X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilleklub Retro: Story of Thor


Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 17:57 
Denne tråd er tiltænkt diskussion af Playrights uofficielle retroklubs diskussion af Story of Thor.

Generelle betragtninger om ideen, fremtidige spil, navn til klubben etc. bedes holdt i den oprindelige tråd: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
143 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-10 23:48, rettet 24/01-10 23:55 
Var der nogen der fandt en fornuftig måde at klare ham "Grand Wizard" på? (http://shrines.rpgclassics.com/genesis/beyondoasis/images/monsterpics/grandwizard.gif)

Selv brugte jeg kun Dyttos tornado angreb, men det ramte kun hver 3. gang jeg prøvede. Jeg synes dog det var en langt mere fornuftig måde end at begynde at hoppe rundt på de roterende platforme som virkede næsten umuligt.

Jeg prøvede med bue og pil, men jeg synes aldrig de ramte selvom de gik lige igennem ham. Faktisk har jeg svært ved at huske om jeg nogensinde ramte en fjende med buen. Jeg plejede i hvert fald at smide dem væk meget hurtigt efter jeg havde samlet dem op.

Jeg har heller ingen ide om hvem eller hvad "Thor" er, det bliver heller ikke nævnt i toeren... :)

EDIT: Der er da faktisk en del secrets i spillet hvis man læser lidt på denne side. Sjovt at ingen af os tilsyneladende gad at udforske spillet nok til at finde nogle af dem :)

SPOILERS
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 24/01-10 23:57, rettet 24/01-10 23:58 
Vi snakkede da om den første secret tidligere i tråden :) Jeg fattede den dog heller aldrig - altså hvordan man udførte racet. Vandfaldet rodede jeg med på min tur tilbage igennem hele spillet, men det var dér jeg opgave uden at kunne finde udgangen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 25/01-10 00:00 
Konsolkongen>
Var der nogen der fandt en fornuftig måde at klare ham "Grand Wizard" på?

Jeg lærte jo af den drage-boss :) så jeg stod bare stille på den inderste roterende platform og drejede så Ali med rundt og slog på ham. Det virkede fint nok - jeg faldt ikke ned og tog ingen skade, så vidt jeg husker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-10 00:03, rettet 25/01-10 00:04 
RJK>
Vi snakkede da om den første secret tidligere i tråden :) Jeg fattede den dog heller aldrig - altså hvordan man udførte racet. Vandfaldet rodede jeg med på min tur tilbage igennem hele spillet, men det var dér jeg opgave uden at kunne finde udgangen :)

Ja det er da rigtigt. Jeg troede Chrono snakkede om en rigtig racerbane så det var ikke noget jeg rigtig bed mig fast i :)

RJK>
Jeg lærte jo af den drage-boss :) så jeg stod bare stille på den inderste roterende platform og drejede så Ali med rundt og slog på ham. Det virkede fint nok - jeg faldt ikke ned og tog ingen skade, så vidt jeg husker.

Smart ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 25/01-10 09:31 
Jeg tror at jeg må gi' op på denne her...har spillet et par timer og synes simpelthen at det er for kedeligt. RPG-agtige spil er bare ikke mig og når de så tilmed ikke er videre gode, har jeg svært ved at få mig selv til at bruge tid på dem.
PAS! };-) Sorry
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 25/01-10 10:10 
Nu har jeg ikke lige været med, men tror desværre også jeg ville have endt der :-)

Men det har været god og hyggelig læsning.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 25/01-10 10:29 
Jeg fandt en FAQ, hvor forfatteren også undrede sig over titlen. Tilsyneladende gav den oprindelige oversættelse af spillet ingen mening, så EU/US udgaverne er mere eller mindre totalt omskrevet. Det kan derfor sagtens være, at den japanske udgave har betydelige forskelle. Ydermere nævner forfatteren af FAQ'en, at "Thor" vist tit bruges som standardnavn for en hovedperson på japansk.

Kilde
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 25/01-10 13:31 
Og hvad med Beyond Oasis? Måske er jeg bare ikke kommer langt nok i spillet, men det lader da heller ikke til at dreje sig om nogen oase. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/01-10 13:53 
Spillets amerikanske producer nævner også på hans site at de har ændret hovedpersonens navn til Ali:
http://www.goodspear.com/games/GameList/Sega_of_America.htm

(iøvrigt en masse andre interessante historier på den side)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-10 14:07 
Oasis er landet det foregår i :)

Legend Of Oasis manualen>
Leon lives in Oasis, tutored by his foster father Ordan. These days there is not much use for the warrior arts, as Oasis is a land of peace. But Ordan remembers stories of the Ancient time, the time of Reharl and Agito, when all of Oasis was locked in a struggle against evil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/01-10 14:38 
Dvs. "Thor" er ikke hovedpersonen i 2'eren. Så er det endnu mere underligt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-10 14:44, rettet 25/01-10 14:45 
For en gangs skyld giver det mening at amerikanerne valgte at omdøbe titlen :)

Story of Thor = Beyond Oasis
Story of Thor 2 = Legend of Oasis
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 25/01-10 18:14 
Så undrer man sig bare over hvorfor PAL udgaven ikke også kom til at hedde Beyond Oasis. :)
SumezSumezSkrevet 25/01-10 18:29 
Især når det var Sega of America der stod for lokaliseringen af begge udgaver??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-10 05:20 
Nåmen jeg er startet på at spille det også da jeg endelig har fået den dér Mega Drive Collection med posten idag og jeg har lige nakket Ild-bossen... Han var pænt træls da han begyndte at bruge hænderne også, men det lykkedes da at få ham ned med nakken.
NaidNaidSkrevet 26/01-10 08:44 
Sumez>
Især når det var Sega of America der stod for lokaliseringen af begge udgaver??

Hvad stod Sega of Europe egentlig for? Måske har der været nogle ret store kommunikationsproblemer. :P
RJKRJKSkrevet 29/01-10 16:58 
Er der nogen der spiller endnu, eller opgav alle andre? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 29/01-10 17:08 
Ville gerne have været med.. men lidt ebbe på kistebunden gjorde at jeg måtte springe over(ville have hentet det over Wii shoppen) men har fulgt snakken og det lyder som et godt bekendtskab :)
NaidNaidSkrevet 29/01-10 18:47 
Mon ikke Darkbeat stadig spiller? Lidt ærgeligt at han fik startet senere end os andre. :/
silverstarsilverstarSkrevet 29/01-10 20:59, rettet 29/01-10 20:59 
Tja, jeg må indrømme at jeg aldrig kom igang, men jeg har så også gennemspillet det før :)
Jeg husker oplevelsen som virkelig god, jeg husker ikke nogle af de irritations-momenter, som flere andre nævner (collision detection mm.). Hvor mange har spillet den originale udgivelse på Megadrive, hvor mange spillede spillet på andre platforme, evt hvilke?
Gad vide hvor god emulationen er på f.eks. Megadrive-opsamlingen til PS3 og 360? Er der nogen der har både Megadrive-spillet (ikke emulation, det oprindelige cartridge) og en af opsamlings-udgivelserne og kan sammenligne?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-10 21:01, rettet 29/01-10 21:07 
Det står på første side hvem der har spillet hvad ;)

Jeg prøvede lidt af SoT på MegaDrive collection til PS3 og det var det samme.

EDIT: Lyden er traditionen tro dårligere i emuleringen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 29/01-10 21:13 
Darkbeat>
Nåmen jeg er startet på at spille det også da jeg endelig har fået den dér Mega Drive Collection med posten idag..

Havde jeg vist at Story Of Thor var en del af den samling, havde jeg også deltaget. Jeg har haft den i et godt stykke tid, men var desværre ikke klar over at den var inkluderet på den skive.
Kendte faktisk ikke engang spillet før det blev nævnt i denne tråd. What the heck...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 29/01-10 21:17 
silverstar>
Gad vide hvor god emulationen er på f.eks. Megadrive-opsamlingen til PS3 og 360? Er der nogen der har både Megadrive-spillet (ikke emulation, det oprindelige cartridge) og en af opsamlings-udgivelserne og kan sammenligne?

Hvis der er forskelle, ligger det i hvert fald ikke i collision detection og den slags, da det udelukkende afhænger af spillets basale logik, som emulatoren slet ikke ville kunne køre spillet uden.
De spil på opsamlingen som jeg også har originalt kører dog præcis som på MegaDrive, blot med en irriterende smoothing af billedet som er umulig at komme helt af med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-10 21:34 
Blur filteret er desværre meget typisk for alt Digital Eclipse har haft fingrene i. Capcom Classics har det også. Det virker som om det er det de unge vil ha' siden de bliver ved med det :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 29/01-10 21:34 
Konsolkongen>
EDIT: Lyden er traditionen tro dårligere i emuleringen.

Nu er jeg nødt til at prøve det, bare for at høre om det virkelig er muligt ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/01-10 22:13 
Jeg synes også MegaDrive plejer at klare det der med forfærdelig lyd fint på egen hånd. :P
De fleste af maskinens spilmusikere kunne godt lære noget af dem der lavede musikken til Sonic 3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 29/01-10 22:16, rettet 29/01-10 22:17 
Nu blev Sonic 3 musikken så også lavet i samarbejde med Micheal Jackson, med mindre du tænkte på selv lydens klarhed. Ja det kunne svinge meget fra spil til spil.
SumezSumezSkrevet 29/01-10 22:32, rettet 29/01-10 22:32 
Jeg tænker på lydens klarhed og samspillet med lydchippen, ikke kompositionerne. :)
Musikken i Sonic 3 står blandt det bedste spilmusik der er lavet for mig, og det er både pga den høje produktionskvalitet og evnen til at bruge MegaDrivens indbyggede synthchip ordenligt. Noget et spil som SoT (og desværre utallige andre) på ingen måder forstår.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-10 22:32 
Sjovt jeg kan ellers meget bedre lide lyden på MegaDrive end på SNES.

Jeg kunne lave en uhyggelig lang liste med fantastisk MegaDrive musik men jeg gider ikke rigtig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/01-10 22:41, rettet 29/01-10 22:52 
At SNES havde en langt bedre lydchip end MegaDrive er ikke en holdning men et faktum, forskellen er kæmpestor.
Men med det sagt, behøver chippen ikke at være ultra-hightech for at kunne lave gode og brugbare lyde, hvilket C64'ens originale SID-chip er et klart bevis på.

Men for både SNES og MD gælder det selvfølgelig om at kunne bruge chippen ordenligt, derfor har begge konsoller mange spil der lyder hæsligt, men også mange med god lyd.
Jeg vil dog mene at det burde stå meget klart at SNES'ens fordele giver den et kæmpe forspring. Selv de bedst sammensatte numre på MegaDrive gør brug af nogle irriterende diskante lyde, der er ubehagelige for det menneskelige øre, det forekommer selv i Sonic 3. SNES har også de lyde, men det er nemmere at undgå dem.
SNES'en har også, hvis man forstår at bruge den, mulighed for at skabe meget mere dybde og samspil i lyden, hvilket fremgår tydeligt på soundtracks som Zelda 3 og Yoshi's Island der aldrig ville være mulige på en MegaDrive. Og så er der værker som Seiken Densetsu 3, hvor hvert eneste instrument i melodierne spiller klart, og ikke engang kan sammenlignes med MegaDrive. :)

Men nu er jeg jo selv stor fan af elektronisk musik og lo-fi lyde, så udover alt det, er der ingen tvivl om at MegaDrivens lydchip kan nogle ting - det kræver bare at man kan finde ud af at bruge den.


EDIT: Vil iøvrigt gerne se din liste med god megadrive-musik :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-10 06:04, rettet 30/01-10 06:14 
Jeg snakker slet ikke om hvad der teknisk er bedst men hvad jeg personligt godt kan lide :)

Ærgeligt at du netop fremhæver Zelda 3's soundtrack der i mine øre ikke er specielt godt og hurtigt blev trivielt at høre på. Soleil til MegaDrive har ikke bare et bedre soundtrack, men er også et pænere spil :)

Jeg har flere steder set folk der f.eks. bedre kan lide lyden i MegaDrive versionen af Lion King end SNES'ens version. Det kan jeg faktisk også :) Ingen tvivl om at der er mere dybde i SNES udgavens musik, men det lyder stadigvæk bedre på MegaDrive efter min mening. Grafisk er SNES versionen dog et stykke foran...

Det er muligt jeg ændrer holdning når jeg får anskaffet flere SNES spil, men umildbart synes jeg ikke den har mærkbart bedre musik end MegaDrive.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-10 11:43, rettet 30/01-10 11:49 
Sumez>
Jeg synes også MegaDrive plejer at klare det der med forfærdelig lyd fint på egen hånd. :P
De fleste af maskinens spilmusikere kunne godt lære noget af dem der lavede musikken til Sonic 3.

Jeg har læst mig til et sted, at det hovedsageligt skyldes Sega selv. Så vidt jeg kan forstå, leverede Sega som standart et elendigt lydværktøj til deres tredjepartsudviklere. De fleste havde hverken tid eller penge til selv at udvikle en ordentlig software driver, så de valgte at bruge den lidt fesne standartpakke.

Sumez>
Selv de bedst sammensatte numre på MegaDrive gør brug af nogle irriterende diskante lyde, der er ubehagelige for det menneskelige øre, det forekommer selv i Sonic 3. SNES har også de lyde, men det er nemmere at undgå dem.

Som Konsolkongen skriver, er det nok et spørgsmål om smag. Jeg er feks. helt vild med musikken i Streets of Rage 3, netop fordi den er så rå og ubehagelig :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/01-10 12:26, rettet 30/01-10 12:26 
Konsolkongen>
Jeg har flere steder set folk der f.eks. bedre kan lide lyden i MegaDrive versionen af Lion King end SNES'ens version. Det kan jeg faktisk også :)

Virkelig? Det er sjovt, det første jeg bed mærke i, da jeg prøve MegaDrive-versionen, var faktisk den dårligere lyd. Lynene på sidste bane lyder som noget der kommer ud af numsen. :)
Men kan ikke helt huske musikken, det er sikkert muligt at dem der har "programmeret" musikken, har haft bedre check på MegaDriven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 30/01-10 13:14 
Hvor mange kan huske spillet Comic Zone til MD, husker det som at havde en rimelig god lyd, selv lyd effekterne kunne være bedre men ellers var musikken ok.
Bonus spørgsmål, hvilket MegaCD spil syns i havde den beste musik?

Hvis vi lige hopper en generation op til Saturn og Playstation. Kan nogen huske hvilken af de to maskiner der havde best lyd, kan godt være jeg er farvet af kun at havde en Saturn men syns mange gange dens musik var rigtig god, især når de ikke bare afspillede det direkte fra CD'en.
SumezSumezSkrevet 30/01-10 13:22 
Mange spil til både Saturn og PlayStation havde jo 100% samplede soundtracks, men jeg synes nu alligevel, der er kommet ret god lyd ud af de soundtracks der bruger maskinens synth-chip.
Jeg har ikke det store indtryk af Saturnens lyd.


http://www.zophar.net/music/psf.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-10 22:52 
Greaseball>
Bonus spørgsmål, hvilket MegaCD spil syns i havde den beste musik?

Helt sikkert Lords Of Thunder der også er et af de bedste spil soundtracks nogensinde. Sonic CD (EU/JAP) har også fantastisk musik og det alene retfærdiggør næsten at spillet udkom på så tørt et format som Mega CD :)
Musikken i Shining Force CD har også været yderst behagelig at lytte til de sidste par dage :)

Sumez> Det er et stykke tid siden jeg selv spillede til sidste bane i Lion King så det skal jeg ikke kunne udtale mig om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 04/02-10 19:53 
Darkbeat>
Nåmen jeg er startet på at spille det også da jeg endelig har fået den dér Mega Drive Collection med posten idag og jeg har lige nakket Ild-bossen... Han var pænt træls da han begyndte at bruge hænderne også, men det lykkedes da at få ham ned med nakken.

Spiller du stadig, eller opgav du? :)
dRxLdRxLSkrevet 05/02-10 23:45, rettet 05/02-10 23:59 
Jeg opgav. Spillet var ganske enkelt ikke godt nok til at jeg gad bruge mere af min tid på det. Nåede til øen efter skibet, og hvis jeg skulle have fortsat ville det have været af pligt og ikke lyst.

Var nok også lidt optimistisk at satse på at gennemføre det, da jeg ikke en gang har giddet gennemføre nogen af de klassiske Zelda spil eller gode kloner (som Golden Axe Warrior), på trods af at jeg har spillet mig en del timer ind i mange af dem.

Edit:
Min halvnegative oplevelse med spillet kombineret med hvad jeg kan se folk har vurderet det til, får mig i øvrigt til at spørge: Var der nogen havde en positiv oplevelse ud af at spille det? F.eks. glade for endeligt at få gjort, fordi man har hørt om spillet og det har ligget urørt i éns samlerbunke i mange år?
Nu er flashback heldigvis et spil jeg glæder mig rigtig meget til at gå i krig med, men i fremtiden tror jeg at jeg vil være mere kritisk med hvilke "klassikere" jeg går med på at spille.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 06/02-10 10:45 
Du bør give Zelda 3 et nyt forsøg :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/02-10 11:11 
Jeg fik nu heller ikke indtrykket af, at Story of Thor på noget tidspunkt blev omtalt som en "klassiker" :)

I det hele taget lader det til, at folk havde lige lovligt høje forventninger til spillet. Hvis man havde forventet det fedeste vildeste MegaDrive-spil EVARRR!!, så blev man nok en smule skuffet. Men på den anden side er det også langt fra noget af det værste man kan blive udsat for på Megadriven. Jeg har også lidt på fornemmelsen, at mange ligefrem forventede, at spillet skulle være en direkte klon/efterligning af de største titler, og derfor bare sanseløst har forsøgt at tilgå spillet på samme måde som disse. Hvis man begynder på spillet med et lidt mere åbent sind og lader være med at tænke: "RPG, RPG, RPG!" hele tiden, vil man altså, efter min mening, få noget ganske udmærket action/puzzle-sjov ud af det. Styringen kan man også sagtens vænne sig til. Det kræver bare lidt tålmodighed ;)

Når det så er sagt, må jeg indrømme, at jeg også har "opgivet". Men det skyldes nok mest, at det ikke er så lang tid siden, jeg sidst gennemførte det. Jeg husker dog, at jeg dengang fik et ganske positivt indtryk af spillet. Jeg synes feks. at stemningen/stilen som spillet ligger for dagen er virkelig lækker, og jeg trippede pænt meget over, at man kan angribe med combos (også flere end dem, som står i manualen).
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-13 18:32, rettet 09/09-13 18:44 
Okay, nu fik jeg så spillet LttP. Sådan som folk har nedgjort Story of Thor her i tråden i forhold til LttP, forventede jeg noget helt batshit fantastisk, men jeg må indrømme ikke ligefrem blev blæst væk. Det er virkelig godt, ja. Men hvis man giver det 10/10, har man, IMO, nogle lidt lyserøde nostalgi-briller på.

Story of Thor er på mange punkter ikke helt på højde med LttP, men jeg vil alligevel påstå, at spillet også har en del, hvor formlen er blevet forbedret. Det har langt større sprites med mere animation, og kampsystemet er væsentligt mere interessant. Stor of Thor har langt mere focus på action end LttP og spiller nærmest som en top-down beat 'em up, hvor man kan have det sjovt med at fyre forskellige comboer af.

Hvis man prøver at spille Story of Thor 100% som om, det var Zelda, skyder man, efter min mening, sig selv i foden.

LttP er stadigvæk et bedre spil, men Story of Thor er bestemt ikke dårligt. Dets største problem er den korte længde (Og lydsiden er måske lidt svær at holde af).
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 09/09-13 21:38, rettet 09/09-13 21:42 
Seriøst? Du kan ikke se at LttP er et sindssygt mange gange bedre spil end Story of Thor? Bestemt ikke 10/10, men hvis det ikke er en 9'er, ved jeg ikke hvad der er en 9'er! Smag og behag, I guess :)
Story of Thor var fint nok, men jeg må indrømme at jeg ikke var særlig underholdt, hvor LttP er svært at lægge fra sig, og besidder en tonstyk stemning (de to skovområder, første gang man oplever dark world på Death Mountain, osv.)
Hver gang jeg har spillet det Zelda-spil har jeg indset at det IKKE bare er en nostalgi-ting, men der er så meget solidt spildesign og underholdning i det spil, at det stadig er min klare favorit i serien.
Jeg synes også sammenligningen af de to "kampsystemer" er sær, da Zelda netop brillierer med perfekt stram styring som holder hele vejen, og man føler sig aldrig snydt af spillet. Det eneste sted jeg synes det falder lidt, er ved to af bosserne i dark world (tyvenes leder, og insektet i skoven), der virker enormt dovne i forhold til resten af spillet.
Story of Thor's virkede til tider lidt tilfældigt og anstrengende, ja, på den måde minder det meget om et beat'em up :) Men du har nok ret i at det er ret forkert at sammenligne det direkte med Zelda.

Men du kan evt. rykke videre til Link's Awakening, hvis du har mod på mere - det gør faktisk mange ting bedre end forgængeren, og er reelt kun handicappet af det monokrome display og lille format. Jeg er vild med spillets store verden fuld af spændende påfund, små sidemissioner og masser af hemmeligheder, og de kreative puzzles flere af de senere dungeons byder på (Eagle's Tower!). Det er noget jeg har savnet i næsten samtlige Zelda-spil siden (men Capcom's kom tæt på)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-13 22:20, rettet 09/09-13 22:37 
Jeg kan sagtens se, at LttP er et bedre spil. Jeg har heller ingen problem med at kalde det meget bedre. Men "sindssygt mange gange bedre" vil jeg ikke gå med til.

Det, du kalder "stram" styring, vil jeg nok hellere kalde "let tilgængelig". Det som jeg netop godt kan lide ved styringen i Story of Thor er, at den føles lidt kluntet i starten, men resulterer i mere elegante og effektive angreb efterhånden som man bliver fortrolig med den. Jeg vil næsten påstå, at styringen i LttP er lidt 8-bit -agtig.

Jeg var godt underholdt af Story of Thor. Det er helt klart en gennemspilning værdig, specielt når det nu er så kort. Jeg får bare et indtryk af, at mange af dem, som opgav spillet her i tråden, forventede, at spillet skulle være noget som det slet ikke prøver på at være.

Og så bliver jeg sgu lidt ked af det på spillets vegne :(
AV Intelligent Terminal
143 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig