X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alan Wake & Heavy Rain


Svar Sortering
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/11-08 11:02, rettet 19/11-08 11:02 
Jeg har lige fået spillet Fahrenheit igennem for første gang, og sikke en oplevelse! Det er egentlig et ganske enkelt adventure spil, men den måde hele molevitten er så gennemført på gjorde, at jeg ikke kunne lægge spillet fra mig - selv til trods for at historien var lidt for syret for mig.
Fedt spil, og med et nyt udspil til PS3, Heavy rain, er der nu endelig en grund for mig til at investere i den maskine. 360 vil få Alan Wake, der ser afsindigt lækkert ud. For mig at se virker Alan Wake som et lidt mere frit spil end Heavy Rain, men de er begge absolutte must-haves for mig. De to mest interessante spil i denne generation, indtil videre.

Glæder mig vildt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 19/11-08 14:05 
Heavy Rain kommer da også til Xbox 360, gør det ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 19/11-08 14:35 


Ikke ifølge wikipedia
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/11-08 14:57 
Det blev vist hos Sony (bag lukkede døre) i Leipzig, så... :)
KTCKTCSkrevet 19/11-08 22:47 
Damn, det kan være det bliver min killer app. Det håber jeg et eller andet sted.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 19/11-08 23:25 
Seriøst, hvad er det lige man har set fra Heavy Rain? Den der, indrømmet fine, video med tøsen der. Men altså der er QTE i. Jeg gentager: QTE. Det kan mildest talt ikke bruges til meget... faktisk er det jo bare en måde at undgå at lave ordentligt gameplay på. :)

Fahrenheit bliver altså især pga. QTE'erne og så det latterlige sidste akt ikke mere end ok.
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 19/11-08 23:45 
Jeg håber på en god fortælling, og det gav Fahrenheit mig. Dejligt spil, og jeg håber på at Heavy Rain kommer til at levere varen også.

Alan Wake har længe stået på ønskelisten også.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 19/11-08 23:57 
Jeg synes Fahrenheit starter som en interessant fortælling, men selv det får de smadret. Noget jeg holder meget af er konsekvens, at føre tingene igennem. Det føler jeg ikke at de gør med historien i Fahrenheit. Der er selvfølgelig noget spøjst på spil, men det kunne have været langt mere down to earth og dermed vedkommende, hvis historien var blevet holdt indenfor den genre/den verden de lægger op til. Faktisk synes jeg det der kult noget er så stort et tacked on cop out, at det er sløset og tåbeligt fundet på... uinspireret.

Det er hårde ord og jeg er med på at man kan nyde den, jeg følte bare at den præmis og den historie der ligger i spillet aldrig føres ud. Det var skuffende, især når gameplayet degenerede.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/11-08 04:40 
Ja, Fahrenheits historie kører mildt sagt af sporet, hvilket er en skam.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 20/11-08 20:51, rettet 20/11-08 20:53 
Jeg er grundlæggende enig i, at QTE er dårligt gameplay, men det havde nu sin berettigelse enkelte steder i Fahrenheit. Fx bruges det jo til at måle hvor troværdig, man virker på politifolkene. Det synes jeg er et udmærket twist. Det er også fedt, at man netop spiller både den "kriminelle" og politiet, det opfordrer til en ny måde at tænke på i et adventurespil.

Mht. QTE ser de sjovere ud i Heavy Rain. Det bliver vist noget med at reagere på spilverdenen snarere end at lege Simon Says. Fx er der en scene i en af gameplayfilmene, hvor man skal slås, og der kan man trykke for at forsøge at kæmpe sig frem til en pistol i lokalet, eller vælge at slå på fjenderne, samt vist en tredje ting - noget i den stil, kan ikke huske detaljerne.

Det største problem med Fahrenheit er måske, at man skal spille det flere gange for at opleve, at man reelt har flere muligheder for at klare en situation. Samt at man har mindre frihed, end der blev lagt op til inden udgivelse. Ikke at den manglende frihed er et problem i sig selv, men man tænker jo automatisk på flere løsningsmodeller, hvis man tror der er flere end blot en eller to :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/11-08 00:43 
Alan Wake ser for lækkert ud!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig