X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yakuza 3


Svar
nerosnerosSkrevet 02/12-08 12:06 
Jeg savler! Jeg SKAL have det her om jeg så skal lærer japansk ;D

Japanese Adventure Trailer HD
Bashful Neophyte
150 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/02-10 10:53, rettet 27/02-10 10:57 
jaes>
Jeg kommer naturligvis ikke med sådan en påstand ud af den blå luft. Jeg har set adskillige interviews, nyhedsoverskrifter og artikler det seneste års tid om emnet. Bl.a. to separate interviews med to udviklere fra Konami. Mener faktisk den ene var Kojima himself, der medgav, at der er problemer. Ingen grund til at være så mistroisk. Gå ind på Gamasutra eller søg på Google, og tjek selv efter :)

Jeg kan ikke huske alle detaljer, men det handler vist primært bl.a. om finanskrisen, der har ramt den japanske spilindustri ret hårdt. Samt et skift i medievaner hos forbrugerne. Japanere spiller ganske enkelt mindre end før. Derfor er det sværere at skaffe penge til spilproduktioner, samt at der selvfølgelig er færre folk, som er interesseret i at være spiludviklere. Formentlig kan det også aflæses af tørre tal, tjek evt. via Google (salgstal, antal udviklede spil etc.).

Det er også som om du ser ordet krise, og straks ser en katastrofe - det handler jo mest om, at tingene nedskaleres i øjeblikket. Folk flytter produktioner til DS fx. Det kan sagtens være, at tingene vender inden for et par år. Men de japanske udviklere/udgivere er tvunget til at være påpasselige.

Så din korrekte bid info, at der udvikles mange spil kun til det japanske marked, er faktisk med til at sætte lys på problemet - der er som sagt færre købere til disse spil i øjeblikket. Der er i øvrigt også fald af brugere i arcadehallerne.

Uden at have tjekket, så tror jeg din påstand om Wii er forkert - salget er vist dalet på verdensplan. Jo, den sælger fint og er ikke i direkte krise, men Nintendo selv, har jo kommenteret, at der er sket en nedgang/mætning af markedet.

Azzkikr>
Man skal have endel insider viden omkring det japanske markede for at kunne komme med sådanne udtalelser, noget jeg tvivler på hverken du eller især Palle har.

Naturligvis skal man ikke det. Det handler om, at bruge kilder, der er troværdige.

EDIT: Mindre justering i fjerde afsnit.

Jamen nej nej nej. Kom dog i det mindste med nogle links til nogle klare udtalelser fra folk i miljø'et, at du sidder og siger "du ikke kan huske detaljer" kan bruges til cirka lige så meget som når Pallejensen siger der er krise uden nogen form kilder til at bakke det op.

Finanskrisen har ramt alt, dermed også spilindustrien, det er klart, men den japanske spilindustri ikke hårdere ramt end den vestlige. Derudover er det irrelevant da diskutionen omkring den såkaldte "krise" aldrig omhandlet salg, men derimod kvaliteten af de produkter der kommer fra japan. Derudover mener jeg lige FF13 satte rekord med over 1 million solgte spil på første dag, så lidt spil gider de åbenbart godt købe?

Det er kvaliteten af spillene der er til diskution her.

Desuden er det noget vrøvl at de spiller mindre, focus er flyttet mere over på håndholdte, men de spiller stadig lige meget. Jeg vil vildt gerne se nogle kilder for det udsagn du kommer med der.

Og du har ret, det vil være rart med nogle "troværdige kilder" i denne tråd, for der bliver virkelig lukket meget lort ud synes jeg.
WehnerWehnerSkrevet 27/02-10 12:08, rettet 27/02-10 12:17 
Og meget af det kommer fra dig - ikke mindst fordi din tone er på grænsen til upassende.

Men på søgemaskiner som eksempelvis www.google.com kan selv en helt enkel søgning bekræfte den tendens, som jaes og Palle nævner. Eksempelvis her:

Destructoid/Boomtown
Japan games industry finished?
Capcom's Keiji Inafune was very impressed with his year's Tokyo Game Show.

The developer well known for his involvement in massive western hits such as Dead Rising and Planet believes that much of the Japanese games development industry has lost its way.

When asked what he though of the games on show at the Tokyo Game Show he said:

Personally when I looked around [to] all the different games at the TGS floor, I said, 'Man, Japan is over. We're done. Our game industry is finished.

Hvis man har været gamer længe, skal der altså heller ikke meget overblik til at se, at det, der sker i Japan for tiden både sammenlignet med Vesten og men også isoleret set, er milevidt fra den dominans, japanerne havde både kunstnerisk og kommercielt* i især firserne og halvfemserne.

* Her mener jeg naturligvis med rigtige spil ikke Wii/DS-shovelware

Kilde
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-10 12:17, rettet 27/02-10 12:24 
jaes>
Jeg kommer naturligvis ikke med sådan en påstand ud af den blå luft. Jeg har set adskillige interviews, nyhedsoverskrifter og artikler det seneste års tid om emnet. Bl.a. to separate interviews med to udviklere fra Konami. Mener faktisk den ene var Kojima himself, der medgav, at der er problemer. Ingen grund til at være så mistroisk. Gå ind på Gamasutra eller søg på Google, og tjek selv efter :)

Der har været mængder af netop den slags artikler:

"If you honestly compare Japanese games with Western ones, Japan has lost," Kojima frankly said

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3170630

Eller fra Square-enix:

The Japanese games industry is in trouble. At least, that seems to be the consensus of a number of high-profile developers from that region, especially after this year's Tokyo Game Show. But Square-Enix—the developer best known for role-playing series like Final Fantasy and Dragon Quest—isn't taking the news lying down. Instead, the company has done everything it can to appeal to a more global audience, from publishing and development deals to new acquisitions. Ars sat down with president and CEO Yoichi Wada at the Montreal International Game Summit to discuss the apparent turmoil in the Japanese game industry and what Square-Enix hopes to do about it.

"It is true that the Japanese gaming companies have started to fall behind some of the Western companies since 2005," Wada said via an interpreter. "Right now they're starting to get used to the current generation of consoles and they're on the road to recovery. So I believe the situation is not that pessimistic."

http://arstechnica.com/gaming/news/2009/11/a-flat-world-ars-interviews-square-enix-ceo-yoichi-wada.ars

Men det afhænger selvfølgelig af, hvor man ligger fokus. Holder man fokus på Wii, DS og casualspillene, er der ikke tale om tilbagegang. Kigger man på de spil, der var traditionelle før disse maskiner, har du fuldstændig ret. Det er altså bare at følge med i salgstallene, omsætningskurver, antal producerede spil osv. for at se det.

Azzkikr>
Derudover mener jeg lige FF13 satte rekord med over 1 million solgte spil på første dag

Nej. Altså med mindre det kun er PS3 man sammenligner med og det er det vel ikke, når det fremdrages som eksempel på, hvordan tilstanden af det japanske marked er.

Ikke fordi jeg ville drages alt for langt ind i diskussion, da tonen er dårlig og aggressiv. Synes bare lige jeg ville bakke Jaes op, da der IMO er tale om en helt åbenlys rigtig udlægning af tingenes tilstand. Er lidt chokeret hvis folk på P:R, ikke finder det indlysende?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 27/02-10 13:14 
Og vi skal naturligvis heller ikke glemme, at når man hårdnakket insisterer på at andre skal levere kilder, så sørger man naturligvis for selv at komme med nogle når man siger at japanernes "focus" er flyttet over til det håndholdte marked.
jaesjaesSkrevet 27/02-10 14:34, rettet 27/02-10 14:37 
Azzkikr:
Jeg har ikke tid til at sidde og finde kilder frem, da det ville kræve at jeg søgte på de nævnte sider og genlæste artiklerne for at sikre mig, at det var de rigtige. Det er ikke lige en type links jeg gemmer. Derfor mente jeg du ligeså godt selv kunne søge.

Jeg KOM jo med nogle detaljer. Du kan ikke forvente at man kan huske alt. Jeg var bare ærlig og henviste til at så kunne du selv læse nogle artikler om emnet, for at få alle deltaljer med.

At du næver ét spil (FFXIII) giver ikke en statistik i sig selv :)

Jeg synes ikke jeg vil bruge mere tid på diskussionen. Igen kan jeg kun undre mig over, at du ikke stoler på oplysninger, der ville være ret svære at skjule, i de her moderne internet-tider :)

EDIT: Nej, det er ikke kvaliteten af spillene vi diskuterer. Men om der er krise eller ej. Kan godt være, Palle gjorde, men min indgangsvinkel var jo en anden.
BeanoBeanoSkrevet 27/02-10 16:15, rettet 27/02-10 16:17 
Jeg kan fint følge Palle's kritik af Y3 demoen - ligner ikke et moderne spil på mange måder. Stive Arnold-animationer, simpel grafik (efter dagens standard) og stor del af dialoger kun på tekst. MEN jeg syntes det har andre kvaliteter - bl.a. den Shemmue-agtige atmosfære, kampene som underholdede mig fint og en stak minigames i verdnen der kan give afveksling undervejs. Jeg har så også vurderet spillet ud fra både demoen og diverse videoer der viser flere sider af spillet som demoen slet ikke har med. Jeg er langt fra skræmt væk af demoen men forventer heller ikke en AAA titel :)

Anyvajs, hvis man har en Jap PSN konto kan man hente Yakuza 4 demo i næste uge og se om næste kapitel er mere moderne ;)

Kilde
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/03-10 06:01 
Ign's video review

http://www.youtube.com/watch?v=s8fRBBLXi0k
nerosnerosSkrevet 10/03-10 08:48 
Slet ikke så dårligt som jeg havde troet det ville få i scores :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 10/03-10 13:04 
Mega64 tager Yakuza 3 ændringerne under "kærlig" behandling :D

Mega64: A Yakuza 3 Short Film
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/03-10 14:16 
Mmm chopstick burgers! :D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-10 15:07 
Den underholdende film-bid, understreger fint, vel sagtens, alles undren over at SEGA har valgt at klippe og klistre i den vestlige udgivelse. De der har plaget efter at få spillet hertil, er da netop dem der vil have den autentiske japanske oplevelse, og det er vel også dem der skal købe udgivelsen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-10 19:48 
Jeg ved ikke om der er nogen sammenhæng, men jeg har i dag fået at vide at der ikke sendes Yakuza 3 ud til anmeldelse.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/03-10 21:07, rettet 11/03-10 21:20 
Mærkeligt, vi har fået den - tidligere på ugen var det vist...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-10 22:00 
Flot. Jeg mistænkte at der var noget fishy.
WehnerWehnerSkrevet 11/03-10 22:02, rettet 11/03-10 22:38 
Vi har fået samme besked som King C.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-10 22:08 
Jeg hiver altså lige fat i pikken på hende i morgen. Og hører hvad der er hvad. De kunne jo sige at der ikke var nok... i stedet for at sige at den slet ikke bliver sendt ud.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/03-10 22:25 
Jeg skal lige sige, at vores er en debug version - men den er beregnet til review.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 22:28 
@KC: Pjækkede du også altid fra biologitimerne? :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-10 23:18 
PalleJensen>
Jeg skal lige sige, at vores er en debug version - men den er beregnet til review.



Sån en har jeg også... det er ikke til anmeldelser ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-10 23:19 
Beano>
@KC: Pjækkede du også altid fra biologitimerne? :)

Ja, og røg hash og gramsede på bryster ovre i Ørsted-parken ;)
WehnerWehnerSkrevet 11/03-10 23:47 
Hehe...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 23:54, rettet 11/03-10 23:56 
Jeg var ikke in-the-know mht. Ørstedsparken, så jeg googlede det lige... ARGH! Min nattesøvn!
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-10 07:46 
haha... mja, nu skal du så regne med at jeg er rigtig gammel, så da jeg trådte mine ungdoms-sko derovre (i dagtimerne) var parken ikke så overrendt med trækkerdrenge (og dem der vil banke dem,stjæle deres penge og generelt bare gi' dem en lærestreg), så det var faktisk muligt at have sex (eller lignende) i fred med en af det modsatte eller eget køn ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-10 07:48 
Når det viser sig i øvrigt nu at ingen har fået den færdige udgave til anmeldelse, så jeg står på min oprindelige mening at det nok er fordi den vestlige udgave er elendig.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/03-10 08:21 
Så det "review" der står på disken, bør jeg se bort fra??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-10 08:27 
Sender I så debug-maskinen med ud til anmelderen?
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-10 08:30 
...og det er (og jeg ved at du ved det her) ikke den færdige udgave, så selvfølgelig anmelder du den kun såfremt du har en avis- eller magasin-anmeldelse som skal nåes inden dead-line. Og du husker selvfølgelig at nævne overfor læseren at det rent faktisk ikke er den udgave han eller hun kan købe i butikken.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/03-10 09:14 
Naturligvis. Men når vi får en debug-disk, påtrykt "Review" - og specielt når der ikke kommer andet, er den den vi anmelder.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 12/03-10 09:28 
Mon ikke også man kan tillade sig at antage det er final kode? Spillet har trods alt været færdigt i 1 år - kun lidt indhold de har fjernet og lagt engelske tekster på :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-10 09:30 
PalleJensen>
Naturligvis. Men når vi får en debug-disk, påtrykt "Review" - og specielt når der ikke kommer andet, er den den vi anmelder.



O-K
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-10 09:33 
Beano>
Mon ikke også man kan tillade sig at antage det er final kode? Spillet har trods alt været færdigt i 1 år - kun lidt indhold de har fjernet og lagt engelske tekster på :)

Sjovt nok er netop det, der mangler eller som er lagt til, stridens kerne, så selvom spillet er "færdigt" i den japanske udgave, kan de sidste måneder være brugt til at rette. Men jeg ved jo at Palle, og dem han arbejder for, selvfølgelig har læserne i fokus, så anmeldelsen vil selvfølgelig blive mærket med "anmeldt ud fra en ufærdig ikke-retail kopi" :D
BeanoBeanoSkrevet 12/03-10 09:36 
Hvis der dukker en hostess club eller japansk quizz op i spillet, så vil jeg nok sætte tvivl ved at det er final kode - men det ved Palle jo nok ;)
BeanoBeanoSkrevet 16/03-10 10:12, rettet 16/03-10 10:13 
Ha!... Yakuza 5 allerede på vej i japan? :D

Kilde
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-10 03:08, rettet 20/03-10 03:11 
Jeg er gået i gang med at optage de forskellige "Revelations" som Kazuma kan lære nye moves af, ved at tage billeder af folk med sin mobil telefon.

Der er ikke nogen spoilerklip fra selve historien i disse indtil videre.
Hér er 3 indtil videre:

http://www.youtube.com/watch?v=KuuHkFmCwSA
http://www.youtube.com/watch?v=6rNHZtq5OlU
http://www.youtube.com/watch?v=YO7dsZgcnTI
nerosnerosSkrevet 20/03-10 09:24 
Det er sku kun i Japan man laver spil sådan der :D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/03-10 02:52 
Her er to mere

http://www.youtube.com/watch?v=hU5RWVN3H4M
http://www.youtube.com/watch?v=5PgheBkjDRE

Der er 10 i alt i spillet
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/03-10 23:33 
Jeg har lavet en høj-journalistisk video anmeldelse af Yakuza 3

http://www.youtube.com/watch?v=_gbD9zUnLng
BeanoBeanoSkrevet 24/03-10 08:38 
LOL... total i orden anmeldelse. Jeg havde HELT misset pointen med spillet :)
nerosnerosSkrevet 24/03-10 08:58 
Super review :D
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/03-10 09:21 
Sjovt, Bo ;)
SumezSumezSkrevet 24/03-10 09:52 
Genialt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/04-10 18:33 
Så har jeg endelig fået optaget og lagt alle 10 Revelations op.

Youtube Playlist
BeanoBeanoSkrevet 20/04-10 15:39, rettet 20/04-10 15:40 
Eurogamer kan godt li' 4'eren. Jeg krydser fingre for at salget af 3'eren var godt nok til at Sega også udgiver 4'eren i vesten :)

Import anmeldelse
nerosnerosSkrevet 20/04-10 16:05 
Det ser også ret godt ud.
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/04-10 16:53 
"Yakuza 4 is made from the exact same parts as Yakuza 3.Tthere are no significant changes to the core combat or the setting, and it looks unerringly similar."

Det er nok til at få mig til at springe over...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-10 17:00 
Og 3'eren ligner uhyggeligt meget 1 og 2. Hvad havde du mon regnet med? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/04-10 17:18, rettet 20/04-10 17:19 
Ja, vurderet udfra Y4 demoen er det helt samme kedelige engine som forgængeren - eller ihvertfald meget tæt på. "Nyheden" i 4'eren består af flere minigames og en ny (og bedre iflg EG) historie hvor man spiller med tre personer. Jeg har gennemført 3'eren og mere af det samme skræmmer mig overhovedet ikke :)
nerosnerosSkrevet 20/04-10 18:45, rettet 20/04-10 18:46 
OK nåh jeg troede 4 'eren så lidt pænere ud, men grafik er jo ikke alting ;-) Jeg blev lidt skræmt af Y3 demo'en fordi gameplayet føltes lidt klodset i det..?

Det er da positivt at nogle folk herinde kan lide det.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/08-10 12:21, rettet 21/08-10 12:22 
En reporter fra boingboing.net har haft mulighed for at spille Yakuza 3 sammen med 3 personer, der enten er eller har været medlemmer af den rigtige Yakuza. Og som én af dem siger:

I feel sorry for the people who bought the American version. SEGA USA sucks.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 22/05-18 17:18 
Yakuza 3, 4 og 5 Remasters til PS4. Pt. kun annonceret til Japan, men mon ikke de kommer her også... :)

https://gematsu.com/2018/05/yakuza-3-4-and-5-remasters-announced-for-ps4
150 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig