X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPad i Nordtyskland?


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-10 08:15 
Er der nogen, som ved hvor hvor man købe en iPad i det nordlige Tyskland? Det nærmeste jeg har fundet, er Media Markt i Kiel (Media Markt i Flensborg fører ikke iPad endnu)...

Nogen som kender til andre steder Nordtyskland som sælger den?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
91 emne(r).
« < 1 2

Svar
BonziniBonziniSkrevet 07/06-10 12:55, rettet 07/06-10 12:56 
Jeg har ikke rørt min bærbare siden jeg fik den (ca. 1 måned), kan bare sige den dækker mit behov fint.

Det jeg bruger mest er:
Citrix (så jeg kan køre windows med fuld Office pakke)
Rdp programmet: iTap RDP (til servere)
Og det indbyggede mailprogram og Safari.

Jeg har absolut ikke haft problemer med tastaturet og det er på trods af at der endnu ikke er æøå (andet end på den måde jeg tidligere beskrev)

Jeg har 3g versionen og kan kun anbefale at man køber den hvis man skal have den med rundt.

Ja Apple har begrænset hvad man kan installere, men det ser ud til at de fleste funktioner man (jeg) har brug for enten kommer eller er i skyen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 13:13, rettet 07/06-10 13:14 
Beano>
Vi kan have lange tekniske diskusioner om hvad "rigtig" multitasking er, men Apple's "begrænsede" model giver fint mening for iPhone og iPad hvis resourcer og batteri er kritiske. Essensen er at apps snart kan få lov at være startet og "køre samtidig" (forskellige måder alt efter behov) hvilket er det vigtigste for brugeren. Jeg er dog sikker på at der er naysayers der disser det komplet fordi det ikke er "rigtigt" nok teknisk ;)

Givet, det kan sagtens fungerer med begrænset multi-tasking - her må jeg så bare indrømme, at jeg er mere til Android modellen, end det Apple har valgt. Jeg kan ikke se batteri-snakken, som andet end et eksternt argument - det fungerer på andre telefoner, uden at batteri-tiden lider synderligt, eller at der bruges for meget performance (hvilket bestemt ikke burde være et issue med 3GS og fremefter). Vi må se hvad der sker når den næste update kommer. De udmeldinger jeg har hørt tegner til at det bliver et skridt i den rigtige retning, men stadig ikke langt nok. Fungerer det, er der selvfølgelig ingen grund til at rynke på næsen. Så krukket er jeg heller ikke :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 13:19, rettet 07/06-10 13:20 
Bonzini>
Ja Apple har begrænset hvad man kan installere, men det ser ud til at de fleste funktioner man (jeg) har brug for enten kommer eller er i skyen.

Det er ikke så meget et spørgsmål om noget praktisk, som det handler om principper. At Apple vil diktere hvad der er og ikke er på App Store(eksempelvis at en app bliver afvist, fordi en lignende allerede eksistere, er med til at skabe monopol og lav konkurrence/innovation), bryder jeg mig meget lidt om. Censur har altid været en dårlig idé.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 13:29 
Echelon VI>
Givet, det kan sagtens fungerer med begrænset multi-tasking - her må jeg så bare indrømme, at jeg er mere til Android modellen, end det Apple har valgt.

Men hvorfor?

Den eneste forskel jeg kan se at er Android multitasker for alle apps (som et desktop OS f.eks.) hvilket er spild af resourser og batteri mens iPhone/iPad kun vil gøre det for de apps der selv signalerer overfor OS'et at de har behov for det.
Der er jo mange apps der slet ikke har behov for multitaske rigtigt og kun gå i pause som ligner modellen i dag med at gemme state data.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 13:33, rettet 07/06-10 13:34 
Echelon VI>
Det er ikke så meget et spørgsmål om noget praktisk, som det handler om principper. At Apple vil diktere hvad der er og ikke er på App Store(eksempelvis at en app bliver afvist, fordi en lignende allerede eksistere, er med til at skabe monopol og lav konkurrence/innovation), bryder jeg mig meget lidt om. Censur har altid været en dårlig idé.

Jeg er enig her. Har det fint med en form for app kvalitetssikring og beskyttelse som på konsollerne, men syntes Apple er ALT for strikse og diktatoriske mht. hvad der afvises.
F.eks. en svinestreg at de afviste det trådløse iTunes sync. løsning der var blevet udviklet af en gut. Det var en feature som jeg længe af savnet men Apple garanteret selv vil tilbyde... for flere penge :P
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 14:01, rettet 07/06-10 14:01 
Beano>
Men hvorfor?

Det har f.eks. nogle konsekvenser i forhold til hvordan Iphone OS håndtere notifikationer, at information først er tilgængeligt når man går ind i den enkelte app (fremfor widgets), og i forlængelse heraf ingen hurtig fra og tilslutning af 3G/WiFi etc. (igen widgets), som vil kunne spare på den dyrebare batteritid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 14:04, rettet 07/06-10 14:15 
Det har du vist misforstået - apps kan godt modtage notificeringer mens de kører i baggrunden, de skal bare fortælle OS'et at de har behov for det.

EDIT: Jeg taler om iPhone OS 4 selvfølgeligt :)

EDIT 2: Husk på at apps under OS4 kan køre multitasking på flere måder alt efter behov. Køre konstant (f.eks. til instant messaging, Skype, medie streaming, navigation, osv) eller gå på pause (uden CPU forbrug) når brugeren forlader det (f.eks. til spil).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 17:04 
Jeg taler om det nuværende OS. OS4 er jo ikke ude endnu, og jeg har derfor ikke haft fingre i det - Det er nok der vi er uenige :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 17:04 
Jo, men det skrev jeg jo fra starten at det var :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 17:10, rettet 07/06-10 17:10 
Sandt :)

Holder Apple hvad de lover, og som du beskriver mulighederne i OS4, vil multi-tasking reelt fungerer ligesom det gør under Android - i hvertfald for første parts apps, men hvad så med tredjeparts? Så vidt jeg har kunne læse mig frem til - igen, softwaren er ikke frigivet - vil det være meget begrænset for disse, selvom det er mere åbent end før.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 17:28, rettet 07/06-10 17:31 
Jammen, du læser jo ikke hvad jeg skriver :P

I dag har iPhone OS 3.x multitasking for egne apps (mail, musik, telefon, web, etc.). Det er en skrøne at iPhone/iPad OS'et ikke kan multitaske i dag, det er bare begrænset til Apple's egne apps ;)

I OS 4 (der kommer til "sommer" på iPhone og efteråret til iPad) er der support for multitasking i 3. party apps - men app skal selv signalere overfor OS'et hvordan de skal multitaskes. Alle gamle apps vil ikke pludseligt begyndt at multitaske - de skal opdateres først. De fleste app er det dog ikke nødvendig med fuld multitasking (de kan bare gå på pause og spare CPU tid) mens andre fuld ud kan køre i baggrunden hvis de vil (f.eks. til instant messaging, Skype, medie streaming, navigation, osv).
Det er op til applikationen at bestemme niveauet af multitasking, alt efter behov. Der er vist 3-4 måder apps kan køre på.

OS4 er pt. i åben beta hos app udviklere og det forlyder at det fungerer som lovet :)

How Multitasking Works in the New iPhone OS 4.0
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 17:44 
Så langt så godt :) - forvirringen bunder i at jeg mener at have læst noget andet, med hensyn til multi-tasking for 3. parts apps, og OS4. Nu er den så lukket!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 17:48 
He he he... kan dog kun udtale mig om løfterne og de viste demoer ;)

Krydser fingre for der kommer en konkret OS4 lanceringsdato på WWDC i dag.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 20:56, rettet 07/06-10 20:57 
iOS 4 (det nye navn for iPhone/iPad OS) updaten kommer d. 21 juni og er gratis for alle iPhone/Touch brugere der kan opgraderes :D

Ingen ny dato for iPad udgaven så det er stadig "efterår".
HeroldHeroldSkrevet 07/06-10 21:19 
Også for Touch?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 07/06-10 21:21 
Man kunne bestille iPhone 4 fra July. Så kom da med iPad på samme tid :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 07/06-10 21:21 
Herold>
Også for Touch?

Ja.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 22:12 
Herold>
Også for Touch?

Ja men ikke alle Touch/iPhone modeller kan opgraderes - 1G modellerne kan ihvertfald ikke. Og kun 3GS iPhone kan multitaske.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 22:13 
Dark-Light>
Man kunne bestille iPhone 4 fra July.

Men det kun for de 5 første lande. Dato for bl.a. DK er ikke annonceret endnu svjv.
HeroldHeroldSkrevet 07/06-10 23:31 
Men er det gratis for Touch at opgradere? Det har det ikke været tidligere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 08/06-10 07:01, rettet 08/06-10 07:07 
Som sagt, Ja... gratis for alle der KAN opgraderes.

Undrede også mig :)
SonicSonicSkrevet 08/06-10 08:22 
Gad vide, om man snart kan pre-order den nye iPhone hos Telia, Telenor, og 3? :D

Den er dælme nice den nye iPhone, og det er på tide, at sende min 3G på pension hos mine forældre :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/06-10 09:32 
Det kan du nu hos 3 ihvertfald.
SonicSonicSkrevet 08/06-10 10:00 
Nice. Kunne ske man skulle skifte til 3 så, har Telia lige nu :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/06-10 10:09 
Check deres dækning ud først - jeg har store problemer med 3 der hvor jeg bor og regner med at droppe dem snart :P
SonicSonicSkrevet 08/06-10 10:27 
Uha, troede de havde ok dækning :( Må sige, at jeg faktisk er ret glad for min Telia dækning lige pt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/06-10 10:29 
Den slags kan man checke på forhånd på deres side - og det gjorde jeg, men jeg er så siden flyttet ;)
JmogJmogSkrevet 08/06-10 23:53, rettet 08/06-10 23:55 
Beano>
Man kunne bestille iPhone 4 fra July.
Men det kun for de 5 første lande. Dato for bl.a. DK er ikke annonceret endnu svjv.

Præcis dato er ikke kommet, men Jobs sagde på præsentationen, at den kommer i Danmark i juli. Haps! :-D

Har skrevet mig op på 3s side. Jeg har en 3GS med et 3-abonnment i forvejen og har været fint tilfreds med dækningen. Min bindingsperiode udløber ganske praktisk 1/8, så der kan jeg bare flytte mit abonnement over på den nye model og gøre brug af deres introtilbud :-)

Siden iPhone 4 lanceres i USA til præcis samme pris som 3GS, så burde prisen ligge på det samme i DK.
BeanoBeanoSkrevet 09/06-10 06:44, rettet 09/06-10 06:55 
Jmog>
Præcis dato er ikke kommet, men Jobs sagde på præsentationen, at den kommer i Danmark i juli. Haps! :-D

Ja det fandt jeg også ud af da jeg efterfølgende så presentationen selv - 9to5's live blogging var mangelfuld på dette punkt... de lømler :P

Men gratis iOS4 opgraderingen er god nok :D

Som 3GS ejer syntes jeg at der er mange penge at give for en ny skærm og bedre kamera - men måske hopper jeg på iPhone 4S i 2011 hvis den tilbyder noget endnu bedre :)
Jeg vil hellere bruge pengene på en iPad nu.
SumezSumezSkrevet 09/06-10 08:10 
Hvis du allerede har en 3GS, hvad er det så der gør 4'eren så vild at du bare må have den også?
Jeg har ingen af delene, og har stadig ikke set noget der giver mig lyst til at anskaffe en af dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/06-10 08:22 
Øh... har du læst hvad jeg skriver?
SumezSumezSkrevet 09/06-10 08:36 
Min kommentar var til jmog, jeg er (stort set) enig med dig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/06-10 09:37, rettet 09/06-10 09:38 
Sumez>
Hvis du allerede har en 3GS, hvad er det så der gør 4'eren så vild at du bare må have den også?
Jeg har ingen af delene, og har stadig ikke set noget der giver mig lyst til at anskaffe en af dem.

Bedre skærm, bedre kamera, form factor der tiltaler mig mere, hurtigere, bedre batterilevetid, gyro (vil lede til interessante iPhone 4-only apps).

Det giver jeg gerne 800 kroner for.
BeanoBeanoSkrevet 09/06-10 09:42 
kr 800 ?!?!
rapsacrapsacSkrevet 09/06-10 11:07 
månedligt abonnement?
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
JmogJmogSkrevet 10/06-10 12:38 
Nej da. Abo ligger på hvad jeg giver i forvejen: 600 første halve år og derefter 400 kroner om måneden.

Jeg regner bare med, at den salgspris man skal give for en 16GB model med abo er omkring 800-900 kroner. Det er det jo for 3GS, som Apple siger har samme pris som iPhone 4.
BeanoBeanoSkrevet 10/06-10 12:51 
Men din 600,- pr. md periode forlænges med 6 måneder mere, så det du skal af med for at opgradere i den sidste ende er betydeligt mere end 800,-. ... det må blive ca. 2000,- ?

Men hvis du kan sælge den "gamle" 3GS kan det jo hjælpe også ;)
SumezSumezSkrevet 10/06-10 13:10 
Synes også det abonnement er langt over ekstremt meget i overkanten til at begynde med, men jeg kan selvfølgelig være ligeglad, det er ikke mig der skal ligge og rode med det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/06-10 13:15 
Man betaler jo telefonen delvist via abbonement - dyrere hardware, dyrere abbonement ;)
Jeg har dog en langt billigere abbonement hos 3 i dag hvor min 3GS er betalt - man er ikke tvunget til 400,- pr. måned abbonement efter 6 måneder :)
HeroldHeroldSkrevet 10/06-10 14:21 
Hvilket har du, Beano?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 10/06-10 14:34, rettet 10/06-10 14:35 
Jeg har pt meget lavt forbug så jeg skiftede til noget boost50 + en surf pakke oveni. Betalte ca. 200,- sidste måned.
Men skifter jo nok til Telenor når jeg lige får taget mig sammen og min iPhone unlock går igennem :)
91 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig