X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Skyward Sword


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/05-10 13:52, rettet 28/05-10 14:33 
Der er snart E3 og i den forbindelse er der selvfølgelig en masse rygter. Nintendo selv har vist ikke meldt ret meget ud, andet end at spillet bliver simplere end de foregående.

Direkte fra artiklen:

* Link skifter bue og pil ud med armbrøst.
* Spillet er stortset færdigt.
* Der vil være en spilbar demo på E3.
* Der vil være tidsrejer, som foregår med e... Se hele indlægget


Artikel på Zelda Informer
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
JonassoeJonassoeSkrevet 05/09-11 14:05, rettet 05/09-11 14:05 
Der kommer nok til at stå noget med "Requires Motion+" eller sådan noget på pakken.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/09-11 10:16 
@ beano

Har nok bare altid troet at Wii+ krævede en nyere udgave af maskinen.. så vil bare gå med livrem og seler, da Zelda altid er en af de titler jeg virkelig ser frem til og ikke vil gå glip af :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
BeanoBeanoSkrevet 06/09-11 10:41 
MotionPlus er bare forbedret kontroller teknologi - 100% samme konsol. Det samme gælder for PS3/Move og 360/Kinect :)

Så du kan roligt købe det nye Zelda spil, bare du også anskaffer en MotionPlus addon til den gamle controller eller køber en af de nye Wiimotes hvor det er indbygget (som den i bundlen).
millenniummillenniumSkrevet 06/09-11 11:36, rettet 06/09-11 11:37 
Jeg håber de har taget problemerne med Twilight Princess til efterretning. Personligt har jeg haft lidt svingende oplevelser med Zelda:

A Link to the Past: Blown away. Måske et af de spil, jeg har ofret mest tid på.
Ocarina of Time: N64 var i forvejen ikke den mest komfortable konsol, men på 3DS er der pustet nyt liv i oplevelsen. Loving it!
The WindWaker: Elskede stilen og spillede det meget, men jeg blev bare så træt af at sejle.
Twiligt Princess: Efter fem timers spil, føles det stadig som om jeg var i tutorial-fasen. For meget vejledning, for stort for sit eget bedste.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 06/09-11 16:24 
Jeg synes ikke rigtig Twilight Princess led af andre "problemer" end at det mest af alt bare føltes som at spille Ocarina igen.
Enig i at spillet ikke ville tage skade i at holde spilleren væsentlig mindre i hånden, men den retning skal du nok ikke regne med at se serien gå...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 21/10-11 17:27 
EDGE har givet Skyward Sword et 10-tal: http://www.zeldainformer.com/2011/10/another-skyward-sword-review-a-perfect-10-from-edge-magazine.html

Rigtig fedt forside-cover ... men hvorfor skal de ruinere det med alt mulig grim tekst? Deres forsider er virkelig blevet grimme siden det nylige redesign x_x
BeanoBeanoSkrevet 21/10-11 17:45 
Edge's 10-taller er ikke hvad de har været, men... DAMN! :)
HulleHulleSkrevet 22/10-11 08:17 
Dejligt at de det scorer højt. Håber de andre sites stemmer i og er nogenlunde enige med Edge.
Glæder mig sgu til at hente min forudbestilling.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 22/10-11 10:46 
Jeg ved nu heller ikke hvad man skal lægge i et 10-tal fra Edge længere, men jeg havde da i hvert fald også ventet at det mindst ville være på niveau med Half-Life 2. :P

Er i hvert fald glad for at det ikke skuffer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 22/10-11 11:16 
Nu skal genrer jo gerne vurderes uafhængigt af hinanden.. Men Half-Life 2 var imo lidt af en bedrift hvad FPS'er angår.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/10-11 11:54, rettet 22/10-11 12:00 
Enig. Jeg synes sagtens et 10-tal til HL2 kan forsvares :) Det var, ligesom forgængeren, en milepæl i narrative FPS'er, som stadig sætter spor i dag. Det fysikbaserede gameplay var også banebrydende i sin tid.

Mht. Skyward Sword ser jeg meget frem til det og tror klart det kan blive goty for mig. Det eneste jeg er lidt bekymret for, er om spillets art style vil være tiltalende gennem et helt Zelda spil. Jeg elskede Wind Waker og syntes det var et fantastisk flot spil, men for mig manglede det også lidt af uhyggen og det dramatiske "punch" der var i Ocarina of Time. Indtil videre ligner Skyward Sword mest førstnævnte, hvilket dog overhovedet ikke behøver være en dårlig ting.
(...)
WikzoWikzoSkrevet 23/10-11 17:42, rettet 23/10-11 17:42 
Problemet med EDGEs 10-taller er, at de giver dem hyppigere og hyppigere. Eksempelvis forstår jeg ikke, at både Halo + Halo 3, Half-Life 2 + The Orange Box og Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 kan få 10. Efter min overbevisning burde de fleste af disse efterfølgere ikke få samme gode karakter som det oprindelige spil. Nok kan de være gode, men de var langt fra så revolutionerende/skelsættende som originalen. Her tænker jeg især på Super Mario Galaxy 2, der, efter min erfaring med spillet (ca. to timer) er meget det samme som det første spil.

Oh well - man kan diskutere karakterer til verdens ende. Til syvende sidst handler det jo blot om, at spillene er gode, hvilket det stærkt tyder på, at Skyward Sword bliver.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/10-11 18:31 
Synes du helt ærligt, at dine 2 timer med SMG 2 er nok til at bedømme om det er et 10 tal værd?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 23/10-11 18:33, rettet 23/10-11 18:34 
Well, det er vel op til dem selv om de vil vurdere hvor GODT spillet er, eller hvor revolutionerende det er. :)
Iøvrigt mener jeg at det første SMG er klart bedre end 2'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 23/10-11 21:47, rettet 23/10-11 21:47 
SeventhSun>
Synes du helt ærligt, at dine 2 timer med SMG 2 er nok til at bedømme om det er et 10 tal værd?

Overhovedet ikke. Men min pointe er, at hvis man udgiver et spil, som minder så meget om et tidligere spil blot med nyt indhold, burde en fortsættelse have meget svært ved at få topkarakter.

Der skal i hvert fald meget til, efter min mening, for at en titel er skelsættende to gange i træk, og det er jeg overbevist om, at Galaxy 2 ikke var i samme grad som Galaxy 1. Samme gør sig gældende med Halo og Halo 3; sidstnævnte er "bare" en mere raffineret version af det originale spil.
ChronoChronoSkrevet 24/10-11 07:39 
Hvor forudbestilles Collector's Edition billigst?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 24/10-11 09:13 
Jeg har bestilt hos shopto.net til 435,- inkl. forsendelse.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/10-11 10:10, rettet 24/10-11 10:23 
Wikzo>
Der skal i hvert fald meget til, efter min mening, for at en titel er skelsættende to gange i træk, og det er jeg overbevist om, at Galaxy 2 ikke var i samme grad som Galaxy 1.

Jeg kan ikke rigtigt se din pointe.

En karakter gives jo for at bedømme om et spil rent faktisk er godt og ikke om hvorvidt det er skelsættende eller nyskabende.

Selvom SMG2 måske ikke ligefrem flytter grænserne, så viderebygger det på konceptet fra etteren og gør stort set alt endnu bedre, på baggrund af det alene kan jeg ikke hvad der er galt i at give spillet top karakter.

Det er som om at nogle folk herinde mener at et spil nærmest skal sætte nye grænser for mediet og/eller være vildt nyskabende for at være en god karakter værdig. At et spil ikke er det, betyder vel ikke at det ikke kan være et top spil, ligesom at det ikke forudsætter at et spil et et topspil bare fordi det har noget nyt at byde på. Det vigtigste er at det virker og er gennemført og det er SMG2 til noget nær perfektion.
Bede-xBede-xSkrevet 24/10-11 11:48, rettet 24/10-11 11:58 
Edge er efterhånden blevet ret rundhåndede med karakterene, så et ti tal hos dem er ikke hvad det var engang. Kan faktisk ikke komme i tanke om et spil der fik ti til HD maskinerne, der havde fortjent det og dem har der været en del af :)

Azzkikr>
En karakter gives jo for at bedømme om et spil rent faktisk er godt og ikke om hvorvidt det er skelsættende eller nyskabende.

Det afhænger jo af, hvad karakterskalaen rent faktisk dækker over. Herinde gives et ti tal fx til et spil der er en milepæl for mediet. I det gamle Edge var ti tallet beskrevet som et spil der var "revolutionary". At diverse sites og magaziner benytter tal til at vurdere med, er ikke ensbetydende med at tallene dækker over det samme hos dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WikzoWikzoSkrevet 24/10-11 16:06 
Karakterer er jo subjektive (og ligegyldige?), men efter min mening er et 10-tal noget, man kun giver spil, som sætter en form for milepæl inden for mediet. Det er ikke noget perfekt produkt, men så tæt på som overhovedet muligt. Efterfølgere skal efter min overbevisning gøre noget virkelig særligt, hvis det skal opnå samme karakter som sin forgænger.

Med din argumentation vil årlige spiludgivelser som Fifa jo gradvist gå længere og længere op ad skalaen, indtil at det rammer toppen.
BeanoBeanoSkrevet 25/10-11 14:10 
Edge's anmeldelse er kommet op nu.

Link... nu med anmeldelse
KalicolaKalicolaSkrevet 25/10-11 19:43 
Lyder igen som et must buy.. Er dog stadig ikke sikker på hvad jeg skal købe først, af uncharted 3, skyward sword, eller skyrim.

Puha, det er nogle hårde måneder for os gamere
For The Love Of The Game
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/10-11 20:31 
ønsker mig en wii til jul.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Bede-xBede-xSkrevet 25/10-11 22:41 
Edges anmeldelse giver lidt håb for os der har franchise fatique. Tag fx den her:

Edge>
As for those puzzles? How’s this for a statement of intent: not a single torch-lighting number, and only one push-the-box-on-the-button incident.

Har de godt nok genopfundet spillets gåder i sådan en grad, at der nærmest ikke er plads til kassepuzzles? Det lyder helt usædvanligt, men også usædvanligt lovende. Det samme kan siges om resten af anmeldelsen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/10-11 22:54, rettet 25/10-11 22:55 
Nu har Zelda-spillene faktisk aldrig været særlig præget af kasse-puzzles, det er vist lidt en skrøne. Måske Wind Waker var lidt tynget af det? Det er mest Tomb Raider og det første Soul Reaver der led under den forbandelse. :)

Men jeg synes virkelig, ud fra Edge's anmeldelse at det lyder som om de genopfinder og fornyer meget i det nye Zelda, modsat hvad man skulle have troet ud fra de screenshots og videoer jeg har set. Det bliver nok et interessant modspil til det meget formel-baserede Twilight Princess.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/10-11 23:07, rettet 25/10-11 23:09 
Sumez>
Nu har Zelda-spillene faktisk aldrig været særlig præget af kasse-puzzles, det er vist lidt en skrøne.

Pointen var også mest den at det lyder til, at SS fortrinsvist bruger nye tiltag fremfor mere velkendte puzzles.

Med det sagt så har der nu været en del kassepuzzles (eller fakeltændinger som også nævnes) i Zelda serien, selv om den selvfølgelig er langt mere alsidig med sine gåder sammenlignet med de fleste andre action adventures.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/10-11 23:32, rettet 25/10-11 23:32 
Ja fair nok, jeg er også med på hvad der menes og syntes også det lød positivt. :)
Men jeg kan nu alligevel ikke huske et Zeldaspil der har haft mere end to kasse-puzzles. Muligvis Wind Waker, der husker jeg ikke så godt. :P

EDIT: Der blev jo heller ikke snakket om kasse-puzzles men blot "Push the box on the button" - dem plejer der jo at være tonsvis af, det er mig der er langsomt i optrækket :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/11-11 11:49, rettet 07/11-11 11:51 
En lille opsummering af hvad spillet tilføjer af nye ting: http://www.1up.com/previews/legend-of-zelda-skyward-sword-ten-new-things

Må indrømme at jeg i lang tid ikke har været særlig hyped på spillet, "det er jo bare endnu et Zelda som de andre", men efterhånden som vi kommer tæt på udgivelsen viser spillet en masse sider der tyder på at det kunne blive væsentlig mere "kontroversielt" end Wind Wakers overworld og grafikstil var i sin tid. Mange af de nye elementer har længe være genrekonventioner for de fleste andre, og at tilføje dem lyder som noget der kunne opdele seriens fanbase ret kraftigt. Indtil videre har jeg dog ikke hørt om nogen der ikke synes resultatet er genialt.

Det lyder også lidt som en ny "generation" for Zelda-spil, og hvor Twilight Princess da det kom ud blev kritiseret kraftigt for at være en rehash af Ocarina, ender det måske med at blive husket som et af de få spil af den "gamle skole" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/11-11 16:14 
Forresten er der også et nyt Zelda på vej til 3DS, helt nyt spil, ikke sequel til Spirit Tracks eller Phantom Hourglass.
Ikke så mærkeligt, men rart at høre det officielt :)

Link...
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 14:41, rettet 11/11-11 14:56 
Hvor køber man lige en officiel strategy guide til Skyward Sword?

Intet at finde på Amazon, Play, Zavvi, coolshop, etc.

(PS: kan denne tråd ikke renames nu?)

Edit: Tak :D
millenniummillenniumSkrevet 11/11-11 19:40, rettet 11/11-11 19:40 
Jeg er blevet svært tændt efter de solide anmeldelser og mange 10taller. Men indrømmet, jeg prøvede virkelig at elske Twilight Princess - men kunne ikke. Jeg havde det som om jeg blev slæbt igennem en 10 timer lang tutorial indtil jeg mistede lysten til at fortsætte. Hele tiden blev jeg introduceret for nye funktioner, og jeg følte aldrig den eksplorative glæde som i Link to the past. Hm... Gad vide hvad jeg vil synes om Skyward Sword...?
The medium is the message.
KamekKamekSkrevet 11/11-11 22:04 
Jeg havde egentlig tænkt mig at vente med at anskaffe spillet - men de anmeldelser jeg har læst fik mig alligevel til at forudbestille skidtet :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KalicolaKalicolaSkrevet 11/11-11 23:24 
Millennium: jeg havde det på præcist samme måde med twillight princess.. Jeg ville SÅ gerne elske det, men kunne ikke.. Jeg fik aldrig gennemført det selvom jeg nåede langt... Og jeg frygter lidt at der er for meget vifte-rundt-med-din-wiimote i skyward. Men nu må vi se.
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 11/11-11 23:55 
Jeg tror et af problemerne med Twilight Princess ift A link to the past var spillerens free roaming i spillets univers.

I Link... fik man et stort landkort smidt i hovedet, med budskabet: Værs'go og oplev. Knock yourself out.

I Twilight måtte de gradvist folde landkortet ud, og hele tiden vejlede mig i den rigtige retning. Måske blev det bare FOR stort, for sit eget bedste?

Jeg har så mange spil i skuffen jeg gerne vil gennemføre først. Ny Zelda kan godt vente :)
The medium is the message.
ChronoChronoSkrevet 12/11-11 17:43 
Andre som spiller det nu? Jeg sidder fast i den første dungeon. Uhjælpeligt fast. Har forsøgt alt de sidste to timer. Noget må jeg overse.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 12/11-11 19:13 
Jeg tror jeg venter til det udkommer :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 12/11-11 21:17 
Fandt ud af det. Med hjælp. Havde jeg aldrig regnet ud selv :-!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/11-11 15:13 
Hvornår udkommer spillet i DK?
Home is where the hardware is..
HulleHulleSkrevet 14/11-11 15:14 
På fredag.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dRxLdRxLSkrevet 14/11-11 16:25 
Har spillet det en seks timer nu.

Noget jeg blev positivt overrasket over er at spillet ikke bruger sensor baren. Motion+ er tilsyneladende så præcis at al pegen klares ved gyroernes målinger alene.
Det skal nok prøves i praksis for at forstå helt hvad det er jeg mener, men det fungerer så godt at jeg ikke opdagede at sensorbaren ikke blev brugt med det samme. Præcisionen er ikke den samme som ved et fast fikspunkt. Til gengæld kan man ikke komme til at pege for meget bort fra sensoren. Hvilket er en lettelse hvis man f.eks. har spillet Metroid Prime Trilogy, og den nye pege præcision er bestemt ikke dårlig.

Præcisionen er ikke 1:1, måske snarere 1:0.9. Men det gør ikke noget da spillet designer sig ud af det. Lige nu opfatter jeg det sådan at det eneste der kan føre til Motion+ frustrationer er hvis man går til det som om det er 1:1 og ignorer at man skal svinge på spillets præmisser. Det er med andre ord stadig et spil og ikke en sværd-simulator.
Jeg er stadig der hvor jeg skal lære at lave inputtet så spillet bedre forstår mig. F.eks. ser det ynkeligt ud når jeg hakker mig igennem at føre sværdet rundt i cirkler for at forvirre en bestemt fjende.

Endelig havde jeg enormt store problemer i det første møde med Demon Lord Ghirahim (den første boss) og måtte gå til ham en del gange for at lære at kæmpe. Det var frustrerende mens det stod på, og jeg måtte ty til en video på nettet der lærte mig om at bruge skjoldet, men når jeg ser tilbage på det nu var det en vildt fed oplevelse og første gang at en kamp i et computerspil har været så intens på en måde der minder om rigtig kamp.

Problemer med den første boss var ikke gået i hverken Twilight Princess eller Wind Waker, fedt at Skyward Sword tør give den lidt gas fra starten =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 14/11-11 16:52 
Kan man justere følsomheden af de bevægelser der skal til?
ChronoChronoSkrevet 14/11-11 17:58 
Havde du ikke problemer med at komme forbi "øjet" så?

Enig angående motion+. Det er bare rarere at sidde og pege uden at tage hensyn til sensorbar.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 14/11-11 22:15 
@Chrono: Ikke deciderede problemer men det var lidt krampagtig at lave bevægelserne.

@Beano: Nej, men i begyndelsen svingede jeg vildt i forsøget på at lave én til én og det fungerede nogenlunde. Nu laver jeg minimale bevægelser i et mere behærsket tempo og det fungerer langt bedre og følelsen af indlevelse er bedre fordi spillet forstår det bedre, skærm indhold og bevægelser har god overensstemmelse og jeg ikke har en febrilsk følelse af mangel på kontrol.

Det er nok det bedste råd jeg kan give til jer der skal i gang med at nyde dette spil. Lav bevægelserne roligt, lidt dovent tilmed, og lad endelig være med at lave svingene i rigtig tempo. Med en sådan tilpasning er det en fed oplevelse at spille med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 14/11-11 22:20 
Siden hvornår er du anmelder, dRxL? ;)
dRxLdRxLSkrevet 14/11-11 22:27 
Jeg er ingen helgen, men det er nok bedst vi ikke begynder at uddybe. Skal gerne holde kæft indtil spillets officielt er ude hvis det provokerer nogen, men havde forestillet mig at de ting jeg skrev var gode at vide for meget snart kommende spillere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 14/11-11 22:56 
dRxL>
Lav bevægelserne roligt, lidt dovent tilmed, og lad endelig være med at lave svingene i rigtig tempo.

Det er lige mig det der "dovent" :)

Ville være nice hvis man kunne justere følsomheden så man kan nøjes med at gøre mindre bevægelser og stadig være præcist, men nu skal jeg lige se om det overhovet er nødvendigt når jeg får spillet. Bliver nok først i næste uge det kommer fra UK med guldmote ;)
SumezSumezSkrevet 15/11-11 11:58 
Puha, lyder til at der er ved at håbe sig nogle småspoilers op i tråden her. Tror jeg holder mig væk indtil jeg selv får spillet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-11 13:52 
Jeg kan se at shopto behandler min ordre nu. Så hvis man kan vente et par dage ekstra, kan man få collectors edition med guld wiimoten + soundtrack for £56 (kr 487) inkl 1st class forsendelse. Og endnu billigere hvis man tager den billigste forsendelsesform :)
CronossCronossSkrevet 15/11-11 13:55 
... og jeg synes faktisk at den Collector's Edition er ret lækker. Jeg plejer overhovedet ikke at gide dem, men jeg må indrømme at den, for billige penge, er meget cool.
BeanoBeanoSkrevet 16/11-11 09:19 
Hvad??

Gamespot : 7.5

:O

Anmeldelse
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig