X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Værdi af bib-spil?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 08/07-03 01:06 
Er der nogen der ved hvor/hvordan man kan undersøge værdien af gamle bib-spil.
Jeg har et par stykker, deribland et Game&Watch fra 1982 vidst nok, som jeg godt kunne tænke mig at vide hvad kunne være værd.

Det er kun nysgerrighed. Ingen salg.
The medium is the message.
KeenKeenSkrevet 08/07-03 01:10, rettet 08/07-03 01:20 
så havde du jo skulle skrive det i marked
jaesjaesSkrevet 08/07-03 01:13 
Hvis du kigger på Ebay, burde du kunne få en idé om hvad de er værd.
millenniummillenniumSkrevet 08/07-03 01:13 
Joo...ja.. ok undskyld. Men jeg vil jo hverken købe, sælge eller bytte. Blot hente information.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 08/07-03 01:16 
Priserne svinger meget og især af standen - æske og manual tæller vildt.

Noget i retning af 100-1.000,- alt afhængigt.

Her snakker jeg kun Game & Watch. De andre er "ingenting" værd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KeenKeenSkrevet 08/07-03 01:19 
hvad er da specielt ved Game&Wacth siden de andre ikke er noget værd

Bibbib-spil er ikke lige mit speciale:-)
millenniummillenniumSkrevet 08/07-03 01:20 
Ok, thanx. Har lige set at mit gamle 'Oil Panic' sælges for ca. 400 dkr. Jeg tror jeg gemmer det nogle år endnu :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/07-03 02:51 
Knight Keen >
hvad er da specielt ved Game&Wacth siden de andre ikke er noget værd

G&W er så godt som de eneste bip-bip-spil, der er kendte. De er meget eftertragtede, og af en eller anden grund ikke så hyppige længere, derfor mange penge værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AssassinAssassinSkrevet 08/07-03 09:03 
RJK >
Her snakker jeg kun Game & Watch. De andre er "ingenting" værd.

Det er næsten korrekt, men ikke helt. Visse af Gakken's og Vtech's spil i genren er også en del knaster værd.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
AssassinAssassinSkrevet 08/07-03 09:04 
Knight Keen >
hvad er da specielt ved Game&Wacth siden de andre ikke er noget værd

Navnet er nok en pænt stor faktor. Stort set alt hvad der står Nintendo på er penge værd.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
millenniummillenniumSkrevet 08/07-03 09:51 
I dag ville jeg bare ønske jeg havde tigget mine forældre lidt mere, for nogle flere Game&Watch-spil.

Desuden er det vidst ikke nogen hemmelighed at designet for GameBoy Advanced SP er kraftigt inspireret af Game&Watch 'fold-ud' spillene, men det er vel også det der gør den lidt ekstra fed.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 08/07-03 11:18 
IMO er Game & Watch så generelt også de klart sjoveste spil, hvor de fleste andre (med enkelte undtagelser) føles som tamme kopier.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 09/07-03 15:32, rettet 09/07-03 16:01 
Det er nok at overdrive lidt, synes jeg. Det er rigtigt, at de fleste Game & Watch titler har et fornuftigt gameplay, men det har ret mange af de andre altså også.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 09/07-03 15:36 
Jeg er tilbøjeligt til at give Rune ret. Langt de fleste !Game&Watch spil jeg har prøvet gælder det om at redde et objekt før det flyver ud over en kant.

Det er begrænset hvor længe det kan være sjovt. Parachute har lidt samme princip, men her virker det meget mere gennemført.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 09/07-03 15:42 
KTC >
Det er nok at overdrive lidt, synes jeg.

Nej. Det er min mening og det er ikke en overdrivelse :)

Fik jeg med, at en del af min barndom gik med bib-spil før jeg fik computer?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 09/07-03 16:03 
Det gjorde min også. En af mine kammerater havde 20-30 stykker tror jeg, og når jeg lånte dem af ham, kom vores samling op på en del.
Jeg var ret populært i frikvartererne, hvor alle ville låne dem ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Le RoofLe RoofSkrevet 09/07-03 16:27, rettet 09/07-03 16:28 
Hehe.....samme her :)
Jeg havde en far som overforkælede mig, med ret mange af de Game & Watch's som jeg pegede på....indtil jeg fik en Sega Master i julegave ('87).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
flottenheimerflottenheimerSkrevet 10/07-03 17:31 
Jeg mindes tydeligt skuffelsen da min Green House score første gang rundede 999 for så bare at starte på 000 igen...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
millenniummillenniumSkrevet 11/07-03 16:38 
Det samme skete for mig i Oil Panic. Man havde nu forventet lidt mere efter alle sine bestræbelser.
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-03 01:48 
Hvad er egentlig det mest omfattende G&W-spil? Zelda (dobbelt-display) jeg har liggende er personligt det bedste, jeg har prøvet...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 14/07-03 18:34 
Jeg har det også, og der er mange elementer i det, selv om det er et bip-bip spil. Klart en keeper, med mindre folk begynder at vifte med tusindkronesedler i ansigtet på mig ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BonziniBonziniSkrevet 14/09-08 12:57, rettet 14/09-08 13:01 
Assassin>
RJK >
Her snakker jeg kun Game & Watch. De andre er "ingenting" værd.

Det er næsten korrekt, men ikke helt. Visse af Gakken's og Vtech's spil i genren er også en del knaster værd.

Hvor meget vil et vtech "Deputy Den" være værd, i god stand med manual og æske?? (det er en tribel skærm) kunne ikke lige finde noget på ebey der matcher.

Fandt lige en anmeldelse af det her: http://www.miniarcade.com/vtech/deputy.htm

Magen til den her
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig