X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo 3DS annonceret


Svar
3of193of19Skrevet 23/03-10 12:06 
Nintendo har annonceret opfølgeren til Nintendo DS med projektnavnet Nintendo 3DS. Maskinen kan vise 3d effekter uden brug af specielle briller.
Spillet Hidden 3d Pictures til DSi giver allerede in vis 3d effekt, om 3DS baserer på denne teknik vides ikke endnu.
http://www.... Se hele indlægget


Gamefront.de
1'351 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 22/04-13 16:24 
Den eneste pæne DS jeg nogensinde har haft, er den først generation overhovedet: Hvid med Apples minimalistiske design. Ville sgu ønske de havde beholdte dette design, fremfor alle disse multicolor versioner og metallisk gradient.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 22/04-13 16:31 
Du har vist glemt hvordan den første DS så ud :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 22/04-13 16:33 
Jeg købte jo den DS Lite i sort fra Coops hjemmeside. Synes den er ganske nydelig, selvom en mere funky farve havde været sjovere. Jeg husker den første DS som ret klodset, men det er lang tid siden, jeg har haft en i hånden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/04-13 16:37 
Jeg syntes også det er en skam at 3DSXL'en læner sig op af det originale DS design... DS lite er lækker med den måde den lukker ordentligt til på og før de fik sat alle de kamera på.
OlimarOlimarSkrevet 22/04-13 16:41 
millennium>
Den eneste pæne DS jeg nogensinde har haft, er den først generation overhovedet: Hvid med Apples minimalistiske design. Ville sgu ønske de havde beholdte dette design, fremfor alle disse multicolor versioner og metallisk gradient.

Den første DS var virkelig grim.

Nintendo 3DS annonceret
millenniummillenniumSkrevet 22/04-13 18:16 
Nå ja ikke dén DS. Jeg mente den lille hvide iBook look-a-like.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/04-13 18:17 
DS Lite, gætter jeg på. :)
Jeg købte min i en nydelig lys grøn farve, så den har aldrig heddet andet end "min frø".
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 28/04-13 19:50 
Jeg går og er lidt fristet. Jeg lurer lidt på, om jeg skulle invistere i en 3DS, både for min egen skyld, men også for konens og datterens skyld. Og så kan man vist bruge den sammen med sin WiiU også.

Hvor fåes de billigst, og hvilke farver kan man få dem i? Og, har alle 3DS spil den 3D effekt? Eller er det kun enkelte, der benytter sig af det? Jeg så det i et spil, eller en demo et sted, for længe siden, og det syntes at virke ret godt.
Hvad syntes i?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 28/04-13 19:52 
Jeg har ikke oplevet noget man kan på tværs af 3DS og Wii U?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 28/04-13 19:54 
Sonic>
Og, har alle 3DS spil den 3D effekt?

Ja. Men det er noget lort, og det er ikke derfor du skal købe maskinen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/04-13 20:16, rettet 28/04-13 20:16 
Den kan slås FRA i alle 3DS-spil, og har endnu ikke oplevet nogen spil der mister noget af at man gør det. Men jeg kan godt lide at slå det til meget af tiden, det virker bedre i spil end det gør i film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 28/04-13 20:20, rettet 28/04-13 20:22 
Hehe ok, det er jo fint nok, at man så selv kan vælge. Det er ikke pga. 3D gimmick jeg tænker på at købe en, men pga. spillene. Pt. er det kommende Zelda lokkende, samt Luigis Mansion 2. Resident Evil Revelations napser jeg nok på WiiU.
Hvilke andre must own spil er der til den? Har hørt godt om Donkey Kong.

:Edit: @ slk - Nintendo har nævnt, at de vil bruge den i en eller anden forbindelse med WiiU'en på et tidspunkt ude i fremtiden. Er ikke sikker på hvad det handler om, havde Wii'en noget gba link agtigt med DS'en eller DSi'en?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 28/04-13 20:25 
Generelt er 3DS'en ved at løfte sig efter en svær start. Og så er prisen nærmest halveret siden lanceringen.
Med nye, stærke og eksklusive titler kan jeg godt forstå fristelsen. Luigi's Mansion 2 er virkelig sjovt og kompetent underholdende, men også eShoppen har nogle guldklumper.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/04-13 20:41 
Jeg tror også mest det er eShoppen der lokker for mit vedkommende.
Omvendt burde jeg nok også kigge efter hvad PSN har af sager, inden beslutter mig for om det skal være en Vita eller 3DS XL der ender med at få mine penge smidt efter sig. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-13 20:57, rettet 28/04-13 20:58 
Sonic>
Hvilke andre must own spil er der til den? Har hørt godt om Donkey Kong.

Af titler der er ude synes jeg, udover de der allerede er nævnt at Super Mario 3D Land, Professor Layton and the Mask of Miracle, The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, Fire Emblem: Awakening og Mario Kart 7 er must haves til platformen.

Det er begyndt at se lyst ud for 3DS'en - især i år er der en del at se frem til. Jeg håber at Square Enix snart annoncere at de også udgiver Dragon Quest VII remaket i Europa (og tør man håbe at Dragon VIII måske også er på vej!?).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 28/04-13 21:17 
Jeg er selv meget fristet af den nye 3DS XL White, som kommer i bundle med bl.a. Mario Kart 7. (Selvom jeg har en første generation i forvejen). Er ikke så meget til det farveladehelvede som Nintendo ofte kaster sig ud i.

https://www.coolshop.dk/catalog/product/79947-nintendo_3ds_xl_console_-_white_mario_kart_edition_3ds
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 28/04-13 21:32 
Jeg må sige jeg er godt tilfreds med 3DS eftrhånden. Kunne nok godt have ventet lidt efter launchen og få den billigere eller have ventet på XL maskinen (nupper en når jeg tager på ferie i USA her om snart, hvis der er nogen der vil have en sort alm US 3DS, giv lyd).
Spilkataloget er solidt; Zero Escape: Virtue's Last Reward, Layton, Mario Kart, Mario Tennis, Kid Icarus, Mario 3D Land, Luigi's Mansion, Rhythm Thief, Monster Hunter, Fire Emblem, samt et fint udvalg i eShoppen (Mighty Switch Force, Harmoknight, mmfl), og seneste Nintendo Direct fik mit Dankort til at få krampetrækninger.

3D effekten er som Naiera siger ikke et kernefeature, men i nogle spil ganske glimrende. Mario 3D Land selvfølgelig, men også i Luigi's Mansion giver det et herligt diorama feeling som jeg glæder mig til at opleve på en XL snart.
SonicSonicSkrevet 28/04-13 21:33 
Eller en gul måske, gider dog ikke betale ekstra for en Pikachu decal.

En gul
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 28/04-13 21:38 
Tak for forslagene. Der er jo noget at gå igang med.

Kan se, at Mediamarkt har de bundles til fornuftige penge.

Mediamarkt - Ich bin doch nicht blöd
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/04-13 21:41 
Hvis analogen er bedre på en XL, vil jeg bestemt overveje den... Et hurtigt kig på eShoppen gjorde næsten, at jeg var ligeglad med de fysiske 3DS titler.
Og med bedre mener jeg placeringsmæssigt, da jeg gætter på den betjenes på samme måde som den gamle.
Den almindelige 3DS gav mig ret hurtigt krampe i hænderne hver gang jeg prøvede en, så det er ikke bare skærmstørrelsen der får mig til at kigge efter XL
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-13 22:35 
Jeg har hørt fra flere sider at 3Den skulle være endnu ringere på XLen - især det sweet spot hvor 3Den opfanges uden slør skulle være sværere at fastholde. Er der nogen med en XL der kan be- eller afkræfte dette?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 28/04-13 23:09 
Say it ain't so. Jeg ved ikke om jeg vil komme til at bruge 3D, men det vil ægre mig, hvis det ikke virker som det skal.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 28/04-13 23:26 
har hørt det modsatte - at det er nemmere at fastholde med XL'eren. Jeg har kun XL'eren, men knægten har den normale og det positive ved XL'eren er at sweetspot er lidt længere væk, så afstanden passer bedre.
j/k
SonicSonicSkrevet 28/04-13 23:28 
Er den iøvrigt regionslåst, eller er den importvenlig?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 28/04-13 23:30 
Jeg kan afkræfte det. Jeg har haft en almindelig 3DS og har haft en XL siden den udkom. Her er de forskelle jeg selv har bemærket:

-Den er rarere at have i hænderne; især når man spiller i lang tid. To årsager: Den er slet og ret "stor nok" (3DS er for lille synes jeg) og den har afrundede hjørner.
-D pad er en lillebitte smule større og har en mere ru overflade, så fingrene ikke så nemt glider af den. Det samme gælder de andre knapper (hvor det dog var et mindre issue).
-Farvebalancen er lidt anderledes. Hvid virker mere "ren" hvid. Enten har de tweaket farvetemperaturen eller også har det noget at gøre med at de ikke bruger præcis de samme LCD-skærme som launchmodellen.
-Bedre billedkvalitet på den nederste skærm end på launchmodellen. Dette skyldes at grundet det er en resistiv touchskærm, så er der bittesmå prikker på den, der fungerer som touchpunkter. På XL'ens større skærm er der mere mellemrum mellem dem, hvilket giver et renere look,
-3D sweetspottet er enten lidt bedre eller det samme. Det er svært at bedømme, når nu skærmene rent faktisk er større. Jeg vil sige det kommer an på hvor roligt du holder den. Ligger du ned og har den støttet op af en pude, så den flytter sig minimalt vil jeg sige at sweetspottet virker en lille smule bedre.
-3D slideren "låser" sig minimalt fast i 0-positionen, så man ikke kommer til at aktivere 3D ved et uheld.
-Højtalerne er en lille tand bedre (ligegyldigt når man bruger høretelefoner selvølgelig)
-Længere stylus er rart.

Og så er der den endelige dealbreaker: Skærmstørrelsen. Det er en kæmpe fornøjelse at kunne opleve spillene i større størrelse. Jeg er endnu ikke stødt på et spil, der led under det. Spil, hvor der foregår en masse på én gang, bliver meget mere behagelige at spille. Er man purist og foretrækker at spille de gamle DS-spil uskaleret, så kan man endda det i en billedstørrelse, der er lidt større end hvad man havde native på en DS. Og det endda med bedre farver og lysstyrke.

Analog slider er i øvrigt identisk.

Gik min XL i stykker i morgen og var prisforskellen mellem 3DS og 3DS XL 1000kr, så ville jeg ikke være det mindste i tvivl om, at jeg skulle have en XL. Den er ikke perfekt, men den er uden tvivl den bedste model i Nintendos DS-serie af maskiner.
JmogJmogSkrevet 28/04-13 23:32 
Sonic>
Er den iøvrigt regionslåst, eller er den importvenlig?

Alle 3DS'er er desværre regionslåst, når det gælder 3DS-spil. Den er dog regionsfri hvad angår almindelige DS-spil. Det vil sige, du kan spille japanske og amerikanske DS-spil på en europæisk 3DS eller 3DS XL.
SonicSonicSkrevet 28/04-13 23:41 
Super, tak for de udførlige svar. Jeg har kigget på lidt reviews, og den har et ret spændende bibliotek allerede. Tror jeg må have mig en Mario Land 3D pakke, når jeg får skrabet lidt mønt sammen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 28/04-13 23:49, rettet 28/04-13 23:50 
Jeg ville så gerne have haft en hvid, men den var for dyr da jeg købte :)

Mangler forresten en DSi XL, så hvis nogen opgraderer... :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 29/04-13 08:45, rettet 29/04-13 08:46 
Nogle af de bedste eksempler på 3D spil er IMO i eShoppen. i Might Switch Force er kasser, som skubbes ind/ud ift til spillerens synsvinkel, et centralt element. Hvis man står foran en kasse, og komme til at trykke den ud, blivere din avatar mast i 3DS'ens glas. :-) Det er ganske enkelte nemmere at fange logikken med 3D slået til.

Også Mutant Mudds er bedst i 3D, fordi avataren kan springe ind og ud i tre lag, lidt a'la Little Big Planet. Spillets rum er mere logisk med 3D effekten.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 30/04-13 19:06 
Jeg har umenneskeligt svært ved at vænne mine øjne til det 3D. Har samme problem i biografen og på tv. Damnit!
Udover det er maskinen jo fin, og der er da nok at gå igang med må jeg sige.

Har i delt friend-codes osv. tidligere?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/04-13 19:10 
Alle spil kan heldigvis nydes uden 3D. Jeg spiller hovedsagligt uden, fordi jeg finder det distraherende, med mindre der er tale om en mellemsekvens. Af de spil jeg har, synes jeg 3D-effekten er bedst integreret i Professor Layton.

Tråden med 3DS Friend Codes
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 30/04-13 22:19 
Der er jo sjældne eksempler på 3D blindhed i biografernes Real 3D. Ved ikke om det også gælder 3DS... :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 30/04-13 22:25 
Miracle Mask er bestemt en af de bedste, men Epic Mickey er også virkelig lækkert.
j/k
3of193of19Skrevet 30/04-13 22:42 
Epic Mickey? Blleeeeaaargh! Jeg var SÅ skuffet over det spil. Konstant bliver man afbrudt i flowet for at male eller slette, bli'r sendt tilbage i gamle baner på irriterende fetch quests.
slk486slk486Skrevet 30/04-13 22:49 
Men nu taler vi jo om 3D effekten ;o)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 01/05-13 00:15 
Lidt sød historie om én der kun kan opleve 3D på en 3DS:
http://burningnorth.com/2013/04/124-millimeters-of-depth/

Overvejer i øvrigt svagt at anskaffe mig en XL...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 01/05-13 00:17 
En drXL? *badum tish*
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 01/05-13 07:13 
Vi skal helt sikkert også se frem til denne...

Donkey kong returns 3D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 01/05-13 09:29 
Og forhåbentlig kommer Cave Story snart i EU:

Link...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/05-13 09:44, rettet 01/05-13 09:44 
Vi har da allerede Cave Story, bare ikke i eshop.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/05-13 09:51 
millennium>
Vi skal helt sikkert også se frem til denne...

d. 24 maj i Europa :D
dRxLdRxLSkrevet 01/05-13 09:56 
Men Donkey Kong Returns 3D er jo tilsyneladende en meget tro kopi af Wii versionen, så hvorfor glæde sig til at købe det igen på en håndholdt?

http://www.youtube.com/watch?v=fpOVqWmNBC4
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/05-13 10:08, rettet 01/05-13 10:10 
slk486>
Vi har da allerede Cave Story, bare ikke i eshop.

Vi har den der ærgerlige opdaterede version, hvor man har fjernet en spillets største forcer: Pixelarten. Den "rigtige" version er aldrig nået til europa på hverken DSi/3DS eShop eller retail.

EDIT: Med mindre du mente uden for 3DS.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 01/05-13 10:15 
dRxL>
Men Donkey Kong Returns 3D er jo tilsyneladende en meget tro kopi af Wii versionen, så hvorfor glæde sig til at købe det igen på en håndholdt?

Jeps, der skulle dog være lidt ekstra indhold i 3DS udgaven. Personligt køber jeg den først når jeg kan få den til billige penge.
millenniummillenniumSkrevet 01/05-13 10:24 
Men når jeg ofte spillere mere på handheld konsol, end på stationær, er det ofte tilgængeligheden og mobiliteten der gør udslaget. (Og så skal jeg ikke vente på at fruen er færdig med at se Downtown Abbey).

Desuden er platformere skide godt på handheld IMO.

En del af mig håber på, at pixelart versionen af Cave Story medfølger på 3DS som en lille belønning. Men det er nok bare min naivitet der taler.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/05-13 10:35, rettet 01/05-13 10:36 
@Nuclear D: Anede jeg ikke - ved bare det står på hylden nedeunder:) Vil sige den kommende eShop version er DSi/pixelart udgaven, så man kunne jagte en DSi retail?
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/05-13 11:01, rettet 01/05-13 11:02 
millennium>
En del af mig håber på, at pixelart versionen af Cave Story medfølger på 3DS som en lille belønning. Men det er nok bare min naivitet der taler.

Pixelart-udgaven af Cave Story medfølger ikke i retail-udgivelsen af Cave Story 3D. Så vidt jeg kan forstå på dit link tales der om den oprindelige eShop udgave med pixelart, der nu er på vej til Europa og ikke retail-udgivelsen Cave Story 3D (da denne allerede er udkommet i Europa).
slk486>
Vil sige den kommende eShop version er DSi/pixelart udgaven, så man kunne jagte en DSi retail?

Det tror jeg (se evt. oven for). Jeg går ud fra at der er tale om en digital udgivelse på 3DS eShop, en retail udgivelse ville ikke rigtigt give mening. Hvis der er tale om en udgivelse på DSi eShop kommer det stadig 3DS-ejere til gode, da disse udgivelser også er tilgængelig på 3DS.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 02/05-13 11:29 
dRxL>
Men Donkey Kong Returns 3D er jo tilsyneladende en meget tro kopi af Wii versionen, så hvorfor glæde sig til at købe det igen på en håndholdt?

http://www.youtube.com/watch?v=fpOVqWmNBC4

Fordi jeg ikke gad spille den på Wii pga waggle :)
SumezSumezSkrevet 02/05-13 12:08 
Bruger wii-udgaven waggle? Troede det var rent klassisk platformer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 02/05-13 12:23 
http://www.allgame.com/game.php?id=73066&tab=controls
1'351 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig