X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CastleVania ranking


Svar
SumezSumezSkrevet 06/07-03 17:39 
Ja, det er nok de færreste, der er interesseret i det her, men som bekendt er CastleVania jo en af mine store svagheder ;)
En topliste over alle udgivede CV-spil. Jeg er overraskende enig med listen. Ville måske overveje at bytte om på 2'eren og 1'eren. Ellers er det kun vurderingen af Dracula X til SNES, jeg er dybt uenig med, det spil er stærkt undervurderet. Det ligger lige ved siden af 4'eren i min bog.

CastleVania ranking
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 06/07-03 18:01 
Ikke fordi jeg kender sindssygt meget til CV serien, men når folk siger at FF spillene bliver udviklet på samlebånd.... :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 06/07-03 18:05 
Her er min top 5: (taget som jeg har oplevet dem igennem tiderne).
1). Castlevania: Symphony of the Night
2). Super Castlevania 4
3). Dracula X PC Engine
4). Castlevania: Harmony of Dissonance
5). Castlevania: Aria of Sorrow
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 06/07-03 20:12 
#20 Castlevania Amiga. Uf, det virker stygt! Har dog aldrig spillet det seriøst, så måske er der lidt i det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 06/07-03 20:33 
#20??

Hos mig går listen kun til 19?

Og så kiggede jeg lige igen... CoM har jeg lige købt, og det er selvfølgelig det sværeste ever :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 06/07-03 22:34 
Samme her.

Bliver også revet lidt rundt af bosserne de første mange gange ;)

Ellers overraskende god stemning i spillet - bedre end jeg havde forventet, så nu forstår jeg den fuzz omkring Castlevania bedre :p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 06/07-03 23:02 
Naiera >
Og så kiggede jeg lige igen... CoM har jeg lige købt, og det er selvfølgelig det sværeste ever :p

Ej, det er en overdrivelse. Det er vel det sværeste i nyere tid, men det er ikke vildt svært. Måske lidt hvis man ikke har spillet CV før.
Både 1'eren, 2'eren og 3'eren synes jeg i hvert fald er betydeligt sværere.
Vær hellere glad over at det du har købt, giver mere udfordring end HoD, der er alt alt for nemt (AoS har så hard mode, fedt nok!).

Det har også andre kvaliteter, der taler for det. Det er ikek så stort, og alt for lineært, men den grafiske stil kan jeg meget bedre lide end HoD, og man kan spille igennem igen og igen med forskellige "classes" (som er overraskende forskellige), og på den måde få en noget større udfordring ud af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/07-03 23:04 
Naiera >
Hos mig går listen kun til 19?

Jeg bemærkede blot, at de har glemt ét...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 06/07-03 23:14 
Sumez >
Ej, det er en overdrivelse.

Ja ;)

Hmm, someone sell me de andre to, hvis de virkelig er så nemme :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 06/07-03 23:15 
Amiga-spillet er til dels en port af NES spillet, der på alle tænkelige måder forringer spillet. Derfor er det ikke værd at nævne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/07-03 23:17 
Naiera >
Hmm, someone sell me de andre to, hvis de virkelig er så nemme :D

HoD er virkelig nemt! Alt for nemt. Det er nok hovedsagelig det, der sammen med musikken og mangel på hemmeligheder og replayability, der gør det dårligere end de to andre. Men det kan selvfølgelig klart diskuteres! F.eks. er det meget mindre lineært end de andre, hvilket alligevel betyder meget for mig, og så er det noget større.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/07-03 23:18, rettet 06/07-03 23:18 
Haha, okay. Grafikken er dog lidt pænere. Tror jeg...

Men er det så ikke noget nær den eneste Castlevania-port der findes, udover de nævnte og Symphony der selvfølgelig både findes til Saturn og PlayStation?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/07-03 23:22, rettet 06/07-03 23:23 
Det har jeg aldrig tænkt over, men det er egentlig rigtigt. (når man ikke tæller Chronicles med i hvert fald)

Det ER så heller ikke rigtig en port. Det er bare grundlæggende det samme spil, sandsynligvis lavet fra bunden til Amiga. Jeg synes i hvert fald ikke, det er værd at nævne, men #20 ville nok ikke være et helt dårligt bud ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/07-03 23:29 
Enten er det en komplet liste eller også er det ikke en komplet liste ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/07-03 23:41, rettet 06/07-03 23:42 
Tja, den er faktisk dækket som port af Castlevania 1.
Se under platforms.

Så kom ikke og sig at CV Dungeon ikke er den mest geniale, komplette CV side nogensinde :)

http://www.classicgaming.com/castlevania/cv1weird.htm
Next up is the Amiga version. This one actually looks pretty damn cool - almost all of the graphics have been redrawn entirely, and extra details added. The enemy design is somewhat questionable, however. The music, in Amiga MOD format, is pretty decent too. Unfortunately, the stumbling block here is the controls. There's considerable lag between when you hit the "attack" button and when your character actually whips. And since the "up" key is used for jumping, to use special weapons, you simply have to hold down the "attack" button for a second. Not very intuitive. Some enemy patterns have been altered as well. There are a couple of amusing additions, such as the high score screen, and you can actually jump on stairs. And for some reason, the song that plays when Simon first enters the castle is the theme "Underground" from the Famicom Disk version of Castlevania - which wasn't used at all in the American/European cartridge release. As a side bit of trivia, this version was ported by Novotrade, who later made the Ecco the Dolphin games on the Genesis. They then changed their name to Appaloosa and butchered the two PSX Contra games


Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/07-03 23:57, rettet 06/07-03 23:58 
Respekt... :)

Ser ud til at pc-versionen burde ligge endnu lavere, BTW ;p

Men så blev jeg da lidt klogere her også...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig