X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/01-10 21:33, rettet 16/01-10 21:33 
Sumez>
Er Star Soldier til Gamecube en remake af et af de klassiske spil fra serien, eller et helt nyt spil?

Lad os kalde det en "retroopdatering" med bedre grafik/lyd med spilmekanikken fra originalen til MSX/NES (hvorvidt spilmekanikken så er 100% intakt ved jeg ikke, da jeg dårligt husker at have spillet originalen...). Opdateringen til GCN/PS2 i 2003 fik mange hug fra flere folk, men det ændrer ikke på, at det er blandt de mest solide shmups, jeg nogensinde har spillet. Det kom senere til PSP...

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=35367

Den udgave har jeg endnu ikke fået fingrene i :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 16/01-10 21:35, rettet 16/01-10 21:45 
Men for ikke at forvirre mere end højest nødvendigt, så er genspilsværdi ikke afgørende for brugen af begrebet tidløshed.

Der er fx spil der af forskellige grunde kun kan opleves bedst én gang, ligesom en film kan være en fantastisk oplevelse, som man alligevel ikke har lyst til at gentage.

Det afgørende er hvor vidt oplevelsen er afhængig af tidspunktet, eller om den kan opnåes tidløst.

Nu har jeg ikke set Avatar endnu, men den er jo ellers et perfekt eksempel. Når den nu får så meget hype og fantastiske anmeldelser, er det så fordi alle er faldet på halen over den nye teknologi (=kvalitet afhængig af tidspunktet) eller fordi det rent faktisk er en virkelig god film (=tidløs kvalitet)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 16/01-10 21:41 
Jeg bringer lige en servicemeddelelse:

Tidløs: Klassisk, eviggyldig etc.

Tidsløs: Uden fænomenet tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-10 21:41 
SkyblazeR>
Der er vel heller ikke synderligt mange japanske importspil med i årets afstemning?

Det var netop det, jeg mente, når jeg sagde at jeg ikke forstod diskussion. Jeg synes reelt set ikke folk har noget at brokke sig over. Jeg tillader mig lige at blande noget af det, du selv skriver og en af Neros tidligere indlæg: Hvis der er flere af de nominerede titler, man ikke har fået spillet så lad vær' med at bitche, slap af og nyd turen.
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 16/01-10 21:46 
Wehner>
Jeg bringer lige en servicemeddelelse:

Bare fordi King Chaos og Sumez ikke kan stave... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/01-10 21:47 
Haha...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/01-10 23:07 
Rythm Heaven får min stemme. Scribblenauts er da meget sjovt, men jeg syntes hurtigt man taber sansen for at være kreativ og genbruger de samme 3-4 ting hver mission.
PapandPapandSkrevet 17/01-10 14:47 
Nu da vi er igennem de nominerede, så lovede jeg at give til kende hvilke titler jeg mener der mangler. Kun valgt blandt spil jeg rent faktisk har prøvet (i prioriteret rækkefølge:

Empire: Total War
Forza Motorsport 3
GTA IV: Liberty City Stories (Ballad of Gay Tony)
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Left 4 Dead 2
Need for Speed: Shift
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GreaseballGreaseballSkrevet 17/01-10 15:02 
Rhythm Heaven her.. har en svaghed for rytme spil og Scribble har jeg prøvet kort.. meget sjovt men hurtig ensformigt.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/01-10 15:40, rettet 17/01-10 15:45 
RJK>
Men for ikke at forvirre mere end højest nødvendigt, så er genspilsværdi ikke afgørende for brugen af begrebet tidløshed.

Det er vi også helt enige i, men mit fokus var også mere, at genspilningsværdi er en "vigtig faktor" at tage højde for, inden man smækker mærkaten "tidløst kvalitetsspil" på et spil. Reel tidløs kvalitet er nemlig for mig den slags spil, jeg kan vende tilbage til uanset tid og antal gennemspilninger. Det er fx ikke Batman: AA, selvom jeg nemt kan forestille mig at spille det om flere år, hvis ikke havde gennemspillet det i 2009/2010. Jeg opfatter det derfor ikke som tidløs kvalitet, da det IMO mangler genspilningsværdi. Men jeg har ikke noget imod at kalde det bare "tidløst" (= spil med enkelt gennemspilningskvalitet :)).

Mht. Avatar, så tror jeg den for mit vedkommende er tidløs kvalitet ligesom fx Blade Runner. Jeg vil sagtens kunne se Avatar flere gange, omend jeg lige nu ikke mener den når op på hverken Blade Runners eller Aliens' tidløse kvalitet.

EDIT: Tilføjelse i parentes efter "tidløst".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 17/01-10 16:45 
Men så må du bare finde et andet ord at bruge end tidløs, hvis du også vil have det til at sige noget om antal gennemspilninger :)

Hvis vi bliver ved film, så er det jo også en anden kvalitet der afgører, hvor vidt en film kan ses mange gange. Det har ikke noget med om den er tidløs eller ej at gøre. Udover at det normalt hjælper.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 17/01-10 16:47 
Papand>
Empire: Total War
Forza Motorsport 3
GTA IV: Liberty City Stories (Ballad of Gay Tony)
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Left 4 Dead 2
Need for Speed: Shift

Men hvis du så har fulgt med og forstået hvad jeg mfl. har sagt, så har du nok også forståelse for, hvorfor om ikke alle, så i hvert fald hovedparten af de nævnte titler, ikke er og ikke bør nomineres i sammenhængen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/01-10 17:20 
Papand>
Nu da vi er igennem de nominerede, så lovede jeg at give til kende hvilke titler jeg mener der mangler. Kun valgt blandt spil jeg rent faktisk har prøvet (i prioriteret rækkefølge:

Empire: Total War
Forza Motorsport 3
GTA IV: Liberty City Stories (Ballad of Gay Tony)
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Left 4 Dead 2
Need for Speed: Shift

Ja, det er godt nok en sløj afstemning i år. Jeg har altid vidst, at P:R var über-geekede (ikke at det er negativt) noget som de nominerede i år også bare slår en tyk streg under.

Udover dem du nævner, kan jeg tilføje en række (nok alt for mainstream) titler, som jeg personligt føler er overset:

Colin McRae: DiRT 2
'Splosion Man
GTA: Chinatown Wars
Battlefield 1943
Little Big Planet (PSP)
DJ Hero
Trials HD (eller ved den med...?)

P:R: Lad nu være med at fare i sædvanlig flint over ovenstående, det er blot mit indtryk af dette års afstemning.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Play:RightPlay:RightSkrevet 17/01-10 17:29 
Scribblenauts kommer som sidste spil med til anden runde med 59% af stemmerne.

Første kamp i anden runde er startet.
PapandPapandSkrevet 17/01-10 17:34 
Kan vi få en komplet liste over de titler der er nomineret for overblikkets skyld?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 17/01-10 17:39 
Hvis du nøjes med at bruge den til noget fornuftigt :)

Assassin's Creed II
Batman: Arkham Asylum
Borderlands
Boy And His Blob, A
Call Of Duty: Modern Warfare 2
Castlevania: Order Of Ecclesia
Death Smiles
Demon's Souls
Disgaea 3
Dissidia: Final Fantasy
Dragon Age: Origins
Flower
Legend Of Zelda: Spirits Tracks
Little King's Story
LostWinds: Winter Of The Melodias
Mario & Luigi: Bowser's Inside Story
Muramasa: The Demon Blade
Mushihime-sama Futari
New Super Mario Bros. Wii
Resident Evil 5
Persona 4
PixelJunk Shooter
Plants Vs. Zombies
Retro Game Challenge
Rhythm Paradise
Scribblenauts
Shadow Complex
Street Fighter IV
Suikoden Tierkreis
Tales Of Vesperia
Torchlight
Uncharted 2
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 17/01-10 17:42, rettet 17/01-10 17:45 
U2 her. Sjovt at U2 og SC mødes - med SC helten der ligner Nathan Drake lidt (inkl. half-tuck) og med samme stemmeskuespiller, Nolan North, bag :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/01-10 17:52 
Uncharted 2!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/01-10 17:54 
Er man mere 'geeket' fordi man spiller 'kinøjser spil' fremfor hjernedøde mainstream fps og bilspil?

Der bliver godt nok skrevet meget lort i denne tråd, det er nærmest tragikomisk.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-10 18:00, rettet 17/01-10 18:00 
Der er nu heller ikke nogen grund til at hoppe i den anden grøft :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 17/01-10 18:24 
Azzkikr>
Er man mere 'geeket' fordi man spiller 'kinøjser spil' fremfor hjernedøde mainstream fps og bilspil?

Du svarer selv på spørgsmålet. Det vil altid ses som nørdet at tilhøre et mindretal, der mener at deres smag er bedre end andres :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/01-10 18:55, rettet 17/01-10 18:55 
Azzkikr>
hjernedøde mainstream fps og bilspil?


Jeg tror det er denne indgangsvinkel der er med til at kaste benzin på bålet (sammen med 'kinøjser' og 'hullabulla'). Du kan ikke lide bilspil og andre kan ikke li' den type spil fra Japan, hvor den mere særprægede del af japansk kultur skinner igennem. Jeg vil stadig fastholde retten til at vurdere det fra spil til spil. Der er gode og dårlige mainstream spil, og gode og dårlige særprægede japanske spil. Som en af mine bekendte plejer at sige: "Jeg spiller kun sjove spil"
HeroldHeroldSkrevet 17/01-10 18:57 
Det lyder som en klog mand. Ham ville jeg gerne lære at kende, og eventuelt sende hele min opsparing til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 17/01-10 19:12 
Uncharted 2, for det kan da kun være bedre end Shadow Complex :)
Ting om dét og pis.
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/01-10 19:17 
Herold>
Det lyder som en klog mand. Ham ville jeg gerne lære at kende, og eventuelt sende hele min opsparing til.

Prffff... :P
CoreCoreSkrevet 17/01-10 19:18, rettet 17/01-10 19:19 
Jeg syntes at inFAMOUS er en stor mangel i afstemningen. Det er da nederen at det er helt udelukket, til fordel for flere titler der ligner hinanden, og produktioner der er af meget mindre omfang.

inFAMOUS havde da sin helt egen ret lange tråd herinde, og ret mange deltog i den. Så det syntes jeg da fortjener en nominering, langt mere end noget af det håndholdte skrammel der er med.

Nomineringerne virker altså noget farvet. Hvis ikke af holdninger, så af hvad 'noministerne' selv har spillet (hvilket vel i bund og grund er det samme).

Jeg har længe siddet og læst med, og egentlig havde jeg bestemt mig for ikke at brokke, når der nu var så mange andre der gjorde det i forvejen. Men nu måtte jeg af med dampen. Især fordi at det har været meget få titler, jeg har ment var enten stemmer eller nomineringer værd.

Jeg afholder mig fra at stemme mere herfra.

:) (Bare lige for at sige no hard feelings)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 17/01-10 19:20, rettet 17/01-10 19:20 
King Chaos>
Som en af mine bekendte plejer at sige: "Jeg spiller kun sjove spil"

Haha ok fint, men det er så meget individuelt hvad man definere som sjovt :D

Jeg gider slet ikke begynde at definere hvilke slags spil jeg primert går efter, men der bor en stor nostalgiker i mit hjerte, og så har jeg lært mig selv at være mere kritisk anlagt ligegyldigt genre.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/01-10 19:21 
King Chaos>
Du kan ikke lide bilspil og andre kan ikke li' den type spil fra Japan, hvor den mere særprægede del af japansk kultur skinner igennem. Jeg vil stadig fastholde retten til at vurdere det fra spil til spil. Der er gode og dårlige mainstream spil, og gode og dårlige særprægede japanske spil. Som en af mine bekendte plejer at sige: "Jeg spiller kun sjove spil"

Nu har jeg selv en forkærlighed for særprægede japanske spil, men det der går mig på er den måde alt, der ikke er Need for Speed og Call of Duty i den grads bliver smidt i samme klassificering som japanske nørdespil.
Når selv Castlevania-serien bliver betragtet som en "smal" titel, er der altså noget galt.
Ja, selv Death Smiles, der naturligvis ER en meget snæver titel, i og med at det er et importspil, som kun nørderne kender til, er jo hverken særpræget eller unikt, det er traditionelt, klassisk action-gameplay, som ALLE kan være med på, så længe de kan overkomme sværhedsgraden.

De eneste reelt særprægede spil jeg kan finde på listen er Flower, Rhythm Paradise, og Retro Game Challenge, og førstnævnte er ikke engang japansk, mens sidstnævnte er blandt de mere omtalte spil i år, og tydeligvis ikke helt så snævert som det måske lyder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/01-10 19:26 
Core>
inFAMOUS havde da sin helt egen ret lange tråd herinde, og ret mange deltog i den. Så det syntes jeg da fortjener en nominering, langt mere end noget af det håndholdte skrammel der er med.

Nomineringerne virker altså noget farvet. Hvis ikke af holdninger, så af hvad 'noministerne' selv har spillet (hvilket vel i bund og grund er det samme).

Jeg nominerede selv både Prototype og Infamous, men de blev begge droppet, til fordel for andre spil der skulle være på cirka samme niveau.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-10 19:27 
Sumez>
Når selv Castlevania-serien bliver betragtet som en "smal" titel, er der altså noget galt.

Det var vist kun mig, der gik så vidt. Og det var ikke engang fordi jeg var utilfreds med de nominerede... for det er jeg ikke.
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 17/01-10 19:31 
Infamous og Prototype var vist inde og ude en del gange - i modsætning til de fleste andre af de foreslåede - men røg vel i sidste ende på argumentet om at de var så ensartede, at man måtte nominere begge to eller ingen af dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/01-10 19:32 
neros>
...og så har jeg lært mig selv at være mere kritisk anlagt ligegyldigt genre.

neros i AVP-tråden>
Vi for at se jeg er optimist til det sidste :-) Ligegyldigt hvad så bliver det købt hjem.

Drille, drille, drille :p

Jeg synes både at Uncharted 2 og Shadow Complex er gode produktioner, og underholdende spil i hver deres genre. Uncharted 2 slog dog helt benene væk under mig, så det får min stemme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 17/01-10 19:33 
Jeg syntes ikke de var ensartede - den ene var god mens den anden var noget skrammel.

/løber
HeroldHeroldSkrevet 17/01-10 19:35, rettet 17/01-10 19:35 
@Echelon: Hah! :D

Uncharted 2 herfra. Jeg holder meget af begge spil, men kun Uncharted 2 har dét der skal til for at blive årets spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 17/01-10 19:37 
Min eneste alvorlige anke er nok Death Smiles og Mushihime Futari. Jeg har spillet begge og de er super-niche (hvad enten I vil indrømme det eller ej) og hører ikke hjemme på andre årets spil lister end de der udelukkende beskæftiger sig med shmups.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 17/01-10 19:38 
Beano>
Jeg syntes ikke de var ensartede - den ene var god mens den anden var noget skrammel.

Ja, inFAMOUS havde mange kvaliteter og tiltag der skilte sig ud som Prototype slet ikke var i nærheden af.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/01-10 19:41 
Med hensyn til de store årlige titler som Madden, Fifa, NBA og NHL syntes jeg at der er nogen fine features med automatiske online spiller opdateringer osv. men det er da aldrig spil der ville kunne blive årets spil... Det er jo nogen sæson-prægede titler som bliver udskiftet hvert år. Det er som den daglige avis: Der er ikke nogen der ville give avisen litteratur prisen og huske tilbage på 2007 som det år hvor den var rigtig god. Man kan godt syntes at spillet havde nogen funktioner der var bedre i 2007 f.eks. men når det kommer til at spille det online så indfinder man sig jo under det nyeste spil.
Altså.... Det ER jo en metervare... Jovist er det en rigtig fin metervare, men som sagt, ikke noget der udskiller sig fra mediet som helhed, så derfor kan jeg godt forstå at det ikke er repræsenteret i denne afstemning.
nerosnerosSkrevet 17/01-10 19:45, rettet 17/01-10 19:48 
Echelon VI>
neros>
...og så har jeg lært mig selv at være mere kritisk anlagt ligegyldigt genre.

neros i AVP-tråden>
Vi for at se jeg er optimist til det sidste :-) Ligegyldigt hvad så bliver det købt hjem.

Drille, drille, drille :p

Hahaha! Ok så.. men det er jo et Aliens spil og det er nostalgi for mig ;-)

Ved godt det er off topic men læs lige hvad der skrives på Wiki om "Nostalgi" :D
Nostalgi er en sammensætning af det græske nostos (hjemrejse) og algos (smerte)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/01-10 19:45 
Beano>
Jeg syntes ikke de var ensartede - den ene var god mens den anden var noget skrammel.

Hvilket af dem var så noget skrammel?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/01-10 19:50 
Det må du selv bestemme - men jeg syntes Inflameous var betydelige bedre end Pruttetype :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/01-10 21:37 
Sumez>

Når selv Castlevania-serien bliver betragtet som en "smal" titel, er der altså noget galt.

Nej, det bestemt også meget tæt på mainstream hos mig og nok også hos Konami ;)
NaieraNaieraSkrevet 18/01-10 14:44, rettet 18/01-10 14:44 
dRxL>
Min eneste alvorlige anke er nok Death Smiles og Mushihime Futari. Jeg har spillet begge og de er super-niche (hvad enten I vil indrømme det eller ej) og hører ikke hjemme på andre årets spil lister end de der udelukkende beskæftiger sig med shmups.

Sludder. De er begge blandt årets absolut bedste spil, og uden tvivl det bedste genren har budt på i år. At de er super-niche diskvalificerer dem ikke fra at være med i denne afstemning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 18/01-10 15:03 
Jeg holder på hvad jeg skrev. Jeg vil derudover tilføje at jeg synes at genren er defekt i og med at spillene minder alt for meget om hinanden. Måske skyldes det at der kun er så meget man kan gøre, hvis man har lagt sig fast på at man skal have et lille fly der skyder og bevæger sig med en vertikalt/horizontalt scrollende skærm?
Hvordan kan noget udmærke sig nok til at være "årets bedste" hvis der stort set ingen udvikling er?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 18/01-10 15:07 
Naiera>
At de er super-niche diskvalificerer dem ikke fra at være med i denne afstemning.

Nej, men at de ikke er, gør åbenbart.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-10 15:34 
Så Uncharted 2 er super-niche? :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-10 15:57 
Naiera>
Sludder. De er begge blandt årets absolut bedste spil, og uden tvivl det bedste genren har budt på i år. At de er super-niche diskvalificerer dem ikke fra at være med i denne afstemning.

Men var det nødvendigt at tage begge titler med? Der er bred enighed om blandt fans af genren at Death Smiles er det bedste spil, der var vel ingen grund til at tage begge spil med, men har vel noget med shoot 'em up hypen på PR at gøre.

Det svarer til at tage 2 fps spil med fra samme developer, hvilket også ville være åndsvagt.
Alf81Alf81Skrevet 18/01-10 16:56 
Jamen, der er stadig stor forskel på de to spil. Hvis det samme var tilfældet for de to fpser, ville det altså heller ikke være så underligt. Jeg synes det giver god mening. Måske kan de to Cave titler, for folk der ikke spiller den slags, virke en smule ens, men det er de i så høj grad ikke.
Ting om dét og pis.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-10 17:06 
Forskel eller ej, genren er den samme.

Jeg kan ikke se hvorfor man skal have flere dårligere spil med inden for samme genre da disse titler aldrig vil kunne blive "årets spil" når de er ringere end andre titler inden for samme genre.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/01-10 17:19 
Alf81>
...virke en smule ens, men det er de i så høj grad ikke.

Nej, de er i høj grad ikke ens, men Futari ville jeg nu også stille lidt spørgsmålstegn ved.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
NaieraNaieraSkrevet 18/01-10 17:40, rettet 18/01-10 17:41 
dRxL>
Jeg holder på hvad jeg skrev. Jeg vil derudover tilføje at jeg synes at genren er defekt i og med at spillene minder alt for meget om hinanden. Måske skyldes det at der kun er så meget man kan gøre, hvis man har lagt sig fast på at man skal have et lille fly der skyder og bevæger sig med en vertikalt/horizontalt scrollende skærm?
Hvordan kan noget udmærke sig nok til at være "årets bedste" hvis der stort set ingen udvikling er?

Hvis vi f.eks. holder os til Death Smiles, så er spillet jo MEGET mere end blot at flyve horisontalt og skyde. Men hvis man ikke har forstået spillet, så kan det vel også være svært at se, hvorfor det hører med i afstemningen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig