X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vedligeholdelse af controller


Svar
WehnerWehnerSkrevet 31/07-09 19:51, rettet 31/07-09 19:52 
Controllers bliver jo slidt og skal udskiftes løbende - især hvis man spiller online multiplayer. Man kan dog foretage en smule vedligehold selv, hvilket forlænger levetiden lidt.

Med en Torx 8, der har hul i midten, kan man åbne en Xbox 360 wireless, og den trådede er efter sigende endnu lettere at åbne.

Især omkring de analoge sticks kan man fjerne en del støv, der bl.a. kommer fra nedbrydelsen af dem selv. De kører markant bedre bagefter. Også omkring knapperne og i øvrigt kan der fjernes støv/madrester/svedgnat, og det giver faktisk noget. Specielt hvis man har puttet figenpålæg ned i knapperne, men der er helt klart hos de analoge sticks, det giver mest.

På vores ene controller fungerede left bumper kun hveranden gang, inden jeg skilte ad og samlede. Denne knap var hverken beskidt eller fedtet. Umiddelbart sad den også korrekt. Med andre ord var en reboot altså kuren - ikke ulig visse af Microsofts andre produkter.

Nu spekulerer jeg så på, om man kunne gøre andre ting, mens den åben. Selve de analoge "kontakter" - kan man give dem noget silikonespray eller lignende for at holde dem optimalt kørende?

Og ville man kunne gøre noget for at optimere det dårligere d-pad? Kontakt 60 eller noget?

Tænkte at jeg lige ville bringe det op, når vi efterhånden har så mange dygtige modders herinde.

Et tip er i øvrigt, at man kan slukke for det ene rumble-modul, hvis man gerne vil bibeholde rumble, men finder det for kraftigt.

Vedligeholdelse af controller
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 31/07-09 21:02 
Jeg har endnu ikke haft brug for at skille en controller ad, men det er rart at vide at det kan lade sig gøre. Jeg er også interesseret i at vide om D-padden kan moddes bedre, for jesus, den er grimmo at spille med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-09 21:23 
Prøv det her. Meld gerne tilbage om det gjorde en positiv forskel :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 01/08-09 11:41 
Det ser ud til at være til at udføre selv for mig. Jeg skal bare have fundet et stykke plastik på ca. den tykkelse, han nævner.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig