X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yakuza 3


Svar
nerosnerosSkrevet 02/12-08 12:06 
Jeg savler! Jeg SKAL have det her om jeg så skal lærer japansk ;D

Japanese Adventure Trailer HD
Bashful Neophyte
150 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-09 18:29 
Det kommer i Marts

http://www.youtube.com/watch?v=K3RzCxHYSJs
BeanoBeanoSkrevet 08/12-09 18:34 
Q1 2010 bliver en dyr tid :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-09 19:02, rettet 08/12-09 19:02 
Nice. Jeg synes de andre i serien har været ok spændende, men lidt for meget Shenmue-lite'ish. Det har været den ekstremt grimme grafik og blur effekter der har afholdt mig fra at spille PS2-spillene mere end 4-5 timer. Glæder mig til at se om der er noget om hypen, nu skulle jeg i hvert fald kunne spille uden at få øjenkræft :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/12-09 13:58 
Azzkikr>
Nu utroligt de skal tage så længe om det.

Yakuza 4 når vel at udkomme i japan før 3'eren lander her.

Ja, det er ikke helt ved siden af - Yakuza 4 er annonceret til en udgivelse d. 18. marts 2010.

"SEGA, a day after announcing Yakuza 3 for the West, has revealed a Japanese date for Yakuza 4. This second PS3 instalment will arrive there on 18th March 2010."
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/01-10 14:44 
Så kom der en dato på... d. 12. marts.

"Yakuza 3 gets March date for Europe"
nerosnerosSkrevet 21/01-10 14:54 
Det er snart :D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/02-10 14:57 
Skulle komme engelsk demo på EU Store i dag... :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/02-10 15:45 
Nice! Den er bare SÅ hentet!
nerosnerosSkrevet 18/02-10 18:04 
Hell Yeah!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/02-10 19:12 
Én ting er at det er mere Yakuza stuff, men jeg syntes det er super fedt at det endelig er i HD så man virkelig kan se alle detaljerne som f.eks. varene i butikkerne.
nerosnerosSkrevet 18/02-10 22:49 
Jeg har kun lige prøvet det meget kort og var inde i den der klub og banke lidt løs på en boss ;-) Det spiller som Yakuza, men jeg håber det har mere at byde på end at det bare er i HD!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/02-10 01:11, rettet 19/02-10 05:30 
Der er karaoke og MMS spil :D

http://www.youtube.com/watch?v=4LOMT00qPVA
nerosnerosSkrevet 19/02-10 08:10 
Yes I know :-) Det med cigaretten i gyden der var rimeligt sejt haha. Det skal nok blive fedt jeg glæder mig.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 19/02-10 10:50, rettet 19/02-10 11:51 
Syntes også rigtigt godt om demoen. Nogen old-gen stivhed over animationerne og ligner et sub-HD spil - ikke noget mesterværk grafisk men tilgengæld hurtig framerate og demoen var underholdende at spille. Lader også til at være en del mini-games at kaste sig over.
Bliver et must-buy for mit vedkommende :)
HeroldHeroldSkrevet 19/02-10 10:54 
You must have it, but...?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 19/02-10 11:51 
Din røv... :D
BeanoBeanoSkrevet 19/02-10 20:43 
Video udelukkende lavet for at håne os i vesten...

Yakuza 4
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/02-10 12:47 
Ser elendigt ud synes jeg, især delen hvor de 'slåsser' med en motorcykel er tilgrin.
RaGeRaGeSkrevet 21/02-10 23:20 
Ligner noget bras.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-10 23:27 
Jeg synes det ser vildt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 21/02-10 23:30, rettet 21/02-10 23:32 
Ok de mini games ser fristende ud, men kampsekvenserne ligner noget fra sidste generation. Den Yakuza demo så os meget middelmådig ud.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-10 23:39 
Så skulle du prøve kampsystemet i GTA4... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 22/02-10 04:48 
Nu har jeg ikk fulgt så meget med, men er yakuza GTA-agtig?. som bare foregår i Asien?. kan man løbe frit rundt og gå amok, tænker jeg på :)
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/02-10 05:36, rettet 22/02-10 05:40 
Nej. Det er mere Shenmue-agtig: Et slags action RPG hvor man løber rundt i små og meget realistiske områder men i en langt højere grad kommer op og toppes med forskellige bander igennem random encounters.
Det er forskellen ved at være Ryo og Kazuma.
Ryo må tjene sine penge på fredelig manér imens Kazuma kan sige "Nix, det gider jeg ikke" og så bare tage en anden bølles penge.
En feature er at alle de prominente figure i spillet er modelleret efter de skuespillere der ligger stemmer til dem.
nerosnerosSkrevet 22/02-10 15:12 
Beano>
Video udelukkende lavet for at håne os i vesten...

Fed trailer haha! Bordtennis scenen er fantastisk ;D Glæder mig til at få fingrene i Yakuza 3 og gå amok i de skøre mini games!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 24/02-10 14:06 
Øjjj... Sega KUNNE ikke lade være - de SKULLE absolut pille :(

"Yakuza 3 Loses Content in the West"
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/02-10 14:23 
Hostess bars er væk, gad vide om det betyder at hele hostess delen er væk, eller om man stadig kan date/finde hostess girls.

Fuldstændig tåbeligt, det er da en rimelig relevant del af nattelivet i Yakuza spillene.

Men ok, man får jo heller ikke lov at komme ind på de fleste hostess clubs som vesterlænding i virkeligheden, men kunne de da i det mindste lave et par gaijin clubs til os :P
HeroldHeroldSkrevet 24/02-10 15:01 
Du kan stadig date jvf. artiklen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/02-10 15:07 
Ja det havde jeg overset. Men kan man stadig finde piger og få dem til at blive hostess?

I 2'eren kunne man også selv blive host og ende med at eje en klub osv.

Der var mange mini-games der involverede hostess og hostess clubs i de forrige, så det er et betydeligt sub-plot de skærer væk her.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/02-10 15:32 
Nuij det var ærgeligt. :(
nerosnerosSkrevet 24/02-10 16:33 
PIS! :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 24/02-10 16:47 
I 4'eren er alle skilte og reklamer udskiftet med Starbucks, McDonalds og SevenEleven reklamer og 50 Cents spiller hovedrollen som Kaz Dawg. Vi skulle jo nødigt blive forvirret over det foregår i Japan.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/02-10 16:52 
Og ALLE er blonde. Ligesom i Raw Danger

Japansk Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=de3ZWOTnypA

Engelsk trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=BnNSYgCMomk
nerosnerosSkrevet 24/02-10 16:57 
Beano>
I 4'eren er alle skilte og reklamer udskiftet med Starbucks, McDonalds og SevenEleven reklamer og 50 Cents spiller hovedrollen som Kaz Dawg. Vi skulle jo nødigt blive forvirret over det foregår i Japan.

Haha ja det er til grin...
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 24/02-10 16:57, rettet 24/02-10 16:57 
@Darkbeat: Morsomt - jeg tænkte faktisk på at skrive noget lignende, men syntes alligevel det ville være for langt ude :O
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/02-10 21:23 
Jeg har aldrig spillet et Yakuza spil - men jeg prøvede lige demoen af Yakuza 3. Hold op det er sløjt... Grafikken er gammeldags, styringen helt i hegnet og at der kun er tale på en lille del af dialogen, synes jeg er for ringe her i 2010.

Hvordan Yakuza kan være så populært i Japan, er svært at forstå - og spillet understreger måske bare den krise den japanske spilindustri er i.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-10 21:38 
Samme kan man vel sige om GTA spillene? De ting som går igen i begge spil vil jeg da mene Yakuza gør en hel del bedre...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 25/02-10 21:50, rettet 25/02-10 21:50 
PalleJensen>
Hvordan Yakuza kan være så populært i Japan, er svært at forstå - og spillet understreger måske bare den krise den japanske spilindustri er i.

Ja, det er jo bare endnu et "kinøjser" spil...
Hvorfor kan det hele ikke være mere som i vesten, hvor de seje går i sort og bare er "tough" på den pumpede måde, og hvor man ved, at begreber som "gameplay" og "game over" er så meget gårsdagens nyhed!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/02-10 22:11, rettet 25/02-10 22:12 
Jeg synes da netop at Yakuza 3 er et meget vestligt "kinøjser"-spil, uden at ville argumentere for hvorfor sandbox, pludseligt skulle være en vestlig idé - dog sagt, at det er blevet en meget prægende genre i den vestlige spilkultur.

Det er GTA, uden biler, i Japan, med rollespilselementer, og noget beat em' up - ligheden er total!

Jeg synes dog Palle har ret - jeg fandt ikke demoen særligt inspirerende, i forhold til mine forventninger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/02-10 22:18 
Kristensen>
Ja, det er jo bare endnu et "kinøjser" spil...
Hvorfor kan det hele ikke være mere som i vesten, hvor de seje går i sort og bare er "tough" på den pumpede måde, og hvor man ved, at begreber som "gameplay" og "game over" er så meget gårsdagens nyhed!

Hvis du lige slapper af og trækker lidt luft ind, vil du se at jeg ikke er kritisere spillet (demoen) for at være et kinøjser spil (hvilket jeg ikke synes det er), men demoen tegner et billede af et gammeldags spil, som virker teknisk underlegen i forhold til hvad vi ellers ser her i 2010. Og det var ikke engang sjovt at spille, selv om jeg var kæmpe fan af Shenmue, som er det spil jeg synes det bedst kan sammenlignes med (efter min begrænsede spilletid med Yakuza 3).

Og ja, Yakuza 3 virker bare som endnu et spil fra Japan, som kører videre i de samme riller som altid og hvor der ikke sker den store udvikling.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 25/02-10 22:41, rettet 25/02-10 22:42 
Hele humlen er vel at du gav et udtryk for at der skulle være en eller anden form for krise i japansk spilindustri (ja, du sagde det så ordret), og at det står meget bedre til i vesten?
Mit indtryk af Yakuza 3, og det der gør at jeg overhovedet ikke er interesseret i det, er netop at det lader til at køre i de samme riller som utallige vestlige spil, hvor der ikke sker den store udvikling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 25/02-10 23:08 
PalleJensen>
Og ja, Yakuza 3 virker bare som endnu et spil fra Japan, som kører videre i de samme riller som altid og hvor der ikke sker den store udvikling.

Hvorfor bruge så meget plads på at forklare, når du har det sidste afsnit med? Så er det jo nemlig bare endnu et "kinøjser" spil i dine øjne.
Jeg tror virkelig ikke på du kan lide spil. De må ikke være svære, der må ikke være for meget tekst, charme er et fyord og grafisk skal det gerne nærme sig fotorealisme for at være helt godt.
Det er i hvert fald svært at blive positivt overrasket når man er klar med ord som, gammeldags, sært, for japansk og kinøjser hver gang man støder på noget man ikke forstår.

Og nøgleordet i din kommentar om Shenmue må være; var.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/02-10 23:34 
Hvilken "krise" er det lige folk taler om?

Bare fordi japanerne ikke gider bruge tid og penge på microsofts skrammelkasse betyder det altså ikke der er krise. Om noget bevidner det at der netop ingen krise er fordi Japanerne åbenbart bliver rigeligt underholdt af de andre systemer.

Der bliver udgivet et hav af ps3, wii, ds og psp spil som aldrig når uden for landets grænser, mange af spillene er udelukkende lavet til det japanske markede.

Jeg fatter ikke hvordan en eller anden ligegyldig dansker, med 0 viden omkring emnet, kan sidde og udtale sig om kriser og drage paralleller udfra en 30 minutter lang demo han har prøvet, det er da totalt tilgrin. Men det kan selfølgelig også være det bare er mig...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/02-10 05:47 
Okay, hvis niveauet på P:R er som i ovenstående ovenstående to indlæg, så er det jo umuligt at diskutere sagligt.

I rest my case...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 26/02-10 08:12 
Ja, det er også for lamt at man ikke kan komme med en diskret kommentar som "japansk spilindustri er i krise" uden at behøve at bakke det op med nogen form for argumentation. Skandaløst.

Jeg hviler MIN kasse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/02-10 15:00, rettet 26/02-10 16:19 
Japansk spilindustri er formentlig i en eller anden form for krise*. Det har en del branchefolk i hvert fald udtalt. Ved ikke om det er det, Palle refererer til.

Men at japanske spil oftere er gentagelser i koncept og stil end vestlige, synes jeg ikke man kan sige. Det kommer lidt an på genrer m.m.

* På nogle områder kan det nok også ses (ikke nødvendigvis i kvaliteten af spillene).
GreaseballGreaseballSkrevet 26/02-10 17:01 
Kom lige til at tænke over noget, en af grunden til at vi nok ser mange Japanske spil kun til Sony's sorte dørstopper ;p og Wii, mens man på anden side af kloden ser mange vestlige spil på Xbox360. Igen mange titler som aldrig kom ud fra deres område kan have meget vel havde noget at gøre med at både japan og US er meget nationale. De fortrækker noget der kommer fra deres eget land/område(Mener dog ikke MS får lavet Xbox i USA XD ).

At sammenligen spil fra de to dele er lige så let som at når det kommer til film. Elsker kamppsil og platform spil fra Japan, men bil spil, adventure og FPS samt sandkasserne der er jeg nok mere til dem fra vestlige udviklere.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/02-10 08:19 
jaes>
Japansk spilindustri er formentlig i en eller anden form for krise*. Det har en del branchefolk i hvert fald udtalt. Ved ikke om det er det, Palle refererer til.

Med farer for at få et ildebefindende spørger jeg alligevel, hvilke "branchefolk" taler vi om her? Og taler vi overhovedet om folk som har nogen som helst viden omkring det Japanske markede? Man skal have endel insider viden omkring det japanske markede for at kunne komme med sådanne udtalelser, noget jeg tvivler på hverken du eller især Palle har.

Som jeg allerede har nævnt så er det Japanske markede altså ikke i krise fordi diverse Pallejensen'er rundt omkring i vesten ikke mener grafikken er 'up2date' på de ting de deler med os vesten. Derudover, som jeg nævnte tidligere, er det japanske spilmarkede primært bygget op omkring at fange det japanske publikum og ikke diverse skydegale vesterlændinge. Jeg tror ikke mange folk her helt fatter omfanget af spil der udelukkende bliver udgivet i Japan..

Jeg synes desuden det er tragikomisk at snakke om kriser når Wii'en har sat nye rekorder i Japan og de håndholdte konsoller sælger bedre end nogensinde.
jaesjaesSkrevet 27/02-10 10:01, rettet 27/02-10 10:22 
Jeg kommer naturligvis ikke med sådan en påstand ud af den blå luft. Jeg har set adskillige interviews, nyhedsoverskrifter og artikler det seneste års tid om emnet. Bl.a. to separate interviews med to udviklere fra Konami. Mener faktisk den ene var Kojima himself, der medgav, at der er problemer. Ingen grund til at være så mistroisk. Gå ind på Gamasutra eller søg på Google, og tjek selv efter :)

Jeg kan ikke huske alle detaljer, men det handler vist primært bl.a. om finanskrisen, der har ramt den japanske spilindustri ret hårdt. Samt et skift i medievaner hos forbrugerne. Japanere spiller ganske enkelt mindre end før. Derfor er det sværere at skaffe penge til spilproduktioner, samt at der selvfølgelig er færre folk, som er interesseret i at være spiludviklere. Formentlig kan det også aflæses af tørre tal, tjek evt. via Google (salgstal, antal udviklede spil etc.).

Det er også som om du ser ordet krise, og straks ser en katastrofe - det handler jo mest om, at tingene nedskaleres i øjeblikket. Folk flytter produktioner til DS fx. Det kan sagtens være, at tingene vender inden for et par år. Men de japanske udviklere/udgivere er tvunget til at være påpasselige.

Så din korrekte bid info, at der udvikles mange spil kun til det japanske marked, er faktisk med til at sætte lys på problemet - der er som sagt færre købere til disse spil i øjeblikket. Der er i øvrigt også fald af brugere i arcadehallerne.

Uden at have tjekket, så tror jeg din påstand om Wii er forkert - salget er vist dalet på verdensplan. Jo, den sælger fint og er ikke i direkte krise, men Nintendo selv, har jo kommenteret, at der er sket en nedgang/mætning af markedet.

Azzkikr>
Man skal have endel insider viden omkring det japanske markede for at kunne komme med sådanne udtalelser, noget jeg tvivler på hverken du eller især Palle har.

Naturligvis skal man ikke det. Det handler om, at bruge kilder, der er troværdige.

EDIT: Mindre justering i fjerde afsnit.
nerosnerosSkrevet 27/02-10 10:07 
Af en eller anden grund virker det her spil ikke så attraktivt på mig mere. Synes det var en lidt tam demo, men ved godt man ikke må dømme spil på det grundlag. Bare se på God of War III demo'en ;-)

Men når det så er sagt skal det haves på et tidspunkt, bare ikke lige nu når GoWIII kommer!
Bashful Neophyte
150 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig