X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Massemord og videospil... støn


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 26/01-09 19:57, rettet 26/01-09 19:58 
Så er spil igen i mediernes søgelys, og det er ikke på den charmerende måde. Se følgende artikel, ca. halvvejs inde i teksten:
http://politiken.dk/udland/article636592.ece

Hvis Jack the Ripper havde været på banen nogle hundrede år senere end han var, så er ... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
63 emne(r).
« < 1 2

Svar
The DaneThe DaneSkrevet 14/03-09 15:42, rettet 14/03-09 15:46 
Kan godt lide de to sidste linjer i den artikel:

"Thanks to Ryan, who had to stop advertising his sexual services because his female customers were too satisfied."

Men må da sige det er den samme omgang der bliver smidt i hovedet om og om igen, og ser det ikke som andet end en dårlig undskyldning fra forældrernes side. Jeg ved ikke hvor meget "vold" jeg har set mens jeg er vokset op, og der er da ikke sket noget videre med mig :D (alt er relativt).
Derudover er videospil og den slags ikke grunden til at der bliver begået den slags ting - dem der gør det ville gøre det lige meget om de havde set "My little Pony" eller "Handy Manny" for den sags skyld (skyd dem der smider engelske udtryk ind i den danske oversættelse).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 14/03-09 20:39 
Core>
Hvis man vil til scenekanten, ender man i mosh-pitten, og er man der kan man ikke forvente at det ikke kan gå voldsomt for sig.

Wow, jeg tror godt nok ironien i min udtalelse gik fuldstændig tabt for det fleste. :!

Moshing/headbanging o.l. er jo ikke vold. Det er nærmere bare en voldsom dans, men direkte at kalde det vold, er det samme som at sige en tackling i fodbold er vold.

Du brugte da selv lige ordet "voldsomt"? Jeg synes ikke der er så meget at tage fejl af. Umiddelbart tror jeg da også at fodboldspillere har væsentlig større risiko for at have voldelige tendenser end f.eks. skakspillere...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 14/03-09 20:56 
Lige nu ryster jeg også VOLDSOMT på hovedet at dit utrættelige og desperate ordkløveri, men det mener jeg heller ikke har noget med vold at gøre.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 14/03-09 22:07 
Ordkløveri? Jeg prøver blot at få min pointe igennem - hvorvidt moshing og tacklinger er "fjendtlig" vold er jo komplet irrelevant i forbindelse med det jeg skriver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 14/03-09 22:38, rettet 14/03-09 22:39 
Ja, ordkløveri.

Men fint nok, mit liv ændrer sig hverken til det bedre eller det værre ved at du forstår hvad jeg mener, så hvis du insisterer på at misforstå mig med vilje, så slå dig bare løs.

Jeg satser på at de fleste andre, har rimelig godt fat i hvad der mentes med brugen af ordet "vold", til at starte med. Det er sgu ikke så pissevigtigt for mig, om du gør.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 14/03-09 23:02 
Jeg forstår ikke helt hvad det er du vælger at fare sådan i flint over. Jeg forstår UDMÆRKET hvad du mener, og jeg prøver sådan set bare at understrege den pointe jeg kom med tidligere. For lige at genopfriske:

Sumez>
Helt ærligt, jeg synes da det er rimelig oplagt at der er en sammenhæng mellem at interessere sig for voldsom musik, pistoler, counter-strike og splatterfilm. Folk der påstår at man ikke kan sige noget om en person ud fra deres musiksmag, kommer tydeligvis ikke særlig meget ud. :P
Og at det er denne type mennesker, der begår massakrer, fremfor naturelskende hippier eller fredelige operaelskere, synes jeg virkelig ikke er nogen overraskelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 14/03-09 23:10 
Fleshmangler>


Juggernaut>
Men ret morsomt og tankevækkende, at metal mange gange forbindes med død og ulykke.

jeg hvor kommer det egentligt fra ? langt ude.
http://www.stereokiller.com/media/coverart/xxxmaniakcover.jpg

hehe, har sgu ikke set det cover i lang tid. Havde engang nogle numre med dem på min computer. "prowler in the shower" hed et af numrene. Gennemført elendig musik skal det dog siges.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
CoreCoreSkrevet 15/03-09 01:16, rettet 15/03-09 01:17 
Sumez>
Jeg forstår ikke helt hvad det er du vælger at fare sådan i flint over. Jeg forstår UDMÆRKET hvad du mener, og jeg prøver sådan set bare at understrege den pointe jeg kom med tidligere.

Nej, jeg modsiger din insisteren på at vold er fast inventar i metalkoncerter.

Din quote kommer af trådens oprindelige omhandlingspunkt, og jeg er ikke helt med på hvorfor du springer sådan frem og tilbage imellem dem, når nu dine egne forrige indlæg slet ikke har handlet om skoleskyderier o.l.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 15/03-09 01:20 
SkyblazeR>
Link

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke bare gør overholdelse af PEGI-ratingen lovpligtig for butikkerne, ligesom films aldersgrænser har været det længe.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Per SPer SSkrevet 15/03-09 15:37 
Til Core:

BINGO!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
silverstarsilverstarSkrevet 19/03-09 00:20 
Endnu et dybdeborende stykke journalistik, der viser hvordan de offentlige instanser virkelig har sat sig grundigt ind i tingene :)

Skam dig hvis du er over 18 og ejer Animal Crossing til Wii!
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
The DaneThe DaneSkrevet 19/03-09 00:25 
o k...
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-09 00:29 
»En voksen person bør ikke eje dette spil,« udtaler efterforskningslederen Andy Anderson

Manden har ret ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
63 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig