X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken model? (PS3)


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 28/03-09 13:45 
Da der nu er kommet en 160 gb model ville jeg høre om nogen vidste hvorvidt der var nogen fordel ved at købe den model istedet for en 80 gb og så få en lidt større hd sat i? Eller om det intet betyder (udover muligt garanti selvf.) for den overordnede "oplevelse"? For det er trodsalt den dobbelte plads for samme pris (eller ihvertfald blot 500 mere).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/03-09 14:15, rettet 28/03-09 14:16 
Umiddelbart vil jeg sige at 500,- ekstra for 80GB mere er temmelig højt sat. Du kan købe en 2.5" SATA HDD for ca. 300,- i løssalg. Umiddelbart klarer jeg mig fint med 40GB.

Så vidt jeg ved er der ingen forskel på 80GB modellen og den nye 160GB rent feature mæssigt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JAAJAASkrevet 28/03-09 15:39, rettet 28/03-09 15:41 
Har du pengene, er mere plads altid en god ting.
The DaneThe DaneSkrevet 28/03-09 17:10 
Ja, hvis det kun var et spørgsmål om prisen så ville jeg allerede have købt 160 gb versionen :p, men vil gerne lige være sikker på at den ene ikke er "voldsomt" bedre end den anden ellers så er op til 500 kr jo en del at punge ud.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JAAJAASkrevet 28/03-09 17:24 
Jeg stod selv for nylig overfor samme valg, og kunne ikke få øje på nogen som helst forskelle ud over de ekstra 80 GB.
rapsacrapsacSkrevet 28/03-09 17:28 
man får jo også diverse PSN spil med i prisen- GT5P er et af dem
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 28/03-09 17:33 
Man får flere GB for pengene ved at sætte en større disk i selv, men selvfølgeligt lettere bare at købe 160GB modellen hvis man ikke gider rode med den slags ;)

Jeg ville gå efter 120GB modellen hvis forskellen kun er 500,-
The DaneThe DaneSkrevet 31/03-09 18:36 
De priser jeg har set indtil videre - set ud fra spilpriser.dk (urgh) - og fra nærmeste butikker, så ligger 80 gb versionen fra 2700 (med fragt) til de "sædvanlige" 3500 med et spil. Mens 160 gb versionen har været fra 3200 (nu da jeg slackede med at bestille til de 3k :p) + fragt og op til 3300 + fragt.

Så fundere også om nogen kender et sted de er billigere end det - udover om der var nogen videre forskel på de to.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JAAJAASkrevet 31/03-09 21:03 
2700 er det absolut billigste, jeg har set. I sær med fragt.
T.L.OT.L.OSkrevet 31/03-09 22:28, rettet 31/03-09 22:29 
Køb den billige, det er jo ikke fordi maskiner er ret billig i forvejen :)

Jeg har en 80GB og det er rigeligt med plads, hvis det bliver et problem i fremtiden så få jeg en anden hardisk sat i..

Edit: brug de 500,- du sparer på en ekstra controller evt.
BeanoBeanoSkrevet 31/03-09 23:26 
Er der DS3 controller med begge modeller i dag?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-09 23:34 
Det mener jeg der er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
The DaneThe DaneSkrevet 02/04-09 00:45 
ok, tak for svarerne - så må jeg bare se om jeg kan finde én til en rigtig pris :p
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 02/04-09 11:07 
Intet nyt om PS3 bagudkompatibelt med PS2 spil...?

Det er for mit vedkommende et kæmpe argument for ikke at investere i en PS3 lige pt.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-09 11:21, rettet 02/04-09 11:21 
Det sidste jeg hørte var at Sony overvejede downloadable PS-2 spil via storen, men mon ikke det er noget vi skal betale for, hvis det nogensinde kommer?

Jeg ville bruge min PS3 hundrede gange mere, hvis der var bagudkompabilitet :s

Sidste nyt, december 2008
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
MrCaseMrCaseSkrevet 02/04-09 11:36 
Og tænk, jeg havde én (som jeg jo så kun brugte til at spille ps2 spil på), men da jeg skulle bruge den til mediecenter blev jeg tvunget til at skifte den ud med en nyere model der ikke lød som en støvsuger. ... og jeg var alligevel færdig med Shadow of the Colossus :-)
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 02/04-09 11:39 
Echelon VI>
Det sidste jeg hørte var at Sony overvejede downloadable PS-2 spil via storen, men mon ikke det er noget vi skal betale for, hvis det nogensinde kommer?

Forventer du det skulle være gratis at downloade PS2 spil?

:)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-09 11:44 
Hehe :)

Jeg forventer ikke at skulle betale for at hente de PS2-spil jeg allerede ejer. Jeg tror ikke Sony er af samme overbevisning :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/04-09 11:47, rettet 02/04-09 11:51 
Hvorfor downloade PS2 spil du allerede ejer?

Men uanset dine forventninger, så kommer du garanteret til det da de jo ikke kan holde styr på om du overhovedet ejer spillet eller bare har lånt/lejet det. Man betaler også for at hente PS1 spil uanset om man allerede ejer den eller ej.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-09 11:58, rettet 02/04-09 12:00 
Men de PS1-spil jeg ejer kan jeg jo blot smide i min Playstation 3! Det kan jeg ikke med mine ca. 100 PS2-spil. Man kunne jo sagtens lave den løsning man har lavet med Singstar, hvor DVD'en skal sidde i maskinen, før man kan bruge materialet.

Pointen var sådan set også bare, at jeg ikke havde lyst til at betale for mine spil to gange, og at jeg ønsker en eller anden form for bagudkompabilitet på Playstation 3 når det angår PS2-spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/04-09 12:05, rettet 02/04-09 12:07 
Grunden til du ikke kan bruge PS2 spil er den manglende PS2 BC og ikke om de downlades/købes eller ej. Så du tror/frygter de vil kræve betaling for en evt. kommende 100% software emulering af PS2 der måtte komme i firmwaren?

Jeg er sårn set enig med dig mht. dobbeltbetaling men tvivler meget på der overhovedet kommer fuld software emulering af PS2. Måske kun med support for MEGET få titler som de så vil sælge på PSN. Kan så bare krydse fingre for vi også kan køre spillene alligevel hvis vi ejer dem :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-09 12:16, rettet 02/04-09 12:25 
Jeg går ud fra at der må laves en 100% software emulering af playstation 2 hardwaren, og ikke blot en omskrivning af et enkelt spil, der så kan køre på Playstation 3, hvis det skal fungere via PSN.

Min frygt binder sig altså til tanken om, at Sony på et tidspunkt vil introducere en emulator, der ganske vist ligger i firmwaren, men kun tages i brug, når man spiller de PS2-spil, man måske i fremtiden ville kunne købe på PSN, på konsollen - at denne emulator altså ikke ville kunne bruges, selvom man sætter et fysisk spil i maskinen.

Men du har nok ret i, at en sådan emulator aldrig bliver tilgængelig - så havde Sony vel bare skabt/introduceret denne, da de droppede hardware emuleringen. I mine øjne, burde maskinen dog være kraftig nok til at håndtere arbejdet, men arkitekturen i de to maskiner er nok for forskellig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/04-09 12:22 
Helt enig.
Tror ikke problemet er performance men kompleksiteten af PS2 GPU'en. Er ikke ekspert på den, men den skulle eftersigende være ret tricky at emulere. Findes vist vist heller ikke en PS2 emulator til PC?
JAAJAASkrevet 03/04-09 08:35 
Joo, det goer der skam.

PCSX2
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 09:45 
Vildt :)

Virker den?
dRxLdRxLSkrevet 03/04-09 09:47 
Man kan jo prøve at kontakte Sony og spørge. Jeg er helt sikker på at de følger den slags med et vågent øje :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 09:49 
Kigger man på screenshot fra emulatoren ser det ud til den ikke er så hurtig (5-20 FPS) men nok bare spørgsmål om tid og PC specs :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig