X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bemani i Herning


Svar
RJKRJKSkrevet 22/01-09 17:28, rettet 22/01-09 18:49 
For så vidt vides første gang i Danmark (og vist endda det kontinentlige Nordeuropa...) er der mulighed for at spille en række Bemani-spil i de originale arcadeversioner, når Baboon City i Herning lukker op for deres nye arcaderum. Vi (Spilmuseet) har "hentet" og opstillet en stor container arcademaskiner hjem fra Japan, med hjælp fra bl.a. dRxL og lillebror derovre, der mellem meget andet indeholder følgende rytmespil:

Bemani i Herning
Dance Dance Revolution SuperNOVA 2 - den næstnyeste udgave af Konamis dansespil (det helt nye, Dance Dance Revolution X, udkom i Japan for en lille måned siden).


Bemani i Herning
Guitar Freaks 11th Mix + DrumMania 10th Mix - længe før nogen tænkte på at kopiere koncepterne til Guitar Hero og Rock Band... Dette er de linkede udgaver, således at man kan spille to gange guitar og et trommesæt i samme sang.


Bemani i Herning
Dance Maniax - dansespil for de dovne eller interaktiv Jean Michel Jarre-simulator om man vil.


Bemani i Herning
Shakka To Tambourine 2001 - efterfølgeren til Samba De Amigo, meget lignende gameplay, men til gengæld controllere der virker uden problemer.


Der er også kommet en række andre nyere arcademaskiner til Baboon City i samme omgang (efter danske forhold meget nye), blandt andet et sæt F-Zero AX. Der er også stadig en del flere maskiner der kommer op i nærmeste fremtid og der bliver også lidt nye ting i Spilmuseet fra samme container.

Uden at det skal blive alt for reklameagtigt, så overvej derfor at tage forbi Baboon City når/hvis I er i det midtjyske. Der er efterhånden en god samling på omkring 100 arcademaskiner (der nu næsten virker allesammen ;)), hvormed de på det område langt overgår alle lignende kommercielle aktiviter herhjemme. Og jo mere succesfulde arcademaskinerne er, jo snarere får vi hentet en ny container hjem ;) Spil på maskinerne er gratis, når entréen på 85 kroner er betalt, hvis man altså kan komme til for børn... Det nye arcaderum, der blandt andet har nævnte rytme-spil, åbner i morgen, fredag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 22/01-09 17:36 
Hvor er det fantastisk! Virkelig, fantastisk :)
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/01-09 17:42 
Storartet! Skide godt tiltag! :)
ChronoChronoSkrevet 22/01-09 19:37 
Oh, sejt - det kan børnene sikkert godt lokkes med til. Skal bare lige have overtalt moderen til at holde øje med dem mens jeg bare spiller F-Zero AX :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WonderboyWonderboySkrevet 22/01-09 19:45 
Ser Rigtig Spændene ud, der må jeg forbi plus Spilmusset, godt gået.
I love monster land
HankyHankySkrevet 22/01-09 21:02 
Orh, Shakka To Tambourine! Syret :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 22/01-09 21:53 
For os var det en fornøjelse at foretage et forretningsbesøg på RJK's vegne. Havde bare troet at vi skulle ud på et lager og se at tingene stod klar til afsendelse så vi havde ikke overvejet at den ville få hele armen hvad japansk forretningsmødekultur angår, med visitkortsudveksling, megen høflighed og alt det der.
Men helt sikker en god oplevelse, og det var selvfølgelig også i den anledning jeg fik skaffet mig den lækre dobbelt-arcadeplade.
Bemani i Herning
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 22/01-09 22:01 
dRxL>
den ville få hele armen hvad japansk forretningsmødekultur angår

Er det ikke kun lillefingeren, de plejer at nappe?

Godt tiltag ellers. Glæder mig også til første besøg på det nye spilmuseum i løbet af foråret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 23/01-09 08:20 
Utroligt hvad I kan fylde Jeres marker med derovre i Jylland :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 23/01-09 15:44 
Ja det er sgu slet ik' så tovlig at være jyde, som I københavnersnuder nogle gange bilder jer ind =P
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
WonderboyWonderboySkrevet 23/01-09 15:53 
Nej Jyderne er ikke så tovlige, som dem over på djævleøen. Smil.
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-09 17:21 
Nice dobbelt stick. Har du hooket den op til noget?
dRxLdRxLSkrevet 23/01-09 17:44 
RJK kommer først forbi med den i morgen. Det første jeg vil prøve at hooke den op til er et psx pad.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 23/01-09 18:28 
Hvis i skal bruge det sprog, er i altså nødt til at fortælle hvad "Tovlig" betyder :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 23/01-09 19:07 
Sumez>
Hvis i skal bruge det sprog, er i altså nødt til at fortælle hvad "Tovlig" betyder :!

Haha, dén troede jeg da alligevel var rimeligt almindeligt kendt =P Tovlig betyder tosset.

Men on topic betyder det her da nok, at jeg nu endelig er NØDT til at aflægge Baboon City et besøg, og nu er det ikke kun de der sumobryderdragter der trækker ;)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-09 19:23 
Iht "Ordbogen for faste vendinger:"

"Betydning: udtryk for meget stor interesse eller begejstring for nogen eller noget"

"Eksempel: Hunden var helt tovlig efter at lege i sneen."
HolisticHolisticSkrevet 23/01-09 20:14 
Ja, men siger man: Han er skisme da tovlig
Så betyder det nu at han er tosset ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 23/01-09 21:21, rettet 23/01-09 21:23 
Wauw se så kan jeg sku godt komme op af sofaen og spille "rytmespil" Føj hvor jeg hader det ord :-( Men ja neros er også begejstret :D

Foresten så jeg den gang SEGA WORLD eksisterede i London to gutter spille Dance Maniax tror jeg det var. Det så lad mig sige det lige ud...dumt ud ;-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 20/03-15 11:02 
Med en opdatering hvert sjette år tæller det vist som information, og ikke reklame...

Arcade-områderne i Baboon City i Herning er blevet omorganiserede (stadig i alt omkring 100 maskiner på free play), og vi har fået importeret lidt flere - i dansk sammenhæng - "nyere" maskiner. Så nu kan man spille bl.a. Out Run 2 SP, Let's Go Jungle og After Burner Climax i det bevægelige kabinet. Sidstnævnte har så vidt jeg ved ellers aldrig været i Danmark (udover vores egen ditto).

Bemani i Herning

Bemani i Herning

De nye ting er tilgængelige fra i dag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KamekKamekSkrevet 28/03-18 15:29 
Står de der stadig? :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 28/03-18 16:07 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KamekKamekSkrevet 28/03-18 16:44 
Super! :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 27/12-19 00:26 
Vi har hentet en ny container arcademaskiner hjem fra Japan til Baboon City. Blandt nye ting der kan spilles er Taiko No Tatsujin 8, Crossbeats Rev. Sunshine, Groove Coaster 4, Mario & Sonic Olympic Games x 4, Elevator Action: Death Parade og Hopping Road. Som bonus også lige et billede af Final Furlong 2 x 4, som kom ind sidste år.

Bemani i Herning

Bemani i Herning

Bemani i Herning

Bemani i Herning

Bemani i Herning

Bemani i Herning

Bemani i Herning

De nye ting er tilgængelige fra i dag. Alt er på free play som normalt. Lidt mere (stort) følger...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 08/01-20 21:27 
Og så kom det sidste på plads: Star Wars: Battle Pod.

Bemani i Herning

Bemani i Herning

Bemani i Herning

Bemani i Herning
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig