X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af bærbar


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 18/08-08 19:13 
Jeg står overfor købet af en ny bærbar. Jeg er blevet tildelt rollen af mine bedsteforældre, og der er derfor visse forhold, der skal tages hensyn til.

Det skal være en simpel, let brugbar computer med Windows XP. De nye mikro-pc'er er udelukket, da deres gamle øjne ikke har godt af den slags små-fnidder, og deres tastatur-evner er relativt begrænsede (ingen fordomme, udtalte sandheder).

Jeg har fået stillet 4-5000,- til rådighed. Efter en let søgning på edbpriser.dk har jeg måttet erfare, at der er ufatteligt mange mærker i prisklassen med næsten de samme tekniske specifikationer, og at jeg ikke har nogen anelse om, hvad man skal undvige/ søge efter.

Jeg ville høre, om i havde ideer til et godt valg? Umiddelbart har jeg set et par tiltalende Acer pc'er, men det rygtes at være de bærbares Skoda?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
JuggernautJuggernautSkrevet 18/08-08 20:15 
LessCDT>
Umiddelbart har jeg set et par tiltalende Acer pc'er, men det rygtes at være de bærbares Skoda?

Jamen så er du da godt stillet ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ComradeComradeSkrevet 18/08-08 20:29 
PRCdata har for tiden en billig (man sparer vist omkring 300) Asus bærbar, som ser ud til at leve op til dine krav.

Og jo, så er Asus i mine øjne et bedre mærke end Acer, også rent designmæssig.

http://www.prcdata.dk/produkt/asus-f5n-ap170c/80996528/
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
dchangdchangSkrevet 18/08-08 21:42 
En anden mulighed kunne være en anden Asus med næsten samme specs, dog lidt bedre gfx.

Asus F3SC-AP337
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
AmbyAmbySkrevet 18/08-08 23:48 
Kør en Lenovo eller en Acer. De bliver ikke sent så meget ind. Jeg anbefaler uden tøven Lenovo.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 19/08-08 14:04 
Nu sagde manden jo at det skulle være med Windows XP. Det kan egentlig godt være lidt svært at finde efterhånden.
WikzoWikzoSkrevet 19/08-08 15:10 
Zepto.dk sælger stadig Windows XP, og du kan tilmed fravælge et præinstalleret OS og så selv give dem Ubuntu Linux eller lignende - det kræver selvfølgelig bare, at begge parter er klar på dette spring.

Jeg har selv købt en studiemaskine hos Zepto, og den funger upåklageligt. Tag et kig derind; du kan nemlig selv bestemme, hvilken hardware der kommer i maskinen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig