X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Torchlight


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/03-10 11:47 
Jeg må indrømme, at jeg har brugt åndsforsnottet lang tid på det her spil. Når jeg nu i forvejen havde brugt en hel del tid på Diablo II og usundt lang tid på 1'eren, var det naturligt nok, at jeg også liiige skulle prøve dette spil, som minder temmelig meget om Diablo-spillene (og er lavet af nogle af de samme folk).

Jeg stødte dog også temmelig hurtigt ind i det samme problem, jeg altid støder ind i, når jeg spiller Diablo. Jeg føler nemlig ikke rigtig at jeg på nogen måde bliver bedre til spillet over tid. Efter at have spildt utallige eftermiddage, er jeg stadigvæk nøjagtig lige så god til at klikke fribrilsk med musen, som jeg var, da jeg begyndte. Jeg får aldrig den der 'det var egentlig lidt sejt det, jeg lige gjorde der' -følelse.

Tilbage er der så kun tilfredsstillelsen af min umættelige samlermani. Jeg forblændes af den mulighed, spillet giver mig for at samle udstyr, ædelstene og alt muligt andet skrammel, og jeg ender med at bruge ufatteligt langt tid på at tilrage mig det ene virtuelle samler-fix efter det andet.

På et tidspunkt går det op for mig, at det er fuldstændig tilfældigt, hvilke ting spillet vælger at smide i hovedet på mig, og at tingene på ingen måde gør mig til en bedre spiller. Spillet giver mig, med andre ord, intet!... Bare ren tidsspilde :/

Nu har jeg så slettet Torchlight på min PC.

Men det er da et fint lille spil. Og hvis man er tosset med Diablo, er de ca. 100 kr for Torchlight godt givet ud. Det kan køre på forholdsvis svag hardware (som min PC), omend load-tiderne er temmelig lange. Og det tilbyder massevis af hjernedød tidsspilde :D
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/03-10 11:54 
Jeg har det på samme måde... god spild af tid :D
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/03-10 12:05 
Det undrer mig også lidt, at de har inkluderet sæt af udstyr.
Hvordan skulle man nogensinde kunne få et fuldt sæt, når man svjv ikke kan bytte med andre spillere?


Er der nogen af jer, der har prøvet nogle gode mods?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/03-10 13:25, rettet 30/03-10 13:26 
SeventhSun>
Det undrer mig også lidt, at de har inkluderet sæt af udstyr.
Hvordan skulle man nogensinde kunne få et fuldt sæt, når man svjv ikke kan bytte med andre spillere?

Jeg ved ikke, om det bare er noget, jeg bilder mig ind, men for mig virker det som om, man er mere "heldig" mht. set items i Torchlight end man er i Diablo II. Det kunne godt være, de bare har forsøgt at gøre set'ene mere tilgængelige, ved at gøre set items nemmere at få fat i. Don't know :/
AV Intelligent Terminal
SaftenSaftenSkrevet 30/03-10 14:42 
Jeg vil lige gøre opmærksom at man ikke behøver klikke febrilsk, men bare kan holde museknappen nede mens man holder den over den eller det man vil angribe.

Men udover det så kan jeg godt se hvad der menes med topic. Det har dog ikke hindret mig i at have været fuldkommen bidt af spillet.
Det er sådan et slags spil der bare direkte går ind og kilder den der loot-nerve man har.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
DarkenDarkenSkrevet 30/03-10 15:00 
Nu har jeg ikke spillet torchlight... endnu. Har lige købt det, men der er masser af andet skrammel jeg skal have spillet færdige først.

Men jeg kender en del til Diablo og der er det bestemt ikke særlig random hvad man får/om man får det. Der er tale om drops er baseret på item type, level, loot class og så ikke mindst "held". Dvs. at man kan lure hvilke mobs dropper et type item, hvilket level man selv minimum skal være, om mob'en kan droppe det item man søger og så påvirke ens held ved at have en masse item finding på sit gear (som påvirkede ved drop om hvad for item kvalitet det er, uniq, set, rare og der under).

Så hvis disse ting var opfyldt, så kunne man grinde de sets/uniques som man var ude efter.. men selvfølgelig var det store diablo community grunden til at man har fundet ud af mange at mekanikerne bag spillet... det er meget tvivlsomt at et singleplayer spil ville kunne få samme opmærksomhed.

.. kan også være jeg læser overstående forkert og der blot menes at der dropper bedre kvalitet af loot? meh ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/03-10 15:33 
Saften>
Jeg vil lige gøre opmærksom at man ikke behøver klikke febrilsk, men bare kan holde museknappen nede mens man holder den over den eller det man vil angribe.

Det ved jeg. Jeg gjorde det også i en periode, men holdt hurtigt op igen. Det var simpelthen for søvndyssende. Det virker meget bedre i sync med den grafiske vold, når jeg klikker som en tosse. Jeg kan bedre li' illusionen af, at jeg fysisk angriber, end at jeg bare styrer slagets gang :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/03-10 15:36 
Darken>
.. kan også være jeg læser overstående forkert og der blot menes at der dropper bedre kvalitet af loot?

Det var netop det, jeg mente. Men som sagt kan det godt være, jeg bare bilder mig det ind ;)
AV Intelligent Terminal
MarcusMarcusSkrevet 08/05-10 14:47, rettet 08/05-10 14:49 
Jeg har faktisk også lige fornyligt tænkt på, at det kunne være sjovt at spille Diablo 1 som Warrior, på en Wii, eventuelt med en Dance Dance Revolution fodplade eller lign., som man kan lægge vægten frem og tilbage i venstre og højre side på, og rotere ift.! :D (til bevægelse)
- Direkte overføre den monotone, men alligevel tilfredsstillende, bevægelse af at slå og slå, og måske bruge den modsatte hånd til at styre et evt. skjold. (og derved ændre spillet lidt - variabel block rate)

Jeg har også spillet Torchlight lidt, indtil jeg er blevet ca. lvl 22 med en Vanquisher og lvl. 14 med en Alchemist, men er efterhånden blevet lidt træt af det. Diablo I var efter min mening bedre end II'eren, og jeg antager at det kun går nedad bakke til III, men jeg har da sikkert tænkt mig at prøve det, måske endda gennemføre det, alligevel.
tastasSkrevet 30/06-10 19:30 
Torchlight er på Steam til 4€ det næste døgns tid, så det er med at slå til :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 07/07-10 12:07 
Kan man ikke få det fysisk til en lignende pris? :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/08-10 16:24, rettet 08/08-10 16:36 
Har nogen spillet Depths of Peril eller Din's Curse? De lyder ret sjove, og ikke mindst anderledes end de fleste Diablo-kloner.

Depths of Peril skulle have en ganske dynamisk verden, og samtidig er der et (simpelt?) strategi-aspekt, hvor man opbygger en klan i en hovedby med et antal andre klaner, som man så skal kæmpe imod eller forsøge at blive venner med.

Et eksempel jeg har læst: Hvis man, eller de andre klaner, ignorerer en quest med et monster der skal dræbes, kan der ske det, at monstret tilkalder støtte-monstre og derved bliver stærkere som tiden går. Det kan så fx ende med, at det til sidst angriber hovedbyen og forsøger at nakke alle.

Din's Curse har ingen strategidel, til gengæld skulle verdenen være endnu mere dynamisk med masser af uscriptede events, destruerbare elementer i omgivelserne der fx kan have effekt på områder andre steder i en dungeon, fælder der løbende opsættes af dungeon-bosser og meget andet.

Det er dog ikke pæne spil, men grafikken er da acceptabel :)

http://www.soldak.com/

EDIT: Depths of Peril, ikke Death of Peril :)
KeenKeenSkrevet 08/08-10 17:03 
http://www.gamersgate.com/DD-TL/torchlight
jaesjaesSkrevet 09/02-11 21:46, rettet 09/02-11 21:48 
Kommer til XBLA 9/3. "Announcement trailer" med gameplay:
http://www.gametrailers.com/video/xbox-live-torchlight/710361

EDIT: 9/3 ikke 9/2.
jaesjaesSkrevet 30/03-19 18:18 
2'eren er på vej ti konsoller - Switch, PS4 og XBO:
https://www.gamereactor.dk/nyheder/711693/Torchlight+II+kommer+langt+om+laenge+til+konsollerne/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig