X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chrono Trigger til NDS


Svar
kimmerkimmerSkrevet 02/07-08 08:56 
Fra The Magicbox...


"Square Enix announced Chrono Trigger for NDS, a remake of the classic 16-bit RPG, the DS version will be released in winter 2008."

Bliver spændende at se, om det et "komplet" remake, ligesom DQ5.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
kimmerkimmerSkrevet 02/07-08 08:56 
Fra The Magicbox...


"Square Enix announced Chrono Trigger for NDS, a remake of the classic 16-bit RPG, the DS version will be released in winter 2008."

Bliver spændende at se, om det et "komplet" remake, ligesom DQ5.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
happyEDhappyEDSkrevet 02/07-08 14:01 
Det er en spøgefugl der har været igang ;)
Den har også været på andre sider.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/07-08 16:05, rettet 02/07-08 16:05 
Smid et link med kilden om at det er gas, jeg har nemlig ikke kunnet finde noget.

Officiel count down?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 02/07-08 17:06 
Fedt! Endelig sker der noget med Chrono Trigger igen. Bliver spændende at se hvilke ændringer de laver. Og mon ikke chancen for at vi får et helt nyt spil i serien lige er blevet meget større?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 02/07-08 17:40 
Nej nu er det sku officelt ;)

http://kotaku.com/5021416/square-enix-confirms-chrono-trigger-ds


Det var bla. DS fanboy der mente det var gas
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 02/07-08 23:10 
Det lyder dælme godt. Godtnok kunne man have håbet på Chrono Trigger til GBA og evt. Chrono Cross til DS :) Men sådan kan livet være så skidt...
Ting om dét og pis.
DarkenDarkenSkrevet 03/07-08 12:21 
Ville heller have haft det som download til wii eller lign.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 03/07-08 16:26 
Nice! Glæder mig til at spille det igen, det er snart længe siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 03/07-08 20:18 
Det kan være jeg skal prøve det igen. Det har aldrig sagt mig noget
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JmogJmogSkrevet 04/07-08 01:11 
Det vil jeg nyde at spille igen, mens jeg sidder i bussen, ligger i sengen, slænger mig på sofaen. Med stor fornøjelse endda.

Af turbaserede RPG'er er vi gameplaymæssigt og historiemæssit på Final Fantasy VII niveau for mit vedkommende. Historien er virkelig bevægende, og kampsystemet er nemt og simpelt, men indeholder lige nok dybde til at det ikke bliver trivielt. En stor spiloplevelse.
SumezSumezSkrevet 04/07-08 13:34 
Ikke uden grund at spillet stadig ligger i toppen af manges lister over bedste spil nogensinde. Hos P:R ligger det på en all-time nummer 9, kun overgået af en række Mario- og Zelda-spil, samt MGS4
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 06/07-08 09:52 
Det viser sig, at det ikke er det helt store der er sket...

The Magicbox
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
The DaneThe DaneSkrevet 06/07-08 20:42 
Mener du billederne?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 06/07-08 20:56 


Trailer på gametrailers.com
JmogJmogSkrevet 06/07-08 21:47 
For min skyld behøvede de ikke lave noget nyt for at få mig til at købe spillet.
The DaneThe DaneSkrevet 06/07-08 22:23, rettet 06/07-08 22:23 
mmh, ikke det store i "opdatering" pt - måtte gerne have været opdateret grafik - ikke ff4 ds grafik (synes jeg ikke så meget om), men det må vel komme an på hvordan de sætter historierne op så :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 06/07-08 23:00 
Man kan jo ikke opdatere grafikken - den er perfekt som den er :)

Jeg glæder mig nu til at genspille det som det er, og den nye quest/dungeon er motivation nok.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-08 23:19 
Jo færre opdateringer de laver jo hurtigere kommer spillet på hylden. Jeg ser lidt frem til at se hvad folk går sådan amok over, men bliver nok pænt skuffet hvis jeg forventer perfektion :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
The DaneThe DaneSkrevet 06/07-08 23:33 
Chrono>
Man kan jo ikke opdatere grafikken - den er perfekt som den er :)

Jeg glæder mig nu til at genspille det som det er, og den nye quest/dungeon er motivation nok.

De har jo lige præcist opdateret grafikken på Final Fantasy spillene (eller det ene ihvertfald), og det er jo ikke mere end en relancering hvis ikke der er noget nyt udover nogen missioner :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 07/07-08 05:43 
Jeg får næsten tårer i øjnene når jeg ser den trailer. Det spil havde virkelig en oplevelse ingen andre spil i genren har kunnet gøre efter, eller i hvert fald overgå, trods flot, filmisk 3D-grafik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 07/07-08 08:13 
The Dane>
De har jo lige præcist opdateret grafikken på Final Fantasy spillene

Er det ikke Final Fantasy III du tænker på? Det var jo oprindeligt til NES, så der giver en grafik-opdatering selvfølgelig mere mening. Bare ærgerligt at de ikke valgte at opdatere til 2D-grafik på niveau med Chrono Trigger :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 07/07-08 08:28 
Se her Chrono: http://playright.dk/infotitel.php?id=46482

Det ligner ikke SNES grafik.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kimmerkimmerSkrevet 07/07-08 12:11 
Når man nu har muligheden for at spille det oprindelige spil, synes jeg det havde været på sin plads, hvis der blev gjort noget ekstra ud af spillet - opdateret det grafisk / lydmæssigt. SNES udgaven er fantastisk, men det er da en skam, at Square-Enix kun laver små tilføjelser, til et 13år gammelt spil. Tidligere i tråden blev, der vist linket til det projekt, der gik ud på at lave spillet i 3D. Når nu en håndfuld fans kan skabe det, så burde Square-Enix sgu' også være i stand til, at lave noget ligende til DS'en.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
ChronoChronoSkrevet 07/07-08 12:35 
Hvis det skal være 3D, så skulle de hellere bruge tid på en fortsættelse synes jeg. Og det gør de sikkert også i al hemmelighed - især hvis folk køber den her genudgivelse :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 07/07-08 13:05 
Personligt ser jeg nu frem til at spille FF4 med den nye grafik, men det er rigtig at en lignende "opdatering" af CT slet ikke ville være ligeså passende. Det er CT et i forvejen alt for flot spil til. Skulle man opdatere grafikken, skulle det være i hi-res 2D med en bevaring af Toriyama's stil. (dog ikke grimt og simpelt som i Blue Dragon og DW8, kan godt lide den mere "rå" streg i CT)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 16/08-08 19:40 
Mens man venter er det måske værd at prøve NES-udgaven:
http://cinnamonpirate.com/blog/1579/

Lyder til at det er temmeligt ringe... men vildt at nogle har gjort sig umagen at lave det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-08 19:56 
Grafisk er det da ret vildt for hvad NES'en kan klare. Er det bare at kaste ny grafik på eller skal man lave alt på ny?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/10-08 22:56 
Kommer det virkeligt først til Januar herhjemme? :-(

Har ellers lige købt en DS. Nå, men jeg har FF4 at lege med :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KamekKamekSkrevet 28/10-08 23:00 
Du kan jo bare købe den amerikanske udgave og spille det på din danske DS, hvis du ikke gider at vente :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
ChronoChronoSkrevet 28/10-08 23:00 
Det passer mig nu meget godt, for jeg har så meget andet at spille lige nu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/12-08 11:45 
Jeg tror de har lavet plottet i Chrono Trigger lidt om...

http://www.gamestop.com/ds

Chrono Trigger til NDS
ChronoChronoSkrevet 04/12-08 20:30 
Haha, jeg tror at det er GameStop der laver sjov :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
badedyrbadedyrSkrevet 15/12-08 11:45 
Jeg er godt nok blevet bidt af det her spil. RPG siger mig normalt intet, men det her holder godt nok!

Hvilke andre RPG spil findes der som er i samme stil og kvalitet? Jeg kan godt lide at man ikke skal være nordisk indendørsmester i dungeons'n dragons for at få noget ud af det, normalt synes jeg den type spil er så sindsygt indviklede (Nok derfor jeg holder meget af action/adventure spil, det er lidt mere "der ud af"). kamp systemet, items, potions osv er lige til, så det jeg søger må gerne være et "simpelt" RPG, også gerne med en god historie, hvor prinsessen ikke bare et i et andet slot...

Hvis man kaster sig over Final Fantasy, hvor er så bedst at starte hvis man vil ha lidt samme oplevelse som Chrono Trigger? Det må også gerne være en titel der ikke tager 200+ timer at komme igennem :) Eventuelt om der findes noget i samme kvalitet/stil til GC, Wii, NDS (både remakes og nye titler) og Xbox 360?
SumezSumezSkrevet 15/12-08 12:24, rettet 15/12-08 12:25 
badedyr>
Jeg er godt nok blevet bidt af det her spil. RPG siger mig normalt intet, men det her holder godt nok!

Sjov nok, i sin tid (ja det er vel over 10 år siden nu) var dette også spillet, der fik mig ind i den genre, der ellers havde været for tung og langsom for mig. Flowet i CT gør det meget mere tilgængeligt end f.eks. Final Fantasy-spillene, men efter at have gennemført CT kunne jeg vende tilbage til FF6 og få en meget bedre oplevelse.


Af andre old-school jap-RPGs med et tilgængeligt tempo kan bl.a. anbefales Secret of Mana, Super Mario RPG og Xenogears (bortset fra at sidstnævnte så nok i virkeligheden ikke ligger langt fra de 200+ timer XD)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 15/12-08 12:33 
badedyr>
Hvis man kaster sig over Final Fantasy, hvor er så bedst at starte hvis man vil ha lidt samme oplevelse som Chrono Trigger?

Start ved sekseren eller syveren. Til og med 10'eren er det høj kvalitet hele vejen, også ved otteren :) Chrono Cross til PSX er også, i min bog, næsten ligeså godt som Trigger. Det burde kunne fås i Greatest Hits-udgave på eBay.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/12-08 12:37, rettet 15/12-08 12:38 
Synes egentlig også at tempoet og præsentationen i Lunar-spillene (Playstation-udgaverne) er meget tilgængeligt a la Chrono Trigger, og de har det samme system med at man kun bekæmper de monstre man fysisk ramler ind i, selvom der dog skiftes til en kampscene.

Lunar Silver Star Story Complete
Lunar 2: Eternal Blue

(grafikken er opdateret i PS1-udgaven, så screenshotsne lyver :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/12-08 01:56, rettet 16/12-08 01:57 
Og i den forbindelse er det vel vigtigt at nævne, at der er mange random encounters i de fleste Final Fantasy. Hvis man godt vil have noget, der flyder ubesværet, kan det måske være en negativ faktor for nogle folk.

EDIT: Jeg er ikke klar over, hvordan det står til med RE i de andre spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-08 02:21 
Grandia 1 og 2 er begge fremragende RPG'er uden random encounters.
Spiller nu: Phantasy Star IV
badedyrbadedyrSkrevet 16/12-08 10:43 
Jeg har besluttet at kaste mig over Super Mario RPG (Havde helt glemt hvor glad jeg var for Paper Mario The Thousand-Year Door, og Mario & Luigi spillene.)

Er kun kommet til år 65.000.000 i CT, så jeg har nok lidt igen kunne jeg forestille mig?

Secret of Mana ser også spændende ud, og begge de titler er på US virtual console så det er lidt mere til for mig.

Mange tak for hjælpen
DarkenDarkenSkrevet 16/12-08 11:16 
badedyr>
Er kun kommet til år 65.000.000 i CT, så jeg har nok lidt igen kunne jeg forestille mig?

Ja det må siges ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
fumfumSkrevet 30/04-09 10:30 
Ja, det er her spil er jo virkelig godt.
Findes der andre, tilsvarende, til Ds'eren?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/04-09 10:49 
Jeg syntes selv at Suikoden Tierkreis er rigtig godt.
SumezSumezSkrevet 30/04-09 10:50 
Dragon Quest IV og V er genudgivet til DS (Chapters Of The Chosen og Hand Of The Heavenly Bride).
De har random encounters, men er virkelig gode spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/04-09 11:13 
Hand Of The Heavenly Bride er drøn charmerende, og relativt let tilgængeligt. Jeg nød det hele vejen igennem, selvom jeg ikke mener, at det er på højde med Chrono Trigger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 30/04-09 11:52 
Der er MEGET FÅ SPIL, der er på højde med Chrono Trigger :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 30/04-09 12:04 
Jeg må også medgive min varmeste anbefaling af Suikoden Tierkreis. Masser af god historie, vel bedre end noget andet DS RPG, og man skal ikke være veteran for at kunne spille det.
SumezSumezSkrevet 30/04-09 13:16, rettet 30/04-09 13:16 
Apropros grimme men gode RPG'er til DS, så er Final Fantasy IV jo også genudgivet til maskinen. Hvis man ikke har spillet det før, så skal det da være nu...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-09 13:58 
Er det meget anderledes end III'eren? Det synes jeg var en tør omgang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/04-09 14:01 
Ja væsentlig. Jeg er enig i at 3'eren var en tør omgang, men jeg er selv ret glad for SNES-versionen af 4'eren. Først og fremmest har spillet rent faktisk en historie. :)

Jeg har dog ikke fået spillet DS-versionen af 4'eren endnu, men umiddelbart irriterer grafikken mig en del. Den minder en del om DS-udgaven af 3'eren. Så foretrækker jeg faktisk SNES-grafikken. Men det har også fået en række andre opdateringer, bl.a. tale på mellemsekvenserne. Jeg er spændt på at se hvordan det fungerer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-09 14:17 
Er det i IV der er en der hedder Kefka(?) for så har jeg spillet det nogle timer på GBA. Det sagde mig desværre ikke nok til at jeg gad gennemføre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig