X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er Natal en ny konsol fra Microsoft?


Svar
enfenenfenSkrevet 13/06-09 17:46 
Ja, rygtemøllen er åbenbart godt igang.

1up har skrevet en artikel angående Natal. De påstår, at Natal bliver en lettere opgraderet 360 konsol. Angiveligt skulle den udkomme i slutningen af 2010.

Jeg tvivler på det, og håber ikke det er rigtigt. For hvis nedenstående quote er rigtig, vil det med stor sandsynlighed gøre fremtidige spil måske ikke direkte uspillelige men e... Se hele indlægget


Natal - 1up
What is the Matrix?
66 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 14/06-10 09:08 
Jaja, jeg er godt med på hvad betydningen af navnet er, det er også præcis derfor jeg synes det lyder ekstremt dumt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 09:18 
Kom lige i tanke om denne :D

EyeToy: Kinetic
SumezSumezSkrevet 14/06-10 09:31 
Det er jo et fint navn, det er ikke et eller andet fjollet forsøg på at blande to ord.

Oh well, "Wii" endte jo alligevel med at sidde fast.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 14/06-10 10:23 
Wii er i mine øjne (ører) langt mere universelt og ikke bundet på en bestemt kultur/et bestemt sprog, mens Kinect kræver, at du kender det engelske ord "connect", samt at du ved, hvad kinetisk energi er, hvilket jeg ikke ligefrem tror, at den almene casual-gamer gør.

Ordet ligger i hvert fald rigtig dårlig i munden, set fra en danskers synsvinkel.
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 10:24 
Ja det er nok rigtigt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-10 10:46, rettet 14/06-10 10:47 
"Wii" er da mindst lige så ærke-engelsk, som "Kinetic", og ligger svært dårligt i en dansk mund - prøv selv, det er rivende svært at sige på dansk, uden at man lyder som én der lige er kommet ind med fire-toget. Der er en grund til at "W" udelukkende bruges til fremmedord, på dansk. Ideen med navnet er det engelske "We" - fællesskab, familie, etc.

Derudover er jeg enig, Kinetic er et fjollet navn :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 14/06-10 10:50 
Wikzo>
samt at du ved, hvad kinetisk energi er

Hvad har det med kinetisk energi at gøre? Kinetic-delen referer vel til de bevægelser du bruger til at styre spillet med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 10:57 
@Echelon VI:

Wii er nemt for danskere at sige - jeg har endnu ikke hørt nogen sige det forkert. Selv min gamle mor der ikke taler eller forstår engelsk, kan fint finde ud af det. Tror hun vil få problemer med at sige Kinect :)
At de fleste folk så ikke fanger Wii=We betydningen er en anden sag.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-10 11:01 
Men "alle" siger det på engelsk, ikke på dansk, måske fordi der er så meget fonetik i ordet, at det ikke kan siges anderledes (her kunne man så passende begynde at tale om imperialisme, hvis man gad :p) - så universelt og kulturløst er det altså ikke.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 11:02 
Echelon VI>
...så universelt og kulturløst er det altså ikke.

Den del er jeg enig i :)
jaesjaesSkrevet 14/06-10 12:56, rettet 14/06-10 12:58 
Eurogamer rør ved den:
http://www.eurogamer.net/articles/xbox-360-kinect-hands-on

Lyder lidt for laggy, som Wii.

EDIT: Som Wii før MotionPlus, har ingen erfaringer med MP :)
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-10 13:17 
Dance Central lyder faktisk ok:

The most effective Kinect game at this evening's hands-on event, though? Harmonix's Dance Central has got "massive hit" written all over it.

The idea is extremely straightforward: choose the track of your choice (Lady Gaga has a sizeable representation), then mirror the on-screen dancer's moves. These individual moves are buffered up with explanatory directions to the side so you can effortlessly move from one step to the next. It's easy to get into, great fun to play and because it's essentially a massive exercise in gesture control, there is no discernible latency

It's ironic that the game with perhaps the least Kinect technology in direct evidence during gameplay is probably going to be the biggest hit, but the bottom line is that the genius is all in the implementation, and Harmonix has got that just right.

Eurogamers konklusion lyder alt for positiv, taget i betragtning af der bare er tale om en stribe Wii minigames:

Jump in?
The overall verdict from the handful of games we see is, by and large, positive. These are not core games for traditional gamers - indeed, the only game we've seen that could make that claim is the Star Wars title glimpsed at the Project Natal Experience (and sadly missing from this event). But the impression you get from the best of the games is that they are infectious family fun: they're genuinely entertaining and you want to get involved.

This need to participate is the magical ingredient that made the Wii such a hit, and Microsoft has definitely tapped into that same rich vein, but provided its own unique appeal that provides a sense of involvement that goes well beyond the fun offered by the Wiimote waggle controls.

Whether that sense of entertainment can endure, and whether developers will overcome the many and varied technical challenges of the system remains to be seen, but based on this initial playtest the signs are looking good.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 13:18, rettet 14/06-10 13:18 
@jaes: MP hjælper ikke på lag i pege/cursor delen med wiimote - MP er mere præcise tilt og acceleratorer. Wiimote's lag er slet ikke så slemt som Kinect lyder til at være, vil dog gerne se nogle nye videoer hvor man selv kan vurdere det.
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 13:25 
I EG's artikel...

The idea is extremely straightforward: choose the track of your choice (Lady Gaga has a sizeable representation), then mirror the on-screen dancer's moves. These individual moves are buffered up with explanatory directions to the side so you can effortlessly move from one step to the next. It's easy to get into, great fun to play and because it's essentially a massive exercise in gesture control, there is no discernible latency

Nej, hvorfor skulle der være lag, når spilleren reagerer på figuren på skærmen og ikke omvendt?

Tror markedet for danse spil bliver noget crowded i efteråret - der er rygter om SingStar Dance til Move og mon ikke der er mere på vej til Wii efter Just Dance's success. Men ok, jeg er heller ikke målgruppen :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/06-10 13:26 
Kinect lyder "meget sjovt" men 1300 kr. virker lidt i overkanten for noget med meget begrænset brug.

Jeg mener, det har jo ingen knapper...
KadaverKadaverSkrevet 03/08-10 07:18 
Kinect er fremtiden. I Bizarro World.
66 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig