X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tegneseriesamling


Svar
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/07-03 20:19 
Jeg har prøvet at læse et par Marvel tegneserier og synes det var vildt fedt!

Jeg har ikke ret meget kendskab til tegneserieverdenen og vil spørge omder er nogle inkarnerede fans der har nogle gode råd hvis jeg vil starte en samling:

links, butikker, erfaringer, meninger osv.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/07-03 20:24 
Søg lidt på nettet efter Frank Miller.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 06/07-03 20:25 
Prøv i Fantask.

www.fantask.dk
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/07-03 20:33 
Tænkte måske om der var nogen der kunne fortælle lidt om hvad de synes er godt og hvad der er dårligt.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/07-03 20:37 
Jeg elsker personligt Erik Larsens Savage Dragon serie.

Savage Dragon
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/07-03 20:39 
Nogen Marvel eksperter..
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 06/07-03 20:54 
jeg ved næsten alt om marvel, , jeg ville tro at jeg har ca omkring 2000 stk marvel tegneserie (både dansk og us), så hvad kigger du efter?, de danske eller us comice, og hvad kan du godt lide? ( her tænker jeg på figure, fx spiderman, x-men eller lidt mørker historie som punisher eller daredevil), skriv hvad du kigger efter så skal jeg nok hjælpe dig
these go to eleven....
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/07-03 21:00 
Av av - hvad vil du gerne vide om Marvel?

Jeg har rigtig mange danske Marvel blade, og af dem synes jeg X-Men er de bedste.
De udgives jo ikke så mange forskellige danske blade, så der kan du roligt købe og se hvad du kan lide.

Vil du gerne samle kan jeg anbefale:
Fantastiske Fire / Fantastic Four af John Byrne.
Projekt X / X-Men af Chris Claremont.
Især Sagaen om Helvedes Hundenes Loge, som kan findes i det danske Projekt X nr 4/85 + et par af dem der kommer før og efter.
Ellers er der jo også klassikeren nr 8/85 med en historie som jeg forudser kommer til at være med i filmen X-Men 3.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/07-03 21:00 
jeg kan godt li X-Men men har også læst gigant med Batman
jeg er klart ude efter danske.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 06/07-03 21:09 
der er ikke udkommet så mange danske x-men blade, så køb de blade du falder over, for de danske blade, indenholder klart nogle af de bedste x-men historie., og hvis du vil prøve nogle andre blade, kan du gå ind på www.marvel.com og læse mange af deres tegneserie gratis, en rigtig god ting, prøv det som hedder ultimate x-men, det er rigtig fedt, men der er også mange andre gode serie derinde
these go to eleven....
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/07-03 21:17 
når du siger ikke så mange X-Men blade er det så 200 eller hvad. hvad med Batman kender du noget til ham eller Sin City.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 06/07-03 21:34 
der er måske udkommet omkring 200-300 stk danske x-men blade, men der er nok udkommet 10000-12000 stk i usa, og de folk som laver oversætter til dansk, har jo kun "plads" til få nr af de us-comics, så de må jo tage de historie som de mener er bedst( og derfor er der en del rigtig gode historie som man aldri er kommet på dansk)og jeg mener ikke der ud kommer er fast batman blad her i danmark, så hvis du vil læse noget af det skal du finde nogle af de brugt-blade butikker, for der er nogle gode nr, eller have fat i nogle af de butikker som sælger us comics. for tiden er batman den bedst sælgene tegneserie i usa, (da en fyr ved navn jeph lobe og en gamle x-men tegner, jim lee) har taget over serien, sin city er en mere voksen tegneserie, som forgår i en by ved navn sin city og så handler det bare om de folk som bor i den by, ikke noget suberhelte historie, men "normale" folk, som laver syge ting, meget syge ting......
these go to eleven....
KTCKTCSkrevet 06/07-03 21:41 
Jeg har løst og fast købt Marvel-blade i mange år, og det har mest været Hulk, Projekt X (X-Men) og Edderkoppen (Spiderman), som jeg er gået efter.

I de senere år har det dog mest været Edderkoppen, der har trukket pengene op af lommen på mig. Det er som om hans historier er mere dybe og komplekse. Nogle gange for meget, men det går, bare de ikke laver en omgang som klon-sagaen igen...

Med hensyn til butikker, så kan brugtbladsforhandlerne anbefales, da du kan få en del blade for billige penge.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 06/07-03 21:46 
det skal lige siges at spiderman er rigtig fed for tiden, jeg kan ikke huske hvornår sidst det har været så godt
og glem alt om klon-sagaen, det var det værste der nogle sinde er sket for spiderman, så gå langt uden om den historei den STINKER
these go to eleven....
KTCKTCSkrevet 06/07-03 22:27 
Det er næsten svært at undgå klonsagaen, for den har strukket sig over ret lang tid, og indeholder da også nogle ret vigtige momenter.

Projekt X (X-men), med deres alternative dimensioner, kan altså også blive for meget engang imellem, synes jeg...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/07-03 23:47 
Er der ikke en hjemmeside som man bare skal kende ud over mArvels officielle.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KTCKTCSkrevet 07/07-03 00:01 
Hmmm, så skulle det måske være Fantask, for der kan du købe en del fede blade. Ellers plejer jeg ikke at søge efter Marvel på nettet...

Fantask
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
IqonIqonSkrevet 07/07-03 02:44, rettet 07/07-03 02:45 
Jeg er en af de få, der faktisk godt kunne lide Klonsagaen - ja, slå mig bare :) Jeg har "små"-samlet på dansk Marvel siden 1996, så jeg ejer kun omkring 450 blade, men jeg bor heller ikke i nærheden af noget sted, der sælger brugte blade :( For nyligt er jeg så begyndt at købe nogle amerikanske blade. Ultimate-serierne og DareDevil er virkeligt gode. Det er blade jeg får lagt til side i Faraos Cigarer - det er også der jeg har købt så godt som alle mine brugte blade.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
MrCaseMrCaseSkrevet 07/07-03 07:21 
Hvis du vil læse noget der rigtigt rykker så læs Vogterne (The Watchmen).

Det er godt nok "bare" en serie på 6 albums men den er til gengæld så über genial at det er helt utroligt.

Det er godt nok ikke så meget med at springe bygninger i luften og monstre fra andre dimensioner, men det er dog med superhelte... og det holder! Helt ulideligt meget!
Have you considered sucking less?
LWSLWSSkrevet 20/07-03 00:43 
Enig med MrCase. Alan Moores The Watchmen er unægteligt i Top 3 comics maxiseries of all time, hvor den også altid ligger trygt, når de amerikanske fans skal stemme. Slutningen er simpelthen alt for godt fundet på. Et sandt mesterværk.
Du kan få den i opsamlet version hos Fantask.dk

Ellers så find Frank Millers Batman: Dark Knight serie. Den blev i sin tid oversat til dansk, og kunne findes på i en god del biblioteker.
Ellers kan du skaffe dem hos Fantask.dk ;)
Den nye Dark Knight 2 er imidlertid ikke nær så gennemtænkt.

Sidste af mine tre anbefalinger, som også kan købes som opsamling hos Fantask.dk, er den forrygende serie Kingdom Come. Der er næsten alle de kendte personer fra DC Comics og historie samt de malede billeder går op i en højere enhed. Hen omkring slutningen sidder du og bider negle.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/07-03 00:48 
LWS >
Ellers så find Frank Millers Batman: Dark Knight serie. Den blev i sin tid oversat til dansk, og kunne findes på i en god del biblioteker.

Enig! Noget af det bedste jeg har læst.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/07-03 00:54 
DAVIDFAB >
For tiden er batman den bedst sælgene tegneserie i usa, (da en fyr ved navn jeph lobe og en gamle x-men tegner, jim lee) har taget over serien.

Jim Lee på Batman? Det er for cool! Hvor lang tid har det stået på?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SideshowSideshowSkrevet 20/07-03 02:25 
Jeg har altid været mere til DC Comics.

Green Lantern er klart for fedt...!!
>>There's only Juan Pablo Angel<<
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 20/07-03 10:47, rettet 20/07-03 11:06 
jim lee har været på batman serien, de sidste ca 6 måneder, og han skal lave 14 eller 16 nr af serien, og det skulle efter signe være rigtig fedt
these go to eleven....
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig