X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo CD - spørgsmål


Svar
HankyHankySkrevet 31/03-09 23:32 
Jeg har i dette øjeblik en NeoGeo CD-konsol på vej til mig fra den anden side af kloden, nærmere betegnet, en JAP udgave.

Er der nogen der har forstand på NGCD, og måske kan fortælle mig hvilken stepdownadaptor jeg skal bruge til sådan en tingest, og er det bedste billede den kan output'e RGB?

Andet der er rart at vide, pånær load-forskellene fra AES?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-09 23:37, rettet 31/03-09 23:39 
Jeg tvivler på at nogen konsoller før DC brugte andet end RGB. Det er dog også alt rigeligt til de gamle og ser fantastisk ud, selv på de nye tv under de rette omstændigheder.

Desværre lader det til at der er meget stor forskel på kvaliteten af RGB billedet alt efter hvornår din maskine er produceret (link).

Hvad stepdown angår ville det undre mig meget hvis den bruger mere end 20-30W.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 01/04-09 00:20, rettet 01/04-09 00:21 
Bare af ren nysgerrighed hvilken model har du købt? Er det ikke noget med at det skal være en front-loader model. Denne model skulle kun være udgivet i Jap-land, og skulle have hurtigere ved at læse skiverne, hvilket resultere i kortere loading tider. Eller er der noget jeg har misforstået?

wiki
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 01/04-09 00:41, rettet 01/04-09 00:41 
Det er den almindelige model, jeg har købt. Frontloaderen kunne jeg også få, men kostede rundt regnet fire gange så meget, og har vist kun denne pris, pga. det begrænsede oplag (25.000).

Det er derimod CDZ-modellen, der blev lavet for at mindske loading tiderne - og det er kun i form af større cache, ikke hurtigere cd-drev. Tilgengæld skulle den vist have problemer med at komme af med varmen.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 01/04-09 08:48 
Aha ok jamen så har du jo gjort det rigtige køb. Altsammen godt at vide da jeg nogengange har været lige ved at købe sådan en maskine også :-)
Bashful Neophyte
cstormcstormSkrevet 22/09-09 09:04 
Af ren og skær nysgerrighed, hvor har du købt den fra? :)
Og er du blevet glad for den?
Verden er ikke klar.
HankyHankySkrevet 22/09-09 12:26 
eBay, og nej, den var ikke lige mig :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/07-13 20:53 
Ville det være mulig at gi' sin neo geo cd mere ram, så den ville loade sine spil hurtigere ?
Eller skifte cd rom ud med en hurtigere rom drev?

Kan man MOD en neo geo cd til at load hurtigere ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-13 00:02 
Nej det kan ikke lade sig gøre, endnu :)

Neo Geo CDZ har mere cache og kan derved loade en hel del hurtigere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/07-13 05:59 
Ja har set at cdz kan load hurtigere , men det er mange få sek. Hurtigere!
Så en yt video hvor man kunne se hvor hurtig cdz er overfor cd. Det er ikke meget, og stadig alt for langsom.

Hvorfor kan man ikke? Ligger det i software ? (Problemet)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-13 08:28 
Nej det ligger i hardwaren som skrevet. Neo Geo CDZ er da en hel den hurtigere end den alm CD.

http://www.youtube.com/watch?v=Z0jdvL5jln0

Men CDZ'en er meget dyr og skulle efter sigende lide af et overheating problem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/07-13 09:04, rettet 04/07-13 12:24 
Ved du hvorfor man så ikke kan smide ram i ,eller et nyt drev i en neo geo cd?

Hvad er det der gør moddet umulig lige nu?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 04/07-13 12:01 
Du kan jo ikke bare smide mere ram i en konsol og forvente den kører bedre. Alle spillene er kodet til en standard mængde ram, alt hvad der måtte ligge over bruger de ikke.
Hurtigere drev kunne være en mulighed, da det kunne være noget et hacket bios kunne finde uf af at udnytte, men igen, det ville være MEGET besvær for meget lidt gavn.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/07-13 12:58, rettet 04/07-13 13:23 
Har sgu heller ikke tænk mig at få den til at køre bedre. Men ram har noget at gøre med load tid. Sammen med cd drev.

Og ville ikke kalde det lidt gavn, hvis man kunne få den til at loade som en ps1/saturn.
Der er nogle exclusive på en neo geo cd. Som jeg godt vil prøve. Men ikke med den load tid. Eller cdz.

Så er bare nysgerrig om der nogle der har prøvet/hørt sig frem?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 04/07-13 13:35, rettet 04/07-13 13:48 
Konsolkongen>
overheating problem.

Ja det er lidt et dumt problem.

Neo Geo CD har kun 2 exclusive titler?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-13 13:39 
Du kunne jo prøve at google lidt rundt og se om du kan finde nogen der har fået det til at virke. Det er helt sikkert ikke noget der er så let som du får det til at lyde. Men måske en dag ude i fremtiden er der nogen er får det til at virke, måske ved at hente inspiration fra CDZ. Som 3of19 også siger er det ikke nok bare at øge mængden af cache eller smide hurtigere CD-drev i maskinen, BIOS skal også hackes til at understøtte det.

Du kan også smide 128mb RAM i en Xbox, men der er ingen spil der får gavn af det. Kun homebrew.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-13 13:52 
neros>
Konsolkongen>
overheating problem.

Ja det er lidt et dumt problem.

Neo Geo CD har kun 2 exclusive titler?

Lidt flere ser det ud til. Men ikke noget der er værd at købe maskinen for tror jeg:
http://www.neogeoprotos.com/games/cdprotos.htm

Man kunne selvfølgelig købe Samurai Shodown RPG og håbe på en fantranslation, men der tror jeg alligevel chancerne er større for at oversætterne går efter PS1 eller Saturn versionen, hvis de går efter noget der kan spilles på originalt hardware.
Jeg ved det ikke, men jeg vil tro at loadtiderne på NGCD kan minimeres til næsten ingenting på en emulator? Men det er længe siden jeg fandt den slags spændende. Det bliver det først igen når man ikke længere kan finde fungerende hardware :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/07-13 14:03 
Nu er det ikke fordi jeg står og skal til at mod en neo geo cd,det ville være synd for den!

Ville høre om det var mulig? Og hvorfor det ikke er gjort i nu?

Da jeg vil kun købe en hvis det kunne la sig gi' sig?

(Jeg intereser mig bare for snakken. )
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 04/07-13 16:31 
Jeg synes Neo Geo CD konsollen er rigtig lækker bare så ærgeligt at den har problemer med loadtiderne og efter jeg selv har en AES og CMVS ville det aldrig være sjovt med sådan en maskine, men Neo Geo CD kontrollerne som ligner alm Pads er super fede at spille med ;-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/07-13 17:05, rettet 04/07-13 17:09 
Har bare fået et neo geo trip... Så da der ingen der rigtig ved om man kan lave load tiden hurtigere?
La jeg den ligge lige nu.... og vil hive mere info ind om neo geo pocket color? (håndhold) ind, om den skal i min samling?

Ja, har en neo geo cd pad med i den pakke som lander i DK på mandag :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JuggernautJuggernautSkrevet 06/07-13 19:14 
NeoGeo CD er virkelig en lækker maskine. Kan man leve med de obskure loadetider (ved at holde sig væk fra de senere titler, og her tænker jeg på KOF 97 og frem samt Last Blade serien) så har man adgang til et lækkert bibliotek af spil som kan købes for stort set ingenting i forhold til AES.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 06/07-13 19:51 
Bare lidt ærgeligt med en begrænset spilleglæde :-(

Jeg synes Neo Geo CD er for dumt køb en AES eller byg selv et CMVS system.

Husk også der findes MVS to AES converters

Super MVS to AES converter II er den bedste.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 06/07-13 20:08 
Så snakker vi pludselig også en helt anden prisklasse. NeoGeo CD kan som regel fås få under 1000,- med fragt hvis du er tålmodig. Det samme koster converteren og så mangler du stadigvæk maskinen. En AES løber hurtigt op i en små 3k med føromtalte converter.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 06/07-13 20:13 
Men Sousa har allerede en AES i forvejen så vidt jeg er underrettet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/07-13 20:53, rettet 06/07-13 20:54 
Jeg har bare den holdning vil man Neo Geo er det Cartridge vejen ;-) Alt det andet er spild af tid.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/07-13 21:12 
Yep den kommer mandag.
Jeg fik bare lyst til en cd også.
Men venter til en kommer op med en ide til at få neo geo cd til at loaded hurtigere .
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-14 21:29, rettet 19/04-14 21:32 
Mht CDZ:

Har ikke oplevet problemer med overheating, men måske relativt alt efter systembrug, -alder og -model. Jeg havde den engang med til et P:R-spiltræf, og mindes, at nogen var overraskede over dette (at den ikke virkede overophedet).

Hev den ud af skabet forleden for at teste med XRGB-mini + Pulstar. Fungerede som håbet - http://www.playright.dk/forum/emne/4875-hvad-kom-ind-ad-doeren-i-dag#668805]ud over at jeg fik ristet den ene af mine to nye stepdowns på 77 W[/LINK]" target="">ud over at jeg fik ristet den ene af mine to nye stepdowns på 77 W - men de loading-tider er sgu blevet en smule trættende. Så jeg lagde 8-bits Castlevania-muzak ind under loadingen til Youtube-klippet :)

Credits-fonten ligner lidt noget lort i selve klippet, så her er et i bedre (original) kvalitet...

Neo Geo  CD - spørgsmål

(Ligger i flyttesorteringsrod, så ingen kommentarer til omgivelser + setup, tak! :))

XRGB-mini + EU SCART > JAP RGB21 converter (retrogamingcables.co.uk) + NGCDZ + Pulstar + 720p60Hz m. scanlines
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig