X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Reach-tråden


Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 06/11-09 06:17 
Det er endnu småt med informationer om Bungies "sidste" Halo spil.
uundgåeligt vil vi nok snart få noget at vide og her er tråden til samling af informationerne.

Jeg vil lægge ud med et par billeder der angiveligt skulle være fra Halo Reach:
Se hele indlægget
Spiller nu: Halo 3
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
enfenenfenSkrevet 18/09-10 13:43 
Halo 3 vs. Reach comparison på Gametrailers

Halo 3 vs. Reach
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-10 14:42 
Halo 3 kan vidst heller ikke beskyldes for nogensinde at ha' været et flot spil. Reach ser derimod udmærket ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 18/09-10 15:28 
Hyakotake>

Det må da hjælpe at man kan tagge, at man kun vil spille med "polite" folk... og evt også at vælge "play for fun" i stedet for "play to win". Er vi så ikke ved at være der, hvor den lidt ældre målgruppe befinder sig godt?

Det er også rigtig.. den option havde jeg lige glemt :) Det kan huske var meget rart at spille med "Polite" slået til når man spillede HALO 3.
Må se at komme igang med noget Multi-player ^^; Har været så sent hjemme hver aften at jeg ikke orkede så meget spil.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/09-10 01:00 
Nøj, hvor er AI'en god på Legendary! Man bliver max presset, og man får virkelig fornemmelsen af, at fjenderne rent faktisk forsøger at overleve i stedet for bare hovedløst at løbe mod dig kamikaze style. Man bliver flankeret, Eliterne danser rundt for at undgå ens skud, de stiller sig på lur og charger når chancen byder sig og ens skjold er væk... dette er uden sammenligning den mest dynamiske AI jeg har prøvet kræfter med.
nerosnerosSkrevet 19/09-10 01:04 
Det lyder da godt :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/09-10 01:20 
Dog må jeg beklage AI'en hos ens med-soldater, når man f.eks. kører i Warthog. Stifinder-algoritmen er ikke just optimal, og når man sidder shotgun kører AI'en ret tit galt og/eller kører sig selv fast og kan ikke finde ud af at komme på rette spor igen. :-/

Mikrospoiler - Dejlig detalje fra mission 2 (eller 3, kan ikke helt huske):
Man får til opgave at defend'e nogle bønder, som angribes af en gruppe Covenant... på Normal gik det nemt med at fjerne fjenderne og redde de stakkels bonderøve, men på Legendary var jeg totalt presset med forkert våbenvalg og bønderne blev slagtet totalt... jeg sad og tænkte "goddammit, nu skal jeg til at spille det her igen og igen", men nej... jeg fik bare besked om at "nåja, det var da synd at de ikke blev reddet, men nu må vi hellere komme videre"

Defend-missioner uden fail for teh win! :-D
WehnerWehnerSkrevet 19/09-10 01:27 
Alle ved, det koster bønder at spille skak.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-10 01:27 
Det kunne være så sejt hvis de engang gjorde brug af den åbenbart fantastiske AI i et univers der ikke udelukkende bestod af tegnefilmsfjender og andet pjat.

Nogle sygt voldelige og scary monstre i Halo spillene, så var jeg nok også klar på singleplayer...

Master Chief er omend noget sterilt og fantasiløst designet noget nemmere at sluge for mig. Det samme gælder de generiske marines og til dels også køretøjerne.
Så multiplayer kan jeg godt klare, jeg så bare helst at ingen kunne vælge at spille med Elites ;)

Halo 1 og 2's multiplayer var også ret gode (fantastiske for sin tid) og hvis Reach ikke har ændret for meget på den front så er jeg også klar på det kan fås rigtig billigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RitesRitesSkrevet 20/09-10 11:25 
Jeg har også altid syntes der var lidt Disney Sjov over Covenant :P Lidt en skam.
» a winner is you «
RaGeRaGeSkrevet 20/09-10 16:34 
Jeg savner os et mere mørk og dystert univers i Halo. Der er for meget fest og farver over det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dpldplSkrevet 20/09-10 17:39 
Personlig er det eneste jeg altid synes var godt ved halo. Dejlig med alle de farver, i forhold til Epics spil.

Fik endelig gennemført campaign i går, co-op er stadig hvad Bungie gør bedst! Stadig nysgerrig om wraith der er ved bliver overtaget(Mig der boardet den og 2 venner der står oven på den og skyder føreren af den) også smutter den udover kanten for så os ihjel, er et AI valg er bare rent uheld, ligemeget men gav os et godt grin.

Heldigvis er multiplayer kun blevet mere min smag i forhold til halo 2 og halo 3. Hvilket enlig er dejlig, da jeg kan endelig spil lidt halo med mine venner(De elsker serien lidt for meget)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 20/09-10 17:42, rettet 20/09-10 17:42 
RaGe>
Jeg savner os et mere mørk og dystert univers i Halo. Der er for meget fest og farver over det.

Nej tak... der er spil som Gears, COD og KZ til at levere de grå/brune paletter. Halo skal være farveglad sci-fi :)
RaGeRaGeSkrevet 20/09-10 18:23 
Beano>
RaGe>
Jeg savner os et mere mørk og dystert univers i Halo. Der er for meget fest og farver over det.

Nej tak... der er spil som Gears, COD og KZ til at levere de grå/brune paletter. Halo skal være farveglad sci-fi :)

Det eneste jeg ville savne, er de farveglade eksplosioner, "disney-fjenderne" kunne jeg sagtens være foruden selvom gruntsne er nogle sjove små sataner xD
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KalicolaKalicolaSkrevet 02/10-10 16:28 
Ok, jeg skal prøve at styre min begejstring her.

Jeg er nået til den der mass effect agtigt hvide by sammen med 2 venner.

Hvor er det spil dog svimlende smukt. Det hele blender perfekt sammen. Alt hvad der er lige for næsten af en smelter meget realistisk sammen med alt hvad der er i baggrunden. Det er tydeligt at se den nye lækre art direction. Det hele er mere rent og naturligt. Geometri, textures og lys har fået en kæmpe overhaling. Det er langt foran halo 3 hvad angår grafik!

Lyd effekterne er fede, bare synd man aldrig høre dem pga det symfoni orkester man render rundt med i sin rygsæk. Hvor er det dog belastende og arogant at man ikke kan slå musikken fra. Stort minus.

Armor abilities er en go idé. Men jeg føler at mulighederne i gameplayet er blevet meget mindre i forhold til halo 3. Der er 5 eller 6 armor abilities, men der er langt imellem at de dukker op i campagnen. Jeg savner pickups fra halo 3, hvor der både var jump pads, cover shields, flares, healing field, og de der fields som dræner shield, og der var mere end det. Nu er vi nede på 6 armor abilities, plus jeg endnu ikke har mødt de der spike grenades, eller fire grenades, og hvor er flammekasteren? Der er langt færre muligheder i combat end der var i halo 3, og det er ærgeligt.

*SPOILER*

Det er vildt at Bungie har holdt brutes hemmelige. Mit indtryk var at de var skrottet, og jeg syntes nu at jeg følger rimeligt godt med. Det var meget positivt at møde dem igen, da jeg syntes det er sjovere at kæmpe imod, de er så agressive og voldelige, og har langt mere personlighed end elites (ikke sagt at elites er kedelige på nogen måde). Umiddelbart virker det som om at det kun er den der brute-smg som er kommet med. Den er også super fed, men det var den der seksløber også, og stort set alle deres vehicles var top fede i halo 3. Det kan selvfølgelig nå at komme endnu, jeg tror det bare ikke. Det er ihvertfald ikke noget jeg er stødt på i multiplayer endnu.

*SPOILER SLUT*

Den der space bane var røvsyg for at sige det mildt.

Men der skal ikke være tvivl om at Reach er klart det bedste spil i serien.

Der kommer nok mere herfra når det forhåbentligt bliver gennemført imorgen :)
For The Love Of The Game
PlaykidPlaykidSkrevet 02/10-10 18:06 
Jeg er knapt så begejstret for spillet. Campaignen er god og teknisk set er spillet bedre end de foregående, AI'en er fed at spille imod.

Men art directionen er jeg ikke vild med, miljøerne er kedelige og jeg synes meget bedre om de mere farvestrålende baner i de forrige spil. Den pæneste bane i spillet, er efter min mening forgeworld, og Reflectio (MP). De resterende Baner, både MP og SP har en kedelig palette.
Der er også alt for mange usynlige vægge på de mest kaffede steder, en udvikling jeg er meget ked de har bygget videre på fra Halo 3.

Multiplayer er også god, men banerne skræklige og alt for store. De er basalt set 2 baner der er værd at spille, forge banerne tæller ikke med.
Det ser ud til communitiet må redde spillet med den tilgengæld meget kompetente Forge 2.0, bl.a. MLG har sikkert nogle gode maps i støbeskeen, indtil Bungie forhåbenligt udgiver nogle bedre maps som DLC.

Jeg forstår heller ikke Bungies prioritering at Theater mode, hvor man nu kun kan se film alene, men tilgengæld kan rewinde film i campaign.
Historie delen af spillet var meget uepisk imo(pånær den aller sidste banen som jeg synes var godt fundet på), og det er første gang jeg synes musikken har skuffet fælt.

Samlet set synes jeg campaingen er dårligere end forgængerenen, måske pånær ODST, men Elite AI'en som er super fed trækker klart op i helheds indtrykket.
Multiplayer synes jeg umiddelbart er bedre end Halo 3's. Men toppen af poppen som jeg ser det, er stadig Halo 2.
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/10-10 12:30 


Halo Reach - Kinect Edition! :-D
GreaseballGreaseballSkrevet 09/10-10 23:07 


Awesome Reach
CoreCoreSkrevet 10/10-10 00:49 
Kalicola>
Lyd effekterne er fede, bare synd man aldrig høre dem pga det symfoni orkester man render rundt med i sin rygsæk. Hvor er det dog belastende og arogant at man ikke kan slå musikken fra. Stort minus.

Ikke at jeg er enig, jeg har altid selv syntes at scoren var en af Halos største forcer. Men sæt din Xbox til at afspille musik fra HD'en, så muter den automatisk spillets score. Herefter skruer du bare ned for din musik i dashboardet, og bingo, problem solved.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RaGeRaGeSkrevet 10/10-10 16:10 
Greaseball>


Hold kæft man! Hvor er det længe siden, jeg har grint så meget :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CoreCoreSkrevet 17/10-10 14:53, rettet 17/10-10 14:56 
Jeg troede ikke jeg skulle høre mig selv sige det, men HOLD DA KÆFT hvor er det godt. Det er første gang ever, at et Halo-spils historie har kunnet gribe mig på denne måde, og Reach står for mig som det KLART bedste (og flotteste) Halo-spil nogensinde.

Jeg er helt hooked nu, og vender nok tilbage til ODST, bare for at få det afsluttet.

*SPOILER*


Og hvor er jeg dog glad for "Long Night Of Solace"-missionen. Den minder mig enormt meget om Colony Wars på den fede måde, og får mig til at ønske mig et Halo-spinoff med dette gameplay igennem hele spillet.


*SPOILER SLUT*
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-11 18:53 
Efter mange år er det endelig lykkedes at hoppe fra tårn til tårn på Halo banen i det oprindelige Halo:

http://www.youtube.com/watch?v=hNnIG_t-TE0

En stor triumf for nørder med for meget tid :)

Bliver lidt spændende at se, om den slags bliver muligt i Anniversary som kører på Reach enginen. Et af flere problemer i Reach var jo de amatøragtige CoD-lignende indgrænsninger af spille området:

"Return to battlefield... Ten... Nine.."

Ikke lige hvad der er behov for i en sandkasse shooter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 20/06-11 19:43 
Det gør det :)
Det bekræftede Frankie i et Interview. Du kan gå hvor du vil, og lave alle de glitches som det var muligt i Halo:CE. Måske pånær glitches som den hvor du slår en død elite (igen og igen og igen :)), og der kommer så meget blod at frameraten bliver lig nul. Grundet ny hardware er det ikke sikkert det vil have samme effekt.

Jeg mener dog ikke campaignen kører på Reach engine, det er vist kun multiplayeren der gør det.

Men Reach sandkasse elementer var meget poop.
Spiller nu: Halo 3
ViolatorViolatorSkrevet 20/06-11 20:24 
Sidder og spiller campaign i Reach igennem med nogle venner i øjeblikket, og nøj hvor er Halo blevet en slidt shooter. Undrer mig stadig over, hvorfor de ikke stopper mens legen er god! Og hvorfor udgive 1'eren igen!? Jeg fatter simpelthen nada...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-11 20:25 
Bede-x>
Efter mange år er det endelig lykkedes at hoppe fra tårn til tårn på Halo banen i det oprindelige Halo:

http://www.youtube.com/watch?v=hNnIG_t-TE0

En stor triumf for nørder med for meget tid :)

Det var i sandhed det største tidsspilde jeg endnu har set. Jeg husker ellers ikke Halo: CE så dårligt at man er nødt til at ty til sådanne ting for underholdning :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BatemanBatemanSkrevet 21/06-11 10:47 
Violator>
Sidder og spiller campaign i Reach igennem med nogle venner i øjeblikket, og nøj hvor er Halo blevet en slidt shooter. Undrer mig stadig over, hvorfor de ikke stopper mens legen er god! Og hvorfor udgive 1'eren igen!? Jeg fatter simpelthen nada...

Troede ikke du havde nogle venner på Live med den nedladende attitude du render rundt med.

On topic:
Har selv spillet det for nyligt i co-op og vi var lamslået over hvor fedt det er. Episke slag og banebrydende grafik gør det til en fornøjelse. Simpelthen den bedste co-op oplevelse jeg nogensinde har haft, især da vi efter 1 times spil på Legendary røg ud af mappet og måtte restarte hele missionen. Well done, Bungie!

(ironi kan være anvendt i ovenstående)
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
BeanoBeanoSkrevet 21/06-11 11:12, rettet 21/06-11 11:21 
Violator>
Og hvorfor udgive 1'eren igen!? Jeg fatter simpelthen nada...

Selvfølgeligt for at score kassen :) ... men fint nok at udgive det med bedre grafik da der trods alt sikkert er mange 360 ejere der aldrig har spillet etteren som IMO er det bedste i serien. Forhåbentligt pilles der ikke for meget ved det, ud over det grafiske.
WehnerWehnerSkrevet 21/06-11 11:17 
Som Playkid skriver, så tyder alt på, at de lader det være stort set autentisk.

Vi er mange, der gerne vil kunne spile CE-kampagnen igennem online og i det hele taget for første gang nyde co-op med fuldt skærmbillede. Alene det ville jeg gerne købe udgivelsen for.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ViolatorViolatorSkrevet 21/06-11 11:18 
Bateman > Er det dig, Hyggen?
ViolatorViolatorSkrevet 21/06-11 11:23 
Jamen, 1'eren er da også det bedste spil i serien. Så lad mig omformulere min undren. Hvorfor udgiver man kun halvdelen af spillet i en forbedret version? Hvorfor vælger man ikke at smide mulitiplayer-delen med, som jeg også mener, er klart den bedste i serien...
BeanoBeanoSkrevet 21/06-11 11:26 
De vil nok ikke kanibalisere Reach?
ViolatorViolatorSkrevet 21/06-11 11:29 
Det kunne ellers godt trænge til det :) Men du har self ret...
Alf81Alf81Skrevet 21/06-11 11:42 
Bede-x>
Efter mange år er det endelig lykkedes at hoppe fra tårn til tårn på Halo banen i det oprindelige Halo

DET er fandama sjovt!
Ting om dét og pis.
tastasSkrevet 04/04-20 09:07 
Så har jeg netop gennemført Reach igen på Xbox One X i MCC.

Grafisk er stadig lækkert. Desværre er det præget af kæmpe Sound bug, som gør at gun sounds er næsten væk. Jeg fandt dog ud af, at det ikke var så udpræget når jeg brugte headphones, så det gjorde jeg igennem spillet.

Men wow for et spil, for mig det bedste Halo. Gameplay holder, World building er fedt, det emmer af sci-fi. Slutningen er fantastisk og for mig er det et af de få spil hvor slutningen virkeligt har sat sig, og selv 9 år efter release stod den klar i hukommelsen.

Nu hvor jeg her spillet det igen, kan jeg ikke lade være med at tænke på, at Star Wars Rogue One minder lidt om Halo Reach. De er begge pre-quel til en fantastisk trilogi, de linker begge fuldstændigt op til det første afsnit i hver deres trilogi (Halo starter præcis hvor Reach slutter). Der er samme fornemmelse for en håbløs mission hvor man ikke klare den, men ofte sig i den store sags tjeneste m.v.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 17/04-20 19:11 
Jeg glæder mig osse rigtig meget, til de får fixet de våben lyde. Alt andet i spillet er noget nær perfekt, men de der fesne våben lyde, er altså ret irriterende.
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig