X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvordan formaterer jeg Win 2000?


Svar
StriferStriferSkrevet 01/07-03 21:09 
Jeg kan bare ikke finde ud af det!

Hvordan kommer man i Dos når pc'en starter op?

Eller er der andre metoder til at formatere min pc?

Please hjælp mig!
XBL Gamertag: ZeNtiX
HulleHulleSkrevet 01/07-03 21:14, rettet 01/07-03 21:23 
Når din Pc starter tryk delete til du kommer ind i bios.

Under "advanced bios features" sætter du "first boot" til cd-rom.

Smæk cd i og viola :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
msxtrdmsxtrdSkrevet 01/07-03 21:26 
Bare find f.eks. en win98/2000 boot diskette og boot fra den, så kan du omformatere den partition win2000 er installeret på.
Jeg går ud fra at du har fat32 fil system.
FizbanFizbanSkrevet 01/07-03 21:53 
Hvem bruger fat32? Har man Win2k på kører man nok NTFS, for at få understøttelse af store filer.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
msxtrdmsxtrdSkrevet 01/07-03 21:56 
Hvad mener du med understøttelse for store filer? Jeg kører med fat32 og har w2000.
jaesjaesSkrevet 01/07-03 22:03 
Fizban mener vel understøttelse af store drev...

Alternativt kan man svjv bare dele drevene op, hvis man vil køre med FAT 32.

FAT 32 skulle i øvrigt være mere kompatibelt med ældre programmer. Så i nogle tilfælde er det en fordel.
enfenenfenSkrevet 01/07-03 22:18, rettet 01/07-03 22:26 
Fizban >
Hvem bruger fat32? Har man Win2k på kører man nok NTFS, for at få understøttelse af store filer.

Det har ikke nogen sammenhæng. Alle som benytter sig af FAT32 idag, kan også benytter sig af large disk partition. Jeg vil dog anbefale alle, som kører med NT,2000 eller XP, at benytte sig af NTFS.

Den fordel du får ved NTFS er:
Security, permission, index search, encryption og compress

EDIT:
Rettede lige i teksten, da jeg ikke havde læst det ordentligt igennem. Gav ikke den mening, som jeg havde tiltænkt :)
What is the Matrix?
msxtrdmsxtrdSkrevet 01/07-03 22:23 
Problemet er bare at w2k/xp vil tvinge en til at bruge NTFS på store harddiske. Man kan bare formatere større harddiske under W98, og omgå begrænsningen under W2K/XP.

You cannot format a volume larger than 32 gigabytes (GB) in size using the FAT32 file system during the Windows XP installation process. Windows XP can mount and support FAT32 volumes larger than 32 GB (subject to the other limits), but you cannot create a FAT32 volume larger than 32 GB by using the Format tool during Setup. If you need to format a volume that is larger than 32 GB, use the NTFS file system to format it. Another option is to start from a Microsoft Windows 98 or Microsoft Windows Millennium Edition (Me) Startup disk and use the Format tool included on the disk.
enfenenfenSkrevet 01/07-03 22:24 
Det burde være kendt af alle.

Men hvem bruger også FAT32 idag? :)
What is the Matrix?
msxtrdmsxtrdSkrevet 01/07-03 22:27 
Jeg :)P
KTCKTCSkrevet 01/07-03 23:59 
Jeg bruger det også, og bliver sikkert ved med det. Hvis min data bliver skadet, er det stadig den eneste måde jeg kan have håb om at genskabe det...

Jeg ville også skrive det som msxtrd gjorde, for det er vildt latterligt, synes jeg. Jeg lavede selv tricket med at formattere en 220GB partition fra en Win98SE bootdisk, så nu kan mit WinXP æde det, selv om det gerne vil have NTFS...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig