X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 og HDMI switch


Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/05-10 11:22 
Nogen der kan anbefale en fornuftig HDMI switchbox som tillader at skifte port uden at 360'eren resetter?

Har ikke behov for mere end 3 indgange.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-10 12:26 
Nå ja, hvorfor er det nu den resetter?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/05-10 12:39 
Ved jeg ikke og er også ret ligeglad - vil bare gerne have en HDMI box så jeg kan skifte MENS jeg spiller :)
McBrainMcBrainSkrevet 11/05-10 18:38 
Min resetter også lystigt når jeg skifter input på mit panny plasma.

Det er til at få lange nosser over.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
BeanoBeanoSkrevet 11/05-10 23:57 
Jeg kan nu godt skifte HDMI inputs på mit TV uden skidtet resetter... og det er endda et Sony TV :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-10 00:03 
Har dit TV ikke mere end et HDMI input så? Er løsningen så ikke bare at bruge en switch til de andre ting og så have din 360'er direkte i TV'et?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/05-10 00:09, rettet 12/05-10 00:10 
Det har jeg også overvejet - der er tre indgange men har fire enheder hvor 360eren er den jeg bruger mindst så ville være mest praktisk via switch. Men jo - kan være jeg bare skal bide i det sure æble og sætte den til direkte hvis jeg ikke kan finde en switch der kan fixe det :)

Switchen er også passiv uden remote - og så skal jeg flytte mig... det holder jo SLET ikke!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-10 00:14 
Hvis du på et tidspunkt overvejer ny forstærker så køb en med HDMI indgange i. Den kan du i hvert fald skifte imellem med en fjernbetjening :)

Men det er selvfølgelig en halvdyr løsning hvis du KUN skal bruge den som switch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/05-10 00:31 
Det vil være upraktisk for mig da min amp for det meste er slukket - men en forstærket switch med remote er nok det jeg går efter, ville bare være nice hvis der var en der er 360-venlig :)
BeanoBeanoSkrevet 19/05-10 16:45 
Jeg har fundet produktet og det funker bare :D

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_switch/lindy_high_quality_13b_hdmi_switch_3_vejs_3988_da.html

- Xbox 360 resetter ikke når man skifter port. TAK!

- Boksen er lille (ca. 6x8 cm) og kræver ikke ekstra strømforsyning. Man kan faktisk tilslutte 5v men jeg ved bare ikke hvad gevinsten er?

- Seperat IR modtager (remote inkluderet) så boksen kan gemmes helt væk men stadig styres med IR remote.

- Manuelt switching (via knap på boksen eller IR remote) og automatisk hvis den detecter signal på en af portene.

Virker som kanon produkt til prisen :)
CronossCronossSkrevet 04/12-11 15:30, rettet 04/12-11 15:41 
Jeg bumper lige denne, da jeg skal til at erhverve mig en form for switcher og intet aner om det.

Beano, har du stadig gode erfaringer med boksen?
Vil den fungere for mig i mit setup med tre HDMI enheder, som jeg bare gerne vil kunne skifte imellem på den ene af mine to HDMI indgange i tv'et?
NaieraNaieraSkrevet 04/12-11 16:03 
Jeg bruger nedenstående. Den splitter selvfølgelig kun til to, men fungerer fremragende, og skifter helt automatisk til den indgang der er signal på. Skulle jeg bruge én mere HDMI-indgang i mit setup ville jeg købe en mere af dem.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 04/12-11 16:30 
@Cronoss: Jeg har kun positive erfaringer med den. Bruger den dog ikke længede da jeg har fået nyt TV med flere HDMI indgange, men brugte den med Mac Mini (medie center) og Xbox 360 helt uden problemer. Det positive ved den (i forhold til andre jeg har prøvet) er at den slet behøver ekstern strømforsyning, er lille og kompakt og selvfølgeligt ikke resetter Xboxen når man skifter port - ret vigtigt IMO :)
CronossCronossSkrevet 04/12-11 20:32 
Er der nogle kvalitative minusser ved at vælge Beanos løsning?
Den anden ser også fin ud, men jeg vil rigtig gerne have mindst 3 porte - helst 4 - og det tiltaler mig meget at den er uden strømforsyning.
NaieraNaieraSkrevet 04/12-11 21:16 
Hvis der er noget galt med billedet vil det være TYDELIGT, ligesom hvis et HDMI-kabel ikke dur.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 05/12-11 09:14 
OK - tak for svar!

Jeg smider lige endnu et produkt på bordet - har denne nogle mangler som Beanos løsning ikke har? Den skal bruge strøm, men til gengæld kan den tage 5 signaler.

High Speed Auto Switch
BeanoBeanoSkrevet 05/12-11 10:00 
Ser også fornuftigt ud - du kan jo bare returnere det hvis du ikke er tilfreds :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig