X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 vs PS3


Svar
Hellmand DKHellmand DKSkrevet 08/07-08 13:57, rettet 08/07-08 14:57 
Hej alle sammen, kan se vi er et blandet folkefærd her inde, så jeg vil høre jer om hvad i vil anbefale Xbox 360 eller PS3?

Kender kun Xbox 360 og den LARMER som en i h..... når man spiller og ser film....

Men hvordan er Ps3 mht støj osv, for jeg overvejer kraftigt at købe en?

Regards Kennet
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 09/07-08 13:17 
Ja, samlet set har denne generation indtil nu budt på mindre alsidighed rent genremæssigt, hvilket er en skam.

Hvis bare Nintendo og dets slæng ville fokusere mindre på fjollede party-spil, ville det nok ikke have set så slemt ud.
SumezSumezSkrevet 09/07-08 13:29 
Kristensen>
Størrelsen kan vel ikke diskuteres, men hvis man ikke lige er gearet til FPS/TPS eller bilspil så føles det hele stadig temmelig fattigt på 360 også.

Nu er jeg ikke specielt interesseret i FPS/TPS eller bilspil, og selvom X360 ikke ligefrem kan måle sig med bibliotekerne fra SNES, PS1 eller PS2, så er det da stadig helt sikkert denne platform der har fanget mig mest med sine spil, og der lader til at være mere interessante ting på vej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-08 14:05 
What Sumez said!

FPS/TPS'er udgør helt klart en stor del af biblioteket til Xbox 360, det er der selvfølgeligt slet ingen tvivl om. Med det sagt, så er det i mine øjne lidt af en fordom at sige at alt til 360 er af disse to genre. Mass Effect, Bioshock, Kameo, Condemned 1 og 2, Tombraider Legend, Blazing Angels, Assassin's Creed, Naruto Rise of a Ninja, Dead Rising, Overlord, Viva Piniata, Amored Core 4 er næppe spil man ville kalde for klassisk FPS/TPS. Det er rigtigt at nogle genre måske ikke er særligt talstærkt repræsenteret, hvilket man selvfølgelig kun kan håbe at de bliver i fremtiden. De JRPG'er/RPG'er der er udkommet til konsollen er desuden i mine øjne alle værd at tage et nærmere kig på.

Sætter man 360'erens udvalg af spil i perspektiv i forhold til hvad der er at komme efter på Playstation 3, bør det være tydeligt hvor man finder mest diversitet. FPS/TPS/bilspil synes at være et generelt valg i industrien, ikke bare til når der skal udvikles spil til Xbox 360. Tager man derimod et hurtigt kig over på min hylde med spil til PS3, er det tydeligt at netop langt de fleste eksklusive titler til PS3 har holdt sig inden for genrene FPS, TPS og bilspil!

Som tidligere sagt, er jeg sikker på der kommer nogle spændende lettere eksperimenterende titler til Playstation 3 - selv har jeg netop modtaget The Eye of Judgement. Skal jeg stille det meget skarpt op, ville jeg skrive at der lige P.T. ikke er noget at komme efter rent spilmæssigt på PS3, i forhold til Xbox 360 (med få undtagelser).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 09/07-08 14:53, rettet 09/07-08 15:35 
Men med de få undtagelser der er var nok til at jeg gik over på The Dark Side, og jeg kan lide det.

I find you lack of faith disturbing!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/07-08 14:58 
Echelon VI>
FPS/TPS/bilspil synes at være et generelt valg i industrien

Det er bare de genrer der står stærkest blandt de vestlige udviklere, og hidtil har Microsoft stort set kun haft support fra vestlige udviklere, men med 360'eren er det hurtigt begyndt at se anderledes ud. Ligefra Dead Rising til Lost Odyssey, er vi ude i en helt anden boldgade end på den gamle Xbox.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-08 15:36 
Jeg kan kun give dig ret, hvilket var grunden til at jeg fandt den gamle box decideret uinteressant.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 09/07-08 16:26 
XBOX360 er da en fin maskine, men en af de ting som jeg bare er MEGET træt af er, at den ikke er regionsfri og det er PS3'en. HURRA for det!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/07-08 17:00 
Hmm, virker de fleste US 360 spil ikke i Europa også?

Jeg tror godt udviklerne KAN lave regionsbeskyttelse på PS3 hvis de VIL?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/07-08 19:39 
Det er svjv den del af licensbetingelserne at PS3 spillene skal være regionsfrie (lige som PSP). Teknisk kan det lade sig gøre og ændre retninglinierne og lave regionskodning, men ingen tegn på at Sony vil ændre på det.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/07-08 19:46, rettet 09/07-08 19:47 
Jeg er jordens største Sony fan og mit råd er at investere i en 360. Medmindre Sony gør noget helt vildt ved dette års E3, så har maskinen intet at byde på. Ikke engang Square virker super glade for konsollen.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/07-08 19:57 
neros>
Men noget andet er, at jeg nok bliver nødt til at købe mig et meget bestemt spil til november som så også betyder, at jeg måske må acceptere at støj vil komme når jeg igen skal på jagt efter Locust-scum ;-)

Er klar til November :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
nerosnerosSkrevet 09/07-08 20:19 
Det glæder jeg mig til :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 09/07-08 20:32, rettet 09/07-08 20:36 
Jamen altså, hvordan kan folk være ligeglade med at Xbox 360 konsoller heletiden brænder sammen? Om jeg fatter det... Idiot: "her cykelsmed, vil du ikke prøve at lave min cykel igen" Cykelsmed: "jo, men som du ved, så aner jeg intet om at lave cykler" Idiot: "det gør da ingenting, hvis den ikke virker, så kommer jeg bare forbi med den igen" Cykelsmed: "gør det og sig til dine venner at de kan gøre ligeledes, for så lang tid jeg ikke kan finde ud af lave cykler, så gør jeg det ganske næsten gratis" Idiot: "fint men vi tales vel meget, meget snart ved igen".

Jeg har slet, slet ingen tvivl på PS3en. Og når jeg kigger på 360ens lineup, så er der endnu intet af lortet der kunne få mig til at købe konsollen. Kommende Capcom titler vælger jeg at spille på den PS3 :)

Iøvrigt, hvad gør folk så når MS ikke gider støtte deres 360 projekt længere? Samler folk så bare forgæves på spil til maskinen, for så en skønne dag ikke at kunne finde en konsol at spille dem på? Eller er gamere bare blevet så klar på den metervarementalitet der hersker, at sådan noget "gammelt lort" alligevel er for grimt til den tid? Eller håber folk bare på, at den næste MS konsol bliver hamrende bagudkompatibel?
Ting om dét og pis.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/07-08 21:14 
Det er vist ikke hvad man kalder et subjektivt indlæg det der.

I grove træk, er svaret jo simpelt: selv med 360'ere er brænder sammen for et godt ord, er maskinen stadig mere attraktiv end PS3.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/07-08 21:19 
Mærkeligt svar. At skrive at hardwaren er noget møg er da det nærmeste vi kommer et objektivt indlæg i denne tråd...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 09/07-08 21:20 
SeventhSun>
Det er vist ikke hvad man kalder et subjektivt indlæg det der.

Og det skal så opfattes ironisk?

Jeg spørger om ting.
Ting om dét og pis.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-08 21:34, rettet 09/07-08 21:42 
Jeg kan kun tale for mig selv, og synes bestemt ikke om din fremstilling af mig som kunde/idiot: Jeg fik ombyttet min launchmaskine efter ca. 14 måneder, mener jeg, uden andre problemer end lidt ventetid. Min nuværende maskine har ikke givet et kny fra sig. Jeg siger ikke at fejlprocenten blandt Xbox 360 konsoller er større end hvad normen er, men de absurde historie får også en hel del opmærksomhed.

Man er temmelig meget i Microsofts vold, når man har investeret i en masse software til konsollen - så er det jo netop svært at vende firmaet ryggen, da man så sidder tilbage med en masse ubrugeligt materiale. Derfor bliver man selvfølgelig ved med at forsøge at få en konsol der fungerer.

Der skal da ikke herske nogen tvivl om at jeg ville ønske at microsoft havde produceret noget ordentlig hardware fra starten - det er jeg dog også sikker på er tilfældet den dag i dag, med den nye hardware arkitektur, i konsollen. Når alternativet er at gå glip af en hel generation af gode spil, så vælger jeg gerne den smule hardware problemer jeg har haft til!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
lightyear dklightyear dkSkrevet 09/07-08 21:45, rettet 09/07-08 21:47 
Hmm du glemmer at der er forskellige vinkler.

F.eks i mine venne kreds på ca 15 venner med konsoller, er x 360 kendt som den der virker, 1 har haft RROD og fik en ny i løbet af 12 dage, og 4 af os har været der siden launch

Hvorimod Ps3 er kendt for at, bluray laser hovedet dør og derfor ikke kan læse andet, og en virkelig kringlet service, det har f,eks taget mange uger for en god ven desuden har min været ombyttet.

Desuden er Ps 3 controlleren i min kreds kendt som børne controlleren, den der var fed for 10 år siden og god for børn med små hænder.

Desuden er xbox live lavet til venner der vil spille når de lige har to random timer i sit liv lige pludslig, derfor har jeg en kontakt med mange venner, der har børn og lange arbejdstider.

Hvor Ps3 er kendt for at være for besværlig til random online og lille procent med headset, derfor uden taktik og sjov på samme måde.

Ps3 er kendt for at ha Mgs 4, og andre spil vi lige skal gennemføre, men ikke røre efterfølgende, hvorimod vi venner imellem stadigvæk spiller, Madden, Pgr4, Dirt, Frontlines, Battlefield, Outfit, Teamfortress 2, Pes 6, halo 3, Cod 2,3 og 4, Double agent, marvel, Red alert, Ol i beijing,Top spin 2, Flatout, shadowrun, og det er kun lige hvad jeg har nu til online spil som kører lagfrit og derfor bibeholder illusionen af at spille mod hinanden like offline soga multi.

Så er der lige online arcade delen som vi også spiller meget imellem hinanden, Bomberman, Worms, Catan, POker, Uno, Smash, Marbleblast, og mange mange andre.

Ps3 bliver da også brugt her hjemme, men xboxen er bare den sjoveste og bredeste spil mæssigt, ergonomisk controller med klart bedre analog pinde til fps og online der bare virker og med ca 99 provent brug af headset.

Ps3 er bluray og de spil der kommer eksklusivt, som også er geniale.

Det sjove er at vi alle har været PS mænd, men har vi ikke alle.

En ting der til gengæld er dårligt kendt i kredsen, er at x 360 har den høje drevlyd.

Og selvfølgelig at det har fået et dårlig ry, pga af det med hver 6 xbox har haft fejl, men det hjælper med de nye xboxe med andre boards.

Når men mon ikke bare det er dig, der fokusere på det negative only.

Det er ikke os alle der synes Ps 3 er bedre pga af den ikke fejler lige så meget som xboxen, får imo halter den på næsten alle andre områder.
are you CHICKEN?
Alf81Alf81Skrevet 09/07-08 21:49 
Echelon VI>
Der skal da ikke herske nogen tvivl om at jeg ville ønske at microsoft havde produceret noget ordentlig hardware fra starten - det er jeg dog også sikker på er tilfældet den dag i dag, med den nye hardware arkitektur, i konsollen. Når alternativet er at gå glip af en hel generation af gode spil, så vælger jeg gerne den smule hardware problemer jeg har haft til!

Jamen, FINDES der en model der ikke knækker under pres?

Tillader mig lige at være ækel.

Alf81>
Iøvrigt, hvad gør folk så når MS ikke gider støtte deres 360 projekt længere? Samler folk så bare forgæves på spil til maskinen, for så en skønne dag ikke at kunne finde en konsol at spille dem på? Eller er gamere bare blevet så klar på den metervarementalitet der hersker, at sådan noget "gammelt lort" alligevel er for grimt til den tid? Eller håber folk bare på, at den næste MS konsol bliver hamrende bagudkompatibel?

?

Iøvrigt mener jeg faktisk at det grænser til idioti, at blive ved med at støtte en cykelsmed der ikke kan lave cykler.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/07-08 22:01, rettet 09/07-08 22:01 
lightyear dk>
Hvorimod Ps3 er kendt for at, bluray laser hovedet dør og derfor ikke kan læse andet, og en virkelig kringlet service, det har f,eks taget mange uger for en god ven desuden har min været ombyttet.

Hvad laver i så ved den siden det sker? Der hvor jeg arbejder har vi endnu ikke taget en PS3 ind til reparation pga defekt laser.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/07-08 22:28 
Alf81>
Iøvrigt, hvad gør folk så når MS ikke gider støtte deres 360 projekt længere? Samler folk så bare forgæves på spil til maskinen, for så en skønne dag ikke at kunne finde en konsol at spille dem på?

Det er jeg også rigtig bekymret over... Min Xbox har været til reparation én gang, og jeg ved at det nok er begrænset hvor mange år den holder endnu. På et eller andet tidspunkt er der jo nok ikke flere maskiner tilbage :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 09/07-08 22:47 
Alf81>
Jamen altså, hvordan kan folk være ligeglade med at Xbox 360 konsoller heletiden brænder sammen?

Som sagt er det altså langt fra særlig mange der oplever, at den "bliver ved" med at gøre det. Når først den har været afsted én gang, så oplever de fleste at den kommefunktionel tilbage, for at forblive det.

Dertil kommer det, at jeg har folk lidt mistænkt for at slå for hårdt ned på RROD. Ikke at der ikke skal slås ned, for det venstrehåndsarbejde der har fundet sted mht 360'eren er IKKE i orden.

Men man skal også lige tage forbehold for de reperationer der har skyldtes andet end fejlproduktioner. Misligholdelse, transport og alskens andre årsager der også gør sig gældende for alle andre elektroniske apparater. Xboxen har bare en synlig "fejlkode", der lyser op ved mange forskellige interne fejl. Og lyser de røde lamper først, tror at jeg mange automatisk dømmer fejlen til at være en produktionsfejl, uden at tænke på om de selv kunne have forårsaget fejlen (støv, indelukkethed, flytning på tændt konsol m.m.).

Jeg bagatelliserer ikke RROD-fejlen, jeg siger bare: Husk lige at trække de "sædvanlige" reklamationer der forefindes ved elektronik fra.

Tillæg derefter at man ingen udgifter har ved en MS-rep. og at maskinen oftest virker ordentligt efter rep. (der idag gudskelov går langt nemmere og hurtigere for sig).

Sidst; PS3'eren går altså også ned. Selvfølgelig ikke i samme omfang (tror jeg da ikke), men det sker altså også jævnligt. Jeg har en kammerat på Elektronik-værkstedet i Viby J (Fonas interne værksted m.m.), og ifølge ham er det ikke så få maskiner der kommer derind og vende. Han ser selvfølgelig ikke antallet af 360'ere, da de kloge brugere går direkte til MS, så selvfølgelig er det ikke en guideline der kan bruges til noget, men når Sonys egen update kan sende konsollerne i gulvet, så er det da tegn på at de også gør et eller andet forkert.

Oveni det, er der idag helt latterlig lang ventetid på en reperation/ombytning af en 60GB PS3-konsol, hvis altså det stadig kan lade sig gøre overhovedet. Det sidste jeg hørte om det, var at NFI/Sony kompenserede sig ud af det, ved at smide en 40GB og en håndfuld spil efter slutbrugeren.

Så:
"-Cykelsmed, kan du lige fixe min cykel, den er flad på begge hjul og gear 12-18 virker ikke.

"-Jada, men når jeg er færdig har den kun et hjul og 6 gear, men du får en gratis ringklokke"

;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/07-08 22:51, rettet 09/07-08 22:54 
Alf81>
Jamen, FINDES der en model der ikke knækker under pres?

Så vidt jeg har forstået, så er "falcon" (altså de rigtigt og ikke de refurbished lorte maskiner som f.eks. Blockbuster har tørret af på folk) meget stabile.

EDIT: "Hellmand DK" må da være noget forvirret nu - han spurgte om støj og fik en konsolkrig smidt i hovedet. Så kan man lære det ;)
dRxLdRxLSkrevet 09/07-08 22:51 
Det er helt spøjst at min lancerings 360'er kører endnu. Men nu skal den til at køre 1080p fremfor SDTV, så måske får jeg endelig knækket på den ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
lightyear dklightyear dkSkrevet 09/07-08 22:54 
Konsolkongen>
lightyear dk>
Hvorimod Ps3 er kendt for at, bluray laser hovedet dør og derfor ikke kan læse andet, og en virkelig kringlet service, det har f,eks taget mange uger for en god ven desuden har min været ombyttet.

Hvad laver i så ved den siden det sker? Der hvor jeg arbejder har vi endnu ikke taget en PS3 ind til reparation pga defekt laser.

Det er sket for en og mig.

For mig døde den efter den ikke ville afspille motorstorm som ellers havde virket før, derefter ville den ikke spille noget andet, bluray, spil, dvd.
are you CHICKEN?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/07-08 22:56 
SeventhSun>
I grove træk, er svaret jo simpelt: selv med 360'ere er brænder sammen for et godt ord, er maskinen stadig mere attraktiv end PS3.

Siger det så ikke bare noget om, hvor skumle begge maskiner er? :D

Personlig synes jeg, at det er trist at se Sony og Microsoft kæmpe om at lave den mest PC-agtige konsol på markedet. Hvis jeg skulle købe en moderne konsol ville jeg sådan set være fløjtende ligeglad med, hvor meget regnekraft den har i forhold til prisen. I mine øjne skal en konsol bare være lille, 100% passivt kølet og så kan de ellers tage deres optiske diskmedier og proppe et sted hen, hvor solen ikke skinner. Den skal kort og godt have alle de kvaliteter, en PC-gamer aldrig ville kunne værdsætte.

Nu lyder det måske som om, at jeg er tændt på Wii, men den synes jeg bare er liiiige lidt for meget i den anden grøft :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/07-08 22:59, rettet 09/07-08 23:00 
Beano>
EDIT: "Hellmand DK" må da være noget forvirret nu - han spurgte om støj og fik en konsolkrig smidt i hovedet. Så kan man lære det ;)

Det var jo det jeg advarede imod hehe!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/07-08 23:02 
@Killer Bean 2: Wii er heller ikke engang passivt kølet - men er enig ellers... sårn da. Hader støj fra konsoller og anden elektronik, men åbenbart dagens standard hvis man vil have bare nogenlunde performance og i HD. Ellers er der jo de håndholdte at hygge sig med ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/07-08 23:02, rettet 09/07-08 23:04 
Core>
men når Sonys egen update kan sende konsollerne i gulvet, så er det da tegn på at de også gør et eller andet forkert.

Det har jeg læst flere steder også skulle være tilfældet ved alle 360 opdateringerne. Så der er Sony i hvert fald ikke værre. Men aldrig, aldrig i orden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/07-08 23:03, rettet 09/07-08 23:11 
neros>
Det var jo det jeg advarede imod hehe!

- "Jeg vil gerne lige vide..."
- "Nej - NU skal du bare høre..."

;)


@Konsolkongen: Ja der var også en update til 360 og Wii som brickede konsoller, men druknede i det normale RRoD-halløj. Dog ALDRIG i orden.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/07-08 23:50, rettet 09/07-08 23:51 
Echelon VI>
Sætter man 360'erens udvalg af spil i perspektiv i forhold til hvad der er at komme efter på Playstation 3, bør det være tydeligt hvor man finder mest diversitet.

For det første kaldte jeg ikke PS3'en spilbibliotek mere interessant end 360. Jeg sagde, at hvis man fjernede de genrer jeg nævnte fra 360, at det så føltes ligeså fattigt.

Hvad angår de spil du nævner så er Bioshock og Condemned FPS og Tomb Raider Legend er temmelig TPS til tider. Assassin's Creed, Overlord, Blazing Angels og Armored Core 4 findes også på PS3, så hvorfor du fremhæver dem forstår jeg ikke.
Tilbage står du med Mass Effect, (der har shooter-elementer), Kameo, Dead Rising, Naruto og Viva Pinata og lige bortset fra Dead Rising er der ikke et af der i mine øjne er værd at røre med en ildtang. Af JRPG'erne er det kun Lost Odyssey der sådan er helt oppe at ringe, ellers findes der generelt bedre alternativer.

Men hvis Naruto, Viva Pinata og Kameo rykker ved noget i din verden, så kan jeg da godt forstå hvorfor du finder mængder af kvalitet på 360, så jeg kan da kun misunde dig, at du har så let ved at finde underholdning ;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 10/07-08 00:17 
Ih, vi kan også allesammen bare spille Wii i stedet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/07-08 00:29 
Ja... The Waiting Game og Dust Collector 2008 ;)
HeroldHeroldSkrevet 10/07-08 00:30 
Nintendo DS er også en ok konsol :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/07-08 00:33, rettet 10/07-08 00:33 
Kristensen: Jeg ganske udemærket klar over at mange af disse spil indeholder FPS/TPS elementer - det var skam med vilje jeg nævnte dem, da jeg netop regnede med at du ville fremhæve dette. Mit spørgsmål er så: Hvilke spil spiller du, hvis du rynker på næsen så snart den får færten af bare en lille smule af dette? Der udgives stort set ikke noget der ikke har bare lidt med disse genre at gøre. Lige så vigtigt: Hvordan får du dit behov stillet på Playstation 3, hvis du ikke vil røre noget af dette med en ildtang? Der må være MEGET langt mellem dine spil sessioner ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 10/07-08 00:47 
Endnu en 360 vs PS3 diskution, der munder ud i ingenting - om jeg fatter folk gider blive ved.

Spil, smil, le og vær glad :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/07-08 00:51, rettet 10/07-08 00:59 
Ingenting smingen bing! Jeg er sikker på at ingen for alvor er sure - jeg er ihvertfald ikke :D

Jeg tillader mig lige at komme med en lille adition til mit forrige indlæg: Det skal ikke lyde som om, at jeg ikke kan forstå, at nogen ønsker andet fra deres konsol end vestlige konsolspil til deres konsoller - det gør jeg på sin vis også selv. Det giver bare ikke meget mening at diskutere det i en Xbox 360 vs. PS3 tråd, når situationen er som den er på begge platforme. I mine øjne tilbyder Xbox 360 en større bredde, en Playstation 3 gør lige nu - hvad fremtiden bringer er et godt spørgsmål.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/07-08 01:12, rettet 10/07-08 01:12 
Echelon VI>
Kristensen: Hvilke spil spiller du, hvis du rynker på næsen så snart den får færten af bare en lille smule af dette?

For det første må du snart prøve at forstå, at jeg ikke får mine spilbehov stillet på PS3 :)
Jeg har desuden intet imod FPS/TPS, men når den ene nævenyttige mainstream-anmelder efter den anden synes de har fundet de vises sten hver gang de prøver et nyt spil i en Tom Clancy-serie eller ser et Rare-logo, så er det til tider så som så med entusiasmen.
Jeg kan godt lide klassiske spil, gode idéer, Capcom og Cave blandt andre ting. Som regel kan jeg lide alle de nicher der bliver syltet eller anmeldt i ringe grad af folk der åbenlyst ikke aner hvad de taler om.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/07-08 03:10 
Ja for hvis hvis de ikke er enige med dig, bedømmer de helt sikkert med hovedet under armen :p

Jeg havde som sådan regnet ud at du ledte andre steder end PS3 og Xbox 360 når du skal finde dine favorit spiloplevelser. Min pointe er blot, at det ikke synes at give mening, at tilkendegive at man ikke synes om langt de fleste spil til Xbox 360, i en tråd der handler om at sætte to platformers (forcer og) spilbiblioteker i perspektiv i forhold til hinanden, når nu diversiteten ér større (og bedre ifølge flere opgørelser) på netop denne platform, og spillene til den anden er af samme type. Det er selvfølgelig fint med en subjektiv vurdering, men når denne er så gennemsyret af personlige præferencer, mente jeg blot, at det var på sin plads at udfordre den, for at gøre opmærksom på dette. Det handler efterhånden mere om retorik, end om alt muligt andet...

Jeg tror langt hen ad vejen vi er enige på en del punkter, men du lyder noget elitær i dine udtalelser, og det tror jeg aldrig vi bliver enige om at være.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JAAJAASkrevet 10/07-08 05:35, rettet 10/07-08 05:39 
Alf81>
Iøvrigt, hvad gør folk så når MS ikke gider støtte deres 360 projekt længere? Samler folk så bare forgæves på spil til maskinen, for så en skønne dag ikke at kunne finde en konsol at spille dem på? Eller er gamere bare blevet så klar på den metervarementalitet der hersker, at sådan noget "gammelt lort" alligevel er for grimt til den tid? Eller håber folk bare på, at den næste MS konsol bliver hamrende bagudkompatibel?

Det fatter jeg simpelthen heller ikke, og det er sammen med stoejen helt i toppen over grunde til, at jeg ikke vil investere i lortet igen. Maaske haaber de paa homebrew emulatorer.

Echelon VI>
Man er temmelig meget i Microsofts vold, når man har investeret i en masse software til konsollen - så er det jo netop svært at vende firmaet ryggen, da man så sidder tilbage med en masse ubrugeligt materiale. Derfor bliver man selvfølgelig ved med at forsøge at få en konsol der fungerer.

Den tankegang forstaar jeg ikke. Du har jo muligheden for at skaffe dig af med skidtet til anden side, men du vaelger selv fortsat at vaere "i Microsofts vold".
SumezSumezSkrevet 10/07-08 08:11 
Kristensen, jeg har præcis samme tilgangsvinkel som dig, og jeg synes X360'ens udbud ser langt mere interessant ud end det de andre har at byde på.
Wii ser godt nok mere ud til at have den rigtige "ånd" (hvis man ser bort fra alle de der familien-danmark-spil), men der er ret langt mellem kvalitetsspillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/07-08 11:29 
Echelon VI>
Ja for hvis hvis de ikke er enige med dig, bedømmer de helt sikkert med hovedet under armen :p

...Det er selvfølgelig fint med en subjektiv vurdering, men når denne er så gennemsyret af personlige præferencer, mente jeg blot, at det var på sin plads at udfordre den, for at gøre opmærksom på dette. Det handler efterhånden mere om retorik, end om alt muligt andet...

Du taler hele tiden om, at andre er subjektive, men samtidig nævner du Kameo, Naruto og Blazing Angels som et positivt udtryk for alsidighed og i et tidligere indlæg tog du kun udgangspunkt i hvad der stod på din PS3-hylde, så lad nu være med at køre mere i den rille :)

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor jeg er elitær, jeg kan bare godt lide gode spil, især dem der også er gode om ti år, og hvis du kigger i mine vurderinger kan du se, at de sagtens kan være noget så mainstream og FPS samtidig!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/07-08 11:41 
Sumez>
Helt klart spillene, og ikke lydniveauet, man skal tænke på. Jeg mener, hvad skal man med en "lydløs" PS3, når man hverken kan spille Lost Odyssey eller Dead Rising på den?

Shit! Bliver nødt til at få købt LO igen. Fik det aldrig spillet igennem.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/07-08 11:52, rettet 10/07-08 11:54 
Alf81>
Jeg spørger om ting.

Nej det gør du ikke.
Du lufter din egen dybt dybt farvede mening i form af et spørgsmål.

Man kan ikke skrive: "hvorfor køber folk det lort?" og forvente et reelt svar.
Du har allerede tilkendegivet din mening, og det er tydeligt, at du vil ignorere alle argumenter.

Uanset om du forstår det eller ej, så er det et faktum, at bredt set bliver Xbox 360 opfattet som mere attraktiv end PS3.
Bortset fra her i Europa, hvor brands åbenbart betyder mere end spiludvalg - eller måske fordi europæere er mindre tilgivende overfor hardware fejl end amerikanere. Noget kunne tyde på det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 10/07-08 12:38 
SeventhSun>
Uanset om du forstår det eller ej, så er det et faktum, at bredt set bliver Xbox 360 opfattet som mere attraktiv end PS3.

Du har selvfølgeligt helt ret til din mening - men pas nu på med at udtale dig om andres meninger og hvad de syntes er "attraktivt". Så vidt jeg ved sælger PS3 bedre end 360 globalt lige pt.
Alf81Alf81Skrevet 10/07-08 12:40 
SeventhSun>
Alf81>
Jeg spørger om ting.

Nej det gør du ikke.
Du lufter din egen dybt dybt farvede mening i form af et spørgsmål.

Jamen jeg gør det da gerne mere enkelt for dig.

Hvorfor køber folk en maskine der heletiden går istykker?

Hvad vil folk gøre når MS ikke gider producere maskinen længere?

En sidebemærkning vil være, at andre i tråden faktisk vælger at opfatte mit indlæg som spørgsmål.

Jeg skulle nok have skrevet 'bjørn' istedet for 'idiot'.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 10/07-08 12:43, rettet 10/07-08 12:47 
SeventhSun>
Bortset fra her i Europa, hvor brands åbenbart betyder mere end spiludvalg

Nåh...? I mit tilfælde var det til dels spillende som gjore jeg skiftede elkogeren ud.

Det bliver snart til en religion det her med at eje en moderne konsol. Åh jeg tilbeder dig min sorte monolit ;D

Som jeg har været inde på efter hånden mange gange så skrottede jeg min 360 til fordel for en stærkere lydløs maskine. Ikke fordi jeg på nogen måde er fanboy, men fordi den hos mig er langt mere atraktiv også hvad spil angår. Måske er jeg den eneste der synes det, men er det egentlig ikke også lige meget så længe vi har det sjovt!
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/07-08 12:48 
Beano>
Så vidt jeg ved sælger PS3 bedre end 360 globalt lige pt.

Tjah det har jeg så ikke set noget om, og hvis det er sandt, så er tiderne jo skiftet hvilket jeg også forventede ville ske.

Udover det konkrete salgstal, bygger jeg min påstand på hvad man generelt læser rundt omkring på sites som Kotaku eller Penny Arcade osv, og her synes jeg generelt der er større utilfredshed med PS3 end med 360.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 10/07-08 12:53 
neros>
SeventhSun>
Bortset fra her i Europa, hvor brands åbenbart betyder mere end spiludvalg

Nåh...? I mit tilfælde var det til dels spillende som gjore jeg skiftede elkogeren ud.

Du er jo nok heller ikke det typiske mainstreampublikum :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/07-08 12:58 
Fnis!
Bashful Neophyte
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig