X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilmuseet åbner


Svar Sortering
RJKRJKSkrevet 06/11-08 01:11, rettet 06/11-08 01:15 
Lørdag den 29. november åbner Spilmuseet - et interaktivt museum dedikeret til spilmediets historie dækkende arcade-, computer- og videospil. Der er på dagen åbent hus fra klokken 12.00 til 20.00.

Spilmuseet er en af de eneste faste udstillinger om spilmediet på verdensplan. Museet fremviser eksempler på spilhistoriens højdepunkter strækkende fra 1970'erne og frem til i dag. Udover m... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
116 emne(r).
« < 1 2 3

Svar Sortering
BazeBazeSkrevet 17/02-12 17:51 
Hvad skyldes grunden til at entréen er gratis? Er museet støttet af staten eller hvorledes?
RJKRJKSkrevet 17/02-12 18:00 
Vi er 100% selvfinansieret på tiende år, og de årlige omkostninger er så høje, at entré ikke ville gøre nogen mærkbar forskel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 17/02-12 18:13 
Okay. Det er da imponerende. :)
ElgenElgenSkrevet 17/02-12 18:19 
Baze>
Hvad skyldes grunden til at entréen er gratis?

Er det ikke meget normalt at der er gratis entré i en spillehal?
Jeg har da aldrig før været i en spillehal hvor de tog entré };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 17/02-12 18:20 
Nu er vi jo så ikke lige en spillehal...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
amnesiaamnesiaSkrevet 17/02-12 18:36 
RJK>
Nu er vi jo så ikke lige en spillehal...

Indtil ikke-spillehals delen fylder mere end spillehallen, er det vel meget nærliggende at betegne det som en sådan.

Her tænker jeg på, hvad der er tilgængelig for offentligheden. Jeg tager selvfølgelig forbehold for at det har ændret sig siden jeg har været hos jer sidst.
Græsset ER grønnere på den anden side!
RJKRJKSkrevet 17/02-12 18:43 
Nærliggende eller ej, så er det helt forkert.

Det meste museumsarbejde foregår ikke i udstillingen, hverken hos os, eller andre museer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/02-12 19:12 
Ikke fordi jeg skal blande mig, eller erklære mig enig eller uenig i noget, men det er vel også selve udstillingen, folk snakker om. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 17/02-12 19:40, rettet 17/02-12 19:41 
Da det er ens egne penge man propper i maskinerne, vil jeg stadig betegne det som en spillehal; fx ligesom netop åbnede Chassis Arcade i Jægersborgsgade i KBH };-D

Jeg har i hvert fald aldrig før været på et museum (og jeg har været på en del de seneste år; har unger på 10år, 7år og 9mnd, senest Post og Tele Museet i går, hvor der er masser af interaktive ting man kan prøve, alle gratis...hvilket entreen iøvrigt også er) hvor de interaktive ting kostede penge...
At man skal putte penge i en arcademaskine for at få credits, ha det er naturligvis en del af oplevelsen fra den gang, men det kunne jo snildt klares med fx. udlevering af poletter el. lign.

Bottom line er, du betaler for forlystelserne..ergo en spillehal/forlystelsessted i min bog...jeg kalder heller hverken Tivoli eller Bakken for et museum };-P

Dette skal på ingen måde tages som en kritik eller noget..jeg synes bestemt at Spil:Museet er lækker ting...men synes (og har altid gjort det) måske at navnet er lidt skudt ved siden af };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 17/02-12 20:02 
Så igen:

En spillehal er en bygning med gevinstgivende automater, hvis formål er at tjene penge.

En arcadehal er en bygning med arcademaskiner, hvis formål er at tjene penge.

Cirka halvdelen af vores udstilling er arcademaskiner. Det repræsenterer måske 5% af vores samlede aktivitet. Vores formål er at bevare og formidle, ikke at tjene penge. Vi tjener ikke penge - vi har et kæmpe underskud hvert år.

Ergo er vi ikke en spillehal. Et kunstmuseum er heller ikke et kunstgalleri og et bibliotek er ikke en boghandel. De har en del af det samme indhold, men vidt forskellige formål og meget andet arbejde bagved kulissen.

Når vi har gratis entré, som er dét der blev spurgt til, så er det ikke fordi vi tjener penge på at være spillehal, som der blev mere end antydet. Jeg ved godt det kommer som et chok for mange, på trods af at alle arcadehaller er lukket, men man tjener ikke penge på at tage 2 kroner for et 1-times spil Wonder Boy In Monsterland. Dét handler ene og alene om at bevare arcade-fornemmelsen, hvilket man ikke kan gøre på samme måde med freeplay eller (gratis) poletter. Det er ikke fordi det betyder noget afgørende økonomisk for os.

At de fleste ikke har nogen anelse om 90% af hvad vi laver er fair nok, for det er ikke noget vi skilter med - det har vi for travlt til. Men du har da set en masse af det, så hvordan du alligevel kan være så ignorant, er mig komplet uforståeligt. Så jeg betragter det ikke som kritik, men som et meget nedladende angreb på vores samlede virke, hvoraf udstillingen som sagt repræsenterer omkring 10%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/02-12 20:12, rettet 17/02-12 20:12 
Jeg har ikke selv været der, men jeg læser det primært som et ønske fra folk om at der blev lavet en større og mere omfattende udstilling oveni det der allerede findes på museet?

Jeg kan ikke forestille mig at nogen antyder at der tjenes penge på Jeres arkademaskiner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 17/02-12 21:38, rettet 17/02-12 21:45 
Sumez: Nej, jeg synes at de opstillede maskiner er fine som de er...blot måtte der naturligvis gerne være flere (nej ikke i det lokale de pt. står i, for der er ikke plads til flere };-P), men det vil jeg nok synes ligegyldigt hvor mange maskiner def bliver opstillet...

RJK: Jeg kender da bestemt til noget at det du/I laver...og hmmm, burde måske ha' slået 'museum' efter...

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 03/09-12 22:54 
Mig og nogle kammerater har snakket om at besøge spil museumet, men hvor længe er det åben i år.?
Vi ville gerne se de ny alt det nye/brugte i har og byde på i spil verdenen.. :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
RJKRJKSkrevet 04/09-12 00:10 
Åbningstider fremgår af siden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
solid snakesolid snakeSkrevet 04/09-12 11:10 
Cool, jeg troede bare, at der nok var en pause i løbet af året ligesom i Sporup.
Men fedt vi finder en dag, og kigger forbi og nørder. :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/09-12 20:44 
Jeg skammer mig over at være "lokal", og stadig ikke have haft held af at rykke hverken min broder eller kammerat med derind. :(
Har en veninde der gerne ville med, men hun har valgt at flytte til Norge med kæresten, så hun får nok lidt langt til Ikast :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
116 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig