X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo DSi annonceret


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 07:56, rettet 02/10-08 07:57 
Ny DS model annonceret... DSi

- 12% tyndere
- Lidt større skærme
- 2 indbyggede kameraer?
- SD slot
- Ingen GBA slot
- Intern storage
- Indbygget webbrowser
- Direkte adgang til store via wifi
- Etc.

"Nintendo officially unveils Nintendo DSi and online store, coming Nov 1 in Japan for $180"
166 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 16/12-09 10:47 
Eller den måske allermest logiske udlægning:
De folk der "jubler" over den større DS, er muligvis ikke de samme der "brokkede" sig over PSP'ens størrelse? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 16/12-09 10:57 
Take your logic elsewhere!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/12-09 11:30 
Herold>
Jeg ved ikke om PSP Go tæller som et alternativ nu - bliver den gamle ikke udfaset?

Nej - ihvertfald ikke endnu og tvivler på det sker før PSP2. Der er rygter om at der kommer en PSP-4000 som afløser for PSP-3000.
BeanoBeanoSkrevet 14/01-10 09:19 
For de nærsynede : DSI XL KOMMER DEN 5. MARTS I EUROPA :D

Klide
JuggernautJuggernautSkrevet 14/01-10 10:31 
Det var lige den dato jeg havde brug for. Mange tak!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/01-10 14:02 
Jeg ved sgu ikke om jeg skal være kold eller varm. Jeg tror jeg er nødt til at sidde med den.
NaieraNaieraSkrevet 14/01-10 14:07 
Jeg skal helt sikkert have den, når der bliver lidt luft i økonomien. Der er så mange gode RPG'er til maskinen, og det dur ikke at sidde med den lille DS Lite i så mange timer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-10 14:31 
Kan man også skrue extra højt op for lyden på XL'en?
NaieraNaieraSkrevet 14/01-10 14:46 
Hvis man vil have ordentlig lyd på en DS, så tror jeg den eneste løsning er et sæt gode høretelefoner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/01-10 09:21 
Jeg glæder mig helt vildt til den!!!

Nintendo EU XL mini site
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DarkenDarkenSkrevet 20/01-10 11:43 
Nintendo DSi XL>
Two colours

Wine Red, Dark Brown.

eh? og så er den grå på billedet... hvad er det lige for nogle standard farver :P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 20/01-10 11:48, rettet 20/01-10 11:51 
Ja den ser næsten sort ud på et af billederne.

Den nye tykke stylus kan vel ikke sidde i maskinen - er det en der følger med ekstra ved siden af?
millenniummillenniumSkrevet 20/01-10 12:03, rettet 20/01-10 12:04 
Tydeligvis henvendt voksenmarkedet - men jeg er nu jævnt begejstret for det større format og den store pen. XL'en står på min ønskeliste.

På billedet ser det dog ud til at den lille pen sidder i, men den store er i "løs-vægt". - Sikkert et problem for folk som har rod derhjemme og ofte mister ting.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 20/01-10 12:10 
Ok på den måde - men da en fint ting at bundle med så længe den alm stylus sidder i også :)
SumezSumezSkrevet 20/01-10 15:48 
Når nu de rent faktisk laver udgivelser til folk der vil have en større skærm at spille på, hvorfor så ikke også give den TV-output? :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/01-10 16:28 
Jeg ved ikke med dig, men mit TV har ikke touch indbygget :D
SumezSumezSkrevet 20/01-10 16:32, rettet 20/01-10 16:32 
- man styrer jo selvfølgelig stadig med DS'en. :)
Indrømmet, der er selvfølgelig mange spil, det ikke ikke fungerer optimalt på, men på de fleste spil bruges touchskærmen jo alligevel kun til kort, menu, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 26/01-10 23:27 
ShopTo.net tager imod preorders. £139.95.
Gud ved hvad prisen vil komme til at ligge på herhjemme.

Shopto preorder
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 20/02-10 10:10 
Stadig ingen der har hørt noget om den danske butikspris?
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 20/02-10 15:48 
Elgiganten sælger den til 1499,-.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 20/02-10 20:06 
Cool - jeg havde frygtet de ville presse den op til 2 kilo
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 06/03-10 10:34 
Så fik jeg min XL. Det puster nyt liv i alle de gamle spil, med de store skærme.

Stort set tilfreds, men havde håbet på at de havde optimeret kameraet en smule.
The medium is the message.
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 08/03-10 16:37 
Er den stadig regionsfri? Jeg synes jeg hørte en sige, at dsi'en ikke er regionsfri.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/03-10 17:00 
Der har været snak om at specifikke DSi-spil ikke vil være regionsfrie. Dem er der dog ingen af endnu (?).

DS-spil fra alle regioner kan fortsat spilles på en DSi.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-10 18:48 
Jeg har lige købt en XL i (S)wine red. Den nye pind er virkelig behagelig at bruge og jeg er positivt overrasket over at man får 1000 point at bruge på shoppen bare ved at connecte til den :)

Dark Void Zero skal i hvert fald hentes :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 08/03-10 19:20 
Konsolkongen>
Dark Void Zero skal i hvert fald hentes :)

Også herfra. Dog har jeg lidt probs med at connecte. Lidt underligt, da der ingen problemer er med min Wii.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-10 19:35 
Min connectede helt fint, men stærkt går det ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 09/03-10 02:45 
Så fik Kaptajnen også en XL idag fra GAME.
Købte den vin røde da den mest var i min smag. Det er en dejlig sag men er lidt sur over at ingen af mine køb via DSiWare jo kan overføres.. En undervurderet feature på PS3/PSP efter min mening:/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-10 02:54 
D-paddet er godt nok blevet ringe. Ærgeligt at de har valgt at genindføre D-paddet fra den første DS når nu Lite'ens var ret godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
rapsacrapsacSkrevet 09/03-10 07:26 
Det kommer i den revideret udgave om 12-15 måneder ;)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-10 15:27, rettet 09/03-10 15:31 
Hah!

Lad mig i øvrigt omformulere lidt. Direkte ringe er det jo ikke når det reagerer perfekt når man trykker på det. De skrå retninger er dog et problem da man man ofte rammer de lige i stedet. Og så er det bare ærgeligt det er sådan en gang svagklikkeri når man er vandt til D-pads der fjedrer ordentligt tilbage.

Ærgeligt at det skal være sådan noget skøjten rundt når de allerede havde lavet det nogenlunde på en tidligere maskine. Det optimale ville naturligvis være Neo Geo Pocket sticket :)

Derudover:
Jeg forstår ikke kameraet.
Musik programmet kan ikke engang afspille MP3'er WTF?
Når nu maskinen er så stor kunne de godt ha' smidt en GBA port i den.
Det er irriterende at Nintendo synes det er smart at sætte knapperne spejlvendt i modsætning til alt andet og alm. logik. Gælder naturligvis alle DS'er, men er stadig dumt :)

Men:
Maskinen er mere komfortabel end tidligere pga. dens størrelse.
I modsætning til de gamle maskiner har touch skærmen ikke de der synlige prikker der får den til at se beskidt ud selvom den ikke er det.
Man får 1000 point på DSi shoppen ved bare af connecte (pt. er udvalget dog ret dårligt).
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 09/03-10 15:42 
Ja den manglende MP3 understøttelse af musikprogrammet er en perfekt måde at gøre en funktion komplet irrelevant og ubrugelig. - Men det vidste jeg inden jeg købte den. Man har jo iPod, så pyt.

De 1.000 point er også en super foræring. Hentede Dark Void med det vuns!

Uden nogen problemer tog jeg også et billede og smed det på FB profilen på få sekunder. Nærmest Apple nemt.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/03-10 15:46 
Hvad koster DVZ?
millenniummillenniumSkrevet 09/03-10 16:10, rettet 09/03-10 16:14 
500 point. ... så der er stadig en del tilovers at snolde for :)

Rigtigt at udvalget er lidt tynd pt, med følg med på Nintendo Life: http://dsiware.nintendolife.com/games

Jeg hentede også Pinball Pulse: The Ancient Beakon. Godt spil hvis man (som mig) stadig er en sucker for pinball.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/03-10 16:33 
Jeg har en alm. DSi men tror jeg har brugt mine 1000 point ... så jeg må finde kreditkortet frem ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-10 16:51 
millennium>
Jeg hentede også Pinball Pulse: The Ancient Beakon. Godt spil hvis man (som mig) stadig er en sucker for pinball.

Det endte jeg også med at købe i går :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/04-10 00:18 
Konsolkongen
Men: Maskinen er mere komfortabel end tidligere pga. dens størrelse.

CVG nævnte, at DS XL giver 1 times længere batterilevetid og et mere tydeligt billede end DSi. Disse forbedringer er nok til at vælger XL'en som en opgradering til min gamle DS (er også vildt træt af den lysende pixel, der har været der lige siden, jeg købte den brugt). Det er muligt, at den større skærm giver mere pixelering, men så må man jo bare vænne sig til at holde skærmen længere væk fra øjnene... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/04-10 00:31 
Jeg har siddet og luret på Wario Ware Do It Yourself og er virkelig tændt på ideen om at købe en DSI Xl. Jeg ved ikke rigtig om jeg kan holde mig i skindet i 2 måneders tid... Jeg ville ellers gerne lige se E3 for at finde ud af hvornår 3DS kommer ud.
Alf81Alf81Skrevet 20/04-10 00:55 
Til alle der overvejer at købe en XL, gør det, gør det for dælen, gør det. Alt er sjovere og langt mere behageligt på den. Alle spil kommer meget mere til deres ret på den store skærm og hvis man, som jeg, finder de lidt mere teksttunge titler en anelse krævende at spille i længere tid ad gangen, på den gamle Lite, så er XLen en kærkommen løsning. Forskellen på maskinerne er ENORM. Som det også er blevet nævnt af mange andre, så får alle spil helt nyt liv.
Ting om dét og pis.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/04-10 02:40, rettet 20/04-10 02:40 
Er bleven godt lun på den vinrøde XL for at matche min røde X360 og blodsugende Castlevenia-titler... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 20/04-10 07:44, rettet 20/04-10 07:44 
Der er dog tre store minuser:

1) Når man browser websider løber den lynhurtigt tør for RAM. - Jeg kan ikke engang checke min gmail konto.
2) Musikafspilleren understøtter ikke mp3
3) Kameraet er langt dårligere end dem i mobiltelefoner.
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 20/04-10 10:27 
Men som spillemaskine, er den megalækker! Charter beskriver det ganske udemærket :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 20/04-10 18:31 
Det er den skam også. Det giver hele den nuværende spil-samling et frisk pust. Alle skal prøves igen på storskærmene.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 20/04-10 20:15 
millennium>
Der er dog tre store minuser:

1) Når man browser websider løber den lynhurtigt tør for RAM. - Jeg kan ikke engang checke min gmail konto.
2) Musikafspilleren understøtter ikke mp3
3) Kameraet er langt dårligere end dem i mobiltelefoner.

Og det er jo det samme problem som med den almindelige DSi :)
millenniummillenniumSkrevet 22/04-10 11:56 
Jovist - men betyder produktudvikling ikke også at man retter gamle mangler? :-P
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 22/04-10 12:02 
De skal jo have noget nyt at sælge 3DS på også :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/04-10 23:50, rettet 24/04-10 23:52 
3of19>
millennium>
Der er dog tre store minuser:

1) Når man browser websider løber den lynhurtigt tør for RAM. - Jeg kan ikke engang checke min gmail konto.
2) Musikafspilleren understøtter ikke mp3
3) Kameraet er langt dårligere end dem i mobiltelefoner.

Og det er jo det samme problem som med den almindelige DSi :)

Det er også relative "minuser", der ikke betragtes som sådan for alle. Flere bruger andre mobile enheder, der klarer de opgaver meget bedre. Jeg skal bruge DS(i)(XL) til spil - intet andet. Derfor er det vigtigst for mig, at f.eks. retningstasterne er helt optimale. Mit indtryk er at de, som bl.a. Konsolkongen kritiserede, er alt for kompakte til at være praktiske og præcise. Her har den originale DS en klar fordel med de "større" retningstaster.

Noget andet er en "gammel sang", men jeg vil nu alligevel nævne den: Nintendo er nogen værre knoldesparkere ved at have droppet GB(A)-funktionen. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
amnesiaamnesiaSkrevet 22/06-10 13:30 
Nu har folk snart haft deres XL'ere i nogen måneder. Hvordan har jeres oplevelser været?

Jeg havde for halvandet års tid siden en ds lite, som jeg solgte - men overvejer nu at springe på en DSi XL - for at se om jeg kunne få gang i lidt håndholdt gaming igen.
Græsset ER grønnere på den anden side!
millenniummillenniumSkrevet 22/06-10 13:58, rettet 22/06-10 14:00 
Jeg bruger min XL lige så meget som jeg gjorde med den gamle, men synes dog at spiloplevelsen er blevet mere behaglig pga skærmstørrelsen.

Bruger også en del tid med Wario D.I.Y. hvor den store skærm er et kæmpe plus, fordi man bruger det meget som arbejdsområde.

Det ér skærmstørrelsen der skal være største argument for at springe på XL, men jeg kan sagtens spille på en lille DSi uden at opleve dens standard som en svaghed.

Den manglende GBA port i XL er dog en grund til at jeg aldrig vil droppe DS'en fuldstændig.
The medium is the message.
amnesiaamnesiaSkrevet 22/06-10 14:42 
Ja, det er lidt træls at de ikke har valgt at inkludere GBA porten i XL'eren - men har dog en AGS-101 GBA SP til at klare disse behov.
Græsset ER grønnere på den anden side!
166 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig