X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Demon's Souls


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/02-09 23:22 
Prøv at checke det hér spil... Demon's Souls.
Det er et beat-em-up hvor man er en ridder der løber rundt og tæver monstre og det ser egentlig ret fængende ud.

Jeg havde egentlig lidt tænkt på at købe den Japanske version da det så ud til at være rimeligt nemt at gå til men jeg har opdaget at der udkommer en Asiatisk version på Kinesisk og Engelsk hér den 24 Februar.
Se hele indlægget
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
WikzoWikzoSkrevet 16/08-10 18:14 
Tja, men han var heller ikke særlig svær, synes jeg. Udover at han stjal et par souls levels fra mig :(
SumezSumezSkrevet 17/08-10 09:13, rettet 17/08-10 09:13 
Jeg må indrømme at jeg også havde ventet en rimelig vild boss af det her spil, men på daværende tidspunkt var det nu en dejlig lettelse, at man kunne vade gennem slutningen, jeg synes ikke det ødelagde noget somhelst.

Wikzo, det er meningen at bossen skal være en svagelig krøbling, der ikke kan gøre dig noget. :) Jeg synes det passer godt ind i spillets univers og historie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/09-10 10:31 
Nyt dark-fantasy spil på vej fra From Software med Hidetaka Miyazaki bag roret som også stod bag Demon's Souls.

Project Dark looks like Demon's Souls 2 in all but name. The same team and the same director, Hidetaka Miyazaki, is in charge.

Miyazaki said From Software wanted to avoid calling the game Demon's Souls 2 because it wanted to make clear departure from the series.


"From Software creating a PS3 exclusive"
BeanoBeanoSkrevet 19/10-10 12:25 
DS gennemført på under en time... damn!

"How To Beat Demon's Souls In Under An Hour"
SumezSumezSkrevet 19/10-10 12:41 
Damn!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-11 17:28 
Er der nogen fidus ved at gemme de Demon's Souls man får fra bosserne i stedet for at indløse dem til souls?

Jeg bliver i tvivl fordi spillet spørger en ekstra gang om jeg er sikker når jeg bruger dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/10-11 17:37 
Nogle af dem kan bruges til at crafte supervåben hos smeden i 2-1. Giv ham Flamelurker's sjæl, så kan han lave nedenstående:

http://demonssouls.wikidot.com/trophy-weapons#toc1

Andre af dem skal bruge for at få nogle af det bedste magi.
Så der er højst 2-3 af dem der er værd at gemme.

De kan vel også tilranes igen når man spiller New Game+, så de går aldrig tabt for evigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-11 18:09 
Okay jeg har kun klaret to bosser indtil videre. Den der snaske-ting i starten og Tower Knight. De er nok ikke super vilde, men resten vil jeg prøve at gemme så.

Tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/10-11 18:20 
Der er nu en del flere end 2-3 der er brugbare. Mange af de bedste spells kræver dog den samme soul, så det kræver flere gennemspilninger før man har dem alle.

Tower knights soul giver warding (-70% damage i 40 sec), hvilket er temmelig brugbart, især hvis man er caster og ikke level'er hp ret meget.
SumezSumezSkrevet 05/10-11 18:33 
Ret hårdt at tage 1-2 lige efter 1-1, jeg vil som sædvanlig anbefale at du rykker videre til 2-1, 3-1, 4-1, osv. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-11 23:05 
Jeg tog 1-1 og så 1-2 i den rækkefølge. Længere er jeg ikke kommet. Retarderet hvis jeg nu har smidt noget super brugbart væk som Azzkikr siger :(

Hvordan ser du hvilke af de andre verdner der nr 2?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/10-11 23:57 
Du klarer dig nok uden den spell i første gennemspilning, men generelt skal du ikke æde de boss souls der (med mindre der virkelig ikke er noget du kan bruge dem til), især dem til spells, man kan ligeså godt bare få de spells i første gennemspilning. Souls kan du altid få, det er ikke noget problem.

Hvad angår "verdener" så er 1. Boletarian palace 2. stonefang 3. tower of latria 4. shrine of storms 5. valley of defilement.

Så hvis man siger at du skal tage 4-2, så betyder det verden 4 - bane 2.

Generelt er det en god ide at tage hele verden 2 så hurtig som muligt for at unlock ham smeden så du kan upgrade dine . Bossen i 2-2 er dog nok den sværeste i spillet. Derefter så tage 4-1 og farme souls i 4-2.

Ellers bare brug det link sumez smed tidligere, det er mega god guide til alt lige fra walkthrough til våben upgrades og til soul farm metoder.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-11 01:08 
Jeg ville jo helst selv finde ud af det, men det er ikke nemt når spillet er så nærrig med forklaringer :/

Jeg har lige klaret Armor Spider så verden 2-2 er et godt sted at fortsætte? Jeg synes at den der Cthulhu-fanden i starten af 3-1 virkede mega træls :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/10-11 01:12, rettet 06/10-11 01:18 
Ja, spillet holder gerne kortene tæt inde til kroppen, og balancerer et sted mellem spændende "mystik" og det anmasende koncept af at skulle spille med en guide/wiki ved hånden. Jeg synes spillet kan nydes langt henad vejen uden en guide, men før eller siden er man nok nødt til at ty til internettet hvis man vil have så meget ud af spillet som muligt.

Cthulhu/mind flayer/hvafanden tingene i 3-1 er ikke særlig slemme når man er forsigtig nok.
Bare sørg for at komme tæt ind på dem før de opdager dig. Angrib dem f.eks. bagfra, så kan de slet ikke nå at begynde på at angribe dig. De bevæger sig alle ad patrulje-stier der tillader dig at vente et sikkert sted på at du kan overraske dem.

Jeg vil ikke anbefale at gå helt amok i 2-2 endnu. Udforsk den evt. for nogle af de ressourcer og gode ting man kan finde der (mener f.eks. der er et sværd der er ret godt ved lave stats), men bliv ikke skuffet hvis du ikke kan finde ud af at tackle Flamelurker endnu.
2-2 er også designet som et stort loop, dvs. du kan bevæge dig rundt i det meste af området og komme sikkert tilbage til din hub uden backtracking, hvorimod bossen kræver et hop ned i et stort hul ret tæt på samme "checkpoint", og kan derfor nemt undgås eller hurtigt tilgås senere.

De fleste af fjenderne i 2-2 er iøvrigt immune eller meget resistente overfor fysisk skade - det betyder ikke du skal bruge magi, men evt. nogle af de sværd der får bonus fra din magi-stat eller lignende (kan ikke huske helt præcis hvordan det fungerer, det er et par år siden efterhånden)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-11 01:20, rettet 06/10-11 01:24 
Jeg synes bare han begyndte at skyde på mig allerede før jeg overhovedet havde set ham og var i nærheden af. Nå hul i det, det var også mit indtryk alligevel at fjenderne i verden 4-1 var nemmere at have med at gøre for mig lige pt, så dem tager jeg nok efter 2-2.

Synes der er en del negative ting ved spillet indtil videre. Kontrollen og kampsystemet er højst middelmådigt på en god dag og fysikken er til grin. At spillet er svært synes jeg så bare er fedt på den der Resonance of Fate-agtige måde, hvor du bliver flækket hvis du ikke har 100% styr på hvad du laver.
Men i det hele taget synes jeg det er forbandet steneren at spille. Udover spillets online features (som er ret geniale) så har jeg svært ved at nævne noget specielt godt i spillet. Alligevel æder det meget af min fritid. Nu får vi se om det kan blive ved med at holde mig fanget :)

Måske er Demon's Soul bare et af de der spil hvor en masse middelmådige delelementer tilsammen gør et godt spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/10-11 01:23 
Jeg synes kontrollen og kampsystemet er det uforbeholdent bedste action/rpg-sværdkamp-system jeg nogensinde har set. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-11 01:24 
Okay det er sgu vildt nok >_<

:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-11 17:27 
Er der nogen der kan fortælle hvordan en godte som mig kan få fat i den item der ligger her:

Demon's Souls

Jeg synes ikke det ser ud som om man kan lade sig falde ned ovenfra og lande sikkert nogensteder :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/11-11 17:30, rettet 02/11-11 17:30 
Jeg mener liget kan skydes ned fra bjælken med en pil.

Så vidt jeg husker formåede jeg dog selv at hoppe ned til den ovenfra efter mange mislykkedes forsøg. :S Den slags "jeg er ikke sikker på at jeg BURDE kunne gå herhen"-oplevelser er ret typisk Demon's Souls, og nok det der gør at det stadig har en smule b-spils "magi" trods den høje produktionskvalitet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-11 18:56 
Jeg prøvede om jeg kunne skyde oppefra, men så lodret nedad kunne man ikke skyde. Jeg glemte helt at prøve nedefra :)

Og ellers er jeg ret enig i det andet du skriver. Jeg er igang med 3-1 (har ikke spillet det længe) og det er virkelig fedt leveldesign, på trods af nogle cheap deaths rundt omkring :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-11 21:13 
Man kan ikke skyde liget ned med en bue nedefra heller :/

Men nu har jeg klaret hende "False Idol" i 3-1. Hvordan får jeg fat i de ting der ligger bag alteret uden at de tre fjender flyver mig op i tårnet?

Kan det være en ide at bruge den der "cloak" spell?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/11-11 21:26, rettet 02/11-11 21:27 
Gå langs kanten af rummet rundt.

Men det nemmeste er bare at tage dem imens man nakker bossen, det er alligevel den nemmeste boss i spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-11 21:43 
Tak det vil jeg prøve. Ja den var dejlig nem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-11 00:23 
Det er godt nok et voldsomt ringe spil på utallige måder. Kom til bossen i 4-1 og finder hurtigt ud af at man skal slå den i maven for at få den til at falde forover. Det virker nemt nok og det lykkedes mig tre gange i træk at lave lock-on på maven og strafe højre om den og stikke den i den kniv der sidder i dens mave, uden at blive ramt en eneste gang vel og mærke.
Pludselig virker den strategi ikke længere. Jeg har lock-on, strafer højre om og stikker samme sted, men spydet går bare igennem kniv og fjende og har ikke nogen effekt. Som om det ikke var nok rammer han mig pludselig hver gang og frustreret over at spillet er så broken når jeg ikke at heale nok og dør.

Jesus f.....ing Christ.

Det er svært at afgøre om det er det elendige kampsystem eller det endnu værre lock-on halløj der er synderen her, men der går nok nogle dage inden jeg genoptager spillet.
Fandeme ærgeligt for spillets setting og stemning fanger virkelig og man skal hele tiden lige se hvad der står klar til at battle een rundt næste hjørne :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/11-11 09:58 
Broken? Elendigt kampsystem? Du skal have lov til at have din mening, det er bare første gang jeg har hørt noget lignende om Demon's Souls.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-11 19:06 
Ja jeg synes der er flere ting i vejen med det. Men jeg kunne aldrig finde på at vurdere det ud fra det jeg har spillet indtil videre. Jeg er ikke i tvivl om at det er et af de spil der trods fejl, giver dig en ganske særlig oplevelse når du har gennemført (SotC?) :)

Fokuserer man på delelementerne er det ganske skidt på flere måder. Som samlet oplevelse virker det alligevel som noget ganske særligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 11/04-14 18:49 
Efter at havde gennemført Dark Souls, er jeg nu i gang med Demon´s. Jeg har lige nakket bossen i 1-2, og hvor er Souls spillene bare rykket højt på min liste!

Startede som Royal, så jeg har mana regen ringen + soul arrow.

Har dog planer om at bygge et tank build, gerne med fokus på strength, eftersom det er den som de tunge armor som regel kræver. Ligeledes kunne det være fint med et våben (gerne et med lang reach) som scaler med strenght, og måske magic?

Nogle forslag til gode våben til et sådan build? Evt. et som kan erhverves i starten af spillet - måske igennem et suicide run?
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 12/04-14 10:40, rettet 12/04-14 11:07 
Tanking i souls spil er en kedelig oplevelse i min mening. Bedre at gå efter en nimble chr der kan dodge roll de fleste attacks. Så skal man spille bedre.
--Skrevet 12/04-14 11:08 
Det er vel bare med at spille som man har lyst til :D Heller ikke fordi det IMO er voldsomt skill betonet at hoppe i graven, så snart man bliver invaded, hvis fokus endelig skal være på at "spille bedre" :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 12/04-14 11:40 
Ouch ;D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CamousCamousSkrevet 12/04-14 12:02 
Den måde man spiller godt single player og pvp har ikke meget tilfælles.

Jeg hader competitive multiplayer så gider ikke øve mig i noget jeg synes er en dårlig oplevelse bare for at kunne vinde invasions.

Men du spiller da bare som du har lyst. Personlig har jeg prøvet mange forskellige builds i Souls serien og fundet frem til at jeg ikke kan lide magi eller tank builds fordi de føles lidt cheap.
--Skrevet 12/04-14 13:22 
Lige nøjagtig min pointe. Der er så mange forskellige muligheder, builds og spillestile, og det er bare med at spille som man selv lyster.
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/04-14 14:00 
Naked, with sværd m1chelser!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CamousCamousSkrevet 12/04-14 14:13 
Naked, with bare fists.
SonicSonicSkrevet 12/04-14 14:27, rettet 12/04-14 14:27 
Naked no arms and legs! Torso-style!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CamousCamousSkrevet 12/04-14 14:32 
Just a flesh wound.
HeroldHeroldSkrevet 12/04-14 20:43 
Naked, with a herring!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CamousCamousSkrevet 12/04-14 21:23 
Exactly my point. Alt andet er rent pussy mode.
SumezSumezSkrevet 12/04-14 22:02 
Rent bortset fra det, så kommer man altså ikke særligt langt i Souls serien med at "tanke" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 12/04-14 22:39 
Jeg mener at det vist nok kan virke i Demon's, men det er længe siden, og jeg plejer at spille som nimble så er ikke sikker der. Det virker ikke Dark Souls 2. Men nimble strength virker godt i den spil.

Helt klart den mest cheap class er magic i Souls serien generelt, men specielt i Demon's.
--Skrevet 12/04-14 22:53, rettet 12/04-14 22:55 
Sumez>
Rent bortset fra det, så kommer man altså ikke særligt langt i Souls serien med at "tanke" :P

Der var nogle af boss kampene i Dark Souls, som jeg kunne tanke. Blandt andet 4 kings. Bare slå løs indtil din stamina er væk, og brug regen tiden på at heale. Rendte rundt med Havel´s set, dog uden skjoldet.

Vedr. Demon´s, så har jeg lige nakket hende executioner i 1-1, så jeg kan få det tunge armor set, som ligger i bunden af tårnet / bygningen hun står i. Så nu skal jeg bare have skaffet en røvfuld points i endurance, så jeg kan bære armoren :D
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 12/04-14 23:39 
Lyder som om du drøner igennem med guides?
j/k
--Skrevet 12/04-14 23:51 
Yep, det gør jeg også :D
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 13/04-14 00:02 
Den helt klart mest rå Souls oplevelse er den jeg fik i sin tid. Købte Demon's på asiatisk launch baseret på en 2 minutters TGS (eller var det E3) video uden at vide noget om hvad spillet gik ud på.

Hvis i bare kunne se den manual der følgte med, den var kun 2 sider med meget fint engrish det forklarede intet.

Det her var langt, lang før nogen i vesten begynte at snakke om spillet. Ingen wikis, ingen guides, intet. Complete uncharted territory.

I had no idea what I was getting into.

Kort sagt, Demon's Souls broke me. Men da jeg samlede alle mine stumper sammen igen var jeg en bedre menneske.
--Skrevet 17/06-14 18:25, rettet 17/06-14 18:26 
Så er jeg gået i gang med dette fantastiske spil igen. Efter at have spillet alle 3 souls spil igennem, må min konklusion være at dette er "det bedste" af dem :)

Jeg har fået købt JAP versionen, for at høste lidt trophies en gang til, og er p.t. i gang med følgende build:
http://demonssouls.wikidot.com/character-builds:122

Jeg regner dog med at gå efter Old King Doran´s settet, da det virker til at være godt afbalanceret imellem defence og vægt.

Er cirka midt i lvl 20érene, og indtil videre har jeg spillet det i coop med en makker. Der er så få folk der spilelt det efterhånden, at det ikke er noget problem overhovedet at joine hinandens spil.

Andre som får det nørdet :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
vyssenvyssenSkrevet 13/04-15 16:53 
Er lige startet. Mit første souls spil. Det er godt nok svært.
OdinOdinSkrevet 13/04-15 19:20 
Er lige startet. Mit første souls spil. Det er godt nok svært.

Du har bestemt heller ikke gjort dig selv nogen tjenester. Demon's Souls er ikke for børn. Der er en grund til at Sumez priser det højere end alle de andre i serien. ^_^
Dark Souls havde været lettere at komme igang med (så snart man lige kommer sig over den første times chokbehandling)
vyssenvyssenSkrevet 13/04-15 19:40 
Tjah. Jeg kom lige fra Guacamelee og de svære platformsektioner for at få den gode slutning i form af hele masken. Kunne mærke det var fedt at blive frustreret over et spil på den gode måde og tænkte på demons souls. Jeg er kommet til den der centurion med de røde øjne i første verden. Jeg kan åbenbart ikke bare tæve den. Jeg skal partout forsøge at parry dens angreb. Kan alle angreb i spillet ikke stort set parryes?
SumezSumezSkrevet 13/04-15 19:43, rettet 13/04-15 19:43 
Du tænker på diverse andre, jeg kan bedre lide Dark Souls :P Men synes dog bestemt heller ikke det er er spor nemmere end Demon's.
Jeg tror det er en fin idé at starte med Demon's Souls, da det nok ville være sværere at sluge forskellene mellem de to spil, hvis man spiller dem i "omvendt" rækkefølge. Det er også et noget kortere spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/04-15 19:45 
Mht. "første verden" må jeg nok give dig det tip som nok allerede er blevet nævnt mange gange her i tråden (men den er også rimelig stor og svær at finde rundt i nu) - 1-2 er -ikke- påtænkt at skulle spilles øjeblikkeligt efter 1-1. Det giver mere mening at spille i rækkefølgen: 1-1, 2-1, 3-1, 4-1 osv. - altså vente med 1-2 indtil du har fået lidt mere erfaring og bedre udstyr.
Det er den "fejl" jeg tror alle mennesker, jeg selv inkluderet, har begået første gang de spiller det her spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig