X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anmelder hårdt presset af spilfirma


Svar Sortering
HeroldHeroldSkrevet 04/06-10 13:28, rettet 04/06-10 13:28 
IMO er det mere et spørgsmål om at bede anmelderen ændrer teksten, så den passer til karakteren (eller ændre karakteren så den passer til teksten), men det er ikke umiddelbart noget jeg ville gøre uden godkendelse fra anmelderen... Med mindre det er mig Rites refererer til, så ville jeg åbenbart godt :D

Edit: Ikke rettet mod Sumez specifikt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
94 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
CoreCoreSkrevet 01/06-10 20:42 
Især derfor elskede jeg at anmelde selvindkøbte lortespil, i mine anmelderdage :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 01/06-10 20:38 
Det er så ikke unikt for ham, skal jeg ellers lige hilse og sige :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 01/06-10 20:35, rettet 01/06-10 20:36 
Peter Larsen (Pan Vision) i Politiken>
Som pr-mand holder man øje med hver enkelt karakter på hvert medie. Hvis nogen konsekvent ligger og laver dårlige anmeldelser, så kan du generelt lade være med at sende dem kopier af spillet.

Sjovt, jeg har ellers erindringer om en Peter Larsen, der forsøgte at presse anmeldersites til gratis bannerreklamer, før han ville sende dem anmelderkopier. Han er fandme en tegning.

Han valgte også selv at være smagsdommer, så hvis et spil for ham så ud til kun at ville blive anmeldt dårligt, blev det slet ikke sendt til anmeldelse nogen steder.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Thomas TanggaardThomas Tangga...Skrevet 01/06-10 19:58 
Det kan også knyttes til sagen, at den eneste grund til, at vi står registeret som partner skyldes, at jeg blev oprettet som privatperson med mit eget navn.

Dette tolkede visse brugere af Coolshop som at jeg spammede deres forum, og det skabte et par problemer. Derfor har vi nu fået denne mere "gennemskuelige" status.
Thomas TanggaardThomas Tangga...Skrevet 01/06-10 19:50 
--> Millenium

Hyped køres ikke folk, der har drevet eller driver Gamereactor. Jeg har fra perioden 2001-2009 været ansat i en funktionærstilling som chefredaktør, intet andet. Jeg er hverken ejer, anpartsejer eller medstifter af firmaet. Det samme gælder Hyped, hvor jeg også er almindelig ansat på en ganske almindelig månedsløn. Det er sandt at mange af de skribenter, der løbende har forladt (over de senste 2-3 år) Gamereactor i dag skriver for Hyped, men disse er løbende blev adspurgt (og før min tid på Hyped) om de ville deltage i dette nye projekt og accepteret dette.

I forhold til Coolshop foreligger der ingen aftale eller aflønning til Hyped baseret på et evt. salg. Hyped er blevet tilbudt at bruge kommentarfeltet på Coolshop til at promovere vores indhold, og det har vi, set i lyset af butikkens mange daglige besøgende, takket ja til. Det genererer trafik og skaber opmærksomhed om os som nyopstartet site. For at optjene penge via Coolshop kræves der en bredere samarbejdsaftale med Coolshop og en integrering af Coolshops bannersystem på eksempelvis Hyped. Dette system har vi ikke og har heller ingen intentioner om at indføre.

Foruden os bruger Gamesector selvsamme mulighed for at gøre opmærksom på sit indhold, mens et spilmagasin som Gamereactor bruger spilbutikkerne til at gøre opmærksom på deres trykte magasin. Jeg kan ikke se, at vi gør andet end at gøre opmærksom på os selv i et rum, hvor vi evt. kan gøre spillere opmærksom på vores site.
RJKRJKSkrevet 01/06-10 19:43, rettet 01/06-10 19:49 
Hyakotake>
Snakken har jo gået på GameReactor og de danske medier.

Det er vel fordi det er dét, vi har kendskab til. Hvis jeg har antydet at problemet skulle være anderledes i Danmark end andre lande, så er det i hvert fald misforstået. Jeg betragter det som et helt generelt, globalt og grundlæggende problem, der i sidste ende nok er udledt af "internettets påstand" om at alle meninger er lige berettigede. Når de er det (og det er jeg selvsagt uenig i skulle være tilfældet), så er der selvfølgelig ikke grund til at betale for den enes mening, når man lige så godt kan høre den andens mening gratis. Og så bliver det jo nemt et tag-selv-bord for marketingsfolk...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 01/06-10 19:15, rettet 01/06-10 19:19 
Jeg kan ikke forestille mig at problematikken skulle være anderledes eller mindre omfangsrig i udlandet. Jeg vil gætte på at jo flere annoncekroner og eksponering der er tale om, jo større kan presset blive.

I den efterfølgende debat på politiken var der en der linkede til et ganske underholdende (og let rystende) brev, som Trip Hawkins skulle have sendt til GamePro mens han var direktør hos 3DO.
http://dubiousquality.blogspot.com/2005/01/shame-of-trip-hawkins.html

Det kunne være interessant at vide hvilket svar han fik tilbage fra GamePro.
Man kunne håbe det var noget i retning af "Prøv at tør dine øjne og kom videre", men det er nok ikke ret sandsynligt :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-10 19:01 
Snakken har jo gået på GameReactor og de danske medier. Hvis de danske giver markant højere end det udenlandske gennemsnit er Danmark jo åbenbart mere "købt". Hvis de danske medier alligevel lander på et internationalt gennemsnit kan man evt. udlede (efter forgodtbefindende) at samtlige medier er mere eller mindre korrumperede af kommercielle interesser.

Hvilke spilsites kan betegnes som pålidelige og uafhængige?
RJKRJKSkrevet 01/06-10 17:17 
Så er dit udgangspunkt jo i øvrigt at det skulle være et specielt dansk fænomen. Det har ingen vel sagt?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-10 17:11 
millennium>
Jeg tænker lidt om Ghostbusters - The Video Game måske blev anmelderrost lige lovligt meget. :)

Lad os bare gå i dybden med et konkret eksempel; hvad fik Ghostbusters på de danske sites? Gamerankings ligger på omkring 75-80% gennemsnit af hundredevis af reviews og sidst-i-70'erne% på metacritic med endnu højere user scores. Det kan da ikke være så meget forskelligt fra de danske (eller hvad)? Personligt morede jeg mig også med det, så Sumez er ikke alene, omend "elsker" er et lidt stærkt ord :-)
HeroldHeroldSkrevet 01/06-10 16:30 
millennium>
Pointen er nærmere at Coolshop er en butik, som har lavet partnerskab med et journalistisk drevet site, der skriver anmeldelser.
I princippet skal anmeldere være uafhængige af ydre faktorer (hvilket jeg næppe tror nogen vil anfægte) men i dette partnerskab er salg og journalistik på samme side. Distancen er brudt IMO.

Men med den logik, er det stort set umuligt at drive noget som helst. Et spilsite ville ikke kunne drive en shop, men mindre de solgte noget, der var helt skævt i forhold til deres målgruppe, og de ville ikke kunne sælge reklameplads til de eneste, der reelt er interesseret i deres brugere. Det holder jo ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 01/06-10 16:06 
Jeg står nok lidt alene her, men jeg elskede Ghostbusters-spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/06-10 16:04, rettet 01/06-10 16:06 
Kan vi nævne andre spil, der blev hypet op af anmelderne, men som alligevel faldt lidt til jorden hos forbrugerne...??

Jeg tænker lidt om Ghostbusters - The Video Game måske blev anmelderrost lige lovligt meget. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/06-10 15:46, rettet 01/06-10 15:47 
millennium>
Jeg har aldrig spillet det, men mine referencer fortæller mig også, at det til sidst blev kedeligt og repetitivt.

Problemet er snarere at det var det fra starten. Spillet har nogle utroligt stærke kvaliteter, som endnu ikke er blevet overgået af andre end spillets egen (formidable!) efterfølger, men det har også nogle gameplay- (og underholdnings-) mæssige bagsider, derfor er det nemt at være uenige om.
AC er helt klart et spil, der er værd at spille, men 9/10 er det på ingen måder til.
Faktisk synes jeg at UbiSoft med AC2 selv beviste hvad AC1 gjorde forkert, og hvad der skulle til for at lave et 9/10 spil. Det er umuligt at anerkende at AC2 eksisterer og stadig give forgængeren så høj en karakter. :)

Ok, det var "lidt" et sidespring...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/06-10 15:37, rettet 01/06-10 15:38 
Pointen er nærmere at Coolshop er en butik, som har lavet partnerskab med et journalistisk drevet site, der skriver anmeldelser.
I princippet skal anmeldere være uafhængige af ydre faktorer (hvilket jeg næppe tror nogen vil anfægte) men i dette partnerskab er salg og journalistik på samme side. Distancen er brudt IMO.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 01/06-10 15:32 
millennium>
Det er nok ikke nogen national hemmelighed, at Hyped.nu en del af kræfterne bag Gamereactor, hvilket jeg ikke ser om andet end en udvidelse af deres marked. Og Hyped.nu er også i gang med at trække trafik til sitet med "ambivalente" partnerskaber, som styrker forbindelsen mellem sælger og journalist.

Se eksempelvis i tråden fra Coolshop, under Red Dead Redemption: http://www.coolshop.dk/catalog/product/58933-red-dead-redemption--for-ps3

Dét er et rendyrket kommercielt partnerskab med et site som sælger spil. En sammenblanding af et forumindlæg, annonce og anmeldelse som linker til Hyped.nu.

Ej, nu må du altså lige spænde hjelmen, og skelne mellem fantasi og virkelighed. Hyped.nu er ikke på nogen måde en del af GameReactor - redaktøren på sitet er TIDLIGERE GameReactor-mand, og han har hevet nogle af de gamle skribenter med sig - det er sådan set eneste fællesnævner. Resten er rent opspind.

Og mht. sammenkoblingen, så er det meget normalt at butikker laver partnerskaber med indholdsleverandører - det betyder ikke at indholdet bliver mindre troværdigt af den grund. Jeg har endnu ikke set eksempler på andre sites end GameReactor, der kan købes, og vil gerne se det, før jeg maler fanden på væggen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 01/06-10 15:28, rettet 01/06-10 15:33 
Jeg synes nu alligevel at sagen er interessant, set i bakspejlet. Assassin's Creed var en stort anlagt og dyr titel som indeholdte svagheder der tydeligvis splittede anmelderne. Jeg har aldrig spillet det, men mine referencer fortæller mig også, at det til sidst blev kedeligt og repetitivt.
- Det vidste distributørerne måske godt...

Men GR's Thomas Tanggaard pyntede alligevel spillet med 9/10 (makes you go hmmmmm...)

Når der kun et nævnt ét enkeltstående tilfælde, så kan det være et tegn på, at det ER et enkeltstående tilfælde. Afblæs hellere revolutionen. :-D

Link...
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 01/06-10 14:50 
Oh noes, Neros har spist Wehner :/

Husk at spytte bassen ud, den er MIN ;)
SumezSumezSkrevet 01/06-10 14:50 
millennium>
Nu er det jo ikke det, som tråden handler om, men kort sagt: Er der andre gratis offset spilmagasiner i DK.
Findes der et andet spilsite i DK med højere trafik end GR?
Findes der et andet spilsite i DK med højere annoncepriser?
;-P

Det jeg stillede spørgsmålstegn ved var din udtalelse om at de skulle være noget positivt. Men vælger at tro på at det var ironisk ment så. Det virkede bare ikke sådan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/06-10 14:48 
Jeg ved nu ikke helt hvad der er galt i at kalde Gamereactor for "store".
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 01/06-10 14:46 
millennium>
Det har uden tvivl været med til at skabe deres monopol på det danske spilmagasin marked, og det kommer os, forbrugerne, til gode.

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal svare, men jeg kan heller ikke lade være...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 01/06-10 14:45, rettet 01/06-10 14:53 
Det er nok ikke nogen national hemmelighed, at Hyped.nu en del af kræfterne bag Gamereactor, hvilket jeg ikke ser om andet end en udvidelse af deres marked. Og Hyped.nu er også i gang med at trække trafik til sitet med "ambivalente" partnerskaber, som styrker forbindelsen mellem sælger og journalist.

Se eksempelvis i tråden fra Coolshop, under Red Dead Redemption: http://www.coolshop.dk/catalog/product/58933-red-dead-redemption--for-ps3

Dét er et rendyrket kommercielt partnerskab med et site som sælger spil. En sammenblanding af et forumindlæg, annonce og anmeldelse som linker til Hyped.nu.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/06-10 14:36, rettet 01/06-10 14:37 
@Sumez: Jeg tror det er ironisk ment... håber jeg ihvertfald :D
millenniummillenniumSkrevet 01/06-10 14:34, rettet 01/06-10 14:37 
Nu er det jo ikke det, som tråden handler om, men kort sagt: Er der andre gratis offset spilmagasiner i DK.
Findes der et andet spilsite i DK med højere trafik end GR?
Findes der et andet spilsite i DK med højere annoncepriser?
;-P

Det er ikke nogen kritik af GR. De er dygtige, kommercielle men dygtige.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/06-10 14:17, rettet 01/06-10 14:17 
millennium>
Det har uden tvivl været med til at skabe deres monopol på det danske spilmagasin marked, og det kommer os, forbrugerne, til gode.

A-hvad? Enten har jeg totalt misforstået hvad du skriver, eller også ser du en eller anden absurd fordel i monopol på spiljournalistisk, som jeg ikke engang kan se skyggen af.
Kunne godt tænke mig at få den udredet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/06-10 14:14 
Det er s'gu svært at finde en balance som tilgodeser alle:

Ros til Gamereactor, for at kunne lave et magasin som er komplet gratis. Det har uden tvivl været med til at skabe deres monopol på det danske spilmagasin marked, og det kommer os, forbrugerne, til gode.

Det er så mindre heldigt når GR bliver MAX!!! reklamefinansieret. Hver gang jeg besøger deres site, bliver jeg irriteret om en ny opfindsom pop-up reklame. Men accepterer det dog som et nødvendigt onde, for at hente informationerne gratis.

Endnu mindre heldigt, når GR også driver en smagsdommer-virksomhed med anmeldelser, som i bedste fald skal fungere som forbrugsvejledning, der gør at man ikke spilder 400 - 500 kr på et dårligt spil.

Det har længe været et emne i filmbranchen, når anmeldere og distributører skal arbejde sammen, men samtidig med en vis professionel afstand. Filmanmeldere plejer som regel at, "straffe" distributørerne, hvis de laver nogle tricks, men det udgør en promille i det samlede foretagende. En gang imellem opstår dog disse sager, som lige minder os om aktørernes afhængighedforhold og anmeldernes kommercielle funktioner.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 01/06-10 13:49 
Beano>
Wehner>
Jeg tror Rune mener, at når danske forbrugere ikke vil betale for god journalistik og i stedet bruger reklamefinansierede medier, så er de selv ude om det.

Ok, det syntes jeg er en meget firkantet måde at se tingene på.

Tjah. Man kan vel diskutere om reklamefinansieret journalistik egentligt er journalistik, eller om det ikke nærmere bare er reklame?

Jeg har jo tidligere talt for at de danske spilmagasiner burde være mere uafhængige og i højere grad tjene læsernes interesser og ignorere distributørernes, men må jo bare erkende, at det ikke er en kamp der nogensinde kan vindes på dén front. I dag er det jo et helt generelt problem i og med at folk har accepteret gratis-aviser osv. Så det eneste der er tilbage er, at forbrugerne selv må tage ansvaret og være meget kilde-kritiske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/06-10 11:11, rettet 01/06-10 11:11 
Idéen var selvfølgelig at Dansk Spilråd, som burde have rødder ned i forskellige grene af spil- og journalistbranchen i Danmark, holder styr på den slags. Det er vel en rimelig grundlæggende del af årsagen til at de blev stiftet.

Men det er selvfølgelig bare en teori fra min side, jeg synes det ville være smukt hvis noget lignende blev lavet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/06-10 11:07 
Sumez>
Jeg synes, "spilpoliti" er et meget misvisende udtryk i den sammenhæng.

Det var selvfølgeligt meget firkantet stillet op - men ved bare stadig ikke hvem der skulle håndhæve og kontrollere den slags. Hvis det bare er en certificering der deles ud uden kontrol og håndhævelse, så er det jo bare "business as usual" for medierne.
Jeg kan også sætte et "Fart Dræber" klistermærke på min bil, det betyder bare ikke at jeg altid overholder fartreglerne :)
SumezSumezSkrevet 01/06-10 11:00 
Jeg synes, "spilpoliti" er et meget misvisende udtryk i den sammenhæng.

Idéen skulle selvfølgelig være at den er pålidelig, og at hvis alle så fik den, ville det kun være en god ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/06-10 10:45 
Sumez>
Forslag: Dansk Spilråd udarbejder et "godkendelses-sejl", i form at et logo, spilblade og sites kan markeres med, som en garanti for at deres anmeldelser (anmeldelserne alene, ikke nyheder, osv.) er 100% uafhængige af indflydelse fra udgiverne.

Men hvem skal kontrollere og håndhæve dette?.. Skal vi nu også have et Spilpoliti? ;)

Og det ville også bare betyde at alle fik den certificering for hvis man ikke havde den, ville det være en indrømmelse om man ikke var objektiv og i lommen på udgiveren.
BeanoBeanoSkrevet 01/06-10 10:42 
Herold>
...så kan man jo lige så godt bare bede udgiverne om at skrive teksterne selv, da det alligevel er deres mening man trykker.

Jeg har faktisk et par gange tidligere (nogle år siden og ikke i spilbranchen) oplevet at journalister har bedt virksomheder om at skrive bestemte artikler selv (om et produkt eller virksomheden) for at at udgive det som deres egen - og det var eftersigende ikke unormalt. Så jeg ville ikke overraskes hvis det også skete i spilbranchen i nogle tilfælde :(
SumezSumezSkrevet 01/06-10 10:37, rettet 01/06-10 10:37 
Beano>
Essensen er at forbrugeren i visse tilfælde ikke kan stole på objektiviteten i en anmeldelse og er helt umuligt at vide på forhånd. Kommer der en specifik historie frem i lyset, er jeg dog enig i at forbrugeren har en vist ansvar hvis der ikke siges fra.

Forslag: Dansk Spilråd udarbejder et "godkendelses-sejl", i form at et logo, spilblade og sites kan markeres med, som en garanti for at deres anmeldelser (anmeldelserne alene, ikke nyheder, osv.) er 100% uafhængige af indflydelse fra udgiverne.

Spørgsmålet er så om der findes nogen, hvor dette ikke er tilfældet. (om ikke andet er de i hvert fald afhængige af at få tilsendt anmelderkopier)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/06-10 10:35, rettet 01/06-10 10:38 
Herold>
Jeg ved ikke om man kan kalde det "den anden side". Selvfølgelig skal det køre rundt, men hvis det sker på bekostning af troværdighed, så kan man jo lige så godt bare bede udgiverne om at skrive teksterne selv, da det alligevel er deres mening man trykker.

Nu har jeg ikke læst særlig meget GameReactor, men er det ikke også sådan cirka det, det er/var?
Der er al mulig grund til ikke at have tiltro til gratisbladets objektivitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/06-10 10:33 
Wehner>
Jeg tror Rune mener, at når danske forbrugere ikke vil betale for god journalistik og i stedet bruger reklamefinansierede medier, så er de selv ude om det.

Ok, det syntes jeg er en meget firkantet måde at se tingene på. Om anmeldelser/omtale styres af pisken (trusler om at standse reklamekroner) eller guleroden (smørrelse af journalister/medier der ikke er direkte afhængige af udgiverens reklamekroner) syntes jeg er ligegyldigt mht. ansvar. Essensen er at forbrugeren i visse tilfælde ikke kan stole på objektiviteten i en anmeldelse og er helt umuligt at vide på forhånd. Kommer der en specifik historie frem i lyset, er jeg dog enig i at forbrugeren har en vist ansvar hvis der ikke siges fra.

Nu ved jeg absolut intet om hvor udbredt det faktisk er og om det specifik er værre i Danmark, men trist situation - for både forbrugeren og branchen selv :(
HeroldHeroldSkrevet 01/06-10 10:25, rettet 01/06-10 10:25 
Jeg ved ikke om man kan kalde det "den anden side". Selvfølgelig skal det køre rundt, men hvis det sker på bekostning af troværdighed, så kan man jo lige så godt bare bede udgiverne om at skrive teksterne selv, da det alligevel er deres mening man trykker.

Edit: Jeg har en idé til et spilblad. Vi kalder det 10/10!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 01/06-10 10:21 
RJK>
Man får hvad man betaler for. Problemet er jo bare, at hovedparten af de forbrugere der ikke vil betale, også er dem der nok ikke kan gennemskue dette. Og så ender man med at lade sin spilkøb - og ikke mindst sin mere dyrebare tid - styre af reklamekroner i stedet for kvalitet.

Så er det jo godt, man har uafhængige græsrods"organisationer" som Play:Right.
Men synes, som Beano, ikke at man kan lægge skylden på forbrugerne. Så er det i hvert fald kun i mangel på bedre alternativer. Bladene gør det, fordi de er afhængige af reklameindtægterne, udgiverne gør det, fordi det er en del af deres forretning, læserne og forbrugerne gør det fordi de ikke ved bedre.

Herold>
IMO er det snarere et udtryk for at GameReactor har nogle styrende personer, der kun tænker på indtjeningen, og ikke på indholdet.

På den anden side er bladet jo også afhængigt af indtjeningen, og som gratisblad er der ikke anden indtjening end reklamerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/06-10 10:18 
Jeg tror Rune mener, at når danske forbrugere ikke vil betale for god journalistik og i stedet bruger reklamefinansierede medier, så er de selv ude om det.

Problemet generaliseres nok lidt for meget, fordi så mange danske spilmedier reelt set er initiativrige amatører, der højst scorer et lille bidrag til driften via reklamer, og derfor slet ikke i samme grad som de professionelle skal leve af det. På godt og ondt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 01/06-10 10:14, rettet 01/06-10 10:15 
RJK>
Nu er der næppe så meget nyt i det for så mange herinde, og det er ikke fordi jeg på nogen måde synes det er en god situation, men personligt synes jeg at ansvaret primært ligger hos forbrugerne.

Måske har jeg misforstået det du skriver, men hvordan er det forbrugeren's ansvar at vide om en bestemt anmelder eller magasin/site været under pres af udgiveren for at få en højere score eller bedre omtale?
HeroldHeroldSkrevet 01/06-10 10:14 
Jeg synes man skal passe på med at lade det være et udtryk for hvordan det ser ud for den danske spilpresse. IMO er det snarere et udtryk for at GameReactor har nogle styrende personer, der kun tænker på indtjeningen, og ikke på indholdet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 01/06-10 10:05 
Det er jo nok ikke en historie man går ud med, mens man stadig er aktiv på pågældende magasin...

Her er mere fra Politiken. Den originale artikel:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/article984256.ece

Vigilds blok:
http://blog.politiken.dk/klik/2010/06/01/den-k%C3%B8bte-spiljournalistik/

Nu er der næppe så meget nyt i det for så mange herinde, og det er ikke fordi jeg på nogen måde synes det er en god situation, men personligt synes jeg at ansvaret primært ligger hos forbrugerne.

Man får hvad man betaler for. Problemet er jo bare, at hovedparten af de forbrugere der ikke vil betale, også er dem der nok ikke kan gennemskue dette. Og så ender man med at lade sin spilkøb - og ikke mindst sin mere dyrebare tid - styre af reklamekroner i stedet for kvalitet.

Men det er jo et helt gennemgående og generelt problem...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 01/06-10 09:50 
Nok også derfor det først kommer frem nu måske?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/06-10 09:46 
Assassin's Creed 1? Det må da alligevel have været nogle år siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 01/06-10 09:15 
Syntes dette var lidt interessant. Et eller andet sted overrasker det jo ikke, men det er da lidt spændende når det kommer frem i lyset. Specielt når det bliver omtalt som noget der forekommer ofte og nærmest er normen i i branchen.

Presset presse
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
94 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig