X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Programmør og musiker søges til projekt


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-09 13:49, rettet 27/08-09 14:00 
Det er mit indtryk, at der blandt play:rights brugere sidder en masse talentfulde og kreative mennesker, og jeg tænkte derfor, at det var et godt sted at spørge:

Jeg har i et stykke tid gået med en idé til et spil, og til forskel fra andre ideer, som blot er blevet nedfældet på et stykke papir, bed denne sig så meget fast at der udsprang lidt artwork, en titel, lidt dialog etc. Jeg vil ikke afslører for meget her, udover den foreløbige titel som er "3000AD: Mammal Eradiction Patrol", og at jeg forestiller mig at spillet vil være et 2D sidescroll shooter med lette platform-elementer.

Sagen er den, at jeg ikke selv har nogen særlig erfaring i programmere spil, udover en smule simpelt flash, og derfor har brug for nogen der kan bidrage med disse evner. Ligeledes er der brug for en, der kan skabe noget 8/16-bit musik og evt. lydeffekter.

Der er rig mulighed for at få indflydelse på projektet, da det stadig er i idé-fasen. Det er med andre ord partnere der søges til projektet, og ikke rå-arbejdskraft :) Skriv her eller send en PB hvis du er interesseret.

Til slut vil jeg linke til en lille ufærdig animation og et par billeder, som måske kan sige lidt om stilen.
Programmør og musiker søges til projektProgrammør og musiker søges til projektProgrammør og musiker søges til projekt

Shooting Cycle
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 27/08-09 15:06, rettet 28/08-09 00:09 
Ellers kan du evt. lave spillet i Game Maker. Er vist mere eller mindre lavet til folk, der ikke kan programmere.

Fin animation :)

http://www.yoyogames.com/gamemaker/

EDIT: Eller mere præcist, så var det art-worket i animationen, jeg tænkte på :)
HeroldHeroldSkrevet 27/08-09 15:28 
Man kan i hvert fald lave imponerende meget med GameMaker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/08-09 15:43 
Jeg er begyndt at rode med FamiTracker for nyligt og har lavet en "gehør" version af SFII temaet ind til videre, men jeg vil da gerne prøve at se om jeg kan lave noget musik til et spil hvis det var noget.

SF2 Temaet
JesperJesperSkrevet 27/08-09 16:51 
Du kan også bruge C# og så anvende Microsoft XNA frameworket. Jeg er selv igang med at lære det, og det er fantastisk let at gå til, hvis man kender til C#. Og man kan også lave rigtig meget med det (plus det er næsten direkte porteret direkte til Xbox360 bagefter)
SumezSumezSkrevet 27/08-09 16:56 
Jeg sidder også selv og leger med XNA for tiden. :)
"Drømmen" er selvfølgelig at få et færdigt spil til at køre på sin Xbox :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JesperJesperSkrevet 27/08-09 20:48 
:) Jep helt klart. Personligt er jeg mere interesseret i teknologien, og det at skabe noget - frem for at skabe et konkret spil.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/08-09 21:55, rettet 27/08-09 22:00 
Er det ikke enormt svært for "hjemmebryggere" i dag at skabe et konkret spil, der er opløftende nok til at tiltale andre end "hjemmebryggeren" selv? Hvis dét er intentionen, så fint nok. Jeg tror bare der især i dag er meget langt fra idé til et endeligt produkt, der kan blive til andet end at udvikle selve hjemmebryggerens "evner" indenfor spiludvikling, medmindre denne i forvejen har de evner, der skal til, for virkelig at "lave" noget ekstraordinært, som fortjener opmærksomhed.

Men tag ikke min skepsis for tungt - god vind med projektet. :)

EDIT: Screewup.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-09 00:24, rettet 28/08-09 00:32 
Det var da noget af en underlig omgang cirkelsnak med alt i anførselstegn!

Jeg forstår knap nok hvor du vil hen; Ambitionen er ikke at skabe et 3rd person shooter på niveau med Gears of War, eller andre spil med lignende kommerciel opbakning. Spilmediet er i dag så stort og bredt, at der er plads til utroligt meget andet end netop dette - heldigvis. Jeg vil mene at det du kalder "hjemmebryggere" har bedre vilkår end nogensinde før, med de mange værktøjer og den store mængde information, der er gratis til rådighed. Om ideen så er god nok til at fange spillerbefolkningens opmærksomhed, må tiden vise - jeg tror ikke der er nogen af de der er interesserede i at deltage, der regner med at spillet når ud til hele verdens befolkning, eller at de vil tjene millioner af kroner på det. Men derfra og så til at afskrive alt der er mindre end et kommercielt spil, som noget der ikke vil få noget opmærksomhed overhovedet, med mindre det er über ekstraordinært, er det samme som at afskrive f.eks. indie-scenen.

Nu værdigede jeg dit forfærdeligt nedslående indlæg med langt flere ord end jeg egentlig synes det fortjente, så det til side.

Tak til dem der er kommet til forslag med hensyn til editors etc. Det lyder spændende det du har lavet Darkbeat - det kan meget vel være at der kan blive brug for din hjælp.

Indtil videre har jeg en interesseret med programmør-evner stående, som dog ikke vil påtage sig opgaven alene. Kom frisk :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JesperJesperSkrevet 28/08-09 06:09 
Fandt du ud af hvad spillets skulle skrives i?
JesperJesperSkrevet 28/08-09 06:12, rettet 28/08-09 06:14 
SkyblazeR>
Er det ikke enormt svært for "hjemmebryggere" i dag at skabe et konkret spil, der er opløftende nok til at tiltale andre end "hjemmebryggeren" selv? Hvis dét er intentionen, så fint nok. Jeg tror bare der især i dag er meget langt fra idé til et endeligt produkt, der kan blive til andet end at udvikle selve hjemmebryggerens "evner" indenfor spiludvikling, medmindre denne i forvejen har de evner, der skal til, for virkelig at "lave" noget ekstraordinært, som fortjener opmærksomhed.

Men tag ikke min skepsis for tungt - god vind med projektet. :)

EDIT: Screewup.

Jeg er til dels enig. Ene mand kan man ikke sætte sig ned og skrive et AAA spil - du kan heller ikke deltage alene i Formel 1 :) Men har man lidt mindre ambitioner end det, så synes jeg at der er mange muligheder i dag, som ikke var der for f.eks. 10 år siden.

Heldigvis er der undtagelser der bekræfter reglen, og danske IOI er da et god eksempel på, hvordan man kan arbejde sig op fra "garage" niveau og til en stor foretning. Dog skal man ikke kunne forvente at gøre dette med blot et spil, men hvis man ikke prøver, kommer man i hvert fald ingen vejne.

Heldigvis er der i dag mange værktøjer, som vi dødelige kan hente gratis og også finde ud af at bruge, så programmering og spiludvikling er ikke kun forbeholdt de få længere - alle kan i princippet begynde i dag.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-09 08:56 
Jeg har snakket med Wagner, som har meldt sig klar, og han har selv rodet med C# kombineret med XNA, så umiddelbart er det, det bedste bud indtil videre. Jeg havde selv tænkt på Action Script 3.0, så man kunne bejle til flash-platformen, men det kunne da være fedt, at se spillet på en 360 :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JesperJesperSkrevet 28/08-09 11:01 
Godt valg :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-09 15:19 
Jeg prøver lige at rode med noget musik i weekenden og sender dig en PM for at se om det er noget du vil bruge.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-09 15:44, rettet 28/08-09 15:46 
@Echelon VI>

Det var ikke for "stille mig på bagbenene" overfor projektet, men bare en ærlig "perspektivering". Anførselstegn er stærkt undervurderede, da de jo kan angive forbehold eller en vis ironi via det enkelte ord, som de er sat omkring. De fleste er bare for "dovne" til ikke at sætte dem... ;)

Jeg synes ikke, jeg lagde op til, at du burde udvikle noget med samme ambitiøse slagskraft som Gear of War. Jeg mener bare, at indie-spil generelt bør være lidt originale eller anderledes for at fortjene opmærksomhed i dag. Jeg afskriver slet ikke indie-scenen til fordel for det kommercielle marked. Tværtimod! Der er mange forrygende indie-spil, men de overses jo ofte pga. mainstream-markedet. Jeg er selv en "indie-spiller", men kun når jeg falder over noget, der virkelig er værd at bruge tid på.

Dit nuværende spilkoncept virker lidt "fladt" og ukonkret. Hvorfor ikke afsløre lidt mere omkring projektet? Jeg kan i øvrigt følge den humoristiske stil, du lægger op til. Kom gerne med lidt flere oplysninger, tak. Så bliver det sikkert nemmere at komme med konstruktive input. :)

Og fedt at se, at der er gode værktøjer med stor fleksibilitet til at udvikle spil "hjemmefra" i dag. Jeg erkender blankt, at jeg aldrig har haft en programmør i maven. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-09 16:09, rettet 28/08-09 16:10 
@Jesper>

Enig. Alt starter med en basal idé på toilettet, i garagen mv. Men uanset hvor "nemme" værktøjerne er at bruge i dag for ikke-programmører, så må det væsentligste være fokus og kreativitet for at kunne stå med et "færdigt spil", der har et eller andet unikt i sig. Ellers ender I jo muligvis med et ganske ordinært indie-spil, som kun et fåtal vil bruge tid på. Hele verden behøver ikke at bruge tid på det, men når man poster et spiludlæg på P:R, så synes jeg, at spillet som minimum bør være interessant for P:R-brugere. :)

Den lille spiludvikler kan absolut gå hen og blive "morgensdagens spiludvikler", hvis du & co. har den rette entusiasme og motivation. Jeg fornemmer klart sidstnævnte i tråden her. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-09 17:59, rettet 28/08-09 18:07 
SkyblazeR - Konge over P:R-brugernes interesse :)>
Dit nuværende spilkoncept virker lidt "fladt" og ukonkret. Hvorfor ikke afsløre lidt mere omkring projektet?

Hvorfor du forsøger at vurdere projektet (som er i præ-produktion) udfra en titel, en genre, og lidt artwork er mig en gåde - det var jo slet ikke meningen med indlægget.

Jeg holder selvfølgelig kortene tæt ind til kroppen på nuværende tidspunkt; denne politik kan man trodsalt efterlignende, selvom man ikke har det samme budget som de kommercielle titler. Er man interesseret i at deltage, bliver man selvfølgelig indviget yderligere :)

Jeg er under alle omstændigheder enig i at "(indie-)spil generelt bør være lidt originale", men det synes jeg altid har været tilfældet.

Jeg har tre interesserede programmører i øjeblikket, og det ser ud til at vi vælger at bruge C# i kombination med XNA. Er der ikke nogen P:R brugere der er beriget med musikalske talenter, der har lyst til at deltage?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 28/08-09 18:07 
Altså jeg er i princippet interesseret (især hvis jeg kan få bandets keyboardspiller med på ideen), men kun hvis det drejer sig om normale musikfiler. Jeg har pt. ikke overskud til at sætte mig ind i den slags software, Darkbeat nævner. Så forestiller du dig retrolyde eller noget mere moderne?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/08-09 18:12 
Det er klart at indie-spil i dag ligger meget længere fra de store retail-produktioner end de gjorde for bare 15 år siden.

Men det har samtidig den positive effekt at indiespil er nødt til at spille på andre, virkelig kreative, originale og kunstneriske værdier for at stå frem. Se f.eks. på Braid. Det krævede ikke et udviklingshold på størrelse med Gears of War, men er langt mere enestående på andre måder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-09 20:35 
Echelon VI>
SkyblazeR - Konge over P:R-brugernes interesse :)>
Dit nuværende spilkoncept virker lidt "fladt" og ukonkret. Hvorfor ikke afsløre lidt mere omkring projektet?

Er man interesseret i at deltage, bliver man selvfølgelig indviget yderligere :)

Det var ikke min mening at ligefrem vurdere projektet, for der er jo ikke meget info at vurdere ud fra, men mere for at belyse spiludlægget. Jeg savner mere info end "2D sidescrollende shooter med platformselementer": de mere kreative planer for projektet. Men fair nok at holde lige præcis den slags tæt ind på livet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/08-09 23:22 
Wehner>
Altså jeg er i princippet interesseret (især hvis jeg kan få bandets keyboardspiller med på ideen), men kun hvis det drejer sig om normale musikfiler. Jeg har pt. ikke overskud til at sætte mig ind i den slags software, Darkbeat nævner. Så forestiller du dig retrolyde eller noget mere moderne?

Som udgangspunkt er jeg mest interesseret i noget retro, så musikken passer til resten af temaet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JesperJesperSkrevet 30/08-09 06:49 
Hvornår starter projektet :)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 30/08-09 08:36, rettet 30/08-09 08:37 
Musikken skal vel bare laves i midi ?

Jeg har ikke så meget tid for øjeblikket, men kunne være sjovt at prøve.
Musikken skal vel også tilpasses til de forskellige themes der mååte være i hver bane ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
jaesjaesSkrevet 30/08-09 16:10, rettet 30/08-09 16:18 
Jeg er ret sikker på, at det stort set er ligegyldigt i hvilket format, musikken komponeres. Det vigtigste er, at man bruger de samme instrumentlyde, eller nogle der lyder næsten identisk. Og til sidst har mulighed for at ned-mixe i samme format. Fx OGG, MP3 eller WAV.

EDIT: Det med at ned-mixe i samme format er vel egentlig ikke så vigtigt, der skulle være god mulighed for at kunne konvertere i et eksternt program til sidst :)
TurricanTurricanSkrevet 31/08-09 13:18 
Jeg har desværre nok alt for travlt med jobbet ca. året ud, men har længe ønsket at blive tilknyttet et projekt som dette. En stor del af min inspiration kommer fra specielt 16 bit maskinerne, selvom det nok ikke lige er det første der falder folk ind. Jeg har også længe haft lyst til at forsøge mig ud i at gøre min musik mere elektronisk, hvilket, efter min opfattelse, nok egner sig bedre til musik til spil, end den klassiske rockband opsætning.

Jeg ønsker held og lykke, og håber at jeg selv kan finde ligesindede omkring starten af det nye år.
The Gods pause for a moment...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig