X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af Supergun til Jamma og MVS


Svar
SchliemannSchliemannSkrevet 20/05-08 21:20, rettet 20/05-08 22:11 
Jeg har besluttet mig for at erhverve en supergun. Til at begynde med overvejede jeg at købe en neo geo aes, men kom fra den tanke igen grundet de dyre spilpriser.

Nu har jeg ikke så meget forstand på superguns, men fandt denne på ebay og ville høre om der var nogen af jer, der havde nogle inputs til den eller om jeg bør kigge på nogle helt andre typer. Mit krav er at jeg kan spille ... Se hele indlægget


Link til supergun
Spiller nu: Shenmue II
158 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
SumezSumezSkrevet 10/05-20 14:54 
Jeg tror de fleste (alle?) Superguns er designet efter JAMMA-standarden, hvilket burde dække de fleste arkadespil mellem midt-80'erne og start-00'erne (JVS blev introduceret omkring Naomi, men ikke fuldstændig udbredt indtil TypeX).
I forhold til de få ikke-JAMMA spil du kunne støde på (f.eks. Moon Patrol og Bubble Bobble), så er den traditionelle og simpleste løsning at anskaffe individuelle adaptere til de spil, mellem deres unikke standard og JAMMA. Så længe spillene ikke kræver noget særligt (f.eks. rotary joysticks eller flere knapper), så er det som regel rimelig ligetil.

Jeg har ikke set den du linker til før, så jeg kender ikke kvaliteten af den - men umiddelbart ser den ud som om den dækker rimelig meget alt hvad man kunne forestille sig. Ser dog ud som om strømforsyning ikke følger med?

Det eneste andet alternativ jeg lige kan diske op med, der er nemt at bestille på en europæisk webshop er MAK Strike, der er en smule billigere. Har en kammerat der investere i en, og den ser ud til at fungere helt fint.
http://arcadeforge.net/Supergun-MAK-Strike/Supergun-MAK-Strike::74.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 10/05-20 21:09 
Jeg snublede over "Modern Vintage Gamer" på Youtube, som fortalte om den.
Satser på MAK Strike som du anbefaler. Tak for svar Sumez :-)
SumezSumezSkrevet 10/05-20 23:33 
Hvis jeg sådan skulle anbefale noget ville det nok snarere være en HAS, men de sælges kun i forbindelse med små print-runs, så der er altid venteliste på, og tror ikke engang man kan skrive sig op pt.
Men konceptet er nogenlunde det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 10/05-20 23:54 
Ok, men kan godt se at der ingen tidshorisont er, for hvornår man kan få fingrene i en :-(
Fandt "MVG" videoen igen.
https://www.youtube.com/watch?v=cxOhy2d5MyE&t=633s
SumezSumezSkrevet 11/05-20 00:19 
Ja, i bund og grund er en supergun jo bare wiring af en strømforsyning og controllers til printet, og lyd og video fra printet ud til et AV/scart stik.

Der er nok nogle der er bedre kvalitet end andre, men selv min billige kina-supergun som jeg fandt i bunden af en tilfældig rodekasse gør arbejdet helt fint. :) Der er selvfølgelig stadig et par bonusser der er gode at have, som indbygget voltmeter, eller drejepotmetre til at stille RGB på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PixilshooterPixilshooterSkrevet 11/05-20 17:23, rettet 11/05-20 17:25 
Har to Mak Strike og en HAS supergun. Has'en er superfin da den remodulere video signalet (undlader lige den tekniske forklaring). Blot at det skulle være mere spiseligt for alm. CRT så man ikke resikere at brænde noget af længere nede i kæden samt et bedre sync. signal :-) Bemærk at det samme ikke gør sig gældende mht. Audio! Det sendes forstærket videre fra PCB'et. Dog ikke noget mine B&O'er ikke har kunnet klare, men jeg undlader at sende Audio videre til mine PVM'er.

Has'en skal bruge et lille DIN til Scart stik alá dem man bruger på en RGB moddet NES.

Har ikke noget ondt at sige om nogen af dem :-)
ResizeResizeSkrevet 11/05-20 22:57 
HAS´en er desværre svær at få fat på, så går efter MAK Strike :-)
slk486slk486Skrevet 27/05-20 14:59 
HAS 4 for en hurtig

https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=4&t=66591
j/k
158 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig