda presentation var en fiasko uden lige, intet virkede som det skulle, plus der intet nyt var i spillet, hvor var det one to one swordplay henne? Og zeldas nye art direction var godt nok også lidt underlig syntes jeg. Og hvorfor er det at nintendos wii sport, wii play, wii party osv skal være så afsindigt grimt at se på? Jeg har været stor nintendo fan lige fra den første 8bit maskine, men jeg er bange for at jeg er vokset fra det. Donkey kong returns så også rigtigt lovende ud. Men metroid M ligner i mine øjne et skridt tilbage i forhold til prime serien.

Microsoft og deres eyetoy 2.0 så også ligegyldigt ud. For mig lignede det en hoppe simulator, hvor alle spillene gjalt om at hoppe, og hvor spillet hopper 1 sekund forsinket, ikke godt nok! Halo reach var interessant fordi det er halo og vi ved at gameplayet er 100% iorden, men igen, ikke noget banebrydende nyt, det samme gælder for killzone 2 og call of duty, intet synderligt nyt under solen. Hvorfor prøver de ikke at lave noget nyt? Det fede ved farcry 2 og stalker er at de i det mindste gør noget som ikke rigtigt er set i fps genren. De nye spil er mere store expansions end noget andet, og det er møg kedeligt at skulle spille det samme halo spil igennem igen og igen bare i nye indpakninger.

Giv mig assassins creed så skal jeg nok holde min kæft.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 17/06-10 09:30 
Jeg syntes 3DS var det absolut mest spændende på årets E3 :D
SumezSumezSkrevet 17/06-10 09:32, rettet 17/06-10 09:32 
Kalicola>
Det eneste interessante ved E3 i min bog var det nye assassins creed (2'eren var fænomenal).

Jeg synes det lugter lidt for meget af at spinde for meget på en ellers rigtig god og solid franchise. 2'eren var præcis hvad serien havde brug for, og hvis Ubisoft kan holde rytmen, bliver Assassin's Creed-trilogien til en helt fantastisk nyklassiker når 3'eren kommer.

At der kommer endnu en fuldpris-disc-udgivelse (troede først Brotherhood var en udvidelse til 2'eren) ind imellem de to synes jeg desværre lugter af at de prøver at få så meget ud af deres franchise som de kan, snarere end at fokusere på at gå all in med 3'eren.

Men rent bortset fra det, ser Brotherhood nu fedt ud. ;)

Kalicola>
Det fede ved farcry 2 og stalker er at de i det mindste gør noget som ikke rigtigt er set i fps genren.

Jeg har ikke spillet Far Cry 2, da det netop ser enormt ordinært ud. Hvad gør det nyt?? Kunne være man skulle prøve det.

Beano>
Jeg syntes 3DS var det absolut mest spændende på årets E3 :D

Helt enig! Har ikke det store indtryk af den pt, men udmeldingerne fra alle der har prøvet den er overvældende!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/06-10 09:46 
Sumez>
Helt enig! Har ikke det store indtryk af den pt, men udmeldingerne fra alle der har prøvet den er overvældende!

Ja det er meget positive hands-on udmeldinger man læser og line-up ser allerede fantastisk ud.
3DS bliver uden tvivl en kæmpe succes - med mindre Nintendo totalt fucker det op med prissætning, defekt hardware, børn der bløder ud af ørerne pga. 3D overdosis, eller lign. Det tvivler jeg dog på :)
SumezSumezSkrevet 17/06-10 10:18 
Jeg tror de bliver rimelig fair med prisen, de ved hvor de skal spare (f.eks. er grafikkortet i 3DS'en relativt uddateret), og det giver dem det endelige forspring.

Meget fin pointe fra Penny Arcade's blog omkring årets E3:
I need to emphasize that I don't have any particular problem with 3D. I have every intention of importing a 3DS. I like three dimensional images as much as the next organism with two functioning optic nerves. But if you want to talk about real costs, Sony's consumer dialogue isn't especially robust. The Kinect is rumored to cost a hundred and fifty dollars, and this is considered to be the equivalent of a street mugging. To contrast, a single pair of active shutter glasses costs the same amount - every picture of a deliriously happy family enjoying 3D content is predicated on a hardware investment north of four thousand dollars.

The Move message offers a similar pirouette: Joystiq happily tells us that one may secure Playstation Move for fifty dollars, which omits the cost of the Playstation Eye, the newly christened "navigation controller," and the second Move controller so many demos seem to incorporate. What is the true cost of the experience? No-one seems to care, least of all Sony, who is performing lip tricks off a wave of ambiguity.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 17/06-10 10:31, rettet 17/06-10 10:40 
Flere ting i PA-citatet, der i tråd med, hvad jeg selv mener, omend i lidt anden retning i nogle tilfælde:

Kinect: For meget lag.

Move: For dyr.

3DS: Jeg er ikke specielt hyped. Forcen er primært 3D-effekten, og umiddelbart tror jeg oplevelsen er begrænset på så lille en skærm.

X360 Slim: Fint for folk der ikke har en X360, men vil ikke umiddelbart skifte min egen ud.

Spillene: Ikke rigtig noget der virkelig hyper mig. Er mildt tændt på Rayman Origins og Zelda: SS, men ellers synes jeg ikke rigtig, der var noget (tæller ikke gamle annonceringer med).

Ikke kun E3s skyld, for annonceringerne er jo i dag bare lidt mere spredt ud over hele året, men synes virkelig ikke, der var særlig meget spændende :)

EDIT: Jaja, Sumæs ;)
- Glemte kommentar på PA-citatet.
SumezSumezSkrevet 17/06-10 10:33, rettet 17/06-10 10:34 
Kinect: Ingen kan tydeligvis finde ud af at skrive navnet rigtigt :D

jaes>
3DS: Jeg er ikke specielt hyped. Forcen er primært 3D-effekten, og umiddelbart tror jeg oplevelsen er begrænset på så lille en skærm.

Efter sigende skulle det være lige det modsatte
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/06-10 10:36 
Jeg ved knap nok hvordan man udtaler det... Ki-nekt ...? K'nægt...? :-D
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 17/06-10 10:38 
Jeg mente ikke, om hvorvidt 3D-effekten virker, men at 3D-effekter for mig er noget med indlevelse, og her er en lille skærm en hæmsko af natur.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/06-10 10:38 
Vi siger "Kinetic" i stedet - det andet er fjollet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 17/06-10 10:59, rettet 17/06-10 10:59 
The State of the Video Gaming Industry, ifølge Cracked:

http://i.imgur.com/8pdbT.jpg
SumezSumezSkrevet 17/06-10 11:01 
Det er så præcis derfor, jeg ikke har spillet nogen klassiske FPS'er siden Jedi Knight :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/06-10 12:08, rettet 17/06-10 12:11 
Penny Arcade>
The Move message offers a similar pirouette: Joystiq happily tells us that one may secure Playstation Move for fifty dollars, which omits the cost of the Playstation Eye, the newly christened "navigation controller," and the second Move controller so many demos seem to incorporate.

Det var også min kommentar i E3 Sony tråden. $50 er en fin indgangspris for det hvis man allerede har Eye og kun skal bruge det til de simple enkelt controller-input spil, f.eks. Move Play. Men Sports Champions anbefaler to Move controllers til flere events (bueskydning f.eks). Det kan spilles med een men to er klart at foretrække. Core titler som SOCOM, KZ3, RE5, etc. kommer med garanti til at kræve Navigation controller og så kan det nemt løbe op, specielt hvis man vil spille flere sammen samtidig.
En skam Sony ikke er mere agressive med prissætningen når de vil ind på et nyt marked. Billigt er det dælme ikke - ej gennesmskueligt for den alm. forbruger.

Denne video viser de forskellige kombinationer i Sports Champions og Move Play:
http://www.vg247.com/2010/06/13/playstation-move-gets-half-hour-long-video/
SumezSumezSkrevet 17/06-10 12:52, rettet 17/06-10 12:54 
En af de vigtigste kilder til Wii's success er jo også at wiimoten er en fundamental del af konsollen, og altid medfølger. Dvs. hvis man laver en spil til Wii, laver man potentielt også spil til wiimoten. Den er aldrig blevet til en "gimmick peripheral" på linje med f.eks. Eyetoy. Den eneste controller af den type jeg har set formå blive en succes, må være Guitar Hero-controlleren.

Der har både Microsoft og Sony det problem at de forventer at deres nye casual-målgruppe, som muligvis ikke engang har en X360 eller PS3 i forvejen, skal købe al muligt dyrt udstyr ved siden af, for at kunne spille smagløse casualspil. Og hvis disse spille ikke engang har særlig meget at tilbyde udover det man kan få til Wii, er det helt håbløst.
Dette medfører ikke kun en begrænset målgruppe for Sony/MS, men også for deres eventuelle tredjepartsudviklere, som naturligvis stadig vil fokusere på Waggle-fri spil, da der er større omsætning at hente her, mens de Wagglespil, der alligevel kommer, vil være endnu mere shovelware end det vi allerede ser på Wii.

Det er mine forudsigelser...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 17/06-10 14:07 
Jeg begynder at få en del tiltro til det næste Need for Speed:

"The Criterion developers demoing Need for Speed: Hot Pursuit on EA's E3 booth say that the new game shares a subtitle with 1998's Need for Speed III for the simple reason that it sounds really cool. Also, creative director Craig Sullivan explains how considering those two words makes his job easier.

"It's going to have pursuits in it, and they're going to be pretty f***ing hot. Anything else is just a waste of time.""


Hands on-artikel.
HeroldHeroldSkrevet 17/06-10 14:14 
Sumez>
En af de vigtigste kilder til Wii's success er jo også at wiimoten er en fundamental del af konsollen, og altid medfølger. Dvs. hvis man laver en spil til Wii, laver man potentielt også spil til wiimoten. Den er aldrig blevet til en "gimmick peripheral" på linje med f.eks. Eyetoy. Den eneste controller af den type jeg har set formå blive en succes, må være Guitar Hero-controlleren.

Der har både Microsoft og Sony det problem at de forventer at deres nye casual-målgruppe, som muligvis ikke engang har en X360 eller PS3 i forvejen, skal købe al muligt dyrt udstyr ved siden af, for at kunne spille smagløse casualspil. Og hvis disse spille ikke engang har særlig meget at tilbyde udover det man kan få til Wii, er det helt håbløst.
Dette medfører ikke kun en begrænset målgruppe for Sony/MS, men også for deres eventuelle tredjepartsudviklere, som naturligvis stadig vil fokusere på Waggle-fri spil, da der er større omsætning at hente her, mens de Wagglespil, der alligevel kommer, vil være endnu mere shovelware end det vi allerede ser på Wii.

Det er mine forudsigelser...

Jeg er helt enig. De kan ikke tage de markedsandele de håber på fra Nintendo, så længe det er tilbehør, og ikke en integreret del af maskinen. Desuden skal de have flere hardcore-titler ind, hvis de vil sælge til maskinens eksisterende publikum.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/06-10 15:49 
Sumez>
Jeg synes det er sjovt at de der "Nørd" i Urban fremhæver den nye Xbox360-model som E3-messens højdepunkt.

Men oh well, hvis jeg fik fripas til E3 for at skrive en ugentlig lorteklumme om iPhone, ville jeg også bare tage ned og drikke mig fuld hver dag uden at holde øje med hvad der rent faktisk sker på messen.

Nu kender jeg ikke Morten Bay, men Thomas Conradsen tager jeg nu rimelig seriøst. Som jeg læser det (og jeg kan kun finde Nørd i dagens avis) så er det kun Morten der er i LA og ja, han skriver kun om den nye Xbox, men han skriver ikke at det er messens højdepunkt (på anden måde end ved at undlade alt andet)?
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/06-10 15:50 
...og hvis jeg skulle skrive om den nye Xbox, ville nok være i samme dur..."bla bla... jeg glæder mig til at komme hjem og prøve den, tak for bestikkelsen :D"
SumezSumezSkrevet 17/06-10 15:56 
Det er da også rimelig underligt at undlade alt andet, når nu den nye Xbox nok er noget af det MINDST interessante på hele messen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/06-10 16:07 
Nu kan man jo se at folk herinde finde mange forskellige ting spændende...

i øvrigt... for journalister der skal levere materiale under selve messen... er det først en fuldefest efter dørene lukker den sidste dag. De gange jeg har været derovre har det sgu været hard work... spændende og sjovt ja, men arbejde. Nu er det jo også forskelligt... hvis man f.eks. skriver for et månedsblad eller arbejder med tv... for slet ikke at tale om indkøbere... der er det sgu en lang fest :D
HeroldHeroldSkrevet 17/06-10 16:33 
Der kan være tusind grunde til at det lige er Xbox der er fokus på. Måske var det den første artikel der var klar, måske har redaktøren udvalgt den af mange, måske kommer resten senere?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/06-10 17:22 
Jeg håber i hvert fald at de har mere arbejde at se til derovre end bare at skrive et par linjer i den ugentlige artikel der kører i Urban, ellers er den billet godt nok letkøbt! :P

Nej nej, jeg er overhovedet ikke misundelig!

Men helt generelt har jeg rimelig ondt i røven over det der "Nørd" i Urban, der irriterer mig på rigtig mange planer, men eftersom du kender gutterne, skal jeg nok holde mig fra at kommentere det, det er jo ikke noget personligt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/06-10 18:03 
Nej, gud fri mig vel, det er jo ikke min familie! Du skal da bare kommentere løs. Jeg læser ikke normalt Urban (og jeg tror som sagt kun det er Morten der afsted). Jeg ved fra andre aviser, at det nogen gange er journalisterne selv der betaler og så "sælger artikler ind" for at få noget af det igen.
XiwanaXiwanaSkrevet 17/06-10 20:51 
THQ og Volition har da vist lige lånt rigeligt meget fra andre spilserier i forbindelse med udviklingen af det nye Red Faction. Væk er de store åbne vider med kæmpemæssige destuerbare bygninger. I stedet får man et huleeventyr i bedste Gears of War-stil med fjender hentet fra Resistance-serien. Det hele er så mørkt, trist og fuldstændigt intetsigende. Hvis de nu HAR skabt en grafikmotor, der kan bruges til at destruere kæmpemæssige landskaber, hvorfor så begrænse sig til undergrunden?


Red Faction: Armageddon-E3-interview hos gametrailers
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/06-10 23:07, rettet 17/06-10 23:07 
Måske har ham fra Urban ikke set de andre konferencer eller også tror han fuldt og fast på Kinect?

Jeg skal altså prøve det selv før jeg er overbevist. For mit vedkommende kan jeg ikke se at den lag der er med Kinect gør det muligt at anvende det til traditionelle spil som f.eks. FPS og third person shooters. Der var et enkelt eksempel jeg så det brugt i trailer for Deca Sports Freedom, hvori man skulle spille paintball og sigtekornet hopper irreterende rundt imens man skal kaste armene voldsomt op for at skyde.
Der er også en bueskydnings del i det hvor man skal stå sidelæns for at spillet forstår hvordan du bruger armene.

http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-deca-sports/101394

Jeg vil langt hellere foretrække at spille Resident Evil 5, Killzone 3 eller Socom 4 med Move over en normal controller da jeg fandt det super intuitivt Resident Evil 4 til Wii. Det opfanger også dine bevægelser langt tættere på 1:1 end Kinect gør, hvilket også var grunden til at jeg nævnte at jeg ville foretrække det til Space Channel 5 frem for Kinect.

På sigt tror jeg stadig at tiden er uvis med hensyn til motion control, men jeg kan sagtens se at 3D bliver det næste naturlige skridt i udviklingen af spil.

Jeg kan godt forestille mig at man om et par år kan få større 3D skærme som ikke kræver briller og har en bred "se-vinkel" (eller hvad det nu er det hedder) og det er ikke kun fordi at spil industrien og Sony skubber på men også film industrien.
nerosnerosSkrevet 18/06-10 10:28 
Her er lidt nyt om Rage


Stage Walkthrough Pt 1
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/06-10 18:39, rettet 18/06-10 18:39 
Konami har verdens sejeste medarbejdere! Jeg vil arbejde der nu :P


Søde, sjove japanere til Konamis pressekonference
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/06-10 20:46, rettet 18/06-10 20:48 
Du skal også se deres wrestling luchador halløj fra det

http://www.youtube.com/watch?v=f7qm-lazcv0

Og Silent Hill. Spring frem til 0:53 for at se ham den ene stå på nakken af den anden

http://www.youtube.com/watch?v=sgu4kF2zD7s
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 20/06-10 15:29 
Er der et sted man kan se hele konamis konference ud i et ?

Og i det hele taget er der nogensteder de har samlet alle links til de forskellige konferencer ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KilroyKilroySkrevet 20/06-10 19:15 
Jeg har ikke fundet den endnu, men de glimt jeg har set er storslåede. Det er som om de tog pænt meget syre inden de planlagde den...
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/06-10 22:50 
De har uploadet den i flere dele på Gametrailers.com

http://www.gametrailers.com/game/konami/1804
SumezSumezSkrevet 25/06-10 00:01, rettet 25/06-10 00:01 
Cripes!! Er jeg den eneste der helt har overset at Konami præsenterede et splinternyt Contra-spil på E3?

De har så været så frække at kalde det noget andet, og have andre figurer med, men der er ikke noget at tage fejl af, det er 100% Contra. Meget ligesom Otomedius G til Gradius-serien. Se videoen, så forstår I hvad jeg mener...

http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-hard-corps/700567]Hard Corps: Uprising[/LINK]" target="">Hard Corps: Uprising
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 25/06-10 09:03 
Der er ikke noget at sige til at den forsvandt, når man tænker på mængden af syrede Mexicansk wrestling, Glee og censurerede Rap-battles Konamis konference bød på.
Alle de herligheder gjorde jo sit til at stjæle fokus fra Contra ;)
Kilroy Was Here
136 topic(s).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Username
Password
Remember me