X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor køber man et nyt CRT TV?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/01-09 20:10 
Jeg kan ikke holde ud at spille Wii på mit HDtv. Kan man købe et standart billedrørstv nu om dage?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-09 20:18 
Hvad bruger du af kabel fra Wii til dit HDTV?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/01-09 21:22 
Component kabel. Originalt Nintendo.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-09 21:37 
Så burde det da se ret godt ud? Men det er måske de store pixels du ikke bryder dig om?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/01-09 21:58 
Det kommer jo helt an på hvordan hans TV har det med SD opløsning. Wii kan nemt ligne lort i forhold til noget native.
CoreCoreSkrevet 07/01-09 22:05 
Jmog>
Wii kan nemt ligne lort i forhold til noget native.

Hvad mener du med "kan"? ;p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 07/01-09 22:08 
Jmog>
Det kommer jo helt an på hvordan hans TV har det med SD opløsning.

Det er et spørgsmål om hvordan hans tv er i det hele taget. Det et tv gør forkert ved SD-signaler gør det sådan set også forkert ved HD-signaler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 07/01-09 22:23 
Born2Play>
Kan man købe et standart billedrørstv nu om dage?

Det bliver nok svært at støve op i en forretning. Selv Kvickly og Bilka er vel gået over til kun at handle med fladskærmstv, eller?

Du bør kigge på dba.dk eller guloggratis.dk.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-09 22:45, rettet 07/01-09 22:47 
Jeg synes Wii, Xbox osv. har set fremragende ud her. Husk at stille skarpheden på dit tv langt under standard indstillingen. På mit skal den næsten ned omkring MIN. Kommer det for langt under bliver det for uskarpt og kommer det for højt begynder kanterne at skære i øjnene. Det burde være nemt at spotte den optimale indstilling uden at Otto skal kigge forbi ;)

Hvis det stadig ikke er tilfredsstillende så er et CRT tv nok løsningen for dig. Det burde også være muligt at få et rigtig godt et til en billig pris brugt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 07/01-09 22:48 
Fona og B&O butikker har ofte gode brugte B&O billedrørs tv stående til typisk 2000-4000 kr. Her i Århus har de næsten altid i Fona.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BazeBazeSkrevet 08/01-09 14:53 
Nu er indmaden på et B&O tv jo bare fra phillips af :p
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/01-09 16:38 
Konsolkongen>
Jeg synes Wii, Xbox osv. har set fremragende ud her. Husk at stille skarpheden på dit tv langt under standard indstillingen. På mit skal den næsten ned omkring MIN. Kommer det for langt under bliver det for uskarpt og kommer det for højt begynder kanterne at skære i øjnene. Det burde være nemt at spotte den optimale indstilling uden at Otto skal kigge forbi ;)

Hvis det stadig ikke er tilfredsstillende så er et CRT tv nok løsningen for dig. Det burde også være muligt at få et rigtig godt et til en billig pris brugt.

Jeg er også SYGT kritisk mht. billede. Det grænser sig til det neurotiske :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JloweJloweSkrevet 08/01-09 18:59, rettet 08/01-09 18:59 
Ellers har jeg et 28 tommer Sony Triniton TV crt (ikke widescreen), du kan hente for 400 kroner. Virker perfekt og ganske pænt (sort), har dog kun svhs og scart udgang. Smider også gerne tvbordet med gratis.
Befinder sig i Silkeborg...
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 19:05, rettet 08/01-09 19:13 
Born2Play>
Jeg er også SYGT kritisk mht. billede. Det grænser sig til det neurotiske :-D

Det kan være du skal prøve at kigge lidt her: http://retrogaming.hazard-city.de/

Det er en tysker der har købt 10-15 forskellige scalers, linedoublers osv. for at få retrokonsoller til at se bedre ud på HDTV. Han er også flink til at besvare spørgsmål, og en af hans venner i japan er ved at fremskaffe en XRGB3 til mig :)

Det interesserer garanteret ikke langt de fleste herinde, og prisen for de fleste af dem overstiger ofte et par tusinde.

EDIT: Tjek i øvrigt de tre Super Mario billeder, og se hvad et ordentligt combfilter (Entech CVSI-1) kan gøre ved et composhit billede. Der er scanlines i billedet da den efter Entechen er sluttet til XRGB3. Den virker også uden og skulle give et ligeså skarpt billede bare uden de horisontale sorte linier.

Det øverste af Mario billederne er kørt igennem DVDO Edge og nr to er bare direkte til hans tv. Sjovt at tvet gør det SÅ meget bedre end Edge :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/01-09 19:41, rettet 08/01-09 19:42 
Jeg kan godt forstå B2P har svært ved at leve med billedet på en HD-skærm. Mit ser også ganske forfærdeligt ud, endda med originalt RGB-kabel - nu er det heller ikke fordi jeg forventer det store af min Samsung-fladskærm. Jeg er bestemt ikke inde i termerne, så jeg forsøger at udtrykke mig så godt jeg kan: Det er som om at der over hele billedet løber nogle lange mønstrede lodrette striber. De er til stede stort set lige meget hvad jeg sætter konsollen til at outputte.

Jeg tror dog ikke at jeg hverken har lyst eller plads til at investere i et godt CRT-fjernsyn, og desværre nok heller ikke et budget til en god scaler.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 20:02 
Jeg har oplevet det samme med en ældre Samsung model. Men har ikke set det på andre fjernsyn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 08/01-09 20:04 
Konsolkongen>
Det interesserer garanteret ikke langt de fleste herinde, og prisen for de fleste af dem overstiger ofte et par tusinde.

Det er ALTID federe at læse 25 ord om noget nogen går hårdt op i, end 1000 ord om den næste 360 fps... jeg synes det er vildt.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 08/01-09 21:02 
Hvad for et tv er det præcis Born2Play har? De andre her i tråden, der melder om utilfredshed hvad angår SD-signaler/Wii på deres HDTV, kan vist godt skyde skylden på deres tv. Man kan købe nok så mange scalere, men det bedste sted at starte, er altså med at købe et tv der er godt. Så der udelukker vi lige samtlige LCD tv derude...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 21:41 
For chancen for at der sidder en god scaler/linedoubler i et LCD tv er lig nul fordi...?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/01-09 21:50 
Der findes så godt som ingen tv, i prisklasser der normalt diskuteres på helt normale internetfora i hvert fald, som har scalere der er vanvittigt gode. Der findes så vidt jeg ved intet tv som har noget der bare ligner det en Edge eller lignende kan.

Men scaling og de-interlacing er jo kun en lille del af historien. De fleste tv har middelmådig signalbehandling på den front, men alligevel er Panasonic og Pioneers plasma tv bare lysår foran alt andet, fordi det er _gode tv_. Her går man nogenlunde målrettet efter KORREKT BILLEDKVALITET, og det har man tilsyneladende svært ved at finde ud af på de LCD tv der her i tråden klages over. Det er derfor Wii og lignende ser elendigt ud. Tv'ene er bare ikke gode nok. Det er ikke for at lege trold eller spolere noget for LCD-ejere; jeg kommer bare med en mulig forklaring på hvorfor folk ikke er tilfredse med billedkvaliteten. Det bør ikke være nødvendigt at købe en scaler der koster mere end tv'et og konsollen tilsammen for at få et fornuftigt billede på skærmen. Man starter som sagt med at købe et godt tv...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 22:03, rettet 08/01-09 22:06 
Men du glemmer også at det ikke er alle her i tråden er brokker sig over billedet på deres LCD HDTV. Jeg synes som sagt det ser godt ud. Dvs. god scaling og uden nævneværdig ringing og halos (det kan aldrig undgås 100% uden en psyko-scaler...).

Hvad Edge angår så fremstår den altså halvcrappy på siden der linkes til, i hvert fald til mit brug (retrokonsoller und so weiter). Før en firmware update ville den slet ikke vise et ordentligt 240p billede hvilket har gjort den ganske elendig til Saturn, PSX osv. Sammenligner du billeder med f.eks. XRGB-3, der i al fairness skal siges at være lavet til at sætte retro-konsoller til HDTV, så kommer Edge godt nok til kort.
Composite er også dårligere igennem Edge end det er på hans 4X" Sony LCD tv. Så hvis alle LCD er så crappy som du mener så lover det heller ikke godt for Edge lige der ;p

1080p60 til 1080p24 eller hvad fan den nu ellers kan er sikkert en meget lækker feature hvis man går op i det. Men det er ikke noget jeg har til noget, og siden det her nu er et spilforum vil jeg tro de fleste herinde ville vælge XRGB3 over Edge (den koster så også under det halve ;p). På minus siden er XRGB3's menuer KUN på JAP, og den kan som udgangspunkt ikke håndtere 50hz igennem VGA, med mindre ens tv kan klare det, og det er der ret sikkert ikke nogens der kan :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/01-09 22:04, rettet 08/01-09 22:09 
Konsolkongen>
Men du glemmer også at det ikke er alle her i tråden er brokker sig over billedet på deres LCD HDTV.

Jeg kan jo ikke gøre andet end at give en sandsynlig forklaring på hvorfor de ikke er tilfredse. Du skal have lov til at være tilfreds, men det ændrer jo ikke på at der er flere som ikke er.

Konsolkongen>
Jeg synes som sagt det ser godt ud.

Du synes også at analog antenne-tv på dit Sony LCD ser godt ud. Det kan jeg ikke tage vanvittigt seriøst. Men det skal selvfølgelig være tilladt at have lave standarder hvad angår billedkvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 22:07, rettet 08/01-09 22:11 
WTF? Du synes også at Starship Troopers 2 er blandt verdens bedste film. Og skal vi så ikke lade være med at finde på usande ting om hinanden? Tak.

Naiera>
Du skal have lov til at være tilfreds, men det ændrer jo ikke på at der er flere som ikke er.

Jeg har set nogle ret grove billeder fra konsoller på både LCD og Plasma tv. Så jeg er helt med på at der er mange der er dybt utilfredse med billedet på deres tv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/01-09 22:09, rettet 08/01-09 22:12 
Jeg refererer bare til en del af en samtale jeg overhørte til et træf engang. Det kan da være jeg hørte forkert.

Mht. Edge, så er det grundlæggende en DVDO VP50Pro med lidt færre features. Det er en GOD scaler, uagtet at nogle måske ikke kan finde ud af at bruge den, bruger den til det forkerte, og at dele af softwaren måske ikke er helt færdig endnu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 22:14, rettet 08/01-09 22:18 
Ja jeg har sikkert sagt "det er fint nok" eller noget i den stil. Men jeg har aldrig ment at jeg har oplevet et flot eller bare middelmådigt billede fra analog tuneren på et HDTV. Men jeg står ved at kvaliteten, elendig som den er, er fin nok til alm tv kiggeri. Stod det til mig fravalgte jeg også helt lortet og sparede licensen væk :)

Mht. Edge, så er det grundlæggende en DVDO VP50Pro med lidt færre features. Det er en GOD scaler, uagtet at nogle måske ikke kan finde ud af at bruge den, bruger den til det forkerte, og at dele af softwaren måske ikke er helt færdig endnu.

Jeg betvivler ikke at det er en god scaler. Og flere steder skriver han også at Edge og VP50pro er grundlæggende de samme. Hvis du læser hans side igennem så tror jeg nu nok manden forstår at bruge en scaler ;) Og svjh. så har VP50pro været ude et godt stykke tid, så det holder heller ikke at de ikke har færdiggjort firmwaren endnu. Fint at de opdaterer den, men man må kunne danne sig et ordentligt indtryk som den ser ud nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/01-09 22:21, rettet 08/01-09 22:23 
Jeg har et 32" CRT widescreen TV som jeg forærer væk. Det er et Sony WEGA widescreen TV (med 100hz haj-tæk!) anno 2000 som jeg ikke bruger og har stået i kælderen de sidste 3 år - virker nok stadig fint da det har stået lunt og tørt. Eneste krav er at man selv henter og slæber det op af kælderen - det vejer ca. 70 kg :)
NaieraNaieraSkrevet 08/01-09 23:21 
Og svjh. så har VP50pro været ude et godt stykke tid, så det holder heller ikke at de ikke har færdiggjort firmwaren endnu.

At Edge har samme regnekraft som VP50Pro er ikke ensbetydende med, at den bruger samme software. Edge var i beta test i sidste kvartal af 2008.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-09 08:12 
Det er rigtig nok. Edge kan i det mindste forstå 240p nu, det kan jeg ikke lige huske om VP50pro'en kan. Stadig ret skidt at de ikke kunne det fra starten.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig