X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny pc


Svar
HNHNSkrevet 16/03-09 21:24 
Hvad syntes i om denne pc?

CPU: Phenom X4 9550 2 MB 923kr
Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H 639kr
Harddisk: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB 729kr
Ram: Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB 603kr
DVD: Samsung WriteMaster SH-S223F (Sort) 199kr
Grafikkort: ASUS EAH4830/HTDP/512MD3 824kr
Kabinet: Antec Three Hundred - EU 422kr
PSU: Corsa... Se hele indlægget
69 emne(r).
« < 1 2

Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 11/03-15 15:37 
Hvis behovet er der, og den ikke skal bruges til spil er jeg helt klart fortaler for docking station :-)

På mit arbejde benytter vi selv HP 2570 / Lenovo X220 (begge med SSD) med dock og 2 eksterne skærme. Det er super rart at have den fleksibilitet hvis man skal lave noget arbejde på eksterne lokationer, og samtidig have et velfungerende "desktop setup".
En kollega fortalte mig dog at en dock også sluger lidt kraft fra PC'en, tilsyndeladende nok til at spil ikke kører så optimalt gennem dem. Om det er tilfældet med alle docking stationer ved jeg ikke.
Man skal også være opmærksom på det ikke er sikkert at docken passer hvis man nogle år senere anskaffer sig ny PC, selvom det er samme serie man vælger.

Spørgsmålet kan vel mere eller mindre koges ned til om du vil ofre de kræfter en desktop potentielt kan levere, til fordel for at kunne have din PC med på farten :-)
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 10/11-15 00:16 
Nå, så er efterårets første elektronikindkøb veloverstået. Så er det på tide at kigge efter pc. Jeg vil have en stationær igen, tror jeg. Jeg sidder alligevel altid ved et computerbord og kører 24" skærm. Den skal ikke som sådan kunne spilles på, men hvis den kan køre Morrowind og nogle mods, kunne det være meget sjovt. De vigtigste krav er:

Helt lydløs blæser
Stor harddisk (1TB+)
Kommer med Windows 10
Det skader ikke, hvis den er pæn, eller i hvert fald diskret.

Øhm... Det er vel egentlig det. Jeg leder vel ret beset efter en anbefaling af et godt sted at købe. Jeg har arvet computere (HP business-modeller) fra mit gamle arbejde de sidste mange år, så jeg har helt mistet følingen med den slags.

1̶.̶ ̶N̶y̶ ̶t̶e̶l̶e̶f̶o̶n̶
2. Ny tablet
3. Ny computer
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/11-15 09:10 
Havde fuldstændig glemt, at man kan købe færdigbyggede PCer...

Hvis du ikke har noget imod minimal selvbyg, er en Intel NUC nok noget af det mest diskrete, du kan finde. Men jeg ved ikke, om den kan leve op til kravet om en helt lydløs blæser :/
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 10/11-15 09:27 
Jeg købte en stationær fra MM-Vision for 1½ år siden og er enormt tilfreds med den. Super-stille maskine men heller ikke en gaming-PC da jeg overhovedet ikke spiller på PC. De har dog deciderede gaming konfigurationer og du kan naturligvis ændre konfigurationen stort set som du vil.

https://www.mm-vision.dk/computer
KTCKTCSkrevet 10/11-15 10:59 
KillerBean2>
Hvis du ikke har noget imod minimal selvbyg, er en Intel NUC nok noget af det mest diskrete, du kan finde. Men jeg ved ikke, om den kan leve op til kravet om en helt lydløs blæser :/
Eller køre Morrowind med mods. Hvis man ikke kan smide et dedikeret grafikkort i en NUC, kommer det til at knibe med Morrowind+mods, for det kræver faktisk alligevel noget af maskinen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 11/11-15 15:52 
Jeg er selv ved at kigge på stationære PC'er, og tænker det billigste må være at selv at sætte komponenterne samme. Maskinen skal helst ikke være for dyr og samtidigt kunne holde nogle år ind i fremtiden.
Er kommet frem til jeg søger noget i denne størrelses ordning: https://www.komplett.dk/product/793319/hardware/saml-selv-pakkelsninger/saml-selv-pcer-intel/saml-selv-mini-itx-gamer#productinfo

Kunne dog godt tænke mig at opgradere grafikkortet til 4GB 970, men er meget i tvivl om det kan bruges i samme kabinet og om strømforsyningen er stor nok.
Spiller nu: Halo 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/11-15 16:16, rettet 11/11-15 16:17 
Cooler Master Elite 120 kan æde selv de største grafikkort, og GTX 970 har "kun" en TDP på 145W, så strømforsyningen burde kunne klare det. Jeg kører selv et GTX 970 med en 450W PSU, og det virker fint. Men jeg er heller ikke typen, der overclocker :)

Du skal dog lige være opmærksom på, at der ikke er alverdens plads mellem bundkortet og PSU'en i det kabinet. Så du må enten bruge stock-CPU-køleren og finde dig i, at maskinen lyder som en støvsuger, eller investere i en god low profile køler ;)
AV Intelligent Terminal
PlaykidPlaykidSkrevet 12/11-15 17:10 
Tak for tip, støj er også en betydelig faktor :-)
Spiller nu: Halo 3
The DaneThe DaneSkrevet 13/11-15 18:33, rettet 13/11-15 18:35 
Noget bud på hvor jeg skulle prøve at sætte en ny stationær sammen? Har set både på mm-vision, komplett og overclockers UK. Men har svært ved at se om den ene er bedre end den anden, selvom udvalget virker større på den sidste - men så er der jo et problem i tilfælde af der går noget galt. Mens de to første virker mere fokuserede på andre ting end lige grafikken - hvor de kun byder på et enkelt sat ind, men op til flere harddiske.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WehnerWehnerSkrevet 15/02-16 19:00, rettet 15/02-16 19:01 
Ringer der nogle deciderede alarmklokker i forhold til denne: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/HP550153NO/hp-pavilion-550-513no-stationar-pc-hvid?intcid=int_pp_HP550153NO#tab-more-info

Ikke som gamer-pc, men den må gerne kunne køre Morrowind.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 15/02-16 19:15 
Det burde den være fin til.
SephSephSkrevet 15/02-16 19:48 
Den mangler SSD.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
WehnerWehnerSkrevet 15/02-16 20:24 
Jeg vil hellere have 2T, da jeg er en gammeldags non-streaming mand :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephSephSkrevet 15/02-16 20:28 
Ok. Hvorfor så ikke have begge dele? En SSD til styresystem og programmer og en traditionel harddisk til filer. Du vil kunne mærke en kæmpe forskel.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
WehnerWehnerSkrevet 15/02-16 20:45 
Jeg synes simpelthen, at mm-visions maskiner med det system bliver for dyre, når vi primært snakker til normalt kontorbrug. Er ikke lige faldet over andre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 15/02-16 20:56 
Seph>
Ok. Hvorfor så ikke have begge dele? En SSD til styresystem og programmer og en traditionel harddisk til filer. Du vil kunne mærke en kæmpe forskel.

Se det er jo spørgsmålet. Hvis han aldrig slukker den og primært bruger den til at skrive på og surfe, så betyder det jo ikke så meget at Word starter fem sekunder hurtigere, eller at boot er 30 sekunder kortere.

Var det hans primære gaming PC, så ville SSD være det værd alene for kortere loadetider i spil.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/09-16 19:31, rettet 17/09-16 19:33 
Kan vel langt fra kaldes for pc-gamer, da Unreal var det sidste pc-spil jeg virkelig gennemspillede - men fik alligevel trang til at bygge en VR-klar pc (ikke ulig 7 år siden med "Projekt Batcomputer" og Nvidias 3D Vision :P).

Og må hellere æde den her fra Arj-tråden...

SkyblazeR>
Jeg droppede selv at sammensætte pc'er, da jeg blev træt af "støjen". Har siden 2011 kørt med SSD i en bærbar Dell og fortryder ikke skiftet (jeg droppede 100% traditionelle HDD'er dengang).

:!

Det var et helvede at indsamle hardwaren, da jeg ikke har fulgt pc-markedets udvikling i en del år. Men jeg havde åbenbart brug for adspredelsen og at have noget (hardware) mellem hænderne igen.

De fleste poster ivrigt deres specs som det første, men gider jeg ikke lige pt (jeg skal i Fakta).

Her er i stedet en lille videoteaser af indmaden...

https://drive.google.com/open?id=0BwWClgz0ymTAenBneHdrTFdySTg

En sjov lille leg:

Prøv at gætte specs :) Tip: Den er (som sagt) bygget til at være VR-klar (HTC Vive/Oculus).

EDIT: Bonustip: Har stadig droppet traditionelle HDD'er...men der sidder noget andet spændende i, som måske lige kan spottes på bundkortet ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/09-16 19:48, rettet 17/09-16 19:48 
...er det forkert at føle som "manden med plæneklipperen"...har aldrig prøvet VR før... who the F*** knows what is going to happen :/ VR-udstyret er heller ikke købt endnu og det kan ende med at jeg sælger pc'en uden at prøve VR (endte med at presse budgettet lidt (u)ventet på enkelte hardwaredele).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/09-16 01:42, rettet 28/09-16 01:53 
Still no VR (HTC Vive overvejes stadig, men ender sikkert nok med PS4 VR).

Systemet er dog bygget med VR in mente - og lidt over grænsen for minimum-specs (med p.t. "en af verdens hurtigste SSD'er"):

Jeg er som sagt ikke pc-gamer, men har bare leget lidt med at presse systemet.

SteamVR Performance Test oplyser 7,8 point (skulle give VR-kvalitet i den høje ende), efter jeg clockede CPU'en op til @3,5 GHz (7,3 point med standard-clock på 2,7 GHz) - med lidt god vilje er @4 GHz måske muligt pga væskekølingen (hvis CPU-spændingen øges til 1,35 V, svjkf).

Overclocking virker mig nu ligegyldigt, hvis det ikke gør en mærkbar forskel i frame raten, men det har eg ikke fået kigget på endnu (GPU'en er fabriksoverclocket, men skulle efter sigende kunne manuelt clockes en 100 MHz mere på hukommelsen).

------------------------------------ APU's VR PC-plæneklipper ("VR PC Lawn Mover Man Edition") ------------------------------------

Ny pc Ny pc Ny pc

Ny pc Ny pc Ny pc

Ny pc Ny pc Ny pc

Ny pc Ny pc Ny pc

(Tør ikke poste flere pics aht "kage" i designet med de Google Fotos-links - lige nu ser det altså fint ud her :P)

Ny pc

(Direkte link: https://lh3.googleusercontent.com/mZpPXLIie6zaDfOXjG6VId_Kk-h2_jzXzQhCse4Ej9enIs2efKPn-4Nm7Jjg3ir_FXFAT63jI9wKAQ=w1920-h1080-no-tmp.png)

Ny pc

(Direkte link: https://lh3.googleusercontent.com/7Ly4NoBEoPSoeek4xbL4BqjGnRA5rj684b_upNgXmvOvKjpKDMyZHxrE9gbW42TjK7cy733GQZAYeA=w1920-h1080-no-tmp.png)

(Et perfekt resultat skulle ligge i omegnen af 10,6 point)

En pc kan vel klargøres til VR for ~6.000 kr via selvbyg ved at spare på RAM (maks 8 GB), undgå SSD, bruge Intels CPU-standardkøler (og droppe overclocking eller være meget sparsom med dette) og droppe diskdrev (DVD/Blu-ray). Men HTC Vive forbliver nok et nicheprodukt pga. den høje pris ift PS4 VR (men måske nedjusteres prisen i forbindelse med lanceringen af sidstnævnte?).

Hardwaren...

CPU - Intel Core i5-6400 Skylake CPU - 2,7 GHz@3,5 GHz (Sky-OC), Intel LGA1151, 4 kerner, 65 W

GPU - Asus GTX 1060 DUAL 3 GB GDDR5 (DUAL-GTX1060-O3G), PCIe v3.0 x16 (8,0 GT/s) @ x16 (2,5 GT/s), Shaders: 1152, GPU Boost-clock: 1708 MHz, GPU Base-clock: 1506 MHz, Hukommelses-clock
8008 MHz, Digital maksimal opløsning: 7680 x 4320

Bundkort - ASRock Z170M PRO4S - Intel Z170 - Intel L

RAM - Crucial Ballistix Sport LT (BLS2C8G4D240FSC) DDR4-2400 MHz PC4-19200, 16 GB: 2 x 8 GB, DIMM 288-PIN, CL16, 1,2 V

Disk (boot) - Samsung SM951-NVMe SSD (128 GB), PCIe M.2 Typ 2280-D3-M (NGFF) (MZVPV128HDGM-00000)

Kabinet - Bitfenix Phenom Nvidia White (BFC-PHM-300-WWXKK-NV)

PSU - Corsair RM550x 550 Watt Modularnetzteil mit 80 PLUS Gold-Zertifiziert (CP-9020090-EU)

CPU-væskekøling - ARCTIC Liquid Freezer 120 (blæser luft ind)

Blæser - 2 x BitFenix Spectre PRO 120 mm (hvid) (blæser luft ind fra toppen af kabinet og ned på GPU)

Blæser - 1 x BitFenix Spectre PRO 230 mm (hvid) (blæser luft ud i bunden af kabinet)

VR - HTC Vive (endnu ikke tilføjet)

Spil - Obduction (endnu ikke tilføjet)

Andet:

Satser på at tilføje en 2,5" SSD senere (nok Transcend SSD220 på 240 eller 480 GB).

Værd at bemærke:

Benchmarkede Samsungs NVMe SSD (M.2-formfaktor), der må siges at rykke:

Ny pc

Ny pc

...mht read :P Efter en installation af Samsungs NVMe-driver...

Ny pc

...gik write-hastigheden i den rigtige retning :)

Det mest påfaldende for mig med den her SSD som bootdisk er lige nu opstartstiden af Win 10...er vel på loginbilledet efter ca 5 sek, når systemet tændes/genstarter (med "Fast boot" deaktiveret!). Hvorvidt SSD gør en markant forskel i spil har jeg p.t. ingen erfaring med (hurtigere installation af spil, loading af baner?).

[Gettin' too old til den her slags indlæg, I must say :/]

EDIT: Diverse.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
69 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig