X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor køber du Blu-ray film?


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/10-08 12:44 
Vi har tidligere drøftet hvor man køber dvd'er og spil. Og nu hvor vi har Blu-ray godt inde på markedet, synes jeg det ville være en idé at hjælpe hinanden.

Som bekendt findes der rigtig mange Blu-ray udgivelser som er regionsfri (el. multireg.), og det kommer til vores fordel da man kan spare nogle penge.

Jeg har et par links som er gode at have i baghånden:

Blu-Ray Region Code Info:
http://bluray.liesinc.net/
- På denne side kan du se hvilke film der er regionfri og hvilke der er regionlåst.

Highdefprices.com:
http://highdefprices.com/
- Sammenligning af priser fra online butikker fra både USA, UK, DK etc.


Dvs, kig/søg på den første side og se om filmen er regionlåst eller ej.
Søg derefter på den anden side og find den bedste pris.


To af mine foretrukne sider at købe fra er DVD Pacific og DVD.CO.UK. Hos DVD Pacific kan man finde virkeligt billige film, og så skal man huske at bruge "Swedish Post International" så er der praktisk talt ingen change for at blive taget i tolden (jeg er i hvert fald aldrig blevet taget). Hos DVD.CO.UK har de også gode priser, billig forsendelse, og vigtigst af alt sender de indenfor EU så der er ingen told risiko.

Nogle gange har de gode tilbud, eks. har thehut.com "3 for 2" for tiden, der er nogle gode titler imellem. Brug dette link: http://www.thehut.com/hut/thehut/blu-ray/inspiration/3-for-2-blu-ray.list
Ved DVD Pacific kan det dog bedst betale sig at købe flere film af gangen (gerne 4-7) ellers bliver forsendelsen lidt dyr.

Det er rart at vi er sluppet for valget mellem ntsc og pal, på blu-ray er formatet næsten -altid- 1080p/24fps. Det gør det altså lidt lettere at købe film, når man ved man ikke får speed-up på hverken billed eller lyd. :-)


P.S. Jeg kunne ikke finde en passende tråd, så oprettede en ny.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 15/10-08 12:48, rettet 15/10-08 12:54 
Cenobite DK>
Hos DVD Pacific kan man finde virkeligt billige film, og så skal man huske at bruge "Swedish Post International" så er der praktisk talt ingen change for at blive taget i tolden (jeg er i hvert fald aldrig blevet taget).

Jeg bruger aldrig svenskerpost, og er kun blevet fanget to ud af langt over 100 gange. Og Priority Air Mail er en del hurtigere end svenskerpost... DVD Pacific bruger jeg i øvrigt selv til størstedelen af mine indkøb, både dvd og blå, og serviceniveauet er i top, hvis det skulle ske at man får noget forkert, eller noget der er i stykker. Helt klart en anbefalelsesværdig butik.

Til de 'fartgale' kan jeg anbefale HD Movie Source. Priserne er måske en tand høje, men til gengæld får man skidtet efter 4-5 dage, og de nye udgivelser sendes gerne fredagen før de kommer ud. Jeg er endnu aldrig blevet fanget i tolden, men i teorien er faren der, især hvis man køber mange film på én gang.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 15/10-08 12:50 
Jeg bruger som regel cdon.com må jeg nok erkende. Mest af den grund, at er der ikke danske tekster på filmene, gider kæresten ikke se dem, så jeg er lidt tvangsindlagt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/10-08 13:06 
Jeg plejer at bruge Axelmusic.com.
De sender ikke så hurtigt altid men de er da til en fornuftig pris og de er flinke til at oplyse hvad der er regionsfrit.
BeanoBeanoSkrevet 15/10-08 13:45 
Også her... langsom levering men ingen overraskelser mht. told/afgift og rimelige priser :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/10-08 14:38 
Faktisk har jeg oplevet at få film fra dvd.co.uk, som jeg havde bestilt lørdag aften, allerede om tirsdagen. Det må siges at være hurtigt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 15/10-08 15:18 
Ja, to dages leveringstid er meget normalt med dvd.co.uk, og ulig andre butikker sender de også ting ud om lørdagen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/06-09 22:28, rettet 13/06-09 22:29 
Jeg har indtil videre kun købt Blu-ray hos Tower.com (US). Der er lav risiko for toldafgifter, hvis man bestiller en enkelt ad gangen. Og de er billige - forvent dog leveringstid på typisk 14 dage (eller en uges tid for de heldige).

Tower.com (US)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Krans.KKrans.KSkrevet 15/06-09 02:33 
Det er lidt tid siden jeg sidst har handlet blu-ray film, men jeg har brugt deepdiscount.com en 2 - 3 gange. Smertefrit, og ofte ret billigt. Der må naturligvis også være toldrisiko, men det er ikke noget, der er gået ud over mig endnu.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-09 09:09 
Jeg bruger coolshop.dk hvis jeg kan. Og hvis de ikke har den film jeg leder efter, så bruger jeg play.com
For The Love Of The Game
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 29/06-09 21:55 
Jeg har i to år nu taget chancen med Play.com, og det er først for nylig jeg blev taget i tolden og pålagt 200 kr. ovenpå varens pris. Så taget i betragtning hvor mange film jeg har købt (før købte jeg DVD derfra også), og det først er nu jeg blev nuppet, så har det været en RIGTIG god forretning. Og ALLE film jeg har købt, har været i 150kr+ klassen.

Men hvis du ikke tør tage chancen, med at bestille fra Jersey, så er DVDStrax.dk gode til at køre tilbud på blu-ray, men har lidt lange leveringstider, og svenske covers.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 29/06-09 21:58 
Nogen af jer, der er faldet over Clone Wars billigt for nylig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 29/06-09 21:59 
Resten af dagen har Mowee 20% på alle lagervarer med koden '20procent'. Det er ikke en side jeg selv benytter mig af, men hvis man vil have danske undertekster og/eller ingen bøvl med dummebøder, så er det vel nu man skal tage et kig.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-09 15:32 
Er der nogen der ved hvorfor Play.com stoppede med at downmarke priser og sende som gave?

De gjorde det i en periode, men så stoppede de igen.

Det skal dog nævnes at hvis du lader være med at modtage en forsendelse fra Play.com som er blevet taget i tolden og derefter sendt retur, så giver play.com dig dine penge retur helt automatisk og underskylder enda for ulejligheden.

Er sket 2 gange for mig nu, uden at jeg har sagt noget som helst. Var ellers helt afklaret med at jeg bare havde mistet de penge jeg havde handlet for.

God service.
silverstarsilverstarSkrevet 30/06-09 16:33 
Azzkikr>
Er der nogen der ved hvorfor Play.com stoppede med at downmarke priser og sende som gave?


Fordi det er ulovligt?
Jeg har handlet meget og har aldrig oplevet at play.com har påført lavere priser end varen reelt har kostet, og de har heller aldrig markeret mine varer som gaver. Hvornår har du oplevet dette?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-09 16:48, rettet 30/06-09 16:49 
Spar mig for moral prædiken tak.

Men jo, det gjorde de i en kort periode, de stoppede dog forholdsvis hurtigt med det igen. Men det er efterhånden ved at være et godt stykke tid siden.
IqonIqonSkrevet 01/07-09 13:59 
Det var vel ikke så meget en moralsk prædiken som en konstatering af at Play.com vil kunne komme i problemer hvis de bryder loven, og man naturligvis ikke kan drive en forretning på den måde. Jeg har heller aldrig oplevet at modtage noget fra Play.com hvor der var anført en lavere værdi end det pakken var værd (til gengæld har jeg heller aldrig fået snuppet noget i tolden, når jeg har bestilt fra Play).
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/07-09 16:08 
Så er det sjovt hvordan adskillige andre online butikker åbenbart godt kan "drive forretning på den måde".

Men som allerede nævnt, så har play gjort det i en mindre periode, men noget kunne tyde på at de fik problemer ud af det siden de stoppede det så hurtigt.
silverstarsilverstarSkrevet 01/07-09 17:30, rettet 01/07-09 17:33 
Azzkikr>
Spar mig for moral prædiken tak.


Som Iqon siger: Det er der såmænd ikke noget moralsk prædiken over, blot en konstatering af at det næppe er en holdbar løsning at drive forretning på den måde for en stor web-forhandler som play.com. Hvis told-væsenet blev opmærksomme på at et stort firma som dem med vilje skrev for lave værdier på pakkerne og markerede dem som gaver er jeg sikker på at de juridisk og økonomisk ville stå til en gevaldig lussing.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 27/04-10 23:18 
SkyblazeR>
Jeg har indtil videre kun købt Blu-ray hos Tower.com (US). Der er lav risiko for toldafgifter, hvis man bestiller en enkelt ad gangen. Og de er billige - forvent dog leveringstid på typisk 14 dage (eller en uges tid for de heldige).

Bruger i stadigvæk Tower.com eller er der kommet nye billige webstores derude?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig