X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Skyward Sword


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/05-10 13:52, rettet 28/05-10 14:33 
Der er snart E3 og i den forbindelse er der selvfølgelig en masse rygter. Nintendo selv har vist ikke meldt ret meget ud, andet end at spillet bliver simplere end de foregående.

Direkte fra artiklen:

* Link skifter bue og pil ud med armbrøst.
* Spillet er stortset færdigt.
* Der vil være en spilbar demo på E3.
* Der vil være tidsrejer, som foregår med e... Se hele indlægget


Artikel på Zelda Informer
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 26/11-11 22:53 
Hendes far siger at man skal følge publikums bevegelser fra side til side. Klarede den i første forsøg ved at gøre det, omend hun påstod hun ikke var super imponeret :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 27/11-11 00:34 
Det er så det jeg har gjort mindst ti gange nu, endnu uden det der minder om succes. Hvordan gjorde du det? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/11-11 14:57 
Fik gennemført spillet i dag og synes ikke rigtig det var den store Zelda oplevelse jeg havde håbet. Det er på mange måder charmerende, flot lavet og stadig sjovt at spille, som de tidligere spil har været det. Men wiimote-styringen, som er et af de centrale nye elementer, forstyrrede bare min oplevelse og fik mig til at ønske en N64 eller GCN controller. Selvom der selvfølgelig er en del finesse involveret, er der stadig meget "waggle" over det og for mig virkede det ikke så responsivt og præcist som jeg havde håbet, meget af tiden. Men OK, min generelle skepsis overfor Wii'ens kontrol farver også min oplevelse her.

Samtidig virkede spillet skuffende kort med kun hub-verdenen og så tre områder man besøger gentagne gange. Lava- og skovverdenen er også blevet gjort til døde på det her tidspunkt... Tidsmanipulationen i ørkenbanen virkede mere opfindsomt og nyt. Synes heller ikke "crafting light" elementet gjorde noget specielt for spillet, det er forholdsvis let i forvejen. I småtingsafdelingen er der irritationselementer såsom den tilbagevendende "samle op" animation, når man finder random trinket nr. 28 efter at have været ude af spillet, den evige bippetone når man har lav health, Fi's selvfølgeligheder etc.

Generelt håber jeg på at der på et tidspunkt sker en forholdsvis radikal nytænkning af serien. Synes Skyward Sword oplevelsen var for velkendt og for meget af det samme som tidligere, med den samme gode men også genkendelige struktur, dungeon design, historie etc. Ikke desto mindre er det selvfølgelig stadig et af årets bedre spil og en oase i Wii-ørkenen ;)
(...)
dRxLdRxLSkrevet 27/11-11 16:57 
Beklager Sumez kan nok ikke hjælpe dig, da jeg bare gjorde som jeg plejer når der skal lires harpe. Bemærkede dog at publikums fægten var noget mere skiftende end de historiedrivende melodier og troede egentlig ikke at jeg havde gjort det godt nok da det sluttede, men det var det så.

Har også lige gennemført, og jeg synes at det var helt fantastisk. Min umiddelbart eneste anke er at hvor havet i Wind Waker føles som en verden, så er himmelen i Skyward Sword i bedste fald en underudnyttet kulisse. Himmelverdenen er bare ikke vedkommende.

Modsat Fox McCloud kunne jeg rigtig godt li' den måde de 3 forskellige områder/temaer blev ved med at blive vist på nye måder. Federe med koncentreret geografi som man efterhånden lærer at kende end at man (som i Twillight Princess) trækkes hurtigt igennem enorme områder man aldrig rigtig får udforsket.

Og husk, hvor mere dovent i svinger den Wiimote, hvor bedre reagerer spillet. Havde f.eks. rigtig let ved sidste boss, som jeg ellers har hørt skulle være svær, fordi jeg tog det så roligt/dovent som muligt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 27/11-11 18:26 
dRxL>
Mere Japan eventuel japansk end Majora's Mask?

Ja. Det er som sådan småt med NYE japanske elementer, men de ting der altid har været der, er bare blevet for meget.

Støn og hvin, karakterdesign og tekstmængde er noget af det jeg hæfter mig ved. At Fi snakker i "autotune" (og hele tiden) irriterer mig især. Og uden at kunne sproget, lyder det som at Zelda "synger" japansk.

Jeg er stor fan af Majoras Mask og Wind Waker, nuttetheden gør mig intet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 27/11-11 23:26, rettet 27/11-11 23:28 
Så det er ikke nogen af elementerne i sig selv, du har noget imod, bare landet og dets indbyggere? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/11-11 07:10 
Så klarede jeg harpespillet - ved at slukke for lyden! Den distraherede mig åbenbart. Når jeg blot var omhyggelig med at følge tilskuernes bevægelse, så gik det. Mangler nu bare det sidste, skjold før jeg har fundet alt tror jeg.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 28/11-11 10:02, rettet 28/11-11 10:04 
Må indrømme at spillet fænger mig noget bedre nu, efter jeg fik to ting på plads:

1. Begyndte at spille med wiimoten i venstre hånd. Det er ikke perfekt, men betyder at jeg ikke får ubehag hver gang jeg skal ud og fægte, det betyder rigtig meget, især mod visse bosser og større fjender. Jeg vil anbefale alle venstrehåndede at spille sådan fra starten af!!
Jeg er stadig ikke helt perfekt til at styre Link med højre tommelfinger, men det går bedre og bedre. Og jeg bytter tit rundt på knapper, og trykker B i stedet for Z og vice versa, eller kommer til at svinge med sværdet i stedet for at parrere med skjoldet. Men spillet er stadig langt mere spilbart end det var da jeg sad med remoten i højre hånd.
Synes dog stadig at waggle-styringen lugter for meget af unødig gimmick langt hen ad vejen.

2. Efter anden dungeon begynder spillet endelig at tillade spilleren at tænke selv. Er stødt på enkelte ganske fornøjelige puzzles, men der kommer stadig lige hver tredje puzzle, hvor Fi fortæller løsningen før man selv får lov til at kigge efter den. Generelt set var spillets første dungeon elendig, men herefter har det fungeret rigtig godt. Var især glad for det første besøg i ørkenområdet, det var virkelig godt skruet sammen.

Tror jeg er cirka lidt over inde i spillet nu, det virker som om jeg pludselig er længere fremme end jeg troede. Som dRxL ser jeg også den der flyve-rundt overworld som en af spillets største svagheder, og selvom jeg godt kan lide at alle områderne er reelle gameplay-områder modsat Twilight og Ocarinas store tomme marker, er jeg ikke helt vild med den struktur, Skyward Sword benytter, og jeg synes det går ud over pacingen. Men jeg vil vente til jeg har gennemført spillet med at udtale mig om dette, da jeg endnu vil give spillet muligheden for at overraske mig.

Det virker dog lidt som om jeg har været igennem det sted hvor Zelda-serien typisk giver spilleren en lille "overraskelse", som 3'erens skift til Dark World (den har stadig helt klart førstepladsen), Ocarina's rejse til fremtiden, og Twilight's mulighed for frit at skifte til ulveform.
Her vælger Skyward Sword så (minor spoiler ahead) at tease med "Du skal ud og rejse i tiden", for derefter at sige "Hov det kan du ikke, i stedet skal du ud og besøge alle de steder du har været, igen", hvilket får det til at føles som om spillet pludselig tager et skridt tilbage, hvor det kunne have taget et frem i stedet - på trods af at de nye "udvidede områder" man får adgang til herefter, er særdeles velgjorte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/11-11 15:20 
Zelda: Skyward Sword
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 01/12-11 18:43, rettet 01/12-11 18:43 
dRxL>
Hendes far siger at man skal følge publikums bevegelser fra side til side. Klarede den i første forsøg ved at gøre det, omend hun påstod hun ikke var super imponeret :-p

Chrono>
Så klarede jeg harpespillet - ved at slukke for lyden! Den distraherede mig åbenbart. Når jeg blot var omhyggelig med at følge tilskuernes bevægelse, så gik det. Mangler nu bare det sidste, skjold før jeg har fundet alt tror jeg.


Jeg kan stadig ikke klarede det forbandede minigame, og har slet ikke tal på hvor mange gange jeg har prøvet nu - 20? 50? 100? Det er jo helt umuligt og latterligt!
Kan I ikke forklare hvad I gjorde? (udover at slukke for lyden)
Var det én glidende bevægelse frem og tilbage, der skal til, eller strummer i kun når de bevæger armene??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 01/12-11 18:49, rettet 01/12-11 18:50 
Jeg kiggede kun på manden til højre for det første. Når han bevægede sig til højre så gjorde jeg det samme med wiimoten - og til venstre når han gjorde det. Når han midt i sangen sad stille, så bevægede jeg dog wiimoten fra side til side i en meget rolig bevægelse. Jeg mener der blev sagt noget om at man skulle freestyle når musikken stoppede - så det var det jeg forsøgte der. Og ja, uden lyd - den fik mig til at bevæge wiimoten for hurtigt tror jeg.

EDIT: Men jeg er enig, det minispil er virkeligt ringe.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 01/12-11 19:10 
Synes generelt at harpen er kedelig i forhold til andre instrumenter. Der er noget Wii Music over det hele...
Selv det med at puste til DS'en eller ulve sangen var bedre.
SumezSumezSkrevet 01/12-11 20:18 
Så klarede jeg det endelig - ved, ligesom Chrono, at slukke for lyden. Jeg synes umiddelbart jeg klarede det værre end nogen af de andre gange jeg spillede, så kan ikke helt se logikken...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/12-11 12:26 
Nintendo erkender en game-breaking bug: http://www.next-gen.biz/news/nintendo-acknowledges-game-breaking-zelda-bug
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/12-11 12:40 
Ups
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 07/12-11 13:46 
Hrm, er ikke med på hvad der præcis forårsager den? Er det at man snakker med ham Golo?
Jeg kunne i hvert fald godt lave fire dragon eventen efter at have fået thunder dragon-noderne...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/12-11 15:30 
For lige at følge op på mig selv:

RJK>
fuldt forbehold for at senere dungeons og kasseskubberi sikkert sagtens kan ødelægge det :)

Det skete så ikke. Vist var der bump undervejs og flere ting kunne være strammet op - hvordan nogen kan synes spillet er kort, forstår jeg slet ikke; jeg kan ikke umiddelbart huske at have spillet et længere ikke-RPG - men spillet lykkedes for mig at gøre alt det, som Twilight Princess ikke gjorde. Det ramte balancen mellem at være velkendt og stadig nyt, hvormed min interesse blev fastholdt hele vejen igennem. Jeg synes også det har mere nerve og dybde end Wind Waker, og nærmere lægger sig sammen med Ocarina Of Time.

Min største anke forbliver dermed Fi, som ellers gør hvad hun kan for at spolere det hele, med iditoiske kommentarer og generelt bare at være anstrengende på alle måder. Når nu der er de der sten, hvor man frivilligt kan få vist alt hvad man skal gøre på alle tidspunkter i spillet (fandt jeg ud af til sidst :)), så kan jeg virkelig ikke se behovet for, at man også skal have det trukket ned over hovedet. At det alligevel i det store billede ikke gør nogen forskel, bekræfter kun spillets øvrige kvaliteter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/12-11 22:28 
Midna er helt klart én ting Twilight Princess har over Skyward Sword... hun var måske "irriterende" på sin egen måde, men havde en personlighed der især i slutningen af spillet gav det rigtig meget sjæl. Fi er direkte det modsatte, jeg synes ikke hun bidrager med noget til spillet, måske nærmere det modsatte...

Personligt er jeg, som også nævnt før, klart gladere for Twilight end jeg er for Skyward, mest fordi Twilight for mig er et nær-perfekt spil, og Skyward er en, måske mere original, men også noget mere ujævn oplevelse.
Twilight Princess minder ganske rigtigt meget om Ocarina of Time, men jeg vil også vove at påstå at det er væsentlig bedre end det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/12-11 00:12, rettet 25/12-11 00:13 
Det er bare det med Twilight Princess - og jeg har snakket med mange der nævner præcis det samme - at det føles fuldstændig som et spil man allerede har spillet før (OOT). Det kan være nok så fremragende i sig selv, men hvis man konstant sidder med den oplevelse, at det er én stor gang genbrug, så fængsler det ikke. Selvom jeg objektivt kunne se det var virkelig godt, havde jeg ingen motivation til at spille det.

Jeg spillede Darksiders før jeg spillede Skyward Sword. De første par timer syntes jeg det var helt fantastisk, og jeg blev klar over hvor meget jeg havde savnet et Zelda-spil. Men inden længe gav det mig også samme deja vu-følelse igen, og jeg løb fuldstændig sur i en spiloplevelse, jeg synes jeg allerede havde haft. Det kunne slet ikke fastholde min lyst til at spille, og Skyward Sword gjorde det bare helt tydelig, hvor enorm en forskel der stadig er.

Så det er for mig spillets primære bedrift. At udover det har alle de åbenlyse spilmæssige kvaliteter og Zelda-kernen som den plejer, så kommer det også med nogle nye ting, og får mikset helheden op på en måde, så det ikke føles som atter en gentagelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 25/12-11 02:52 
Hvis du synes Twilight føles som fuldstændig det samme som OOT, er det for længe siden du har spillet OOT. :)
Ja, de er lavet efter samme opskrift, og det er helt klart også Twilight Princess' største "fejl". Men omvendt er det nok også spillets eneste fejl. Jeg mener det er et langt mere gennemført spil, og også mere varieret, hvilket alene burde give det credit for at være mere end bare genbrug.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/12-11 13:16 
Faktisk tror jeg måske nærmere problemet var, at det var for kort siden jeg havde spillet det. Jeg kan ikke udelukke at Skyward Sword vinder lidt på, at Ocarina Of Time nu ligger længere tilbage.

Men som jeg skrev er det en holdning jeg har hørt fra mange mennesker, så det er altså ikke noget jeg står alene med :) Du nævner det jo også selv.

Og selvom vi nok godt kan enes om at det måske objektivt vurderet ikke er til den store skade for Twilight Princess - at det minder rigtig meget om et andet fremragende spil gør det jo nærmest per automatik fremragende - så er det immervæk stadig en meget væsentlig pointe, at det gør at man/nogen/jeg komplet mister lysten til at spille det.

Jeg er overbevist om, at hvis jeg ikke havde spillet Ocarina Of Time inden, så ville jeg ingen problemer have haft med Twilight Princess, og jeg ville have nydt det for dets åbenlyse kvaliteter. I stedet fik jeg nærmest det modsatte resultat, fordi jeg oplevede det som repetition.

Det er klart, at hvis man vurderer Twilight Princess selvstændigt og objektivt, så er det jo hverken et værre eller bedre spil, fordi det minder om et andet spil. Men jeg mener det var tippet så meget i den retning, at jeg ikke kunne/ville abstrahere for det, og foretrak at spille et "nyt" spil i stedet. Et eller andet sted er det vel så også i orden alligevel at sætte spørgsmålstegn ved spillets kvalitet, hvis jeg som fan af serien ikke orker at spille det?

I den sammenhæng roser jeg så Skyward Sword, for ikke at begå samme fejltagelse. Også for at sige til dem, der som mig stod af på Twilight Princess, at det er værd at give Zelda chancen igen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 25/12-11 15:10 
Ang. at have spillet TP uden at kende til OoT, så havde f.eks. Yaahtzy fra Zero Punctuation netop den situation. Han synes at TP var et meget godt spil (især GCN udgaven). Det var først da han spillede 3DS udgaven af OoT at han lagde mærke til hvor meget det lignede hinanden og at der så set i bakspejlet for ham gik rigtig meget luft af TP ballonen, da hele strukturen så forekom stjålet fra Ookami og overtaget fra OoT.
SumezSumezSkrevet 26/12-11 00:23 
Meget apropros Zero Punctuation er jeg helt enig i næsten al den kritik han retter mod Skyward Sword, omend jeg ikke ville være nær så hård imod spillet:

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/5148-The-Legend-of-Zelda-Skyward-Sword
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 03/03-12 19:55 
Jeg vil give Yahtze ret i nogle af sine kritiker, historien er ikke den allerbedste af Zelda spillene, og der er nogle andre irritationens momenter, men jeg synes det var spændende med den nye kampstil i stedet for bare at slå et piskesmæld med wii-moten som i Twilight Princess.
Jeg synes Skyward Sword var en fantastisk oplevelse og var et af de bedre spil jeg har spillet for tiden. :3 Der var god humor, fantastisk sceneri, og til tider var der mange interne jokes der tog lidt pis på sig selv - hvilket jeg synes er genialt xD
Der er dog én ting jeg ville sige de skulle fjerne helt fra spillet for at gøre den endnu bedre - og den ting hedder Fi! xD
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
WikzoWikzoSkrevet 10/06-12 17:06 
ExtraLives.org har lige nu Zelda Marathon. De spiller alle mulige Zelda-spil for at tjene penge til at bygge en skole i et uland.

I øjeblikket live streamer de Skyward Sword vs. Twilight Princess.

Extra Lives live stream Zelda marathon
GreaseballGreaseballSkrevet 13/05-20 22:22 
Undskyld for at prikke til en gammel tråd.
Men tror I at vi får en HD udgave af dette spil en dag? Vi fik jo Twilight Princess og Wind Waker i HD på Wii U.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-20 00:12 
Det kunne i hvert fald være fint. Gerne med dialog der kan skippes og en kontrol der ikke bapper løg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/05-20 16:45 
Håber virkelig på OoT eller MM i HD til konsol før SS! :D
Home is where the hardware is..
BeanoBeanoSkrevet 18/02-21 10:16 
Udkommer på Switch d. 16 juli.

https://www.youtube.com/watch?v=X27t1VEU4d0
GreaseballGreaseballSkrevet 18/02-21 16:04 
Jeg er spændt på hvordan spillets kontrol system virker. Sjovt ide med at bruge de små joy-cons som sværd og skjold lidt ala det vi så med Wii-mote og nunchuck.
Den anden ide med at bruge højre analog stik til at styre sværdet, lidt spændt på hvordan den virker i praktisk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-21 16:42 
Det kan da kun være en ekstrem forbedring :O

Bare en skam at det ikke er spillets eneste problem, men i det mindste har de da været villige til at rette lidt i nogle af de trivelle dele af Wind Waker og Twilight Princess, omend slet ikke nok IMO. Store dele af de spil kunne med fordel skrottes fuldstændig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/02-21 18:46 
Enig. Både WW og TP har problemer, men SS er imo det svageste (non-handheld) 3D Zelda-spil. Historien og gameplayet er simpelthen for middelmådigt.
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 19/02-21 11:43 
For ikke at nævne at man holdes i hånden hele vejen, konstant bliver fortalt hvad man skal, og aldrig rigtig får mulighed for at gøre noget på egen hånd. Spillet er virkelig én lang tutorial. Motion controlsne fungerede meget godt, og jeg ville ikke have haft noget imod dem hvis det ikke var fordi at de sked højt og flot på venstrehåndede. :\

Jeg husker at jeg nødt spillet meget godt, men jeg har ikke rigtig lyst til at skulle spille det igen. Er glad for at Nintendo valgte at gå i en stik modsat retning i BOTW.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/02-21 14:24 
Nå ja! Det der frygtelige "spøgelse" der fortæller en ALT! Havde faktisk lidt glemt, hvor dårligt jeg egentligt syntes spillet var dengang for 10 år siden... Spillet er jo nærmest klaustrofobisk! >.<

For ikke at nævne den der "Pokémon"-boss man skal besejre igen og igen. The horror!
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-21 14:58, rettet 19/02-21 15:04 
Sumez>
Er glad for at Nintendo valgte at gå i en stik modsat retning i BOTW.

I min underbevidsthed var jeg helt overbevist om at der var et eller to mainline Zelda-spil imellem de to, men det er jo ikke tilfældet nu jeg tænker efter. Hold da op alligevel, det er godt nok noget af et koloenormt skift :O

Det eneste positive jeg kan fremhæve, fra de fem-seks timer jeg kunne holde det ud, var at spillets verden var ret flot. Figurerne derimod ligner mareridtsagtige monstre.

Zelda: Skyward Sword

Møs!

Det er sjovt som spillet ellers er rigtig højt vurderet herinde. Jeg tror det afspejler at spillet udkom i den absolut værste periode inden for videospil. Hele PS360+Wii-generationen var overdynget af kedelige brune spil og stort set alt fra Japan var lige til at lukke op og skide i. Når der så endelig kom noget der var anderledes og tilmed tilhørte så elsket en serie kan jeg godt forstå at folk har været villige til at være ekstra flinke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/02-21 16:14 
Haunting!
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 20/02-21 13:05, rettet 20/02-21 13:07 
Konsolkongen>
Det er sjovt som spillet ellers er rigtig højt vurderet herinde. Jeg tror det afspejler at spillet udkom i den absolut værste periode inden for videospil. Hele PS360+Wii-generationen var overdynget af kedelige brune spil og stort set alt fra Japan var lige til at lukke op og skide i. Når der så endelig kom noget der var anderledes og tilmed tilhørte så elsket en serie kan jeg godt forstå at folk har været villige til at være ekstra flinke.

Det tror jeg du kan have meget ret i.
Men jeg tror også det hænger sammen med at Zelda-serien generelt har en høj standard, og alle de ting der er i vejen med spillet ikke nødvendigvis er altødelæggende for helheden. Det er svært for mig at huske spillet nu, men jeg tror min 8/10 var ganske oprigtig, især set i forhold til al den kritik jeg kan kigge kun en smule tilbage i tråden her for at se at jeg havde i forhold til spillet.
Hvis spillets umiddelbare gameplay stadig er sjovt, så er spillets problemer snarere end streg i regningen, end et generelt tegn på dets kvaliteter. Jeg husker i hvert fald sjove områder og en flot verden med en hyggelig atmosfære som var til at holde af. Men det bliver meget nemt overskygget af hende der robot-spøgelset der hele tiden kommer og fortæller dig hvad du skal gøre, synes, og tænke.

Jeg ville nok ikke være bange for at sige at spillet næppe fortjener mere end 7/10, men det kræver nok en genspilning at kunne vurdere. Et decideret *dårligt* spil kan det nok ikke være. :)
Spirit Tracks til gengæld...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/02-21 15:17 
Jeg synes ikke spillet er decideret dårligt, men det er heller ikke godt i mine øjne. Jeg vil nok kalde det middelmådigt = 5/10 eller 6/10 på en god dag. OoT og MM vil jeg nok give 9/10, WW 8/10 og TP 6/10 eller 7/10, og SS er bestemt dårligere imo.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/02-21 15:23 
1-4/10 = dårligt spil
5-6/10 = middelmådigt
7-9/10 = godt
10/10 = genialt

imo imo imo :)
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 20/02-21 16:16 
Jo det stemmer også meget godt overens med min opfattelse :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 20/02-21 21:49 
Jeg kunne godt li’ Spirit Teacks. Kan ikke huske præcist hvorfor.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 21/02-21 18:26 
Jeg har det som om jeg har spillet et helt andet Skyward Sword spil end det i snakker om.
Jeg kunne godt lide spillet og fandt det ret godt at spille igennem. Eneste nedtur jeg lige kan huske er spillets badguy(ikke den der sorte trampe ting) men en eller anden creepy gut. Han var lidt kedelig imo.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-21 14:27 
Det jeg husker allerbedst fra spillet var at det ikke virkede da Miyamoto demonsterede det til et E3, mener at publikums mobiltelefoner fik skylden.

Selvom det virkede meget bedre hjemme hos mig skulle jeg stadig en eller to gange i timen lægge controller fladt ned på gulvet for at genkalibrere Wii Motion Plus. Det var fandeme åndssvagt. Det er forhåbentligt ikke et problem i Switch-versionen hvis man af en eller anden grund vælger at spille med motion controls :)


I år er det 35år siden at Zelda første gang trak i den grønne hue, og hvis Nintendo vælger at lave endnu en opsamling af spil som med Mario sidste år, så håber jeg at de porter (eller emulerer) 3DS-versionerne af OoT og MM i stedet for N64-spillene. Jeg har altid gerne ville spille dem, men de er simpelthen for grimme på N64, kører 20 frames og controlleren er en joke. 3DS-spillene ser langt bedre ud, kører 30fps og styrer fint, men jeg bryder mig ikke synderligt om at spille på håndholdte konsoller :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/02-21 14:42 
Af de to har jeg kun prøvet OoT på 3DS, men jeg synes også det er en glimrende port. Jeg ved ikke hvad de generelle indtryk af den er, men jeg synes at de opdaterede modeller er udført meget smagfuldt, i stil med spillets eksisterende look, uden at forsøge at gøre det så "hi-def" at det clasher med dets low-poly verden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-21 14:56 
Jeg tror også det stadig kunne se ganske hæderligt ud hvis opløsningen var 1080p :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/02-21 15:31 
Jeg har drømt om de to 3DS-versioner til konsol i årevis, da jeg ikke magter at spille dem på mikroskopisk skærm, så det ville være fantastisk hvis de kom, men jeg tvivler godt nok...
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 22/02-21 15:34 
Sådan har jeg det med mange DS-spil ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-21 15:48, rettet 22/02-21 15:50 
Her er Majora's Mask renderet i 2000x1200:
https://youtu.be/KQlbNph8bqA?t=784

N64-versionerne ville normalt være de versioner jeg ville tro de valgte at udgive igen, men med al den kritik de fik over Mario 3D All-stars tror jeg at folk ville gå apeshit over 20 fps :D

De må stadig have adgang til sourcekoderne til 3DS-spillene, og alt hvad der foregår på nederste skærm tænker jeg sagtens kunne flyttes til en pause-menu som det vel også fungerede i de originale spil?

Man har da lov at håbe, jeg ville være fint tilfreds med et spil der så sådan ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/02-21 16:12, rettet 22/02-21 16:13 
Naiera>
Sådan har jeg det med mange DS-spil ;)

Samme her. Jeg har aldrig været en game_boy... :p
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 22/02-21 17:39 
Konsolkongen>
Her er Majora's Mask renderet i 2000x1200:
https://youtu.be/KQlbNph8bqA?t=784

Det ser dæleme godt ud!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig