X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mest realistiske bilspil


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/07-03 02:03 
Når man siger 'realistisk bilspil' siger de fleste per definition Gran Turismo, men hvilke bilspil synes I om, når der skal køres efter Moder Naturs love?

Følgende ting er vigtige:
1. Ægte biler og, hvis muligt, baner.
2. 100% realistisk fysik.
3. Realistiske skader.
4. Realistisk styring - selv med controller.

Gran Turismo f.eks. lever kun op til 2 af disse ting, da bilerne ikke kan tage skade og fysikken er også lige lovlig slap på visse områder (Bilerne kan f.eks. ikke vælte, og man kan skyde genvej ved at banke ind i banens chikaner). GT's biler fåes dog ikke bedre, og hvis nogen andre kender et ikke-F1 spil, der tillader spilleren af lege med dæktryk, som Gran Turismo 1, så lad mig høre. Desuden gengives baghjulstrukne biler noget nært perfekt i specielt Gran Turismo 1, hvor de kan være ualmindeligt drilske.

Anyway, min pointe er, at de mest realistiske bilspil på markedet i dag, efter min mening, er de 'bedre' rally-spil som Colin McRae og V-rally, men hvad siger I andre? Hvad er jeres mest realistiske bilspil?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 05/07-03 03:27 
Jeg er generelt meget interesseret i realistiske racere, og følgende 5 spil titler, står for mig som noget at det yperligste inde for SimRacing genren

F1 Racing Championship - PC!! - UBI

IndyCar Racing - PC - Papyrus

Nascar - PC - Papyrus

Colin McRea 2.0 - Codemasters

Grand Prix 4 - PC - Geoff Carmmond
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
millenniummillenniumSkrevet 05/07-03 10:28 
Jeg troede elles bilspil-genren toppede med OutRun, men så gik der 3-D i det hele.
The medium is the message.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/07-03 11:19 
Paasch >
F1 Racing Championship - PC!! - UBI

IndyCar Racing - PC - Papyrus

Nascar - PC - Papyrus

Colin McRea 2.0 - Codemasters

Grand Prix 4 - PC - Geoff Carmmond

Jeg bryder mig generelt ikke om 'open-wheel' racing a la F1 og IndyCar, men realistiske, det er de nu. Jeg ser også Colin McRae 2.0 som et af de bedste og mest realistiske bilspil nogensinde.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DommergaardDommergaardSkrevet 05/07-03 13:21 
Sega GT - En flot spil og meget realistisk!
Metropolis Street Racer - Et af de flotteste bilspil, efter min mening!

Men interesserer mig nu ikke så meget for Racing-genren!
jaesjaesSkrevet 05/07-03 19:08, rettet 05/07-03 20:32 
Grand Prix Legends (PC), går (stadig) for at være et af de mest realistiske bilspil.
Med diverse patches og updates, skulle det være helt suverænt (har kun prøvet det med tastatur :) ).

Der skulle også være nogle rigtig fede mods til F1 2002. Bl.a. flere sportvognmods.

http://www.racesimcentral.com/
http://www.simracingworld.com/
RitesRitesSkrevet 05/07-03 19:53 
millennium >
Jeg troede elles bilspil-genren toppede med OutRun, men så gik der 3-D i det hele.

Nogen spil, som fighters, er bedst i 2D.
Men racing spil er ved gud ikke.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 05/07-03 19:59, rettet 06/07-03 14:28 
Hey - jeg synes også Out Run er det sjoveste racerspil, jeg har spillet...

(Realistisk kan man så ikke ligefrem kalde det...)

EDIT: Jeg har ikke spillet pc-spil, men de fleste konsolspil. Glad nu, Hulle? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/07-03 19:59, rettet 05/07-03 20:00 
Visse udgaver af platformers er også bedst i 2D, meeeen... bilspil skal være i 3D.

Team 17 i 1998: "3D is not even necessary when playing racing games"
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 05/07-03 20:01 
det er komplet umuligt at lave et realistisk bilspil i 2D, men klassikere som Outrun, jaguar og slix & slide er da altid underholdene
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
3of193of19Skrevet 05/07-03 20:15, rettet 05/07-03 20:20 
Bare vent til dRxL falder over denne tråd, så skal I nok høre om F355 Challenge til Dreamcast, som nok er det mest realistiske der findes.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/07-03 22:49 
Ja, det har du ret i. F355 er vitterligt realistisk, men hvis min hukommelse er i orden, så er der ingen skadesmodel i det spil...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 05/07-03 22:50 
Jeg har skam set tråden og kan kun sige at F355 er det mest realistiske (og samtidig sjove) bilspil jeg har spillet.

Men med kun 1 bil og ingen skade på bilerne er jeg ikke sikker på at det er de leder efter.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/07-03 22:52 
Paasch >
men klassikere som Outrun, jaguar og slix & slide er da altid underholdene

Slicks 'n' slide? Taler vi om det samme spil? Et top-down bilspil, hvor man kan se hele banen og 'bilerne' er enormt primitivt lavet, men ustyrlig morsomt 2 spillere? Findes det til andet end PC?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 05/07-03 22:59, rettet 05/07-03 23:02 
Det er formenligt det samme spil vi tænker på, jeg kunne desværre ikke helt huske hvordan titlen staves... men det er et meget primitivt spil som er ekstrem underholdene, både i SP og 4 player MP.
Spillet er kun udkommet til pc

SS
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
KTCKTCSkrevet 05/07-03 23:21, rettet 06/07-03 00:28 
Nu lavede Team 17 da også en 2D-racer, der var ganske underholdende, selv om den er et totalt rip-off:

EDIT: Dette svar var givet til Deluxscan's kommentar om Team 17's udtalelser. Bare så det ikke virker helt off-topic...

Overdrive
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DommergaardDommergaardSkrevet 06/07-03 00:21 
Tror ikke rigtig det overholder nogle af kriterierne :P
dRxLdRxLSkrevet 06/07-03 00:21 
I øvrigt synes jeg at skade på bilerne er et lidt overflødigt krav, da den perfekte gennemkørsel af en bane i f.eks. f355 ikke indebærer kontakt med andre objekter.

F355 er med sin perfekte fysiksimulering, kontrol og enkelhed (kun 1 bil, ingen career mode, kun timeattack, race og netrace) det mest Zen agtige bilspil jeg kan forestille mig.
Man kører rundt og rundt på den bane man har valgt i forsøget på at ramme svingene med den rigtige hastighed og skære dem helt rigtig. Ligesom man ville øve det i virkeligheden.
Dem der foretrækker spil med career mode (host*casualgamers*host) vil nok miste interessen hurtigt da man ikke får følelsen af fremskridt leveret ved at få større og bedre biller i en lind strøm, men skal kæmpe for at opbygge sine evner og kun kan se det i de tider man opnår på banerne.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men jeg bryder mig jo heller ikke om at blive manipuleret med (host*diablo*host*evercrack*host*RPG'er generelt*host*osv*host) ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/07-03 00:42 
Paasch >
Det er formenligt det samme spil vi tænker på, jeg kunne desværre ikke helt huske hvordan titlen staves... men det er et meget primitivt spil som er ekstrem underholdene, både i SP og 4 player MP.
Spillet er kun udkommet til pc

Sí, det er dét spil! Jeg fandt det tilfældigvis på en shareware CD for... jaeh... 7-8 år siden... En ven og jeg spillede det sindssygt meget, når vi var trætte af Whacky Wheels og Worms :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/07-03 00:45 
KTC >
Nu lavede Team 17 da også en 2D-racer, der var ganske underholdende, selv om den er et totalt rip-off:

Misforstå mig ikke: 2D racers kan godt være sjove, jeg tillod mig bare at rynke lidt på næsen af Team17 og deres Bill Gates meninger a la "640KB må være nok til alle".
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 06/07-03 00:52 
Hehe, fint nok, men jeg synes nu ikke helt de to udtalelser er i samme liga. Bill Gates er jo helt grotesk, hvor Team 17 jo har bevist, at 2D godt kan klare det meste (pånær first person shooters ;))
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/07-03 01:12 
Aarh, et 2D bilspil kan kun være top-down, og dermed ikke et egentlig bilspil - man kunne jo lige så godt styre græshopper.
2D bilspil a la Out Run og de andre bananer er imo. forfærdelige.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
millenniummillenniumSkrevet 06/07-03 09:14 
Hey, der var én gang OutRun og andre 2D bilspil var det ypperste og mest grafisk realistiske indenfor genren. Om 15 år kigger vi sikkert på GT og tænker "Er det realistisk...?"

Jeg faldt også i svime over den første GT til PSX, men i dag er begejstringen en smule reduceret.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 06/07-03 09:15 
I OutRun får den mandlige billist en skideballe af den kvindelige passager når man kører galt. Det er da rimeligt realistisk :)
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 06/07-03 10:35 
DeluxScan >
2D bilspil a la Out Run og de andre bananer er imo. forfærdelige.

Har du så rent faktisk spillet dem i en ordentlig version (dvs. arcade) eller bare en elendig konvertering, når du udtaler dig så kategorisk?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AssassinAssassinSkrevet 07/07-03 18:43 
Et af de mere oversete spil, sammen med F355, er efter min mening Le Mans 24 Hrs, som ligeledes er til DC (der findes godt nok en PS2-version, men den når ikke DC-udgaven til sokkeholderne).
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
SumezSumezSkrevet 07/07-03 19:46 
Jeg synes generelt [2D] bilspil som Outrun er temmelig kedelige. Det spil er virkelig overvurderet, men det er nok bare mig der ikke kan finde dets charme. Jeg er i det hele taget ikke særlig meget til bilspil..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/07-03 16:46 
Der var et par enkelte fede bil-spil til Amiga'en. Nogen der kan huske SuperCars og Lotus Esprit Turbo Challenge? Ikke særligt realistiske, men fede spil alligevel.

Da jeg så Crusin' USA på arcade første gang tænkte jeg at det var det mest realistiske bil-spil jeg endnu havde set. Det samme tænkte jeg om Ridge Racer da jeg så det i spillehallen. Realisme-begrebet er vel nok lidt relativt.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 08/07-03 17:20 
Cruisin' USA... Historiens eneste (fartbaserede) arcadespil der kun kører 30 fps?

Det er så typisk, at det er en amerikansk udvikler (Midway), der har lavet det...

Nåh ja og så Hard Drivin' (sjovt nok også amerikansk), men det er jo mere en simulator...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
APHAPHSkrevet 18/07-03 14:26 
Jeg er på udkig efter et nyt realistisk! racer spil. I mine øjne ser F1 Career Challenge ud til at være det mest interessant racerspil fortiden, men spillet har mildest talt fået blandede anmeldelser, så hvis nogle har erfaringer med det pågældene spil, vil jeg meget gerne høre jeres mening om det.
Hvilke andre racers er syntes i er hver at se nærmere på? Indy car series måske? (Det skal helst være XB racers)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/07-03 14:39 
Burnout er the ultimate high!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
APHAPHSkrevet 18/07-03 14:42 
Burnout = realistisk ?? Nahh
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/07-03 14:56 
Assassin >
Et af de mere oversete spil, sammen med F355, er efter min mening Le Mans 24 Hrs, som ligeledes er til DC (der findes godt nok en PS2-version, men den når ikke DC-udgaven til sokkeholderne).


Enig, Le-Mans er RØV fedt spil. Bilen styrer bare kanon og grafikken er simpelthen bare for lækker. Nogen der evt. vil sælge deres PAL eksemplar til mig?
Har så ikke lige prøvet det til PS2 så jeg ved ikke hvordan det er i forhold til, nogen der kan fortælle mig det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
APHAPHSkrevet 18/07-03 15:13, rettet 18/07-03 15:14 
Er det Test Drive Le Mans fra Atari du snakker om? Hvis det er, så vil jeg give jer ret i at DC versionen er en sublim racer titel, med god fartfornemmelse og rimelig realistiske køre egenskaber.

Jeg har ikke prøvet Ps2 versionen, men jeg har stiftet bekendskab med PC versionen. Pc udgaven er mere arcade præget, og bilernes fysik og køreegenskaber er også meget forringet i forhold til DC versionen... men det er trodsalt stadigvæk et underholdene spil
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
CronossCronossSkrevet 18/07-03 16:13 
Paasch >
Jeg er på udkig efter et nyt realistisk! racer spil. I mine øjne ser F1 Career Challenge ud til at være det mest interessant racerspil fortiden, men spillet har mildest talt fået blandede anmeldelser, så hvis nogle har erfaringer med det pågældene spil, vil jeg meget gerne høre jeres mening om det.
Hvilke andre racers er syntes i er hver at se nærmere på? Indy car series måske? (Det skal helst være XB racers)



F1 Career Challenge er i mine øjne ikke et specielt godt spil. Jeg morede mig ganske fint med det, men der er ikke meget nyt udover den nye karierredel der, til trods for at skabe lidt sjov, ikke er noget særligt.

Mit største klagepunkt er dog at kørefysikken ikke er helt up to par med et spil som Grand Prix 4. Grafisk er spillet heller ikke noget specielt, og det hele kommer i sidste ende til at fremstå en smule rodet og lidt kedeligt.

Jeg gider ikke lige skrive det hele her, men læs min anmeldelse for at finde ud af hele min mening :)

Link
dRxLdRxLSkrevet 18/07-03 16:42 
Paasch >
Er det Test Drive Le Mans fra Atari du snakker om?

Den gang de udgav det 2000 hed de altså stadig Infogrames, men ja, det er dem. Egentlig bør æren for spillet tilfalde udviklerholdet australske "Melbourne House".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/07-03 20:11, rettet 18/07-03 20:12 
TOCA Race Driver (PC versionen) bliver/er også et virkelig lækkert kørespil. Derudover er GT3, Ridge Racer (brede veje og lækker urealistisk powersliding) og F355 blandt favorit minderne.

Kørespil er noget af det bedste - fra Super Sprint, OutRun, WEC Le Mans 24 (aaaahhh Konami, you blew my mind back then), Power Drift (SEGA blew it too) og Chequered Flag til Ridge Racer, Rave Racer, SEGA Rally 2, F355, GT1, 2 og 3 A-spec + mange andre - you gotta love 'em!

Hent en TOCA Race Driver [PC] demo her
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Zzap!Zzap!Skrevet 18/07-03 20:26 
RJK >
Hey - jeg synes også Out Run er det sjoveste racerspil, jeg har spillet...

(Realistisk kan man så ikke ligefrem kalde det...)

PowerDrift er nu heller ikke værst (i hvertfald ikke sidst jeg prøvede det 1997)

RJK >
Cruisin' USA... Historiens eneste (fartbaserede) arcadespil der kun kører 30 fps?

Det er så typisk, at det er en amerikansk udvikler (Midway), der har lavet det...

Nåh ja og så Hard Drivin' (sjovt nok også amerikansk), men det er jo mere en simulator...

Jeg begynder at få på fornemmelsen, at du ikke kan lide amerikanske spil?
Born to kill space
APHAPHSkrevet 18/07-03 20:34, rettet 18/07-03 20:36 
svjv er Toca RD til pc identisk med xbox versionen. Jeg kan kun udtale mig om XB versionen, men den er i mine øjne klart det ringeste og mest urealistiske spil i toca serien. I Toca racers plejer man at blive straffet hårdt ved kørefejl, og det er praktisk talt umuligt at vinde et løb hvis man har lavet en kørefejl. I RD derimod kan man køre udenfor banen uden det har de store konsekvenser, og i mange sving kan det ovenikøbet betale sig at køre over græsset, istædet for at følge banen.

Bilfysiken i RD er ikke blevet forbedret iforhold til de forgående TOCA udgivelser, selvom det altid har været spilseriens største kritikpunkt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig