X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 slim på vej?


259 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 12:22 
Så er rygtemaskinen igang igen :)

Kotaku : "These The First Pics Of The PS3 Slim?"
dRxLdRxLSkrevet 14/05-09 12:32 
Ser nu meget uautentisk ud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/05-09 12:38 
Tror det er en fake. For det første er det alt for tidligt til et redesign og for det andet, er der flere ting som får alarmklokkerne til at ringe. Som grafiker har jeg svært ved at se logikken i, at lave et nyt logo, når ordet "slim" ikke indgår i det...

En Cocio (okotta style) på, at det er en fake... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 12:40, rettet 14/05-09 12:58 
PS2 "slim" havde heller ikke "slim" i logo'et da det ikke var det officielle navn.

Men hælder også imod at det er fake mest pga tidspunkt og "PS3" rebranding - men who knows ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/05-09 13:07 
Det er det jeg mener... Hvorfor lave et nyt logo, når "slim" alligevel ikke indgår... det giver ingen mening... De lavede vel heller ikke et nyt logo, da PS2 Slim kom...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 13:31 
Nej, men de kunne jo i teorien godt rebrande som "PS3" uden "slim". Det var pointen.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/05-09 13:43 
Men det ville ikke give nogen mening, allerede nu... Pånær hvis Sony vurderer, at PS3 branded ikke står stærkt nok...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 13:44, rettet 14/05-09 13:54 
Er skam enig :)

Kunne til dels forstå det hvis der stod "PS3" på maskinen og tydligere/større "PlayStation 3" nedenunder på kassen. Syntes det står for småt nedenunder (på kassen) til at være troværdigt. Måske casen/skallen bare mangler et "PlayStation 3" mærket - trods alt ikke samlet?

EDIT: Faktisk står det helt ens på PS2 "slim". Stort "PS2" og "PlayStation 2" med mindre tekst nedenunder. Doh :)

PS2 "slim"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/05-09 13:58 
PlaySlim 3 :-)

Da Bede-x blev til Bede-x Slim fik han da også nyt logo og brand.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-09 14:02, rettet 14/05-09 14:05 
Jeg synes den er ret meget pænere end den PS3 vi kender. Jeg håber bestemt der er noget om det. Ikke at jeg ville udskifte min gamle for en af de nye alligevel :)

EDIT: Men HDD'en og BD-drevets størrele taget i betragtning så skal resten af maskinen fylde under halvdelen af casen. Er det realistisk? Intern PSU er vil der nok ikke være.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 14:20 
Hvis jeg skulle udskifte min launch PS3, så skal den nye være mere støjsvag og bruge mindre strøm :)
Håber ikke HDD-opgraderingsmuligheden forsvinder i en evt. ny "slim" model.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/05-09 15:56 
Jeg kunne ikke finde på at skifte min PS3 ud... Den bliver alligevel næsten aldrig brugt, så strømforbruget er ikke et issue for mig... Og så synes jeg "PS3 Slim" ser underlig ud... Tror det er en hoax...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
MrCaseMrCaseSkrevet 14/05-09 16:08 
Jeg skiftede min launch model ud med den nuværende 80 gb model... hovedsageligt for at få én der ikke lød som en støvsuger efter 10 minutter...

...nu optræder den som mega-godt mediacenter. Meget bedre billedkvalitet når jeg afspiller videoer fra den end fra pc'en (selvom de begge er forbundet med hdmi)
Have you considered sucking less?
JAAJAASkrevet 14/05-09 16:39, rettet 14/05-09 16:40 
Jeg køber i første omgang historien, og i anden omgang konsollen.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/05-09 17:47 
Lad os bare køre med som om det er sandt.

Er det sandsynligt, at strømforsyningen er blevet bygget så lille, eller er den blevet separeret ud, så man får en stor dum klods ved siden af?

Da PS2 blev slim, hvad skete der med strømforsyningen? Eller den har måske altid været separat?
KTCKTCSkrevet 14/05-09 17:58 
Den gamle PS2 havde indbygget strømforsyning.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 14/05-09 18:02 
Men den reviderede PSX, PSOne, fik en stor strømadapter, i stedet for den interne :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-09 18:20 
Personligt er jeg ligeglad med strømforsyninger bare de kan gå i et helt almindeligt lampestik så er det fint.

Jeg synes dog at det er ved at være træls med de standby knapper de alle har nu til dags. Det gir mening når de skal kunne tændes fra remote eller controller, men jeg ville langt hellere ha en rigtig tænd/sluk-knap som på Saturn og Dreamcast så de ikke bruger noget strøm når de er slukket. Hvorfor har f.eks PS2 og Xbox ikke det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 18:46, rettet 14/05-09 18:49 
Så vidt jeg husker...

PS2 fat: power-knap, intern PSU.
PS2 slim v1: ingen power-knap, ekstern PSU
PS2 slim v2: ingen power-knap, intern PSU

Jeg har ikke noget imod ekstern PSU hvis det kan holde varme/støj og størrelsen nede, bare den har en fornuftig størrelse som Wii og ikke en ækel klods som 360.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-09 18:49 
Jeg tænker ikke på powerknap bagpå maskinerne, det er der også på PS3. Det skal være enten eller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 18:50 
Hvad mener du så?

Det er da kun en fordel med begge dele.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-09 18:59 
Den bagpå er ikke til meget hjælp når man ikke kan komme til den. Det var egentlig også mere i forbindelse med PS2 (den gamle har også en bagpå) og Xbox der ikke kan tændes via controller. Hvorfor så stå og bruge strøm?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/05-09 19:07, rettet 14/05-09 19:09 
Jeg kan sagtens nå knappen bagpå PS3'en og brugte den også på PS2. Med andre enheder som jeg bruger sjældnere (360, Wii, subwoofer, etc.) sidder de på en strømskinne med kontakt - problem solved :)

Stand-by strøm er prisen for mageligheden ved at kunne tænde med remote eller controller men du har ret i at PS2 og Xbox ikke havde denne fordel - min Xbox havde men den var der også fusket lidt med ;)

Ret interessant at teste ens elektronik af i hjemmet - jeg fandt ud af min subwoofer og microbølgeovn slugte betydeligt mere strøm i stand-by end nogle af mine konsoller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-09 19:13 
Ja det kunne egentlig være interessant nok. Jeg går ud fra at sådan noget som forstærkere varierer efter hvor højt de spiller? Det håber jeg i hvert fald ellers er det 240W i ca. 10 timer i døgnet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/05-09 19:28 
Konsolkongen>
Jeg synes den er ret meget pænere end den PS3 vi kender.

Helt enig, men det ser desværre alt for fake ud. Det giver slet ingen mening at de første billeder af en ny PS3 skulle være udtværede boxshots som disse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/05-09 19:40 
Det er angiveligt en leak fra en fabrik - så ikke altid der lige er mulighed for de bedste billeder :)

Se også de andre udtværede billeder af PSP 3000 (linket i artiklen) der viste sig at være rigtige.
BeanoBeanoSkrevet 19/05-09 10:26 
Nyt i sagen...

"PS3 "Slim" Photos Result In Cease & Desist From Taiwanese Lawyers"
delindedelindeSkrevet 20/05-09 00:51 
Beano>
Nyt i sagen...

Interessant. Tja, men hvorfor skulle billederne ikke være the real mccoy, jeg mener, det tog vel tid at finpudse PS2 slim også. Og der er jo heller ingen billeder af hardwaren, man kunne forestille sig at der er tale om tidlige versioner af designet...og så sidder der andre afdelinger og arbejder på at krympe elektronikken tilsvarende.
Desuden har jeg fra en ansat i Nokia, at man altid har 10-20 telefoner under udvikling, planlagt til lancering år ude i fremtiden, så hvorfor skulle Sony ikke gøre det samme.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
BeanoBeanoSkrevet 20/05-09 02:15, rettet 20/05-09 02:34 
True - men omvendt, hvorfor lave emballage til en prototype?
Og en fabrik i Taiwan har næppe til opgave at lave interne prototyper for Sony?

EDIT: Flere billeder...

http://www.the-magicbox.com/0905/game090519a.shtml
JAAJAASkrevet 20/05-09 14:29 
Så er det vel så godt som bekræftet. Desværre ser den umiddelbart stadig ret stor ud.
BeanoBeanoSkrevet 20/05-09 16:34 
Vurderet udfra størrelse på drevet, så syntes jeg da den har fået skåret meget af - men om det så er nok for alle ved jeg ikke :)
enfenenfenSkrevet 20/05-09 18:36 
Den ser noget mindre ud, når man ser controlleren ligge ved siden af på det ene billede. Hvis altså størrelsesforhold på controller og konsol er ens.
What is the Matrix?
JAAJAASkrevet 20/05-09 19:01 
Ja ok. Der er faktisk skåret en del af længden. Den ser dog stadig ret tyk ud.
BeanoBeanoSkrevet 20/05-09 19:30 
Tror vi må vente på nogle ordenlige billeder før vi kan vurdere det ordenligt - hvis det altså ikke er fake ;)
JAAJAASkrevet 20/05-09 20:18 
Snik snak.
SumezSumezSkrevet 22/05-09 08:34 
JAA>
Så er det vel så godt som bekræftet. Desværre ser den umiddelbart stadig ret stor ud.

For mig er det egentlig næsten ligeså afgørende at den er væsentlig pænere (og endnu mere vigtigt: væsentlig mindre grim) end den første model.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 22/05-09 15:46 
Jeg synes egentlig ikke den først model var grim, men jeg må da indrømme at den først wow effekt for længst er gået af den. Den er alt for bombastisk of bling bling agtig i sit valg af texturer/fake materialer og måske også formgivning. Jeg vil dog stadig holde på at den er langt pænere end 360eren.
360eren er uendelig konform, med liiige et lille studendikost twist der skal vise at "de er lidt crazy og hippe hos microsoft" (jeg hentyder til den konvekse form, som for øvrigt er tyvstjålet fra en gammel Dell model).

Den nye model ser ud til at være meget mere ærlig med i sin formgivning og "materialevalg", det er stadig plastik, men nu er det skamløs og stolt plastik :-), og formfaktoren vil nok også gøre at den passer bedre ind i de fleste AV setup.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 22/05-09 15:57 
Zzap!>
fake materialer

Siger du at der er brugt falsk plastic?!?!??!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/05-09 16:16 
Jaja da, Sony er blevet så desperate, at de vil anvende økologisk plastic i deres kommende konsoller for at signalere til forbrugerne, at de tænker miljørigtigt! :-D
Zzap!Zzap!Skrevet 22/05-09 16:34 
Herold>
Zzap!>
fake materialer

Siger du at der er brugt falsk plastic?!?!??!



Selvfølgelig ikke. Jeg mener bare at overfladen på den nuværende PS3 prøver at ligne pianolak. Den prøver at give et dyrt udseende som plastik slet ikke er egnet til. Både fordi det ikke er så solidt og ridsemodstandsdygtigt som rigtig træ eller metal med lak, men også fordi man ved lidt nærmere inspektion tydeligt kan se at det er plastik.
Det svarer lidt til den forfærdelige mode for nogle år siden, med at alt skulle være "metal plastik".
Det ser billigt og fake ud.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 22/05-09 16:34 
Ja, det er ret smart - plastikken nedbryder sig selv i løbet af 12-18 måneder for at holde salget oppe... lidt a la 360 ;D
BeanoBeanoSkrevet 28/05-09 15:37 
Nyt i sagen.

"Report: PS3 Slim Is Real, Won't Be At E3"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/05-09 16:15, rettet 28/05-09 16:16 
Hvis der virkelig er hold i rygterne,, synes jeg egentlig at den nye skrifttype giver ok god mening. Spiderman-skriften der er brugt på den nuværende model, har meget lidt tilfælles med den oprindelige playstation-skrifttype, mens den nye ligner en modernisering af denne. Ud fra tanken om at Sony stadig sælger masser af Playstation 2-maskiner, og gerne vil overføre konsollens succes til den nye model, som til stadighed ikke sælger som Sony kunne ønske, er det den rigtige beslutning.

Jeg håber at der snart dukker nogle bedre billeder op - jeg kunne godt være fristet til at skifte min nuværende model ud (men jeg krydser også fingre for at PS2-bagudkompabiliteten vender tilbage, lige meget hvor usandsynligt det end er).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 28/05-09 16:22 
Giver ihvertfald god mening i at den annonceres på TGS og E3 bliver med den nye PSP Go! :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/05-09 16:32 
Helt sikkert dér :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 30/05-09 20:28, rettet 30/05-09 20:31 
Så er den vist sikker - så er det bare spørgsmål om hvornår den kommer :)

EDIT: Link ændret

"PSP Go/PS3 Slim Retail Box Comparison"
HankyHankySkrevet 30/05-09 20:36 
Jeg har hele tiden været sikker :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 04/06-09 14:55 
Perfekt :)

Så ved jeg, hvornår jeg skal have mig en PS3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/06-09 08:11 
Mere i sagen:

http://www.joystiq.com/2009/06/09/sceas-koller-calls-ps3-slim-rumors-frustrating/

En indirekte bekræftelse :)

Bemærkede også at på E3 blev der bredt anvendt "PS3" istedet for "PlayStation 3" i mange videoer og på selve presseeventen. Dog stadig med Spider-Man skrifttypen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/07-09 13:33, rettet 01/07-09 15:03 
Mere til rygtemøllen:

http://kotaku.com/5305021/ps3-slim-entering-production-ready-by-july

Kan det være at Sony samtidigt introducerer PS2 bagudkompabilitet igen!?

Software patent fundet...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
259 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig