X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danmarks Tekniske Museum søger


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 03/02-10 15:09 
Måske lige i sidste øjeblik...
men i aften kan man komme til retro aften

http://politiken.dk/tjek/digitalt/article892563.ece

http://www.tekniskmuseum.dk/archive/diverse%20billeder/Computeraftenaabent.pdf
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SumezSumezSkrevet 03/02-10 15:33, rettet 03/02-10 15:33 
mødes med andre nørder for hvem Pac-man, Asteroids,
Mario og Doom ikke er ukendte begreber. Tag en dyst mod hinanden og se om du stadig har
fingerfærdighederne til at gennemføre Myst.

To udtalelser, der på hver deres måde er så forfærdelige at jeg tror jeg bare holder mig væk :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/02-10 18:42 
Hahaha hvilke fingerfærdigheder er det lige man skal kunne så for at gennemføre Myst?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/02-10 19:33, rettet 03/02-10 19:34 
Det er sgu da krævende at klikke med en mus! :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/02-10 19:37 
Ja og MYST går meget hurtigt :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 23/05-21 17:36 
Danmarks Tekniske Museum er tilbage - med en gamer-udstilling som Politiken kvitterer med EN stjerne :D

Så overfladisk at det provokerede journalisten, og med forkerte faktaoplysninger om Nintendo.

Hvad sker der for dem?

(Betalingsartikel - kræver abonnement til Politiken)

Link...
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 23/05-21 18:03 
Kan du ikke klippe teksten fra artiklen, ind her i tråden, så vi kan læse den?
JmogJmogSkrevet 23/05-21 20:06 
At kopiere hele artiklen ville være ufint, men angående fakta fejlen kan I lige få den bid:

“ Nej! Det er fandeme ikke løgn. På et lille sort skilt ved siden af en sort Sega Master System 2-konsol står der, at »lanceringen var et direkte angreb på den amerikanske producent Nintendo og deres NES-konsol«.

Nintendo er måske det mest ikkeamerikanske spilfirma, der findes i verden.

Grundlagt i Japan i 1889 begyndte firmaet med at lave spillekort, senere legetøj og så endelig computerspil og konsoller i 1970’erne. At skrive, at Nintendo er et amerikansk firma, er ikke bare en fejl. Det er næsten en hån mod alle, der har bare en minimal viden om gaming. Det mest amerikanske af de to firmaer er nemlig omvendt Sega, der faktisk er grundlagt på Hawaii og først senere flyttede til Japan.”
millenniummillenniumSkrevet 23/05-21 20:20, rettet 23/05-21 20:24 
Derudover gik journalisten rundt i rum med overskrifter påklistret på væggen "Bliver man voldelige af at spille?" og "Hvad er E-sport?".

Hvis han så rent faktisk begyndte at læse lidt fra brødteksten, var det frygtelig overfladisk og intetsigende prosa som slet ikke referere til de mange studier der faktisk findes.

Et citat der summer det meget godt op:

"Var det en folkeskoleklasse, der havde været i fars og mors gemmer, havde jeg syntes, de havde klaret det helt o.k. Men på et museum, hvis ypperste opgave er vidensformidling, må det ikke virke så helt og aldeles uigennemtænkt og vidensforladt."
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 24/05-21 15:01, rettet 24/05-21 15:02 
Jmog>
At kopiere hele artiklen ville være ufint, men angående fakta fejlen kan I lige få den bid:

Det er da på ingen måde ufint at dele teksten fra artiklen; Artikler bag en betalingsmur, er tilladt for abonnenten at dele i x antal dage feks. Sådan er det på flere af de sites jeg læser artikler på.

Når delingen af artiklen udløber, så udløber det delte link også.
JmogJmogSkrevet 24/05-21 18:36 
At kopiere en artikel fra et betalingssite ER ufint. De har to indtjeninger: Abonnenter og reklamevisninger. Ved at lave en copy/paste af teksten, får de jo ingen af delene.
DunwichDunwichSkrevet 24/05-21 23:34 
Det er derfor jeg skrev, at så kan man i stedet dele artiklen med direkte link til den, så andre kan læse den, i feks 48 timer, når nu de fleste sites selv tilbyder det. Jeg ved ikke om politiken gør dette.

Hvad jeg tilgengæld synes er en smule ufint er, at dele artikler som oplæg til debat, gemt bag en betalingsmur, og så tease indholdet. Det er sgu, undskyld mig, lidt for meget Facebook clickbait mentalitet.
JmogJmogSkrevet 25/05-21 00:22 
Men... hvorfor svarer du så “nej det er ej” til noget helt andet end det jeg skriver?
DunwichDunwichSkrevet 25/05-21 01:09 
Jmog, hvad mener du med ovenstående?

Jeg har to gange spurgt, om du kan dele artiklen med dens link, så vi andre kan læse den, i feks 48 timer, som er den tid andre sites tillader, at betalingslinks og -artikler kan læses af andre. Hvis Politiken ikke tilbyder deres abonnenter denne service, er der jo ikke noget at gøre ved det, men så bliver det en lidt kedelig debat, i og med I deler en artikel, som andre ikke kan læse.
JmogJmogSkrevet 25/05-21 02:23 
Jeg skriver det er ufint at kopiere en artikel bag en betalingsmur. Du svarer, at det da på ingen måde er ufint at dele en artikel.

...hvilket jeg jo ikke har sagt at det er.
DunwichDunwichSkrevet 25/05-21 10:54 
Kopiere / dele. Vi behøver ikke circlejerke det. Jeg ville bare gerne læse artiklen, og følge den eventuelle debat.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig