X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Universelle spilcovers


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-09 01:45, rettet 05/10-09 02:36 
Jeg har i lang tid undgået Super Nintendo fordi den har så retarderede covers, og jeg gider ikke have løse cartridges.
En løsning er de universelle spilcovers fra Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-09 01:45, rettet 05/10-09 02:36 
Jeg har i lang tid undgået Super Nintendo fordi den har så retarderede covers, og jeg gider ikke have løse cartridges.
En løsning er de universelle spilcovers fra http://www.mediashelving.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=W&Product_Code=USCG]mediashelving.com[/LINK]" target="">mediashelving.com og hjemmesiden http://www.thecoverproject.net/index.php]thecoverproject.net[/LINK]" target="">thecoverproject.net hvor man finder custom covers til de fleste spil samt templates så man selv kan lave flere.

Jeg bestilte 10 stk fra http://www.racketboy.com/store/featured/universale-game-case.html]racketboy.com[/LINK]" target="">racketboy.com hvor de kostede noget mere, men jeg ville gerne se hvad det var før jeg bestilte 100 stk :)

Efter et par timer i selskab med photopapir og min mors printer er resultatet således:

Universelle spilcovers

MegaDrive cover til sammenligning:
Universelle spilcovers

Sammenligning med originalt papcover:
Universelle spilcovers

Inden i:
Universelle spilcovers

Havde jeg været Nintendo-samler ville jeg selvfølgelig gå efter de originale covers ligemeget hvor ringe de så end er. Fordelen ved disse er at de IMO er langt pænere og der er en del at spare ved at købe løse cartridges og så lave coveret selv. Den største udgift er printerblæk og photopapir.

Jeg ejer pt kun Zelda og Mario Allstars :S men benyttede chancen til også at printe til de næste spil jeg skal ha' købt. På et tidspunkt skal jeg helt sikkert bruge flere så det ville være rart hvis der var flere herinde der kunne være klar på fællesbestilling af 100stk da portoen nok bliver halvhøj på så mange :)

De kan også bruges til NES, MegaDrive, N64,de grimme EA MegaDrive cartridges og muligvis andre formater.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/10-09 08:44 
Ligner da en fin løsning :)

Der findes ikke en importør i EU?
SumezSumezSkrevet 05/10-09 09:28 
Minder meget om de æsker, man fik lejespil i dengang. Jeg sikrede mig selv to fra en lokal videobiks dengang jeg skulle have covers til Mario All-Stars og Mario Paint, da de kom i store æsker, man ikke kunne have på hylden.

Dengang var der dog ikke noget internet, man kunne downloade flotte covers på, så jeg har selv tegnet mine, temmelig grimt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KajikaKajikaSkrevet 05/10-09 16:57 
Hvis man kan leve med manglen af originale covers, så er det godt nok en utrolig lækker løsning. Tak for links'ne

@Sumez: Smid da gerne et par billeder op, kom frisk :D
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-09 17:14 
Ja hvis man vil samle rigtigt så samler man selvfølgelig også de originale covers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 05/10-09 22:15 
Jeg er klar på noget fælleskøb, jeg skal nok bruge en 50 stykker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-09 22:17, rettet 05/10-09 22:38 
Lyder godt. Lige nu er de dog i restordre så vi kan først bestille sidst i november lader det til. Håber det passer dig.

EDIT: T.L.O tar 25stk og jeg tar 25 selv så vi har til en fællesbestilling når de er kan købes igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 05/10-09 22:55 
Det er helt fint. Jeg har klaret mig uden i årevis, så et par måneder oveni går nok :)
BeanoBeanoSkrevet 05/10-09 22:59, rettet 05/10-09 23:00 
Jeg kunne også godt være med i noget fælleskøb hvis muligt :)

Får brug for 25 styk hvis det bliver aktuelt.
SumezSumezSkrevet 06/10-09 09:47, rettet 06/10-09 09:48 
Konsolkongen>
Ja hvis man vil samle rigtigt så samler man selvfølgelig også de originale covers :)

Jeg synes så også personligt at de originale covers er noget pænere. Dog er de amerikanske og de tidlige Europæiske temmelig grimme i designet, og de senere æsker i begge regioner blev lavet væsentligt billigere og går alt for let i stykker :(
Næsten alle de japanske æsker er fede. F.eks. har jeg selv det japanske Prince of Persia. Et amerikansk spil, men prøv lige at tjekke forskellen :)

Universelle spilcovers

Universelle spilcovers
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/10-09 10:29 
Jeg synes egentlig at det øverste billede er federe på grund af den lidt mere enkle stil. Det ser lidt mere old school ud ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-09 15:32 
Beano>
Jeg kunne også godt være med i noget fælleskøb hvis muligt :)

Får brug for 25 styk hvis det bliver aktuelt.

Jeg ved ikke om der er noget at spare ved at vi køber 200 istedet for to ordre af 100 stk. Der skal også sendes frem og tilbage mellem os når vi modtager.

Men det skal jeg nok lige få undersøgt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/10-09 15:38 
Jeg indså lige hvor billige de er, så kunne jeg faktisk også godt bruge nogen, til de spil jeg ikke har æsker til...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-09 16:35, rettet 06/10-09 16:37 
At this time we only ship to continental USA and Canada. In the future, we hope to find suppliers from across the world to accommodate International orders.

For helvede jeg burde nok ha' tjekket om de sendte til europa. Det er virkelig dumt det beklager jeg :(

Racketboy er nok det eneste sted man kan få dem sendt fra. Jeg gav selv 150kr inkl forsendelse for 10, så prisen er noget højere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/10-09 16:49 
Jeg kunne godt finde på at tage nogen med hjem når jeg skal til Canada i maj, men 100 spilcovers fylder nok lidt i kufferten, og kan være besværligt at forklare i tolden :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BonziniBonziniSkrevet 06/10-09 16:49 
På trods af den højere pris er jeg klar på 20 stk. hvis det kan betale sig at købe sammen.
BeanoBeanoSkrevet 06/10-09 17:26 
Konsolkongen>
For helvede jeg burde nok ha' tjekket om de sendte til europa. Det er virkelig dumt det beklager jeg :(

Øv da var da lidt trals - så må vi bare håbe det er noget der ændrer sig senere :)
TheDukeTheDukeSkrevet 06/10-09 18:14 
Sumez>
Jeg kunne godt finde på at tage nogen med hjem når jeg skal til Canada i maj, men 100 spilcovers fylder nok lidt i kufferten, og kan være besværligt at forklare i tolden :P

Du kunne jo sende dem derovre fra. Men hvis du ikke gider at bruge noget af din tur til Canada på det, så har jeg fuld forståelse for det.
nerosnerosSkrevet 27/01-10 23:34 
Jeg har lige købt Rolling Thunder 3 hvor Rolling Thunder 2 bare fulgte med som cartridge uden box og cover. Så tænkte jeg om der måske var et godt sted på nettet hvor man kunne finde covers til Megadrive?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-10 07:54 
PM sendt :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-11 22:11 
De kan købes her til $0.42 stk :)
http://www.shopperinc.com/bfecfdd80a75ed0ea71ff747c3ac1d22/product.htm?pid=572959&catid=

De sender internationalt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/06-11 23:10 
Fællesbestilling? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 29/06-11 23:22 
I så fald kunne jeg godt aftage op til 30 stykker :D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-11 23:39 
Så vidt jeg kan se kan man godt bestille under 100stk selvom det ikke fremgår så tydeligt.

Men hvis vi skal ud i noget fællesbestilling tager jeg gerne en 30 stk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/06-11 23:58 
Nu ved jeg ikke hvordan deres shop fungerer, men normalt sparer man mere på forsendelsen ved at bestille flere :) Jeg tager nok også gerne mindst 30 stykker
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-11 00:00 
Jo, men mon man sparer noget i sidste ende når det kommer til at koste 75kr at sende til hinanden her i Danmark?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 30/06-11 01:00 
kan du så ikke lige fortælle hvor du ser, at følgende ikke er gældende? :)

Description:
Universal Slim "Combo" Game Case ***ONLY SOLD IN BOXES OF 100!!!!!!!***
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-11 01:37 
Fordi du kan lægge bare et stk i kurven og gå til betaling :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/06-11 08:15 
Konsolkongen>
Jo, men mon man sparer noget i sidste ende når det kommer til at koste 75kr at sende til hinanden her i Danmark?

Well, så laver man en fællesordre blandt folk der bor nær hinanden eller udveksler til SSKT7 :) (bare det ikke går ligesom med Neros og mine arcade knapper...)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-11 15:29, rettet 30/06-11 15:32 
Da jeg skulle købe af dem (puttet jeg 30 i indkøbskurv) hvor efter jeg fik at vide man skal købe 100, og at de ikke shippet til DK. (kan være de shipper nu til dk?)
Koster ca 100 $ at få 100 over til dk.
Husk der kommer told på.

EDIT:
Vent mener jeg fik et tilbud af dem, med porto til dk.
Kigger lige mine emails i gemmen....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-11 15:36 
Hello. In regards to your above order for the game cases, I am sorry to say that I have a few issues I must clear up with you before I can get this going for you.

1 - I only sell these in boxes of 100, I can't do 35. Can you use 100?

2 - I am back ordered on these till about 3/05. Is that ok?

3 - I am sorry, but I am unable to take a credit card that is drawn from a bank outside of the United States. I can either take a cashiers check or a money order from you or I can give you my bank account information and you can make a direct transfer into it.

I am sorry for all of this, but these are the rules I have to go by...let me know what you would like to do.

Thanks,

Efter jeg stillet 2 spørgsmål :

1 - I hate to say it, but the only way I can ship this to you is via Fed Ex International. They are asking me for 159.47. You might want to see if there is a freight forwarder in your area as they can usually cut this freight by more than half.

2 - I am sorry, but we do not take paypal
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 30/06-11 15:41 
Det er da utroligt så mange ting han ikke kan bestemme. Bl.a. at han ikke kan modtage paypal eller betalingskort udstedt udenfor USA, og at han kun kan sende via et kurérfirma. Bor han i stenalderen? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-11 15:45 
Dato er 16/FEB 2011 ved ikke om han har lavet om, så det er nemmer for os i EU at bestille??

Med ja, nemt var det ikke hos ham... ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-11 16:20 
Skod :( Så har de ændret det siden det her er skrevet i FAQ'en på coverproject:
http://www.thecoverproject.net/forums/index.php?topic=336.0

Men altså i går så det jo ud til at jeg sagtens kunne bestille et enkelt cover fra dem. Jeg smed 1 stk a $0.42 i kurven og gik videre til betaling. Jeg fik aldrig en besked om at det ikke kunne lade sig gøre. Men jeg betalte selvfølgelig ikke for et enkelt cover.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/06-11 16:35 
Nok bare deres ordresystem som ikke kan håndtere det - din ordre ville næppe gå igennem.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-11 16:42 
præsis.
min ordre på 35 gik i gemmen. 1-2 dage efter fik jeg denne mail fra dem ^^ (se længer oppe) at man skal købe 100 og at de ikke modtager mit visa kort .... :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-11 16:54 
Skod da :( Så må det blive Racketboy, jeg har ikke plads til 100stk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-11 17:01 
Hvad skal du gi p/STK for dem der?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-11 17:05 
Alt for meget :/ $1.59stk.

Så jeg køber nok en 20stk og håber de går igennem tolden. Det gjorde de sidst jeg købte derfra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-11 17:18 
ok, jeg ga MEGET MERE!! end jeg ville.

Tolden / shippment gjorte ondt (hvis man køber 100)

Jeg ga' ca 15kr p/stk.

Ville ikke gøre det igen.

Da jeg kun kunne betale med netbank til hans bank, ville min bank ha' gebyr. tror det var 150 kr?

At få 100 over fra usa ti DK blev 160$ (porto)

så kom tolden.. på næsten 400kr ><

Da alt var betalt, blev det ca 1500kr

Kan sikkert gøres billiger! ?

Hvis der er nogle som bare vil ha fat i dem, vil jeg godt sælge dem for 15/stk.
Ved godt det er dyrt!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-11 17:35, rettet 30/06-11 17:35 
Fake covers? Så ryger hele ideen i at eje CIB spil jo.

Konsolkongen>

De kan også bruges til NES, MegaDrive, N64,de grimme EA MegaDrive cartridges og muligvis andre formater.

Jeg vil gerne se dig få et NES cart ned i den æske der.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-11 17:40 
Tænk dig nu om. Det er jo netop fordi vi ikke gider købe CIB Nintendo-spil. Nintendo's covers har altid været skod så et CIB eksemplar af et spil kan nemt koste 4-5 gange så meget som et cartridge only.

Til NES skærer man vidst bare noget væk i casen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-11 17:54, rettet 30/06-11 17:55 
som kongen siger:

Der er ca 100 snes spil som jeg godt vil ha' i min samling.
At købe dem i CIB, er vild dyrt!

Her kan man samle til snes/n64 OSV, og få spilene til at se godt ud på hylen :)

Jeg har lavet en YT video om det (hvis du ikke kender helt til de æsker)

Yep, du kan skære i dem til at få et nes spil ned i æsken
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/07-11 10:29, rettet 13/07-11 10:29 
Sidder og prøver at finde på det nemmeste måde at skære i UGC til at passe til nes spil.
Efter at lave 2 er min hånd helt færdig :D
Skal kun lave 30+ Oo

Vil prøve noget andet ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
solid snakesolid snakeSkrevet 26/05-12 22:50 
Er der nogle steder hvor man kan finde de covers der passer til udlejningspil.?
Fordi så ville jeg prøve at printe en ud, og se om den passer til kassen.
Jeg er som regel imod den slags 99,99%, men jeg tænkte det var en nem løsning.
Istedet for at man skal ud og søge efter spillet komplet. Jeg har kun 1 af den slags, så det er derfor.

Så er der nogen steder man kan finde det.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/05-12 23:04 
kongen har linket til den side som har cover.... ta' mål på din udlejningspilkasse. og tilpas den DL cover i paint.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
solid snakesolid snakeSkrevet 26/05-12 23:07 
Der er et par af linksne der ikke virker længere :(
Er det en af dem du mener.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/05-12 23:13 
thecoverproject.net
Jeg har også lavet en gammel video på YT.
Ved ikke om den vil hjælpe dig lidt??
http://www.youtube.com/watch?v=CLhn1iVFWak
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
solid snakesolid snakeSkrevet 26/05-12 23:21 
Takker, den har jeg ikke set, så det prøver jeg :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/05-12 23:26 
No problem!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig