X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er OnLive fremtiden for spilbranchen?


Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 08/12-11 22:03 
iOS appen er stadig ikke ude - vist gået fnidder i det pga. in-app køb.
54 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
SephirothSephirothSkrevet 25/03-09 04:36 
Jeg er også sikker på, at dette er fremtiden. Og hvis ikke nu, så i hvert fald om nogle år, når teknologien er helt på plads. Desværre.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 04:30, rettet 25/03-09 04:31 
Jeg har lige set det færdigt men fik kun slutningen og spørgerunden med. Jeg forstår ikke at det skulle være muligt at streame et perfekt 1080p billede sammen med anden online aktivitet med kun en 5mb line. Faktisk sagde han at det sikkert kunne klares med 2.
Jeg er også yderst skeptisk for lag, jeg kan ikke tro at det out of the box vil køre med kun 1ms delay, men imponerende hvis det kan.

Med det sagt så synes jeg hele ideen er skod. Det er alt hvad jeg personligt har frygtet kunne ske for industrien. Vi har set det i mindre omfang med Live Arcade, PSN, Wii Ware og snart DSi Shop at spil skal købes som data og knyttes til en konto eller maskine.
For en samler som mig bliver det ikke mere forfærdeligt at bruge penge på et spil men ikke få noget fysisk til gengæld. For hvad sker der om 10 år når deres system er dybt forældet og bliver erstattet af andet, eller hvis om bare et par år det må lukke pga. for dårlig tilslutning. Så har man pludselig mistet rettighederne til at spille sine spil.

Virkelig et skidt koncept synes jeg men det virker mere og mere realistisk at det vil gå den vej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
salsalSkrevet 25/03-09 04:06 
Det er ekstremt interessant, men jeg forholder mig ret skeptisk til projektet. Som du er inde på, må der stilles helt uhyrlige krav til de servere, der skal afvikle indholdet, og der skal utvivlsomt en ekstrem økonomi til. Til gengæld virker det som en måde, hvorpå man kan komme piratkopiering til livs.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SephirothSephirothSkrevet 25/03-09 03:54 
http://uk.pc.ign.com/articles/965/965535p1.html

OnLive har på GDC præsenteret en helt ny service, der efter planen skal lanceres sidst på året. I korte træk går den ud på, at al spilleri fremover købes eller lejes og streames fra en (forhåbentlig gigantisk) server, direkte til dit hjem. Dvs slut med dvd/blu-ray discs, konsoller/ spillecomputere og opgradering af disse - alt foregår via streaming.

Jeg har stadig lidt svært ved at forstå, hvordan det hele skal fungere, om jeg kan lide idéen - og om det virkelig kan fungere helt uden lag. Jeg kan godt lide at have en fysisk version af mine spil, som jeg kan smide i min flotte konsol under tv'et, når jeg har lyst. Ligesom i gamle dage ;)

Skulle nogen enkelte natteravne stadig være oppe, har Gamespot lige nu en live-feed fra en demonstration:
http://uk.gamespot.com/shows/on-the-spot/?tag=topslot;img;1

Video her:
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
54 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig