X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 JRPG king!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/07-08 17:06 
Jeg elsker japanske rollespil...Min primære grund til overhovedet at falde over konsollerne til at starte med.

I "Gamle dage" kunne man købe en Sony konsol og være dækket ind. Men nu om dage i Bizzaro konsol verdenen er xboxen pludseligt blevet den nye Snes.

Infinite Undiscovery (sep 5 2008 her i EU!)

Last Remnant (kommer til 360 1000 år før PS3 udgaven)

Tales of Vesperia (US August - EU tidligt 2009 - PS3 version måske)

Star Ocean: The Last Hope (2009 - Igen PS3 måske)

Hvad sker der? Det fede ved JRPG på 360'en er at spillene ikke tager årevis før de lander i EU.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 15/07-08 01:11 
+ Final Fantasy XIII

Jeg ved stadig ikke, om jeg er het tilfreds med, at det nu er blevet multiplatform.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 15/07-08 08:08 
Det har jeg faktisk slet ikke bemærket at det er, men det lyder da udtrykkeligt som endnu et søm i PS3's ligkiste...

Det er fint nok med mig, jeg spillede første gang FF7 og 8 på PC, og er glad for at jeg ikke behøver anskaffe mig en PS3 nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/07-08 12:54 
Forøvrigt er der totalt komedie guld fra somethingawful.com

http://www.youtube.com/watch?v=k-uTnqYHZ-I

Den ser ægte nok ud og svarene i youtube videoen er også men jeg har set ham lave andre satire ting også.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/07-08 13:45 
Jeg forstår ikke hvordan nogen kan hoppe på den, og tro at han rent faktisk er seriøs: Han drikker mælk af et Bourgogne-glas. Mælk. Bourgogne-glas! :D

Ellers en meget sjov parodi, som er godt ramt, selvom den er overspillet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/07-08 14:13 
God karma-humor, at det lige skulle være nummer 13 i serien, der går traitor på Sony :-) Ulykkestal har tydeligvis deres berettigelse.
SumezSumezSkrevet 15/07-08 14:29 
Pssh, det er da nummer 7, der gik traitor. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/07-08 16:42 
Men FF vs 13 kommer stadig kun til PS3?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/07-08 16:48 
Så vidt vides!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 16/07-08 10:29, rettet 16/07-08 10:49 
Star Ocean: The Last Hope ser fantastisk ud. Håber ikke det bliver alt for langt :)

Nogen der ved noget om kampsystemet i Last Remnant?

EDIT: Gik selv på jagt og fandt en udmærket, foreløbig, beskrivelse.
http://uk.videogames.games.yahoo.com/ps3/previews/the-last-remnant-050350.html
SumezSumezSkrevet 16/07-08 10:43, rettet 16/07-08 10:43 
Det næste Magna Carta lader også til at være 360 eksklusivt.. Og så er der jo selvfølgelig Cry On.

Jeg ville ønske jeg havde tid til at spille RPG'er :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/07-08 12:17 
Teamxbox>
Well, the Crystal Engine (replacing the White Engine) is more of a set of a general tools and items necessary for game development, so it can be adapted easily. But we do want to be clear that Final Fantasy XIII will first be created for the PS3; a game that will be specific to Sony’s hardware. And then, after the PS3 version is complete, we will move onto the Xbox 360 version. In that sense, we don’t really have anything that we can discuss at this point regarding developing Final Fantasy XIII for the Xbox 360.

Jeg nægter at tro ham her FF udvikleren...Seriøst skal jeg tro på at de slet ikke er begyndt at udvikle 360 udgaven endnu? Og at det at IKKE betyder at spillet kommer senere end ventet i vesten?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 12:36, rettet 17/07-08 12:38 
Kommer vel meget an på hvor meget spillet er gearet til PS3 hardwaren og hvor besværlig konverteringen bliver (udfra udtalelsen lyder det som multiplatform har været i tankerne fra starten). Men en lokalisering vil jo bare foregå samtidig med konverteringn og Square har jo aldrig virket specielt effektive med den første del :!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-08 12:51, rettet 17/07-08 12:58 
Efter som PS3en åbenbart er en fanden at lave spil til så giver det da mest mening at de prioriterer den version først. Derefter kan de så porte spillet til 360'eren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/07-08 12:51 
Jeg synes nu også den lyder ret fesen, den udmelding... Tror lige pludselig ikke så meget på X360-udgaven længere :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 13:57 
Tror ikke vi skal regne med se spillet på PS3 før 360 i vesten. Mon ikke MS har sørget for det i aftalen ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/07-08 14:04, rettet 17/07-08 14:04 
I bogen "opening the xbox" står der hvordan MS købte bl.a. "Asian nam nam" til Capcoms chefer for at få Onimusha på Xboxen....Gad vide hvad Square har fået? :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/07-08 21:55 
Jeg kiggede salgstal på Japanske rollespil og så længe de ikke hedder Final Fantasy eller Dragon Quest sælger de ikke super godt. Ikke engang i Japan.

Jeg tror ikke vi skal regne med at se vildt mange jrpg denne omgang, spiludviklingen er simpelthen for dyr til alt andet end SquareEnix titler og Sony bliver ikke en RPG magnet med mindre de kaster penge efter det.

Jeg er lykkelig for MS LIGE NU. Men frygter næste generation.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 24/11-08 14:47 
Last Remnant ser ud til at skuffe, nogen der har prøvet det og vil komme med et par indtryk?

66% på Gamerankings:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/939444.asp

Famitsu har så givet det 38/40, men det er jeg lidt skeptisk over for.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/11-08 15:10 
Som de sagde på Penny Arcade i det seneste indlæg; hvis man vælger et klip som nedenstående til at sælge spillet, så må det stå lidt skidt til :)

Men det lader til at være hovedsaligt teknikken, der trækker bedømmelserne ned.

Gametrailers, The Last Remnant
(...)
jaesjaesSkrevet 24/11-08 19:26 
Det skulle hjælpe at installere spillet på harddisken.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-08 20:11 
Apropos Xbox 360 og Japan, så skriver Edge i det nye julenummer at maskinen til TGS i oktober havde solgt flere eksemplarer end PS3 i fire uger i træk.
Og at det er fortsat frem til bladet gik i trykken.

Det er da rimelig overraskende synes jeg.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 25/11-08 08:20 
Det kan godt være at der er beskidt markedsføring inde i billedet (det er jo ikke noget nyt i denne branche), men jeg synes sgu den fortjener det. Der er virkelig kommet mange fede [japanske] spil til boxen i denne generation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/11-08 11:53 
SeventhSun>
Apropos Xbox 360 og Japan, så skriver Edge i det nye julenummer at maskinen til TGS i oktober havde solgt flere eksemplarer end PS3 i fire uger i træk.

Wow, det lyder vildt. Hvad skete der egentlig med salgstals-update-trådene? De er gået totalt døde det sidste halve år, og jeg har intet begreb om hvor de mest pålidelige tal findes. Kunne være rart med en update.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/04-09 11:30 
Billeder og trailer fra Magna Carta 2:

http://gamersyde.com/news_7719_en.html
jaesjaesSkrevet 22/04-09 20:00, rettet 22/04-09 20:03 
Nu skal det jo ikke gå op i nudelsuppe og tentakler det hele, der er i hvert fald et par vestlige RPG'er, jeg synes lyder spændende.

Risen. Fra udviklerne af Gothic-serien. Kommer til pc og X360:
http://gamersyde.com/game_1801_en.html

The Witcher: Rise of the White Wolf. Remake af det meget roste pc-spil. Udkommer til X360 og PS3:
http://www.tothegame.com/x360-8754-the-witcher-rise-of-the-white-wolf-for-microsoft-xbox-360.html
WehnerWehnerSkrevet 22/04-09 20:19, rettet 22/04-09 20:21 
jaes>
Risen. Fra udviklerne af Gothic-serien. Kommer til pc og X360:
http://gamersyde.com/game_1801_en.html

Det ser nydeligt ud, men jeg synes ikke man kan se, om det er turn-based?

Edit: The Witcher må jo bare være et must, når man er til Morrowind-genren, så vidt jeg lige kan se.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 22/04-09 20:41 
Hvis det på nogen måde ligner pc-versionen, så bliver du slemt skuffet, hvis du forventer noget der ligner Morrowind.

Det kan nok bedst beskrives som Neverwinter Nights med lidt mere action (kampene er baseret på timing af klik i pc-versionen).

Et ordentligt remake ville dog ikke være skidt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 22/04-09 20:57, rettet 22/04-09 21:08 
The Witcher får et opdateret kampsystem. Faktisk også en helt ny engine, så kamp i stil med Fable 2 kunne være et bud.

Wehner>
Det ser nydeligt ud, men jeg synes ikke man kan se, om det er turn-based?

Jeg ved kun, at det bliver i tredjeperson. Gothic-spillene er vist ret action-prægede, så noget a la Fable 2 eller Zelda er nok det mest sandsynlige.
WehnerWehnerSkrevet 22/04-09 20:58 
Herold>
Hvis det på nogen måde ligner pc-versionen, så bliver du slemt skuffet, hvis du forventer noget der ligner Morrowind.

Det var bare vurderet ud fra de få screenshots og mit konsolkendskab til wrpg. Men jeg er er blevet skuffet før - jeg kan tage det :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 22/04-09 20:58 
jaes>
The Witcher får et opdateret kampsystem. Faktisk også en helt ny engine, så kamp i stil med Fable 2 er kunne være et bud.

Det er stort set det samme som det hele tiden har været så :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 22/04-09 20:59 
Alt i alt har denne tråd udviklet sig positivt, selvom den drejer lidt væk fra topic :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 22/04-09 21:00, rettet 22/04-09 21:02 
Var det ikke mere som Diablo - altså klik med musen på fjenden. Hvis ja, så er det i min bog ret anderledes, direkte kontrol af figur og våben føles anderledes end klik-på-ting :)

EDIT: Til Herold.
HeroldHeroldSkrevet 22/04-09 21:09 
Både og. Hvis du timer dine klik, udfører du komboer - ligesom i Fable 2. Ligeledes tror jeg heller ikke at du klikker på en figur for at angribe - du angribe bare det der står i vejen, når du klikker.

Men bortset fra det, tror jeg at controllerinterfacet passer bedre på nogle punkter. The Witcher var lidt rodet, hvad det angår.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/04-09 23:47 
Jeg glæder mig utroligt meget til The Witcher på konsollerne. Var rigtig glad for PC-versionen, men nåede aldrig så voldsomt langt. De ændringer der er blevet nævnt lyder gode. Kampsystemet har altid synes at ville fungerer bedre med et joy-pad end en mus.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 06/05-09 21:12, rettet 06/05-09 21:28 
The Witcher er desværre blevet semi-droppet pga. økonomiske problemer (måske kun sat på pause, udviklerne overvejer, hvad de vil gøre).

Echelon VI: Måske ved du det, men der er kommet en Special Edition af pc-spillet med en del forbedringer. Kan downloades gratis som patch til den originale udgave. EDIT: Fås også i retail-version.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/05-09 22:02 
Ja det kunne være at jeg skulle se at komme ordentligt i gang med Enhanced Edition af The Withcer, når konsollen versionens fremtid nu er tvivlsom. Det er underligt at de vælger at sylte projektet så langt inde i udviklingen. Jeg håber stadig det kommer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 06/05-09 23:00 
Det får mig lidt til at tænke på at Atari (som i hvert fald udgav pc-versionen) også har lavet en aftale med Sony omkring Ghostbusters... Det kunne altså godt tyde på at de har money-troubles.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 06/05-09 23:30, rettet 06/05-09 23:32 
Jeg bør måske lige sige, at jeg har *læst*, at der er en del forbedringer i den opdaterede version. Skal ikke kunne sige, hvordan det virker i praksis :)

Men ja, surt at det måske dør. Overvejer at spille det på pc, men havde foretrukket en konsolversion.
WehnerWehnerSkrevet 06/05-09 23:31 
Jeg vil spiller Witcher :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 07/05-09 08:03 
Hvorfor al den snak om The Witcher i en JRPG tråd?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/05-09 09:04 
Han har da lidt skæve øjne...

360 JRPG king!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 07/05-09 19:20 
Personligt havde jeg ikke set, at der kun var tale om JRPG'er. Undrede mig også lidt over, hvorfor Wehner begyndte at tale om off-topic tidligere :)
Bede-xBede-xSkrevet 29/08-09 11:52 
Wehner>
jaes>
Risen. Fra udviklerne af Gothic-serien. Kommer til pc og X360:
http://gamersyde.com/game_1801_en.html

Det ser nydeligt ud, men jeg synes ikke man kan se, om det er turn-based?

Det er det ikke, som man kan se i to nye Risen film. Minder om Oblivion/Two Worlds:

http://www.worldofrisen.de/?section=newsdetail&id=400

Lidt film af Magna Carta II:

http://gamersyde.com/news_e3_magna_carta_2_images_and_videos-7978_en.html

http://gamersyde.com/news_magna_carta_2_trailer-8178_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/08-09 12:00 
Ser ikke specielt godt ud grafisk på de billeder der. Men forgængeren til ps2 var ret godt, men der er ikke planlagt nogen EU `release` så vi må håbe at US versionen bliver regionsfri.
NaieraNaieraSkrevet 29/08-09 21:27 
Eller at der kommer en Asia-udgave med engelsk tekst ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig