X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projekt Batcomputer


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/08-09 19:47, rettet 26/12-09 18:07 
Projekt Batcomputer

I forbindelse med udgivelsen af Se hele indlægget


UNIT-bloggen: Jeg en »Bat-pc« mig bygge vil
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
65 emne(r).
« < 1 2

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-10 00:21, rettet 06/01-10 00:21 
Hype? Sig dét til anmelderne, der har skamrost det rent kritisk. Det har jeg faktisk endnu ikke gjort på tilsvarende måde. :) Og jep, jeg kom i gang med det - jeg nåede til introscenen for at erfare, at der var et problem med 3D-opsætningen, som jeg stadig ikke har haft tid til at løse... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-10 02:46 
Ja hype. Du var svjh. også godt oppe og køre over det inden udgivelse :) Hvorvidt spillet er skide godt skal jeg ikke kunne sige, men demoen synes jeg var ret underholdende og at folk sammenligner med "Metroidvania" lyder bestemt heller ikke tosset (ikke at jeg på nogen måde kan forstå sammenligningen ud fra demoen).
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-10 03:02 
Jeg hypede ikke B:AA som sådan - mere end nogen andre - men gav udtryk for entusiastiske forventninger, fordi det lød som det bedste Batman-spil længe. Det var allerede voldsomt hypet, inden der kom gang i P:R-tråden. At jeg så byggede en Bat-pc for at opleve spillet optimalt med PhysX-motoren er en helt anden sag... :)

Jeg er - til en vis grad - enig med folks Metroid/Castlevania-sammenligninger, men B:AA har en helt anden type styring, der passer til spillets mere åbne lokaliteter i højden og bredden. Og så er det mere beat'em-up-spil end de nævnte sammenligninger.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 06/01-10 10:32 
Jeg synes ikke demoen på nogen måde gør det fulde spil retfærdighed, så er det sagt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/01-10 11:41 
Så er det jo en ret sløj demo... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 06/01-10 14:40 
Har ikke påstået andet. Altså, det er et sjovt spil udfra demoen, men den demonstrerer slet ikke spillets virkelige styrker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/01-10 16:28 
Det er demoernes evige forbandelse. De skal være introducerende nok til at man lærer spillet, hvilket typisk er introbanen + lidt guf... men det er bare aldrig nok. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 07/01-10 07:22 
Den perfekte mus til din batcomputer:
http://www.engadget.com/2010/01/06/mad-catz-adds-mice-to-cyborg-pc-gaming-line-doesnt-blend-hum/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/01-10 17:52, rettet 11/01-10 17:53 
Syret Mad Catz-mus Chrono, men nok for overkill til mit formål. :) Jeg bruger så vidt muligt trådløs X360-controller til pc.

Der findes faktisk en Limited Batman Edition (The Dark Knight) af den Logitech-mus, jeg købte:

Projekt Batcomputer

Af frygt for at Batman-logoet kan blive slidt med tiden, valgte jeg i stedet standardudgaven med den her metal-optiske "bullet"-fordybning på overfladen...

Projekt Batcomputer
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 11/01-10 21:15 
SkyblazeR>
Der findes faktisk en Limited Batman Edition (The Dark Knight) af den Logitech-mus, jeg købte:

Hehe det er præcis den jeg bruger på mit arbejde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/01-10 21:36, rettet 11/01-10 21:37 
Bliver Batman-logoet slidt af håndfladen eller bruger du musen på en måde, så nederste del af håndfladen ikke rammer logoet? Jeg overvejer stadig at købe den Bat-mus. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 11/01-10 21:58 
Jeg tror nok min håndflade rammer logoet, og det er så vidt jeg husker ikke blevet spor slidt. Jeg aner ikke hvor musen kommer fra, men den fungerer fint. Du kan dog tage en hvilkensomhelst mus og smække et Batman-klistermærke på den for samme resultat. Jeg troede faktisk det var det nogen havde gjort, da jeg overtog den plads.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/01-10 00:48, rettet 21/01-10 00:54 
PROJEKT BAT-PC, SLUT FINITO ("FINAL") (START: AUGUST 2009)!!!

Jeg erklærede godt nok projektet for slut finito i et indlæg længere oppe, men (næsten) helt slut blev jeg så ikke før nu... :)

Projekt Batcomputer
[Billede i fuld størrelse, 1200x900: højreklik på det, og vælg Vis...]

Endnu en prik over ï'et blev en Acer-projektor (3D-Ready) og et mobilt lærred fra Lissau af høj kvalitet. Jeg tror næppe, der fås mobile lærreder i bedre kvalitet her i landet (?) Jeg blev først skuffet over et i den billigere fra en anden producent, og besluttede at punge ud for noget markant bedre. Men høj kvalitet er åbenbart relativt i praksis.

Lissau skuffede desværre stort, lige efter jeg fik pakket lærredet ud. Der gik et par timer med at brainstorme over, hvordan jeg skulle løse et ekstremt upraktisk problem, der virker som kombination af en fabriks- og (idiotisk) fragtmandshåndtering:

Det er et mobilt lærred, så det skal jo hives lodret op fra en kassette på gulvet. Der er en anordning ligesom i rullegardiner, som automatisk ruller lærredet ned i kasetten efter brug (altså manuelt). Den rulleanordning var defekt - lærredet kunne ikke rulles ned. Pis og papir. :(

Jeg var tæt på at ringe til Lissau, AV-Connection (forhandleren) og De Danske Fragtmænd og råbe af allesammen. Midt i den frustration fik jeg dog en nærmest tragikomisk ide. Jeg er lidt stolt over det faktisk. Uden at gå i detaljer, vil jeg sige, at jeg brugte dele fra en PARAPLY til at få anordningen i lærredet til at virke 100% igen. :O Det er længe siden, jeg har haft et sådan gør-det-selv-genialt-øjeblik. :]

Det seneste hardware/software/tilbehør tilføjet:

Projektor: Acer H5360 3D DLP (720p), 2500 ANSI Lumens (Standard), 2000 ANSI Lumens (ECO), 3200:1 (kontrast)
http://www.acer.dk/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=0
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=701402&q=H5360&sp=all (~5.142,00 kr)
Lærred (mobilt): Lissau Mini Kino 16:9, mat-hvid glasfiber, 92" (203 x 114 cm) m. afmaskning i D65-kassette
http://www.av-connection.dk/?PGr=776&ML=705 (~6.050,00 kr)

Der mangler "kun" lige en sidste ting (!) I kan jo gætte lidt på, hvad det er. ;) Jeg tilføjer det i tråden, når *den ting* er på plads. Det er en helt latterlig (men praktisk) ting, jeg har glemt midt i det hele (HINT: det har noget at gøre med projektoren...).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/01-10 22:14, rettet 21/01-10 22:15 
Jeg søger en Bat-taburet til projektor. :) Har nogen erfaring med gode højdejusterbare taburetter, og hvor der måske findes et bredt udvalg? Jeg har kigget hos Ikea, men synes ikke de har noget passende. Det skulle lige være denne "barstol", men fodstøtten er lidt for bred efter min smag...

Projekt Batcomputer
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/02-10 00:37, rettet 06/02-10 00:56 
Jeg kan åbenbart stadig fortsætte med det her projekt...

Vi har debatteret PhysX i en anden tråd (eller var det denne?) og hvorfor det kan betale at tilføje et ekstra grafikkort, der håndterer PhysX-beregninger, mens det primære (mest kraftfulde) grafikkort håndterer grafikmotoren.

Efter at have læst diverse benchmark-tests har jeg tilføjet et sekundært grafikkort (GT240), som dedikeres til PhysX-beregninger. Det aflaster dermed det primære grafikkort (GTX260), der nu kun håndterer selve "Bat"-motoren.

Hvad skal det gøre godt for? Jo, en opsætning med to særskilte grafikkort øger frameraten betydeligt, når PhysX er slået til. Især i PhysX-tunge spil som fx pc-udgaven af Batman: AA...

Projekt Batcomputer
[tal = framerate]

Det ser jo meget enkelt ud, men de framerates afhænger jo også af mange andre ting. Det er også mest for at vise klart og tydeligt, at det kan betale sig at tilføje et billigere/langsommere kort til at håndtere PhysX (hvis man går op i at få mest mulig glæde af PhysX uden stor forringelse af framerate, that is).

Flere mener, at grafikkortet til PhysX bør være minimum 9800GT. Det fås ned til godt 700 kr...

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=714867&q=9800GT&sp=

GT240-kort ligger hastighedsmæssigt mellem 9600GT og 9800GT, men der er visse fordele ved at købe et GT240-kort, som Nvidia lancerede sidst i november 2009.

Hvorfor GT240?

- Det skal ikke tilføres strøm direkte fra PSU
- Det er lille og strømbesparende (40nm-teknologi)
- Det har både VGA, DVI og HDMI
- Det har op til 1700 MHz GDDR5 RAM (og mere ved overclocking)

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_240_us.html
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix4%3a^%22NVIDIA+GeForce+GT+240+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware!2%2fGrafikkort!15%24&s=price&cpath=1-2-15

Det seneste hardware/software/tilbehør tilføjet i "Projekt Batcomputer":

Projekt Batcomputer
Projekt Batcomputer

Grafikkort (PhysX-dedikeret): Gainward GT240 Golden Sample (1 GB)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=700230 (~850,00 kr)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
65 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig