X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er OnLive fremtiden for spilbranchen?


54 emne(r).
1 2 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 25/03-09 03:54 
http://uk.pc.ign.com/articles/965/965535p1.html

OnLive har på GDC præsenteret en helt ny service, der efter planen skal lanceres sidst på året. I korte træk går den ud på, at al spilleri fremover købes eller lejes og streames fra en (forhåbentlig gigantisk) server, direkte til dit hjem. Dvs slut med dvd/blu-ray discs, konsoller/ spillecomputere og opgradering af disse - alt foregår via streaming.

Jeg har stadig lidt svært ved at forstå, hvordan det hele skal fungere, om jeg kan lide idéen - og om det virkelig kan fungere helt uden lag. Jeg kan godt lide at have en fysisk version af mine spil, som jeg kan smide i min flotte konsol under tv'et, når jeg har lyst. Ligesom i gamle dage ;)

Skulle nogen enkelte natteravne stadig være oppe, har Gamespot lige nu en live-feed fra en demonstration:
http://uk.gamespot.com/shows/on-the-spot/?tag=topslot;img;1

Video her:
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
salsalSkrevet 25/03-09 04:06 
Det er ekstremt interessant, men jeg forholder mig ret skeptisk til projektet. Som du er inde på, må der stilles helt uhyrlige krav til de servere, der skal afvikle indholdet, og der skal utvivlsomt en ekstrem økonomi til. Til gengæld virker det som en måde, hvorpå man kan komme piratkopiering til livs.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 04:30, rettet 25/03-09 04:31 
Jeg har lige set det færdigt men fik kun slutningen og spørgerunden med. Jeg forstår ikke at det skulle være muligt at streame et perfekt 1080p billede sammen med anden online aktivitet med kun en 5mb line. Faktisk sagde han at det sikkert kunne klares med 2.
Jeg er også yderst skeptisk for lag, jeg kan ikke tro at det out of the box vil køre med kun 1ms delay, men imponerende hvis det kan.

Med det sagt så synes jeg hele ideen er skod. Det er alt hvad jeg personligt har frygtet kunne ske for industrien. Vi har set det i mindre omfang med Live Arcade, PSN, Wii Ware og snart DSi Shop at spil skal købes som data og knyttes til en konto eller maskine.
For en samler som mig bliver det ikke mere forfærdeligt at bruge penge på et spil men ikke få noget fysisk til gengæld. For hvad sker der om 10 år når deres system er dybt forældet og bliver erstattet af andet, eller hvis om bare et par år det må lukke pga. for dårlig tilslutning. Så har man pludselig mistet rettighederne til at spille sine spil.

Virkelig et skidt koncept synes jeg men det virker mere og mere realistisk at det vil gå den vej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephirothSephirothSkrevet 25/03-09 04:36 
Jeg er også sikker på, at dette er fremtiden. Og hvis ikke nu, så i hvert fald om nogle år, når teknologien er helt på plads. Desværre.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 04:37, rettet 25/03-09 04:41 
Det eneste positive jeg kan komme på er at de konstant må opgradere serverne til de nyeste spil, så alle brugere vil få max performance på spil. Dvs. 60fps på hele lortet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-09 06:28 
Games on Demand og Elektronisk distribution er helt sikkert fremtiden men jeg er også skeptisk. Nu må vi se.
BeanoBeanoSkrevet 25/03-09 08:41 
Jeg er også yderst skeptisk og tror OnLive bliver dødsfødt som NUON og Phantom.

Kan være det bliver teknisk holdbart om ca. 5 år, men lige nu tror jeg ikke teknikken er klar hvis det skal kunne levere ordenlig grafik hurtigt og uden lag. Mangler også at kunne se fordelen for forbrugeren ud over billig hardware - kan kun se ulemper og manglende frihed.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/03-09 08:54 
På længere sigt, er jeg ikke i tvivl om, at det vil blive sådan. Men jeg tror heller ikke, at det kommer til at ske lige med det samme.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 25/03-09 09:00 
Konsolkongen>
Med det sagt så synes jeg hele ideen er skod. Det er alt hvad jeg personligt har frygtet kunne ske for industrien. Vi har set det i mindre omfang med Live Arcade, PSN, Wii Ware og snart DSi Shop at spil skal købes som data og knyttes til en konto eller maskine.
For en samler som mig bliver det ikke mere forfærdeligt at bruge penge på et spil men ikke få noget fysisk til gengæld. For hvad sker der om 10 år når deres system er dybt forældet og bliver erstattet af andet, eller hvis om bare et par år det må lukke pga. for dårlig tilslutning. Så har man pludselig mistet rettighederne til at spille sine spil.

Virkelig et skidt koncept synes jeg men det virker mere og mere realistisk at det vil gå den vej.

Helt enig! Jeg håber det rammer jorden med et bravende hult bumb...! Det er et forfærdenligt rædselssenarie hvis man spørger mig.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 25/03-09 09:08 
Amen!
SumezSumezSkrevet 25/03-09 09:46, rettet 25/03-09 09:47 
sal>
Det er ekstremt interessant, men jeg forholder mig ret skeptisk til projektet. Som du er inde på, må der stilles helt uhyrlige krav til de servere, der skal afvikle indholdet, og der skal utvivlsomt en ekstrem økonomi til. Til gengæld virker det som en måde, hvorpå man kan komme piratkopiering til livs.

Uanset hvor store krav de stiller, er der jo ingen tvivl om at det bliver muligt i fremtiden.
Jeg har hørt om dette før, engang i sidste år, og allerede der var det blevet testet med stor succes. Teknologien skulle være noget anderledes end det vi forbinder med streaming i dag, men skulle bl.a. også kunne formindske kravene til spillerens egen computer.

Det kommer ikke bag på mig hvis dette er fremtiden, men jeg synes det er ligeså sørgeligt som elektroniske musikdownloads, der er ved at overtage fysiske medier...

Nu forstår jeg pludselig bedre hvordan min far har det med mikrobølgeovne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/03-09 09:59 
Man kan så kun håbe på, at der kommer gang i genbrugsbutikkerne/retrospils-butikkerne, som så vil sælge de "rigtige spil"!
Bashful Neophyte
dpldplSkrevet 25/03-09 10:24, rettet 25/03-09 10:24 
Vis dette er fremtiden, så betyder det jo at PC spil ikke vil få flere mods lavet af privat personer. Og masser andre stor ulemper.

Det her er jo en værre fremtid end vis spil blev ren download til konsol. (Personlig elsker jeg have mine spil også videre på en disc. Også derfor jeg stadig køber cd´er over mp3)

Kan dog ikke forstille mig firma som tjener på hjemme pcér/konsoller bare opgiver kampen så let.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KTCKTCSkrevet 25/03-09 12:56 
Jeg så lige interviewet i mit link, og jeg synes godt nok ham gutten lugter meget af bullshit. HELT ny teknologi som har taget 7 år at udvikle - Yeah right!
Han forsøger også at forklare de tekniske aspekter, og personligt tror jeg ikke på at det kan komme til at køre fornuftigt med de linier han beskriver. Hvis det kunne lade sig gøre på magisk vis at eliminere lag, så tror jeg ikke på at vi stadig må kæmpe med lag i online spil i dag...

Se Onlive Debut Part 1 og 2 Finale
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 13:07, rettet 25/03-09 13:09 
I spørgerunden virkede det lidt som om de prøvede at dække sig ind så de i fremtiden kunne skyde eventuelle problemer videre på kunden eller ISP'en.
Jeg så som sagt kun slutningen med flere af spørgsmålene der blev stillet omhandlede lag hvor de bla. forklarede at hvis man boede med en vis afstand til serveren eller hvis man havde en dårlig ISP så kunne man godt opleve problemer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/03-09 13:25 
Har han ikke lidt samme udtryk i øjnene som Stein Bagger?
KilroyKilroySkrevet 25/03-09 13:53 
Konsolkongen>
Jeg er også yderst skeptisk for lag, jeg kan ikke tro at det out of the box vil køre med kun 1ms delay, men imponerende hvis det kan.

Han siger faktisk at selve billedsignalet genereres på 1ms. Han undgår mere eller mindre at omtale den lag der er forbundet med input, almindelig internetsløvhed osv.

Forhåbentlig er dette Phantom version 2.0, for jeg bryder mig ikke om tanken om at jeg ikke ejer spillene og at jeg skal betale et månedligt abbonement for at kunne spille for noget jeg allerede har betalt for.
Kilroy Was Here
nerosnerosSkrevet 25/03-09 13:56 
Hyakotake>
Har han ikke lidt samme udtryk i øjnene som Stein Bagger?

Oh-oh ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-09 14:04 
Jeg tror bare det er en tidlig aprilsnar... Det er jo trods alt lige om hjørnet
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/03-09 15:07, rettet 25/03-09 15:08 
Nu er det efterhånden snart blev sagt i en del år, at online distribution vil kvæle de fysiske medier, selvom langt det meste stadig kun udkommer på disse. Undtagelsen er PC-titler, som bliver distribueret i stor stil via netværk som Steam etc. Brugerne af denne platform er dog helt anderledes stillet f.eks. i forhold til pladsbegrænsninger, et mere liberalt marked, priser og selvfølgelig hvilke spil der udbydes. De priser PSP-spil tilbydes til på PSN er f.eks. sat alt for højt, til at det i mine øjne nogensinde kan blive en succes (jeg har desværre ikke kunnet finde nogen tal om hvordan salget går).

Jeg tror helt sikkert det vil komme til fylde mere end det gør nu, men at distributørene ikke længere vil udgive fysiske medier nægter jeg at tro.

Det nærmeste og mest oplagte at se på, er vel musik, som har gennemgået en digital revolution gennem de seneste ti år. Hvordan går det så med den digitale distribution i branchen? Tilsyneladende er det stadig kun en brøkdel digital musik der bliver købt lovligt hos f.eks. tdc eller på iTunes, mens der stadig piratkopieres langt mere musik end der bliver købt. Og hvorfor så det, om man må spørge? Det handler selvfølgelig stadig om, at nogen er for dovne til at betale for deres musik, men rent subjektivt tror jeg desuden det handler om, at man ikke ejer den musik man køber digitalt (man kan under alle omstændigheder hurtigt miste den hvis den omtalte service stopper), mens man har langt mere kontrol over den musik man henter. Man må ej heller glemme at stort set alt musik stadig udgives på fysiske medier.

Spilmediet er selvfølgelig ikke fuldstændigt ens med musik. Der er f.eks. kommet en del små titler på PSN/Marketplace som kun har kunnet hentes digitalt, mens der bliver tilbudt enkelte store titler til de to platforme og Sonys håndholdte. Det virker dog altid som et supplement til de der heller vil købe digitalt (og evt. betale en overpris for noget de kan få nu og her), end at købe de fysiske medier.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 15:25, rettet 25/03-09 15:25 
Men musik er lidt anderledes synes jeg da kvalitets-forskellen på en downloadet mp3 og en købt skive er ret stor. ...Eller den er der i hvert fald i større eller mindre grad :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/03-09 15:41 
Konsolkongen>
Men musik er lidt anderledes synes jeg da kvalitets-forskellen på en downloadet mp3 og en købt skive er ret stor. ...Eller den er der i hvert fald i større eller mindre grad :)

Eftersom vi snakker "fremtiden" her, mener jeg ikke det er noget der har relevans.
Når teknologien er tilpasset til det (dvs. når folk får mere harddiskplads, større iPods, hurtigere internet og alle standardafspillere kan køre FLAC osv), vil det jo være lossless formater, der bliver distribueret online, og ikke MP3. Og så er kvaliteten jo præcis den samme som på CD.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 15:47 
Ja, jeg tænkte nu på nutiden da jeg skrev det. Det er selvfølgelig realistisk at det bliver fuldstændig det samme man henter ned på den måde i fremtiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/03-09 15:57, rettet 25/03-09 15:58 
I mine øjne er det bare langt mere "bløde" værdier der spiller ind, end rene faktuelle data om kvaliteten, når man enten skal vælge fysiske medier eller digitale distribution med hensyn til musik (selvom det selvfølgelig vil spille ind, for enkelte).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaidNaidSkrevet 25/03-09 18:32, rettet 25/03-09 20:49 
Spørgsmål: Hvor mange af jer der frygter denne udvikling, har IKKE selv købt noget via de online services sony, nintendo og microsoft tilbyder?. I støtter jo (ubevidst) denne form for digital distribution, ved rent faktisk at købe noget. Selvom den pågældende software kun kan købes digitalt, så støtter i jo stadig deres foretagende i sidste ende.
jaesjaesSkrevet 25/03-09 18:44 
Men vi støtter også de små udviklere, som ville blive hældt ud af markedet uden download-tjenesterne :)

Og vi støtter også niche-spillene, som heller ikke kan klare sig som retail-spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 18:45 
Jo, men 99% af samtlige spil jeg køber er stadig fysiske. Så det er i hvert fald ikke mig der sender signalet at online distribution kun er vejen frem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 25/03-09 20:26 
Echelon VI>
I mine øjne

Rolf Sørensen har ikke levet forgæves;)

Kobra>
Spørgsmål: Hvor mange af jer der frygter denne udvikling, har IKKE selv købt noget via de online services sony, nintendo og microsoft tilbyder?. I støtter jo (ubevist) denne form for digital distribution, ved rent faktisk at købe noget. Selvom den pågældende software kun kan købes digitalt, så støtter i jo stadig deres foretagende i sidste ende.

Så at jeg har købt et Xbox Live Arcade-spil som jeg kan spille selvom jeg er offline er det samme som at støtte en service hvor jeg sandsynligvis skal betale et månedligt abbonement for brug af service, plus leje af spillet, samt at jeg ikke kan spille spillet uden at være tilsluttet til nettet?
Jeg er ikke helt med.
Kilroy Was Here
WonderboyWonderboySkrevet 25/03-09 20:30 
Set med Samler Briller på, er det ikke så fedt med Download spil, og jeg fortrækker også selv at have spillet i fysiks form da.
I love monster land
NaidNaidSkrevet 25/03-09 20:49 
Kilroy>
Så at jeg har købt et Xbox Live Arcade-spil som jeg kan spille selvom jeg er offline er det samme som at støtte en service hvor jeg sandsynligvis skal betale et månedligt abbonement for brug af service, plus leje af spillet, samt at jeg ikke kan spille spillet uden at være tilsluttet til nettet?
Jeg er ikke helt med.

Det er fordi at du ikke tænker over konceptet på længere sigt. Det du hentyder til kan meget vel være en videreudvikling af de nuværende services, som de tre konsolgiganter har kørende. Jeg mener helt bestemt at du ubevidst støtter den fremtidige digitale distribution af software, ved at købe et live arcade spil den dag i dag.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-09 21:10 
Omend man vælger at støtte elektronisk distribution eller ej, er jeg overbevist om at det er fremtiden.
Jeg skal også nævne at jeg, som samler, klart foretrækker at have en "rigtig" version af mine spil og syntes også at det er en kedelig udvikling.

Det jeg frygter mest er at Microsoft vil gøre i den næste generation som de har gjort med denne. De har totalt klippet navlestrengen til deres originale Xbox. Én ting er at konsollen er gået af markedet og man kun kan købe dem brugte, men de har stort set ikke investeret noget tid i at gøre deres 360'er bagud kompatibel (der har ikke været nogen opdateringer i årevis efterhånden).

Hvis de beslutter sig for at gøre det samme i næste generation kunne det betyde at de kunne finde på at fuldstændig lukke for deres LIVE Arcade games så man ikke ville kunne downloade dem igen.... og dét ville være noget pis.

Udviklingen er ihvertfald i fuld gang og selvom Onlive virker som en and tror jeg godt at det kunne være realitet om 5-10 år.

En sjov fact er at Metallica's seneste album udkom i en højere lydkvalitet som DLC i Guitar Hero end den man kunne købe på CD. Som nogen måske husker så var Metallica jo netop dem der var med til at få lukket Napster i sin tid og har stået meget på hælende over elektronisk distribution.
ChronoChronoSkrevet 25/03-09 22:01 
Tusindvis af spillere skal spille samtidig, så serverne skal jo være større end noget andet hvis det her skal fungere. Det må da være langt, langt væk det her. I det mindste hvis vi taler AAA-titler som Crysis.

Det vil også være nødvendigt med servere mange steder i verden hvis det skal foregå uden lag.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 26/03-09 01:14 
Ang. antal servere, så nævner de at de håber på at kunne give en dækning så man ikke er længere end 1000 miles fra en server.
Men ja, jeg er også meget skeptist hvordan det skal lade sig gøre med teknisk krævende titler som Crysis f.eks. når mange folk spiller, det vil kræve kolonorm server kapacitet.
Så er der jo også de med Xbox Live allerede kendte problemer med at man kun vil kunne spille de spil der er licenseret til ens hjemmemarked. Ikke noget med at hente den japanske obskure bullet-rain shooter eller hvis man f.eks. bor i Tyskland den uforfalskede udgave af Wolfenstein.

Selve ideen kan jeg da sagtens se det positive i, at man ikke længere behøver opgradere sit hardware alle par år er da en stor forbedring. Hvis dette skulle slå igennem ville det også være meget nemmere for udviklerene, ikke at skulle programmere det samme spil 3-4 gange for at dække alle platforme.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/03-09 11:15 
Darkbeat>
En sjov fact er at Metallica's seneste album udkom i en højere lydkvalitet som DLC i Guitar Hero end den man kunne købe på CD. Som nogen måske husker så var Metallica jo netop dem der var med til at få lukket Napster i sin tid og har stået meget på hælende over elektronisk distribution.


Oh, irony, thou art a heartless bitch...
BeanoBeanoSkrevet 26/03-09 13:05 
Yderst skeptisk artikel på Eurogamer...

"Why OnLive Can't Possibly Work"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/03-09 13:48 
Oh, snap! :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 16:47, rettet 04/07-09 16:58 
Er der nogen af jer der følger meget med i medierne der har hørt mere om det her halløj? Eller er det allerede gået i glemmebogen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/07-09 17:19, rettet 04/07-09 17:20 
Nah, følger ikke rigtig med, før der kommer noget mere håndgribeligt.

OnLive selv linker til forskellige artikler, og der er da opdateret pænt frem til juni... men de linker selvfølgelig kun til positive ting for dem selv. Der er nok en del naysayers også. Jeg aner ikke noget om de forskellige siders integritet/troværdighed, så jeg kan ikke sige hvor meget de er blevet "købt".

OnLive news spin
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 17:32, rettet 04/07-09 17:37 
Der var jeg lige inde og kigge før jeg skrev. Som du selv er inde på var der ikke rigtig noget brugbart imellem, men det ser da ud til de er aktive endnu.

Det bliver spændende at se hvor mange hug de får pga. lag når de lancerer deres beta. Kan se de har haft det oppe ved E3 men det var nok bare endnu et lukket netværk som ved første fremvisning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/07-09 18:16 
Gaikai er vist ikke blevet nævnt. Bagmændene lover ikke fancy-pancy HD, -1 sekunds lag, men til gengæld ser det ud til, at det virker!

(men vi vil vel alle gerne se noget så smækkert som OnLive blive en realitet :) ).

David Perry demonstrerer Gaikai.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/03-10 13:41 
Det bliver spændende at læse om launchen.

OnLive starter 17. juni i USA.
3of193of19Skrevet 12/03-10 15:35 
Jeg et stadig ikke overbevist om at det vil komme til at funke super godt i praksis. At sende mit input til en server der så renderer outputtet i 1080p som så streames tilbage til mig kan da næppe føles lige så responsivt som at sidde med hardwaren derhjemme.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/03-10 17:21 
Jamen, det er jo det, de lover. Og HELT uden lag... okay, måske lag på et par tusindedele sekunder. Og de ville da ikke lyve, vel? :-)
dpldplSkrevet 12/03-10 21:06 
Lidt ligemeget for mig, jeg vil aldrig betale et abo og så samme tid betale hver enkel spil der skal spilles oven i? Alt for dyrt. Havde det været ren månedlig pris for det meste uden anden pris, så kun jeg godt finde på at prøve det vis det nogensinde kommer til DK.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/03-10 22:43 
Men... de har jo ikke sagt noget om, hvor meget hvert spil vil koste. Og hvordan man "køber" dem; 1 måneds "leje", varigt køb eller hvad nu. Og abonnementsprisen på 100 per måned svarer jo cirka til en konsolpris divideret med levetid/garantiperiode.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-10 22:58 
Jeg har ikke selv lyst til at benytte det, men jeg glæder mig meget til at høre hvor godt det virker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 13/03-10 00:04 
Hyakotake: Det er helt ligemeget. Da vis jeg køber nogen spil vil jeg jeg ikke udlykkes fra dem med samme jeg stopper med mit månedligte abo, selv vis det kun var 50kr per spil (Regner med de bliver dyrer. ONlive virkere mere som gå efter udgiver frem for kunder. Så min menig)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/03-10 00:39 
Konsolkongen: Ditto!

DPL: Jeg prøvede bare at perspektivere lidt. Mit gæt er, at spil mindst er oppe i 300-400 kroner per styk (hvis man skal kunne købe dem som varige titler), evt. med en eller anden lejepris på f.eks. 100 per måned. Forbrugerkvæget er jo åbenbart villige til at betale op til 550 for en fysisk kopi - så kan de vel også malke for 400 for et ikke-fysisk produkt.
silverstarsilverstarSkrevet 13/03-10 00:42 
Det er teknisk interessant at følge udviklingen, selvom jeg tvivler kraftigt på at teknikken idag kan understøtte den oplevelse, som de giver udtryk for at kunne levere. Jeg kan ikke lade være med at tænke på "mainframe-løsning" kontra decentrale PC's, jeg synes det er den forkerte vej at gå rent udviklingsmæssigt, men kan godt se perspektivet for rettighedshavere, udbydere o.s.v.
Som spil-samler bryder jeg mig bestemt ikke om idéen. Jeg holder af at have et fysisk eksemplar af spillet, og jeg føler også at jeg i højere grad kan "råde" over mit eksemplar i fysisk form frem for at have det liggende på en central server, som jeg ikke har kontrol med.
Jeg deler bekymringen om hvad der sker med mit spil, hvis online-tjenesten ændrer på vilkår, drejer nøglen om etc.
Desuden synes jeg at det fysiske eksemplar af spillet bedre holder sin værdi, ligesom det gælder en fysisk konsol fremfor online-tjeneste. Hvis jeg bruger penge på fysiske spil og konsoller, så repræsenterer de stadig en værdi, hvis jeg bliver træt af dem og vælger at sælge dem videre eller bytte dem til noget nyt.
Hvis jeg istedet køber mine spil som et abonnement hos en online-tjeneste, og samtidig gennem abonnementet betaler for at hardwaren til at afvikle spillene står hos udbyderen, så er pengene fyret af idet jeg betaler abonnementet. Måske kan det sammenlignes lidt med at gå i biografen kontra at købe filmen på DVD (dont get me wrong, jeg elsker at gå i biffen).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
dpldplSkrevet 13/03-10 01:00 
Hyakotake: uheldigvis er forbruger ikke altid for smarte. Men jeg kiggede kun på det fra min syn. Kan jo ikke bestemme hvad andre synes.

Udover dårlig pris, som er jeg jo en af de person der altid vil vælge en disc frem for download af spil. Så tvivler på jeg nogensinde vil støt det.

Se lej af spil på den her måde, uden et månedlight abo. Se det vil jeg måske bruge engang imellem, mere ser ikke ud til der er onlive plan.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
54 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig