X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Diablo III annonceret


Svar
jaesjaesSkrevet 28/06-08 13:58, rettet 28/06-08 14:15 
Det ser nogenlunde ligeså kedeligt ud, som det plejer :P

- Men sikkert sjovt nok i multiplayer.

Det officielle site, bl.a. med gameplay-film.
279 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
SonicSonicSkrevet 21/05-12 09:40 
Så skal han lige gøre det samme på Hardcore :D
Jeg har selv startet en karakter op på hardcore, for at nå til level 10 (achievement), og selvom det er som at spille på normal, tænker man alligevel lidt mere taktisk, for ikke at dø :) Det er faktisk en del mere nervepirrende. Hvordan nogen vil kunne klare inferno på hc er mig en gåde, men jeg tager klart hatten af for de der magter at komme igennem det på ærlig vis :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 22/05-12 11:06 
Så er Djævlen på spil igen...

"Diablo 3 accounts hacked, gold and items stolen"
SonicSonicSkrevet 22/05-12 13:37 
Here we freaking go :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
TheDukeTheDukeSkrevet 22/05-12 14:54 
Man må håbe at Blizzard's rullende lavine af en DRM-fiasko vil afskrække andre udviklere fra at bruge et lignende system.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/05-12 15:49 
Det var hurtigt, men vel også forventet.

Der skal nok blive vild panik når deres 'real money' system bliver implementeret færdigt.

Men blizzard kommer vel bare med den samme fallit erklæring som i WOW hvor de opfordrer folk til at købe en authenticator fordi deres beskyttelse er forfærdelig.

Hvis der er et spilfirma som alvor ikke lærer af deres fejl er det blizzard, tak skæbne en fail launch.
dpldplSkrevet 22/05-12 15:51 
Hacker find altid en vej, men personlig har jeg regnet med der nok ske noget en eller andet gang, battlenet account kan have så mange gode ting på for hacker med både D3 og WoW under et account.

Lille update. Er nu i inferno med wizard, så nu skal der skaffes gear! (Hell var enlig let nok som wizard). Kan også åben Secret level på normal og nightmare.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/05-12 16:49 
Jeg er også i inferno med min Demon Hunter.

Kan fint nakke monstrene, men det er ved at blive lidt kedeligt at der kun skal et slag til for at jeg dør, det er lige meget hvilket mob der slår mig, der skal altid kun et slag til, så hvis monstrene ikke dør i den tid jeg har nok discipline til at holde smoke screen oppe er jeg død.
SonicSonicSkrevet 22/05-12 16:54 
Jeg er kun på nightmare med mine chars. Det skyldes så, at jeg har for mange chars jeg leger med. Indtil videre syntes jeg barbarian er den sjoveste.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 22/05-12 17:48 
Blizzard siger, de ikke har registreret hacking, så de regner med, at det er folk, der har "gættet" passwords, ikke at det er sindssygt meget bedre. Specielt fordi de tilsyneladende ikke kan gøre meget ved problemet, udover at anbefale deres Authenticator-værktøj, som logisk nok ikke er 100% sikkert, og i visse tilfælde koster penge.
http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-22-blizzard-addresses-diablo-3-account-hacks-outlines-security-measures

La' mig se, hvis jeg gerne vil spille Diablo III, så...

...skal jeg være online hele tiden.
...kan jeg komme ud for, at min figur lige pludselig er "rullet tilbage" af Blizzard, hvis min profil har været misbrugt, og derved skal jeg spille ekstra tid for at komme tilbage til, hvor jeg slap.
...ejer jeg reelt ikke spillet, og kan ikke være sikker på at kunne spille spillet om x år.
...kan jeg komme ud for at ikke kunne logge på, hvis der er pres på deres servere osv.
...kan jeg komme ud for, at deres servere er nede pga. vedligeholdelse eller lign.

Havde egentlig overvejet at købe spillet, men der er sgu' for mange ting der kan gå galt, og koncepterne udløser tilsammen en klamhed jeg ikke gider røre ved (mest det sidste). Må dømme handelsblokade på den her.
TheDukeTheDukeSkrevet 22/05-12 18:07 
Set i bakspejlet ville jeg have gjort det samme. Havde det ikke været fordi jeg har fået måneders underholdning ud af de to første i serien, så havde jeg heller ikke ville støtte deres ultrasupermeganederen DRM med et køb. Beklageligvis så skuffede Diablo 3 mig fælt, hvilket vel så kan lære mig at man ikke skal lade sig friste til at give afkald på sine principper :(
SonicSonicSkrevet 01/06-12 18:56 
Er der stadig nogen der spiller det her? Jeg prøver (er gået igang med inferno), men det er da ikke let, når serverne er nede gang på gang, dag efter dag. Det er sgu en joke efterhånden.
Ikke nok med enormt ringe loot chancer, man må også finde sig i deres gøgler servers.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dpldplSkrevet 01/06-12 21:05 
Jeg spiller stadig en del, er i gang med act 2 inferno eller jeg farmer penge/gear til det :P
Springet fra act 1 til 2 på inferno er enorm må jeg godt nok sige. Render rundt med 4k armor og 500 resist(efter min buff) og føler stadig svag som wizard manglede på skade hjælp heller ikke. Var på 10k(før self buffs) hvilket er lidt lavt til act 2... (fandt lige billig sværd på AH der gave mig 3k mere dps)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SonicSonicSkrevet 02/06-12 09:27 
Vi sad 4 gutter og legede med act 1 på inferno igår, og det er stadigt ganske underholdende, om end det er møghamrende svært nu :) Men jeg kan godt lide, at alle elites og champs virker som nye bosser man kæmper imod :) Og ja, gear gør hele forskellen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 21/06-12 21:54 
Flere rare nyheder fra Blizzard:

"As of patch 1.0.3, when purchasing a digital version of Diablo III through the online store or your Battle.net Account, players are restricted to the Starter Edition for the first 72 hours (sometimes less). Players on Starter Editions have the following restrictions:

- Act I up to the Skeleton King is available
- Level 13 cap
- Matchmaking available only with other Starter Edition players
- No Auction House access (Real Money or Gold)
- Global Play is not available. Players attempting to connect to Diablo III Starter Edition in a region other than their Battle.net Account's home region will receive Error 12. See the Global Play support article for more information."
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5889089807
3of193of19Skrevet 21/06-12 22:24 
Jeg blev træt af Diablo 3 efter knap to uger. Synes spillet er alt for RNG baseret. Ja, man skal finde ud af hvilke specs der virker til de forskellige klasser og hvordan man vil geare, men netop gearing processen er tarvelig. Købe på AH er næsten umuligt da det meste gear der er interessant koster en bondegård. Vil man selv farme ager det en krig, da man ikke som i et MMO målrettet kan gå efter bestemte baner, crafts eller bosser for gear, da alt gear er RNG. Hvorfor gear i det mindste ikke kan have bandlyst kombinationer som STR, INT, AGI på samme item, eller class items være lavet så der ikke var risiko for for eksempel STR på en wand, aner jeg ikke.
I WoW fandt blizzard da ud af (ok det tog dem vist 3 år) at afskaffe kombinationer som Agility og Spirit på random gear. At de ikke gjorde det samme i D3 er dybt godnat.
SonicSonicSkrevet 22/06-12 08:53 
@Jaes - Det forklarer hvorfor goldspammers ikke var til at se igår :O Dog en underlige måde at håndtere problemet på.

Og ja, RNG is a bitch. Mig og gutterne kæmper os igennem act 2 inferno, og jeg skal da lige love for det bliver mindre sjovt, når repair bills nu er oppe på 32k per halve time (hvis man møder nogle grimme elites med sindsyge affixes). Deres gold drain gør desværre, at man ikke har penge nok, til at handle på AH. Og loot dropper selvfølgeligt heller ikke, altså, det man kan bruge til noget. Så hvis man ikke gider grinde i flere uger, hedder det Real Money AH, og det er vel i sidste ende også det de vil promovere med deres gold drain repair bills nu her :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 22/06-12 09:49 
Hvad er Goldspammers? Og hvad er RNG? Snak dansk :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 22/06-12 10:46 
Goldspammers er som regel personer af asiatisk herkomst der spammer general chat med deres tilbud om at købe ingame guld for rigtige penge. Ofte bliver folk der køber guld dernæst hacked, og deres guld plus gear bliver stjålet og solgt efterfølgende.

RNG er Random Number Generator, hvilket gør, at to items i spillet sjældent har samme stats. Eller, det er vist hovedideeen bag. Resultatet er dog, at man meget sjældent finder noget gear man kan bruge, da alle stats ofte er hulter til bulter, og ikke matcher det man står og har brug for, for at komme videre.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 22/06-12 11:42 
Sonic>
Goldspammers er som regel personer af asiatisk herkomst der spammer general chat med deres tilbud om at købe ingame guld for rigtige penge. Ofte bliver folk der køber guld dernæst hacked, og deres guld plus gear bliver stjålet og solgt efterfølgende.

Med andre ord, D3 er blevet alt det jeg havde frygtet. Er ikke sikker på at jeg overhovedet har lyst til at spille det igen.


Sonic>
RNG er Random Number Generator, hvilket gør, at to items i spillet sjældent har samme stats. Eller, det er vist hovedideeen bag. Resultatet er dog, at man meget sjældent finder noget gear man kan bruge, da alle stats ofte er hulter til bulter, og ikke matcher det man står og har brug for, for at komme videre.

Det er vel også idéen, og en af de ting jeg kan lide ved alle 3 Diablo-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 22/06-12 12:00 
Jeg vil sige, at man kan ignorere goldspammers ved at forlade general chat. Men general chat kan nu også være både nyttig og underholdende, så det er lidt synd de skal forpeste den, med deres evige spam med guldsalg.

RNG er for så vidt fint nok, men der er vist gået nogle ting galt i deres lootsystem efter de seneste patches.
Der hvor random generated ting virker rigtigt godt, er i de elites man jagter rundt for loot. Det er som at møde en ny boss hver gang man møde en flok elites. Nogle er svære, andre er død lette. Og så ved man heller aldrig helt hvilke random dungeons man finder på de forskellige maps, det kan jeg meget godt lide. Dog bliver det en svat trivielt, når man skal grinde samme maps igennem igen og igen og igen, uden at finde noget som helst af værdi.

Nuvel, jeg er godt igang med at levelle de tre sidste karakterer op, og gemmer som regel det gode loot jeg finder, til mine forskellige karakterer. Jeg har dog ikke fundet noget endnu der er så sindsygt godt, at man ville kunne tjene det store på det på rmah. Det skal dog nok prøves engang, hvis der kommer nogle gode items. Kunne dog aldrig finde på at købe noget derfra :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/06-12 13:27 
Konceptet RNG er jo også lidt mere generelt end bare loot.
Det betyder jo sådan set bare, at spillet kan gøre noget tilfældigt i en given situation.

Problemet opstår, når der er et tilfældighedsprincip, som styrer om/når man får noget, men som spiller opfatter som nødvendigt.
Udviklerne har ofte en lidt "romantisk" idé om, at det kunne være fedt, hvis den eller anden ting i et spil var sjælden, og kun de mest dedikerede / heldige spillere kunne få fingre i den.
Men hvis den ting er "BiS" (Best In Slot) vil spillerne udregne hvad det kræver at få den - og alle spil er i sidste ende styret af matematik - og så vil de gøre det. Uanset hvad det er.

Det skaber nogle situationer, der groft sagt kan sammenlignes med hvis en nøgle eller et våben, som du SKAL bruge for at komme videre i et Zelda spil, droppede tilfældigt fra f.eks en boss.

Eksemplet er potions i de tidlige dage af World of Warcraft. Blizzard havde klart tænkt: "Kunne det ikke være fedt, hvis man kunne gå rundt og samle urter og hvis man var rigtig ihærdig, kunne man lave dem til en potion, der gav + X i en noget tid?"
Men får de hard core raidere, er en hvilken som helst fordel i et spil, en nødvendig fordel. Og derfor blev det altså en de facto nødvendighed, at bruge 4 timer på at samle ingredienser, før man kunne raide. Eller købe potions af andre spillere.

Nutildags prøver Blizzard, og de fleste andre spil med lignende mekanikker at begrænse den slags, så enten er sjældne items låst til en sjældenhed - f.eks der er kun 1 af det her super sværd på serveren - eller også er de sjældne ting vanity items, dvs. de forbedrer ikke din figurs evner på nogen måde.

Problemet for Diablo er jo så lidt, at der ikke findes andet end loot, og jagten på bedre loot. Dermed kommer RNG til at spille end betydeligt større rolle end f.eks WoW.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 22/06-12 14:01 
Sonic>
Jeg vil sige, at man kan ignorere goldspammers ved at forlade general chat. Men general chat kan nu også være både nyttig og underholdende, så det er lidt synd de skal forpeste den, med deres evige spam med guldsalg.

Mit problem er ikke deres eksistens, ellers deres spam, men hele baggrunden for deres eksistens, og deres "kundegrundlag". Det er trist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/06-12 15:10, rettet 23/06-12 15:28 
jaes>
Flere rare nyheder fra Blizzard:

"As of patch 1.0.3, when purchasing a digital version of Diablo III through the online store or your Battle.net Account, players are restricted to the Starter Edition for the first 72 hours (sometimes less). Players on Starter Editions have the following restrictions:

- Act I up to the Skeleton King is available
- Level 13 cap
- Matchmaking available only with other Starter Edition players
- No Auction House access (Real Money or Gold)
- Global Play is not available. Players attempting to connect to Diablo III Starter Edition in a region other than their Battle.net Account's home region will receive Error 12. See the Global Play support article for more information."
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5889089807

Blizzard har nu nævnt, at det med Act I og level 13 "an additional "unintended consequence" of the update" og bliver rettet i en patch.
http://www.eurogamer.net/articles/2012-06-22-blizzard-clarifies-restrictions-on-new-diablo-3-players

EDIT: "Det med Act I og level 13 har de uddybet..." Mente, at de nok havde opdaget det efterfølgende...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/02-13 09:23, rettet 21/02-13 09:23 
Jeg kan ikke vente på konsol udgaven! Har ikke spillet det på PC, da jeg håbede det ville komme med local co-op til konsollerne. Det gør det, endda 4-player! Hurra!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/02-13 12:27 
Forstår ikke meningen med at udgive det på både ps3 og ps4.

Men ok, PC folket har jo i stor stil droppet spillet så noget må de jo forsøge, jeg havde dog troet at en konsol udgave ville have været til 360/720 og ikke ps.
JmogJmogSkrevet 21/02-13 17:42 
Azzkikr>
Forstår ikke meningen med at udgive det på både ps3 og ps4.

PS3: Stor mængde potentielle kunder
PS4: De har sikkert lavet en aftale med Sony om hjælp til udviklingen/støtte til marketing osv, hvilket gør at det økonomisk giver mening. Det kunne også ses som en test af hvordan det er at udvikle/udgive til PS4 inden de tager beslutningen om at udvikle en PS4 udgave af Titan.

Det giver fin mening.
XiwanaXiwanaSkrevet 21/02-13 18:02 
Lyder lovende. PS1-porten af D1 med two-player-funktion var jo en herlig ting i sin tid - håber derfor på, at det lykkes dem at implementere 4-player-herlighederne i PS3-versionen, og at de holder sig langt væk fra enhver form for always-on[-Battlenet]!
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 26/03-13 10:20 
PS3 gameplay (cam)...

http://www.youtube.com/watch?v=oQzZWuLdy0Y
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/03-13 13:00 
X360? Eller er det PS-eksklusivt?
BeanoBeanoSkrevet 26/03-13 13:01, rettet 26/03-13 13:02 
Kommer også til 360 og PS4.... og nextbox svjv.
XiwanaXiwanaSkrevet 26/03-13 13:13 
Beano>
Kommer også til 360 og PS4.... og nextbox svjv.

Blizzard har indgået en særaftale med Sony med det resultat, at spillet udgives til både PS3 og 4, men altså ikke på 360'eren, desværre.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 26/03-13 13:15, rettet 26/03-13 16:10 
Det blev ikke nævnt som PS3/PS4 eksklusivt på PS4 eventen d. 20 februar = 360 version på vej.

EDIT:
http://www.joystiq.com/2013/03/22/diablo-3-for-consoles-not-necessarily-a-sony-exclusive/
XiwanaXiwanaSkrevet 26/03-13 13:37, rettet 28/03-13 14:49 
Beano>
Det blev ikke nævnt som PS3/PS4 eksklusivt på PS4 eventen d. 20 februar = 360 version på vej.

Nå, sorry. Den gode nyhed er gået mig forbi. Fik ellers et klart indtryk fra PS4-eventen om, at der netop var tale om en særaftale. Manden talte specifikt om 'partnership'.

D3-afsløring på PS4-events
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 26/03-13 13:44 
Jeg så godt eventen men bemærk der tales ikke om noget eksklusivt og de taler udenom når emnet er andre platforme. De har en aftale med Sony men det er ren markedføring, allerhøjst tidseksklusivt på PS3/PS4 :)
JmogJmogSkrevet 26/03-13 15:24 
Beano>
Jeg så godt eventen men bemærk der tales ikke om noget eksklusivt og de taler udenom når emnet er andre platforme. De har en aftale med Sony men det er ren markedføring, allerhøjst tidseksklusivt på PS3/PS4 :)

Det er sikkert det der er tale om, da det økonomisk giver bedst mening at udgive det til begge konsoller, men indtil MS annoncerer den nye Xbox, så ødelægger det lidt diverse udmeldinger fra udviklere angående om noget er eksklusivt eller ej og i hvor høj grad. Ingen "må" jo nævne at noget kommer til den næste Xbox før dens eksistens er officiel.

Hvilket efterhånden er torskedumt. ALLE ved at MS kommer med en ny Xbox og det er skrevet i sten at det bliver til jul i mindst to markeder ganske som med PS4.

Er der nogen med bedre konsolhistorisk hukommelse der kan huske om det er første gang nogensinde? At to konkurrerende konsolplatforme lanceres samtidigt. Marketingafdelingerne kommer jo til at gå helt agurk. Normalt har de jo al opmærksomhed på sig selv, men nu skal der ikke bare kæmpes for at vise hvor gode konsollerne er, men også hvor meget bedre de er end konkurrenten.
3of193of19Skrevet 26/03-13 22:16 
Gamecube og Xbox udkom samme uge i USA (18. og 15. november 2001). Tror nok det er den tætteste samtidige launch vi har set.
JmogJmogSkrevet 26/03-13 22:33 
Der kan man bare se. Tak for info.
BeanoBeanoSkrevet 06/06-13 15:25 
PS3 og 360 versionerne har fået en dato: d. 3. september

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-06-diablo-3-is-coming-to-the-xbox-360-as-well-as-playstation
BeanoBeanoSkrevet 24/06-13 12:03 
4-player co-op gameplay fra PS3 udgaven...

https://www.youtube.com/watch?v=Fo_5R0mruU4
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 10:10 
Eurogamer anmelder konsoludgaven:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-29-diablo-3-console-review
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/08-13 10:31 
9/10 as expected. Har allerede forudbestilt via PS Store - det er sgu smart!
Det lyder faktisk som om vi får et bedre spil end på PC.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 29/08-13 10:32 
^ Jeps, rigtig cool.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 11:03 
Elgiganten har en nøglering med "deres" udgave.. hvis man er til umoderne disk udgivelser.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/09-13 17:12 
Det er godt, men ikke saa godt som Torchlight 1 og 2. Bare 2'eren dog ville komme til konsol!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 14/04-14 18:28 
Er der andre herinde fra, som spiller Diablo 3: RoS til PC?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 14/04-14 19:21 
Tænkte jeg ville vente til PS4 udgaven, men har faktisk også overvejet at starte D3 op igen, efter loot 2.0 :)
j/k
FizbanFizbanSkrevet 14/04-14 21:11 
Jeg spiller en del d3 i øjeblikket.

I er mere end velkommen til at hive fat i mig.
Fizban#2319
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/04-14 21:20 
Hanky>
Er der andre herinde fra, som spiller Diablo 3: RoS til PC?

Ja
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 15/04-14 08:30 
Jeg spiller også en hel del for tiden. Jeg spiller dog primært hardcore. Tilføj mig endelig.

Palzgaard#2593
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
HankyHankySkrevet 15/04-14 18:01 
Cool, folk kan adde mig på følgende: JodaMaaske#2582
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
279 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig