X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 30/01-10 21:10 
Nøj, den er ond, det er årets to bedste spil mod hinanden.
Men Demon's Souls vinder helt klart i kraft af den unikke oplevelse det byder på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ClinkieClinkieSkrevet 30/01-10 23:47 
Whoop, helt klart Mario :-)
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 31/01-10 00:35 
Wii, Mario
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/01-10 01:57 
Demon's Souls
GreaseballGreaseballSkrevet 31/01-10 11:12 
pas
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 31/01-10 11:28 
Også pas herfra...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/01-10 16:16 
og herfra...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
silverstarsilverstarSkrevet 31/01-10 17:44 
PalleJensen>
og herfra...



Årets spil for Palle Jensen: Pas! :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Play:RightPlay:RightSkrevet 31/01-10 19:25 
New Super Mario Bros. Wii tager finalepladsen med 56% af stemmerne.

Og så er der kun lige den allersidste kamp tilbage...
XiwanaXiwanaSkrevet 31/01-10 19:31 
Pas - jeg har ikke prøvet nogle af spillene. Det er dog overraskende, at NSMB er nået så langt - det havde jeg ikke regnet med.
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 31/01-10 19:43 
Argh, jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge nu... Men klart velfortjente spil i finalen!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 31/01-10 20:05 
Mine to favoritter i finalen. Jeg vælger NSMBW, da dets kvaliteter primært bunder i gameplay og kreativitet og ikke ting som historie, stemmeskuespil, grafiske effekter og online multiplayer.
Uncharted 2 vil indenfor overskuelig tid blive overgået af et lignende spil der gør stemmeskuespil, historie, grafik og andre af dets bestanddele lige lidt bedre. Gameplayet i NSMBW vil kunne stå på egne ben langt ind i fremtiden, især hvis man lige skal spille noget sjovt med op til 3 andre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 31/01-10 20:13, rettet 31/01-10 20:14 
Mario, helt klart. Af samme årsager som dRxL.

Er overrasket over at det endte med at ligge så tæt på Demon's Souls. DS førte faktik for en kort periode.
Det har fået ret mange stemmer, skyldes det den meget positive omtale alle steder, eller er der efterhånden en del der faktisk har fået prøvet spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 31/01-10 20:18 
Dén er simpelthen for svær. De er begge nogle af de allerbedste spiltitler fra 2009, men jeg kan på ingen måde sætte dem over for hinanden - de er så forskellige og brillerier på hver deres måde.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-10 20:22 
Men skal et spil have holdbarhed for at være "årets bedste"? Det gør vel ikke noget, at det bliver overgået næste år af et bedre/opdateret spil... vi stemmer jo ikke om "årtiets spil" eller "århundredets spil", men "p:r's bedste spil 2009".
dRxLdRxLSkrevet 31/01-10 20:38 
Jeg forsøgte bare at beskrive forskellen på arten af kvaliteten af de to spil, sådan som jeg ser den.

Min pointe er at det der gør NSMBW til et godt spil ikke kan overgåes, kun gøres anderledes. Altså en mere grundlæggende kvalitet end de kvaliteter som er med til at gøre Uncharted 2 godt.
Uncharted 2 er bestemt godt, men vi må jo forvente at mange af de ting vi i dag vil fremhæve med spillet vil være overgået indenfor kort tid. Desuden vil spillet for mig nærmest blive værdiløst når der ikke længere er folk at spille online multiplayer med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 31/01-10 20:40 
Jeg har selv svært ved at blive blæst væk af noget, der blot er "state-of-the-art", og som man ved bliver gjort bedre næste år.
Men med det sagt, vil jeg også gerne pointere at U2 bestemt formåede at rive mig med, og uden tvivl ER blandt de bedste spil fra året 2009.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-10 21:12 
Så er vi tilbage i den fortærskede diskussion om vurderinger af spil.

Forestil dig eksempelvis en mini-anmeldelse/vurdering her på P:R af Modern Warfare 2: "Underholdende nok, men jeg regner med at Modern Warfare 3 bliver endnu bedre og flottere om et par år, så det kan højst blive en middelmådig karakter. 5/10"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-10 21:22 
Det er jo tilladt at gå tilbage og rette i sine vurderinger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-10 21:32 
Ih ja, men du skal ikke fortælle mig, at der er ret mange der gør det (uanset hvad reglerne siger om at anmeldelserne skal være tidssvarende).
SumezSumezSkrevet 31/01-10 21:53, rettet 31/01-10 21:53 
Hyakotake>
Forestil dig eksempelvis en mini-anmeldelse/vurdering her på P:R af Modern Warfare 2: "Underholdende nok, men jeg regner med at Modern Warfare 3 bliver endnu bedre og flottere om et par år, så det kan højst blive en middelmådig karakter. 5/10"

Nu er jeg slet ikke sikker på om du overhovedet læste det indlæg, dRxL skrev?
Han skrev jo en del mere end bare "spillet bliver overgået om nogle år"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 31/01-10 22:14 
Uncharted 2
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-10 22:16 
Hyakotake>
Ih ja, men du skal ikke fortælle mig, at der er ret mange der gør det (uanset hvad reglerne siger om at anmeldelserne skal være tidssvarende).

Det skriver jeg bare slet ikke noget om. Jeg ændrer dog selv af og til i mine vurderinger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 31/01-10 22:52 
Its Wii Mario, herfra.
nerosnerosSkrevet 31/01-10 23:14 
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal stemme da ingen af de to spil her fortjener at blive årets spil..

Uncharted 2 var flot men jeg gider ikke rigtig at spille det igen, og jeg ejer sku ikke en Wii. Jeg havde håbet på noget Demon's Souls eller et eller andet skørt JAP spil ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 31/01-10 23:20 
Kunne være du skulle få dig en Wii, så. :)
Jeg kunne godt forestille mig at du ville kunne lide NSMBW.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 31/01-10 23:36 
Ja sikkert :-)
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 31/01-10 23:39 
Klart Super Mario her fra :-).
I love monster land
KalicolaKalicolaSkrevet 31/01-10 23:53 
Mario, da det er en kende mere gennemført lavet.
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-10 05:52 
Darknon>
en kende mere gennemført lavet.

Ja, der kunne Naughty Dog godt ha' gjort sig mere umage! :)
KalicolaKalicolaSkrevet 01/02-10 06:16 
Jeg tror vi snakker 1 til 2 procent forskel ;)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 01/02-10 09:02 
U2 selvfølgeligt :D
SumezSumezSkrevet 01/02-10 09:14 
U2 kunne ikke rigtig være mere gennemført, Marios vision er bare mere underholdende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/02-10 09:24 
Beano>
U2 selvfølgeligt :D

Det er da et dårligt band ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 01/02-10 10:20 
neros, schhh...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/02-10 12:00 
Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet mig af en finale, men jeg føler i højere grad jeg stemmer imod et spil end jeg stemmer på årets spil 2009. Uncharted 2 har med andre ord fået min stemme. Mario gjorde intet for mig i den her omgang. Det er NSMB til DS om igen. Alle de nye småting fejler og resten virker lige en kende for uambitiøst til det bør belønnes, desværre.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 01/02-10 12:29 
Kristensen>Det er NSMB til DS om igen.

:O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ComradeComradeSkrevet 01/02-10 14:24 
Stemmer ikke på årets spil årgang 1986, men årets spil 2009. Derfor uden tvivl Uncharted 2. Ikke mindst for at honorere den mænge energi og tid der er postet i det spil ifht lige netop denne Mario udgivelse.

Det fungerer og er rigtig sjovt at spille - Den geniale voice acting og varierende baner er flødeskummen på lagkagen.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 01/02-10 15:07, rettet 01/02-10 15:07 
"Attention to detail" og mængden af indsats for hele udviklerholdet er uden tvivl relevant for den samlede kvalitet af et spil, men jeg synes ikke det er noget argument for at et spil er bedre end et andet. Præsentationsværdien er det, der får et spil til at hæve sig over andre spil af tilsvarende kvalitet, men uanset hvor meget man pynter på en lort, vil det stadig være en lort.
Dermed ikke sagt at U2 er en lort, selvfølgelig. :)

Det svarer til at sige at Transformers 2 er en bedre film end Festen, fordi der har været meget mere arbejde involveret i at lave den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-10 15:44 
Sumez>

Det svarer til at sige at Transformers 2 er en bedre film end Festen, fordi der har været meget mere arbejde involveret i at lave den.

Der er jo heller ikke nogen kæmpe robotter i den der fest-film,vel? Så må den jo li'som være dårligere fra start, ikke. De snakker jo bare og holder taler... sgu da klart den er dårlig. Tænk på hvis Transformers var lavet som dogme-film og det kun var skuespillet og dialogen der skulle holde den oppe. Megan Fox er jo på ingen måde en Henning Mouritzen, vel :D
GreaseballGreaseballSkrevet 01/02-10 16:14 
Jeg den sammenligning fik jeg sku også en god griner af. At sammenligne Transformers 2 med en dansk skod film som Festen(IMO) Virker ikke helt rigtigt Xp

Stemmer også U2 her, Mario er sjovt, men syns sådan noget som en 4 player mode der ikke virker optimalt trækker ned. Så virker U2 som der er blevet givet mere tid på det end NSMB.
nerosnerosSkrevet 01/02-10 16:29, rettet 01/02-10 16:42 
King Chaos>
Tænk på hvis Transformers var lavet som dogme-film

Det var den uden tvivl kun blevet bedre af. Der er jo ikke noget der til nærmelsesvis ligner skuespil i Transformers 2. Det er jo en ren cabaret film!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/02-10 16:56 
Greaseball>
Jeg den sammenligning fik jeg sku også en god griner af. At sammenligne Transformers 2 med en dansk skod film som Festen(IMO) Virker ikke helt rigtigt Xp

Hvis det er sådan du ser på Festen, synes jeg kun det gør min sammenligning stærkere. ;)
Det er jo desværre ikke ligefrem uhørt at masserne foretrækker fylde over reelt indhold.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 01/02-10 17:00, rettet 01/02-10 17:05 
Vi taler om en dogme film.. en film hvor man syns det er kunst at spare stort set alt væk fra filmen. Når jeg betaler 80,- + for en bif billet så vil jeg sku gerne se at mine penge går til mere end bare noget som ligner en afgangs film fra en efterskole Xp

Ok.. nu skal det så også siges at jer er vokset op mellem film folk og har nok set min del af film gennem tiden XD Men DOGME film.. NEJ.. Dem kan jeg ikke nappe.

Tilbage til årest spil :)
SumezSumezSkrevet 01/02-10 17:05 
Jeg vil hellere have en god historie med dybde og indlevelse, men sådan er mennesker forskellige. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/02-10 17:10 
Festen>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Transformers 2!

Nå, skal vi snakke om spil? :-) Kommer der i øvrigt en fin grafik med hele battle-træet, når finalen her er slut?
ComradeComradeSkrevet 01/02-10 17:55 
Sumez>
Jeg vil hellere have en god historie med dybde og indlevelse, men sådan er mennesker forskellige. :)

Hvis det er dit argmunet så må du hellere stemme på Mario over Uncharted 2 ...
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
GreaseballGreaseballSkrevet 01/02-10 18:04 
Sumez>
Jeg vil hellere have en god historie med dybde og indlevelse, men sådan er mennesker forskellige. :)

Det skal der også være... men syns bare billede og lydsiden også skal være i orden. Det er den simple grund til at jeg ikke kan nappe Dogme generen. Den og så film fra Lars Von Platenslager XD
Men historien er alpha omega I alle media... holder historien ikke så kan alverdens skuespillere og FX hold ikke rede den. Det har vi set mange gange før.
Gælder ikke helt på spil.. tror ikke historien er SÅ vigtig i f.eks Mario ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-10 18:16 
Ok, ikke fordi vi skal blive i film-verdenen, men jeg fornemmer at mit forsøg på "humor" (endnu en gang) faldt til jorden. Så jeg er nok nødt til at understrege at jeg synes at Festen er en af de bedste dogme-film og at den faktisk bliver bedre for hver gang man ser den, mens Tranformers på mange måder er en talentsløs gang hø, som end ikke løfter forlægget på en værdi måde... det er så bare min mening... tilbage til emnet :D
SumezSumezSkrevet 01/02-10 21:17, rettet 01/02-10 21:18 
Comrade>
Hvis det er dit argmunet så må du hellere stemme på Mario over Uncharted 2 ...

Hehe det tænkte jeg også lidt over da jeg skrev det.

Men det er så heller ikke utænkeligt at hvis der havde været bare en lille smule dybde i U2's historie, at jeg ville synes det var bedre end NSMB.
Men desværre hjælper den store indlevelse, flotte verden og gennemførte skuespil ikke så meget, når plottet i spillet er så tamt som det er. :)

U2 er dog stadig langt bedre end Transformers 2 :P :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig